Bar Bistro Baret

Korte Amstelstraat 18 1018 XS Amsterdam Nederland Kaart
31-206225602

Over het restaurant Bar Bistro Baret

Sterren (gerechten) kijken

Twee broers, één bistro. De kok van de twee heeft een gewoonte je de Cote de Boeuf te laten zien voor het bereiden; een ultieme eetervaring dus. Hun kaart is compact, maar wat je er eet is puur van smaak en origineel. De locatie? Bistro Baret zit op een centrale, ultieme locatie vlakbij Carré, met uitzicht op de artiesteningang en de Amstel. Kortom, een perfecte locatie om je avond te beginnen, voorafgaand aan voorstelling, stopera, hermitage, Tuschinski of een andere activiteit in het centrum. Centraler kan niet!

Wilt u met een groep komen lunchen? Neem contact op voor de mogelijkheden!

Meer informatie over restaurant Bar Bistro Baret

Maandag t/m Zondag vanaf 16:30
- Diner vanaf 16:30

Karen R.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
We hebben hier vanavond heerlijk gegeten voordat we naar Carré gingen. Bediening was top, het tempo precies goed, we waren mooi op tijd klaar.
Wendy L.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Voordat we naar Youp gingen, om zes uur afgesproken met man en dochter om een hapje te eten bij bistro baret. Helemaal vol! Omdat iedereeen naar Youp ging denk ik, maar de service was er niet minder om, erg vriendelijk, snel en lekker eten. En om de hoek bij Carré! Een aanrader.
Laurens W.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Heerlijk gegeten, uitstekende tartaar, geweldige dry Agnes côte de boeuf.
Lyda D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk eten en goede bediening. Theatermenu een aanrader!
mary D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Wij waren erg blij met dit restaurant, dichtbij Carré ,dus ook gemakkelijk. Lekker gegeten, de Oosterse mosselen en de salade geitenkaas heerlijk. De Baskische soep met geroosterde groenten was erg tomatig, de kabeljauw en crème brulee heerlijk. Lekkere wijnen.
Vriendelijke bediening, prettige sfeer!
Reserveren aanbevolen!
SANDRA V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Heerlijk gegeten, snelle service maar jammer dat de tafels zo dicht op elkaar staan..
Heleen A.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Wat een leuk tentje met vriendelijke mensen! Prima gegeten. Vlotte bediening en alles goed verzorgd. We waren aan de late kant aan in dit restaurant, maar waren toch keurig op tijd in Carré.
Helene D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Voor het eerst gegeten bij Bar Bistro Baret. Zeer aan te bevelen.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Uitstekend theatermenu! Veel groenten, op diverse manieren bereid. Supervers, heerlijk van smaak. Idem de soep, gebonden door de ruime hoeveelheid groenten. Mooi stuk kabeljauw, precies goed bereid. Crème brulée met espresso prima afronding. Vervolgens culinair voldaan naar Carré.
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Bretonse tomatensoep en kabeljauw met diverse groenten smaakten uitstekend.
Jacoba S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Lekker eten geen probleem dat we geen vol menu wilden. Gezellige en goede bediening.
Antoine R.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Bijzonder plezierige avond gehad en genoten van een keurig bereide, kwalitatief hele goede maaltijd. De Cote du Boeuf was uitstekend en ook het visgerecht was zeer goed. De garnituur is niet uitgebreid, maar ruim voldoende. Deze avond was rustig en een plezierige atmosfeer. De ander tafel was bezet door een frans gezelschap. Goed teken als die deze bistro bezoeken en tevreden verlaten! Wij in ieder geval wel. Komen zeker terug.
diamonda .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Voorafgaand aan "Toon 100 jaar" gegeten in deze bistro vlak bij Carré.
