Bar Bistro Baret

Korte Amstelstraat 18 1018 XS Amsterdam Nederland Kaart
31-206225602

Over restaurant Bar Bistro Baret

Sterren (gerechten) kijken

Twee broers, één bistro. De kok van de twee heeft een gewoonte je de Cote de Boeuf te laten zien voor het bereiden; een ultieme eetervaring dus. Hun kaart is compact, maar wat je er eet is puur van smaak en origineel. De locatie? Bistro Baret zit op een centrale, ultieme locatie vlakbij Carré, met uitzicht op de artiesteningang en de Amstel. Kortom, een perfecte locatie om je avond te beginnen, voorafgaand aan voorstelling, stopera, hermitage, Tuschinski of een andere activiteit in het centrum. Centraler kan niet!

Wilt u met een groep komen lunchen? Neem contact op voor de mogelijkheden!

Meer informatie over restaurant Bar Bistro Baret

Marion S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Ime S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Voorafgaand aan het concert van Gregory Porter in Carré bij dit leuke restaurantje gegeten. Er heerst een gezellige sfeer en de gastheer en bediening zijn stuk voor stuk vriendelijk en zeer service gericht. Als hoofdgerecht een cote de boeuf voor 2 personen, geserveerd met gegrilde groenten en hele lekkere frietjes, een echte aanrader!
Robin H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We waren door iemand uit onze kennissenkring gewezen op deze bistro, dus onze verwachtingen waren hoog gespannen. En niet voor niets, we hebben hier heerlijk gegeten. Een geweldig stuk vlees (cote de boeuf), dat de kok ons vooraf liet zien, fantastisch bereid, heerlijke confit de canard en ook de vegetariërs kwamen aan hun trekken. Prima ambiance en bediening, een lekker glas wijn erbij, we hebben ons prima vermaakt. En dat voor een alleszins redelijke prijs. We komen zeker zeker een keer terug
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Toprestaurant, met kundig personeel. Wij hebben hier afgelopen zaterdag van mogen genieten, na een dag de toerist te hebben uitgehangen in Amsterdam. Het eten was perfect bereid en we hebben niet lang hoeven wachten. De prijs viel ons ook zeker mee. Ik spreek voor ons hele gezelschap, als ik zeg dat wij dit restaurant aan iedereen zouden aanraden. Zelf komen wij ook zeker een keer terug!
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Lekker eten zonder onnodige poespas. Goede wijn, erg lekker vlees, ook de vegetarische gerechten zijn erg lekker. De bediening is persoonlijk en attent. En de prijs viel alleszins mee. Het enige puntje van aandacht zouden de "bonbons" op de kaart mogen zijn: dit suggereert meervoud, en je mag er maar 1 uitzoeken. En als dat het enige puntje van kritiek is mag ik eigenlijk niet klagen!
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
29-10-16
Gereserveerd bij bistro baret, we vonden het erg tegen vallen.
Weinig smaak aan de steak.
Weinig groente, wat blokjes bietjes en wat ezelsoren , met zijn 2e een kommetje friet, en een kommetje slablaadjes met wat dressing.
Ben zelf geen grote eter maar zelfs ik had nog honger.
Rolf H.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Lekker eten en zoals verwacht zijn ze ingesteld op gasten die op tijd in Carré moeten zijn. Aanrader voorafgaand aan een theater bezoek.
Marit K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Een kleine kaart met verse producten, goede porties en zeer goed vlees. Een erg vriendelijke bediening. Kortom een hele fijn familie diner gehad.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Top restaurantje. Met mijn zoon hier cote de boeuf gegeten. Leuk dat de keuken je eerst nog even het rauwe vlees komt laten zien voordat het bereid wordt. Zonde om het te gaar te laten worden van de kwaliteit van dit vlees is super. Je kan hier ook voor een simpele steak goed terecht. Restaurantje is ingesteld op snelle bediening zodat je voor de voorstelling in Carré kan eten maar je kan ook uitgebreid te tijd nemen. De sfeer is goed, geen last van lawaai van andere gasten en bediening die vriendelijk en professioneel is. Waar vind je dat nog in Amsterdam zonder de hoofdprijs te betalen? Prijzen zijn heel schappelijk. Hoofdgerecht vanaf 17,50 (steak) tot mijn favoriet (cote de boeuf) 54,00 voor 2 personen, dus 27,00 p.p. Heb het al aan veel vrienden aangeraden.
