Bar-Bistro De Rode Kater

Grote Kerkhof 25-26 7411 KV Deventer Nederland Kaart

Over restaurant Bar-Bistro De Rode Kater

Geniet van een heerlijk "oerbroodje"

De Rode Kater vind je aan de voet van de historische Lebuïnuskerk. Dit is een spot die je niet snel zult vergeten, zeker niet als je een plekje op het terras hebt kunnen zitten. Op het meestal zonovergoten terras kun je in samenzijn met het prachtige uitzicht je laten verwennen met een kop biologische koffie, huisgemaakte taart of een heerlijk belegd "oerbroodje". Maar ook binnen geniet je volop!

Meer informatie over restaurant Bar-Bistro De Rode Kater

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 12:00 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 00:00
- Diner

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
K H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Brasserie de Rode Kater is en sfeervol restaurant vlakbij de Lebuïnuskerk met veel hout met een boven- en beneden verdieping. Wij kwamen vrij vroeg en hadden daardoor veel keuze aan tafels. Beneden leek het ons wel gezellig met een nét iets warmer knusse aankleding. De kaart bestond uit een leuke mix van gerechten, ook vegetariërs. Er was een vreemde (riool)lucht in de ruimte aanwezig, dat was wel erg storend. Boven denk ik dat dit niet het geval was. De voorgerechten, de huisgerookte zalm en de lamskroketten waren prima. Mooie, niet te grote porties en vooral de lamskroketten vielen in de smaak (goede keuze om er een frisse yoghurt-kruidencrème bij te serveren!). Wat opviel was dat er nergens brood vooraf werd geserveerd. Ook niet bij de andere tafels. Na verloop van tijd kwam er een grote groep beneden zitten die vrij luidruchtig was. Erg intiem was het toen niet meer. Ook het stel tegenover ons keek ons aan met een blik die genoeg zei en was vrij snel verdwenen. Onze koffie werd waarschijnlijk vergeten doordat de groep snel bediend moest worden.

De rumpsteak met lentegroenten werd (zoals gevraagd) medium bereid. Niet slecht maar ik miste smaak aan het vlees, misschien ben ik te verwend na al het hoge kwaliteitsrundvlees met bekende oorsprong, die ik zelf altijd koop. Wat overheerste was de iets te verkoolde grill-smaak. Dezelfde smaak was ook aanwezig bij de gegrilde courgette van de lamskroketjes. Misschien een vieze grill-plaat? Aangezien de courgette vrij veel olie bevatte zou het ook kunnen dat de verbrandde olie voor deze bittere smaak zorgt. Mijn complimenten voor de morielje paddenstoelensaus, deze was echt in balans en smaakvol. De kok was er zelf waarschijnlijk ook erg tevreden over want ook bij de heilbot werd deze saus naast de limoen-hollandaise opgediend. Helemaal niet erg hoor, kon ik er nogmaals van genieten!

De heilbot op de huid gebakken met groene asperges had helaas geen huid (meer). Zelf vond ik de heilbot te zout maar mijn tafelgenoot had hier geen problemen mee en proefde zelfs een aantal groene asperges (waar hij zich normaal niet aan waagt).

De desserts vielen erg in de smaak. Nu kan het ook bijna niet mis gaan met mascarpone en aardbei, makkelijk te maken maar oh zo goed! Alleen de deventerkoekkruimels waren wat hard icm de zachte mascarpone. Misschien een tip om deze erboven te verkruimelen en niet door het gehele gerecht te mengen. Persoonlijk houd ik meer van een wat rinsere smaak, zoals rabarber. Erg fijn die nu verwerkt in een custardtaart met crumble op de kaart te zien! De rabarber en de custard waren allebei vrij zoet waardoor de zurige smaak van de rabarber niet naar voren kwam, jammer. Desondanks erg blij voor het eerst dit jaar weer genoten te hebben van deze ondergewaardeerde groente!
Erik F.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Leuk, sfeervol en gezellig restaurant. Vriendelijke bediening. Eten was lekker maar niet bijzonder. De geitenkaaskroket was erg lekker. De carpacchio niet zo bijzonder, zat een te grote berg sla op. De rumpsteak had ik well-done gevraagd, was te ver, dus droog en beetje taai, misschien eigen schuld. De fazant met rode kool was lekker, maar ik sluit mij aan bij de vorige schrijver: te droog. De desserts waren voortreffelijk! de bread and butter pudding/taartje was zeer goed, lekker van structuur en zacht van smaak. De chocolade fondand was hemels, krokant van buiten en zacht en warm van binnen.
We zouden enkel voor het dessert teruggaan, maar ja het gaat toch echt om het hoofdgerecht als je naar een restaurant gaat.
Marco P.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Prima gegeten, vooraf de kroket van geitenkaas en als hoofdgerecht de fazantfilet. De fazantfilet was een beetje droog maar verder was het eten prima. De bediening was vriendelijk en attent.
Naomi85 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Het is even een eindje rijden met de auto maar ik heb hier spareribs gehad en die waren heerlijk! Lekkere patatjes erbij en het eten was ook zeker genoeg! Ik zou dit restaurant zeker aanraden, over de bediening ook niks te klagen.
Schorseneren .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij hadden een restauranttocht geboekt welke ons bij dit restaurant bracht voor het hoofdgerecht. Dit was absoluut het leukste restaurant van de avond. Het restaurant ziet er ontzettend sfeervol uit. Leuk thema en fijne verlichting. Het eten was erg lekker. Met een groep van tien zaten we toch zo dicht op elkaar dat iedereen met elkaar kon praten.
De bediening was ook vriendelijk. Ik kan dit restaurant zeker aanraden!
Irene L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Leuk restaurant met uitzicht op de Lenuinuskerk. Vriendelijke bediening. Konden rekening houden met mijn dieetwensen maar de keuze was zeer beperkt. Voorgerechten waren heerlijk, hoofdgerechten matig.
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Leuk restaurant in hartje Deventer. De bovenverdieping is heel mooi ingericht, ruim en licht, oogt heel rustig en gezellig met (uiteraard) een kattenthema. Wij zaten in het keldergedeelte, dat heeft wat minder charme door de strak grijs geschilderde muren en houten balken in combinatie met het lagere plafond.