Dat is ons alleszins meegevallen. De bediening was vriendelijk en vlot; het eten uitermate smaakvol. Op de steak tartar viel niets aan te merken, maar op de oosterse mosselen des te meer. Disgenote was laaiend enthousiast over de koriander/cocos/curry smaak van dit voorgerecht. Echt een aanrader! Nóg een aanrader is de cote de boeuf voor twee personen. Het is lang geleden dat ik in een restaurant zo'n lekker stuk vlees heb gegeten. Het Argentijns sausje, de zelfgemaakte kruidenboter en de perfecte patat frites maakten de maaltijd tot een culinair feestje. Minpuntje was, dat er geen Merlot voor handen was, maar het glas Italiaanse wijn was een waardige vervanger. De naam van deze wijn ontging mij door nogal lawaaierige mede gasten; door de nogal kleine ruimte en het niet al te hoge plafond wordt het geluid extra versterkt. Wij komen hier zeker nog eens terug als er geen theatervoorstelling en het minder druk is.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Hier voorafgaand aan een bezoekje Carré gegeten, want qua locatie ideaal gelegen. Leuk uitziende bistro, correcte bediening en een kleine maar fijne kaart. De gerechten die wij hadden gekozen waren stuk voor stuk goed bereid én uitstekend van smaak! Alleen het kwarteleitje bij de steak tartar was helaas niet vloeibaar van binnen. Voor de seizoens(?) specialiteit; eend, overwegen we serieus een keer terug te gaan op een rustiger tijdstip.
De drukte was voor ons dan ook het enige echte minpunt. Wij zaten in hetzelfde deel als een groep dames bestaande uit zo'n ca. 14 personen. Dit was niet bevorderlijk voor de sfeer, het werd teveel een "kippenhok". Doordat het restaurant toch klein en intiem is, galmde dit ontzettend door. Tevens liep het uit serveren van ons hoofdgerecht, door zo'n grote groep (?), ietwat uit. Waar het personeel overigens zeer correct mee omging.
Maar al met al dus een adresje om erin te houden.
Anneloes K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Afgelopen weekend heerlijk gegeten! Vooraf de oosterse mosselen, heerlijke verse mosselen met veel smaak. Mijn tafelgenoot had de steak tartaar, ook hier mooie smaken, een steak tartaar zoals deze hoort te zijn. Als hoofdgerecht een cote de boeuf gedeeld. Super kwaliteit, lekkere saus en huisgemaakte kruidenboter en perfect gebakken. Leuk ook dat deze vooraf wordt getoond door de chef. Lekker slaatje en goede frieten erbij! Een hele gezellige avond met gastvrije bediening en heerlijk eten. Wij komen zeker terug!
Marion S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Een sfeervol, klein en gezellige bistro, met prima personeel en uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Heel leuk ingericht en vlakbij Carre, waarmee ze zonder vragen goed rekening hielden.
Ga ik zeker nog eens heen als ik meer tijd heb.
Ime S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Voorafgaand aan het concert van Gregory Porter in Carré bij dit leuke restaurantje gegeten. Er heerst een gezellige sfeer en de gastheer en bediening zijn stuk voor stuk vriendelijk en zeer service gericht. Als hoofdgerecht een cote de boeuf voor 2 personen, geserveerd met gegrilde groenten en hele lekkere frietjes, een echte aanrader!
Robin H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We waren door iemand uit onze kennissenkring gewezen op deze bistro, dus onze verwachtingen waren hoog gespannen. En niet voor niets, we hebben hier heerlijk gegeten. Een geweldig stuk vlees (cote de boeuf), dat de kok ons vooraf liet zien, fantastisch bereid, heerlijke confit de canard en ook de vegetariërs kwamen aan hun trekken. Prima ambiance en bediening, een lekker glas wijn erbij, we hebben ons prima vermaakt. En dat voor een alleszins redelijke prijs. We komen zeker zeker een keer terug
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Lekker eten zonder onnodige poespas. Goede wijn, erg lekker vlees, ook de vegetarische gerechten zijn erg lekker. De bediening is persoonlijk en attent. En de prijs viel alleszins mee. Het enige puntje van aandacht zouden de "bonbons" op de kaart mogen zijn: dit suggereert meervoud, en je mag er maar 1 uitzoeken. En als dat het enige puntje van kritiek is mag ik eigenlijk niet klagen!
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Toprestaurant, met kundig personeel. Wij hebben hier afgelopen zaterdag van mogen genieten, na een dag de toerist te hebben uitgehangen in Amsterdam. Het eten was perfect bereid en we hebben niet lang hoeven wachten. De prijs viel ons ook zeker mee. Ik spreek voor ons hele gezelschap, als ik zeg dat wij dit restaurant aan iedereen zouden aanraden. Zelf komen wij ook zeker een keer terug!