Renée B.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Gezellig en goed gegeten vlak voor theaterbezoek (op nog geen 2 minute lopen van Carré). Vlotte en attente bediening. Heerlijke steak tartare. Komen zeker terug!
Marcelvdgraaf .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Alles vers en vlees is mals. Hele goede ervaring en lekker dichtbij Carré. Beslist een aanrader. Verder geen bijzonderheden te melden.
Leondewaal .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Vanuit een fantastische Matinee voorstelling in Carré zoekende naar een mooi vervolg, als Bourgondische Brabanders, terecht gekomen in bistro Baret.
Complete verrassing!
Als een van de eerste naar binnen en als laatste naar buiten. Een carrousel van smaken, gelardeerd door super entourage en vriendelijk, geduldig en ook gemeend vrolijk personeel met meedenkend oplossend vermogen. Vooraf mosselen (aanrader), daarna steak Baret. Mooie bijpassende wijnen. Gewoon zelf gaan eten en genieten.
Eten: compliment aan chef, creativiteit, maar vooral aan lef in smaken.
Service: spontaan, ongedwongen en vooral oplossingsgericht en zichzelf.
Decor: Is stijlvol, mooi, thuis voelend en ondergeschikt.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Voor Carré hier gegeten. Het was een succes. Vriendelijk personeel, leuke sfeer en decor en het belangrijkste, het eten was goed. Begonnen met steak tartare en Oosterse mosselen. Daarna Steak Baret en entrecote. Wmb perfect gebakken met lekkere groenten erbij. Zeker een aanrader.
Henny F.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Helemaal goed! Vlotte vriendelijke bediening. Heerlijk eten, goede adviezen over dieet en wijn keuze. Leuke plek! Voor herhaling vatbaar, zeker.
Catherine76 C.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Bistro Baret is een heel leuk, gezellig en pretentieloos restaurantje. Het eten is prima, maar niet heel bijzonder. Een 9 of een 10 geven is echt overdreven.Het beste waren de hoofdgerechten. De biefstuk was helaas wel rare gebakken, en niet medium zoals we hadden aangegeven, maar door de kwaliteit van het vlees was dit niet heel erg. De kabeljauwfilet was erg goed bereid.
Als je niet naar het theater gaat zou ik hier, in ieder geval op vrijdag en zaterdag, na 20:00 gaan eten. Het is dan veel rustiger, maar nog steeds heel gezellig.
De meisjes in de bediening zijn heel vriendelijk en behulpzaam.
Baret is niet een plek waar je culinaire hoogstandjes of een avondvullend programma moet verwachten, maar gewoon een leuke plek middenin Amsterdam waar je (snel of iets minder snel) een goede hap kunt eten.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant op goede locatie nabij Carré.

De soupe Basque (rode groentensoep) was prima en meer dan vullend. Als hoofdgerecht de Oosterse mosselen, een creatieve smaakvolle variant van mosselen. Een echte aanrader!
Met een heerlijke espresso macchiato na, waren we klaar voor ons avondje uit in Carré.
Ilse K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Leuk restaurant, vlakbij Carre. Zit dan ook redelijk vol vlak voor de voorstelling en na de voorstelling praktisch leeg. Zaak is vrij donker, klein beetje daglicht vooraan.
Eten en service zijn goed.
Simone I.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Heerlijk gegeten: Theatermenu dat bestond uit soupe Basque (rode groentensoep) en respectievelijk steak en kabeljauwfilet, creme brûlée en hangop. De kabeljauwfilet was voorzien van allerlei groentehapjes, zoals minibietjes, minivenkel, gele en oranje wortel, spinazie enz. De steak was een beetje kaal wat groenten betreft, gelukkig wel lekkere friet en wat salade. De wijn (Merlot uit Argentinië) was verrukkelijk, de bediening snel en goed en de entourage en sfeer informeel en hartelijk. Een aanrader!