De bediening was vriendelijk en efficiënt, en aanpassingen aan het menu worden probleemloos opgepakt. Gerechten kunnen als 'normaal' en 'demi' worden besteld.

Als voorgerecht geitenkaaskroketjes met 'vergeten groenten', de normale portie was niet heel erg groot, maar een prima starter. Het hoofdgerecht fazantenfilet met rode kool was uitstekend, maar had misschien iets spannender bijlagen verdiend dan de standaard friet en salade die bij elk gerecht wordt geserveerd. De perentaart met bolletje ijs na ook heel lekker, maar de taart kwam uit de koeling en had dus wel even opgewarmd mogen worden. Maar goed, dit zijn kleinigheden, al met al goed gegeten, en zeker de moeite waard om nog eens terug te komen.
Charlotte L.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Het restaurant zit op een centraal gelegen locatie, in een prachtig oud pand. Door de historische uitstraling met veel hout, balkenplafonds en de rustieke houte tafels heeft het een knusse sfeer.
De bediening is de hele avond vriendelijk en snel. Helaas worden jassen niet aangenomen en ziet blijkbaar niemand een kapstok. Hierdoor hebben alle gasten hun jassen wat ongezellig over de stoel hangen.
We zijn enthousiast bij het zien van de menukaart. Niet al te standaard gerechten met veel ingrediënten van het seizoen (bieten, pastinaak, spruiten, pompoen, paddestoelen, hert). Fijn ook dat van alle gerechten halve porties besteld kunnen worden.
De kwaliteit van een aantal gerechten is uitstekend. De dressing bij de bietjes met geitenkaas, de pesto bij het brood en het hert waren om te smullen. De vulling van de pastinaakkroketjes had wat smaakvoller gemogen, de kruidenboter bij het brood vonden we alledrie niet zo lekker. Was het wel echte roomboter, waren het wel verse kruiden, hadden ze er niet lang genoeg in getrokken? De geitenkaasmouse was niet een echte mouse, maar gewoon zacht geklopte geitenkaas aangelengd met iets romigs. De bietjes daarbij waren iets te dun gesneden en niet bijzonder van smaak. De entrecote was prima. Maar de mayonaise bij de frites leek ons uit een fabriek. In een restaurant maak je toch je eigen mayonaise?! Grootste minpunten waren dat ze eigelijk geen kraanwater wilde serveren. Dat is echt niet meer van deze tijd. Ten tweede werd er niet automatisch brood geserveerd en moesten we daar apart voor betalen. Beide beetje ongezellige en onvriendelijke manieren om extra te willen verdienen. Jammer!! Vraag desnoods voor ieder gerecht 25 cent meer, dan ben je er ook.
Grootste pluspunt, naast de zeer vriendelijke bediening, waren de wijnen. Diverse soorten per glas verkrijgbaar, goed afgestemd op de gerechten en prima kwaliteit.
Peter.post .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Heerlijk hert. Runderentrecote was lekker mals. Parelhoen smaakte top.
De toetjes zijn goddelijk. Voorrechten prima.
Door de kleine keuken duurt het even voordat de volgende gang wordt geserveerd. Dus wel de tijd nemen.
Wout W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Ik kan iedereen dit aanraden, sfeervol, gastvrij, vriendelijk, ontspannen, men neemt hier echt tijd voor je. Mijn vriendin is niet zo'n grote eter en was blij met de demi keuze op de kaart. Eten was geweldig, de parelhoenfillet was mooi van kleur en niet te droog. Ook de vis van de dag (rode Poon) heerlijk zacht. Wij gaan hier zeker terugkomen en nemen vrienden mee.

Arieenanita .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Erg attente bediening die er duidelijk lol in hebben om je een leuke avond te bezorgen. Lekker eten en ook bij de restaurantdagen veel keuze.
Loes S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Een van de fijne dingen aan de Rode Kater is, dat je kunt kiezen voor halve porties, waardoor ik als kleine eter, voor 3 gangen kan kiezen.
Ik kies voor een witlofsalade, mijn partner voor de lauwwarme geitenkaas. Beiden smaken zo lekker, dat we er niets meer van willen delen met de ander. Daarna kies ik voor de groententoren, mijn partner voor de quiche. Ook deze smaken erg goed.
Als afsluiter een frambozentaartje, deze ziet er anders uit dan verwacht, in de taart zitten een paar frambozen gebakken en ernaast liggen een aantal frambozen met room. Ik had toch een taartje verwacht met een flinke laag frambozen. Dus die valt mij iets tegen. Mijn partner kiest voor de hangop met gemarineerde aardbeien en crunch van deventer koek. Die is zo te zien en horen heerlijk!
De service is goed, ook al is het haar eerste dag, ze wordt goed ingewerkt waardoor alles naar wens verloopt. Er wordt hartelijk en op tijd gereageerd, wat ze niet weet, gaat ze direct navragen. De schilderijtjes met katers en rode schoenen, vind ik wat minder geslaagd, maar verder is het een knusse bistro.
Moniqueariane .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Gezellig klein restaurant, goede locatie, heerlijk eten, attente en vriendelijke bediening. Erg prettig dat ze ook halve porties serveren, voor mensen met kleinere trek. Wij hadden parelhoen en rumpsteak, beide van goede kwaliteit en met prima garnituur. Ook cheesecake-dessert was goed, efhter de stoofpeertjescoulis iets te kanelig.
Jannie B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
We waren vanavond verbaasd dat het niet vol zat. Goede bediening, heerlijk eten en fijn zitten. Voorgerecht van lauwwarme zalm was om je vingers bij af te likken, evenals de risotto. Ook het kaasplankje was lekker. Goede prijs- kwaliteit verhouding. Ook de theekaart vond ik verrassend goed; een keer wat anders en voldoende keuze, zonder te verdwalen in een menu met tig keuzes.
Brendan73 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Vanavond gegeten van de nieuwe kaart bij de Rode Kater. Een mooie winter kaart met duidelijke gerechten. Mijn parelhoen met wortelpuree, was ongecompliceerd, heel goed bereid en de smaken waren goed in evenwicht. Was het heel erg spannend; nee. Maar het was wel echt lekker. Goed eten voor een redelijke prijs.
De bediening was goed: persoonlijke aandacht, allert en een ontspannen sfeer.
Heerlijk gezeten, in een gezellige bistro. Een geslaagde avond.
MoniqueLeiden .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke en attente bediening. Gezellige sfeer, mooi oud pand.
5 minuten lopen van het echte centrum maar het zat gezellig vol.

De demi porties zijn erg handig. Zo kan je een voor, hoofd en nagerecht eten zonder je te 'overeten'.

We hadden de rundercarpaccio, tartaar van zalm, gebakken eendenborst en lasagne van knolselderij met spinazie, champignons, geitenkaas en zongedroogde tomaat en de trifle. We hebben van alle gerechten genoten, het smaakte allemaal erg goed en bijzonder. In de lasagne had iets meer geitenkaas gemogen maar ook nu was het een heerlijk gerecht.

Echt een aanrader, we komen zeker terug!
Harriet W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Op een doordeweekse avond heb ik hier gegeten met een vriendin, die een speciaal dieet volgt vanwege haar gezondheid. Dat was geen enkel probleem en werd creatief opgelost. De bediening is vriendelijk, alert en vrolijk, dat aanstekelijk werkt. Prettig is het gegeven dat je kan kiezen voor halve porties. Wij aten zalmtartaar als voorgerecht en eendenborstfilet als hoofdgerecht: heerlijk!
De aankleding van het restaurant is rustig en gezellig. Het restaurant is gevestigd in een oud pand aan een markant plein, buiten het echte centrum. Als je gewoon goed wilt eten op een bijzondere plek met aardige bediening, dan is dit een goed adres. Een adres om nog eens te bezoeken.
Josefientje .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Heerlijk gegeten! Open lasagne van knolselderij,vulling van paddestoelen,spinazie,zongedr.tom. en geitenkaas. Super voor vegetariers,maar dus ook voor mij. Mijn partner had wildzwijn met een ontzettend lekkere pruimen/portjus. Dit was buiten de reguliere kaart om,chef"s menu. Gastvrouw vertelde dat ze in november een wildproeverij met bijpassende wijnen organiseren.. Daar willen wij wel bij zijn! Top!
Josefientje .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Kimlee37 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2014
Heerlijk gegeten, fantastisch dat ze demi porties hebben aangezien ik niet een echt grote eter ben. Fijne sfeer, gezellige bediening met oog voor detail, tijd en aandacht voor hun gasten zonder opdringerig te zijn en met een goed gevoel voor humor maakte de avond compleet geslaagd.
Kom graag weer eens terug