Bar Basquiat

Vrijdag 08:00 - 03:00
Zaterdag 09:00 - 03:00
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Vandaag op één van de zonnigste dagen en begin van de week heerlijk gaan zitten. Zelfs in de schaduw heerlijk vertoeven. Vriendelijke bediening en voor een heerlijke lunch en-/of een drankje prima te doen.
Eerst een frisdrankje voor mijn gast en mijzelf, heerlijke sandwiches en toe een heerlijke espresso, keurig geserveerd met een glaasje water zoals het hoort.
Een aanwinst in dit prachtige deel van Amsterdam. Tot snel, ik vind het een aanrader en kom zeker een keer s'avonds eten.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Voor een zaak die Bar Basquiat heet zou je misschien wel een kleurrijker inrichting verwachten. Niet dus! Het meest memorabele aspect van het decor was nog wel het grote terras aan de voor- en zijkant. Ook in het oog springend was de goede service van de dames in de bediening: attent, vriendelijk, informeel en vlot. Ik had de linzensoep en het broodje falafel. De soep was lekker (al had ie iets pittiger gemogen) en werd geserveerd met lekker getoast brood en een dip, ik vermoed van kikkererwten en andere groenten. Ook het broodje falafel met rodekoolsalade, feta, tomaat, een ingemaakt pepertje en tzatziki was lekker. De prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.
VerBar .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Ik ben fan van Bar Basquiat! De koffie is lekker (en het koekje erbij ook!), het personeel is alert, attent en gezellig, het concept is extreem goed doorgevoerd, de wifi werkt, krant is aanwezig, heerlijk ontbijt, top lunch en goede snacks. Verder kun je gewoon met de zon meedraaien op het grote terras. Alleen de knoflook is soms wat too much (in geval van knoflook dips). Maar als dat alles is ... ;)
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Je waant je hier in oost Berlijn, persoonlijk niet echt mijn style maar helemaal prima! De bediening is super vriendelijk en weet wat ze doen! De "pork belly bun" voor de lunch is echt een aanrader, dit broodje heb ik hier al meerdere keren gegeten en ik ben verslaafd :-)
Tinus29 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
De nieuwe aanwinst in de Javastraat lijkt een blijver: wat een leuke tent! Hier voor de zondagmiddagborrel gestrand en niet meer weggegaan. Eten was prima, geen culinaire hoogstandjes maar lekker en net even ander finger food, leuk! De inrichting is industrieel, helemaal trendy. Viel me op dat vooral de bediening erg goed was. Kwamen zelf goed getimed voorbij om ons te voorzien van alles wat we wilden en waren erg vriendelijk en oprecht. Kom hier zeker weer!
Pieter_N .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Basquiat is een fantastische nieuw aanvoeging voor de java straat om de hoek van ons kantoor, heerlijk voor lunch of een gezellige borrel. Vooral de noodle soep die ze maken is overheerlijk, echt het gevoel van authentiek Aziatisch streetfood. Alleen tot mijn grote spijt, en die van mijn collega's, staat deze niet meer op de kaart. Waardoor het lunchmenu toch weer gereduceerd wordt tot een keuze van ofwel een broodje of een salade. Helaas, gelukkig hebben we drover's dog nog!
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Bar Basquiat, vernoemd naar de Amerikaanse neo-expressionistische kunstenaar Jean-Michel Basquiat, is een nieuwe aanwinst in de Amsterdamse Javastraat. De Javastraat, waar je tot enkele jaren geleden nog niet dood wilde worden gevonden, is tegenwoordig helemaal hip en trending. Bar Basquiat is daar qua concept en uitstraling dan ook beslist op zijn plek. Het is lunchtijd als mijn gezelschap en ik de zaak binnenstappen. Hoewel er vrijwel geen andere gasten zijn op dat moment, duurt het toch nog een kwartiertje voordat een meisje in de bediening ons begroet met een welgemeend 'hoi'. Wij zeggen ook 'hoi' maar we zien het meisje niet meer terug. Even later komt iemand anders een bestelling opnemen. Ik bestel een warme chocolademelk zonder slagroom die desondanks toch met slagroom wordt opgediend en waarvan de slagroom, naar later zal blijken, apart op de rekening wordt bijgeschreven. Wij wijzen de serveerster op de klodder boter die op het zitvlak van één van de banken kleeft. Die klodder viel ons bij binnenkomst al op en had desondanks een half uur later nog niet de aandacht van het personeel op zich weten te vestigen. Voor de lunch bestellen wij croque madame (een soort opgevoerde tosti) en gerookte zalm met brood. De croque madame werd keurig geserveerd met een gebakken ei 'on top'. Beide gerechten smaakten prima. Prijs en kwaliteit zijn wat mij betreft in goede verhouding. Zonder op de kaart te kijken bestellen wij koffie die wordt geserveerd als 'caffè americano'. Ik maak mijn verbazing kenbaar en op licht arrogante toon wordt mij uitgelegd dat 'gewone koffie en caffè americano hetzelfde zijn'. Dat is natuurlijk onzin. Maar goed, hadden wij maar op de kaart moeten kijken. Dus eigen schuld, dikke bult. Tot slot over de inrichting. Er is zonder twijfel goed nagedacht over kleuren, stijl en vormgeving maar je moet er wel van houden. Maar als je dat doet dan is Bar Basquiat beslist een leuke plek om te verpozen.
Elish V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Heel blij met Bar Basquiat. Prachtige nieuwe zaak vernoemd naar één van mijn favoriete graffiti kunstenaars uit de jaren 80. En daarom des te leuker hier en daar (typografische) verwijzingen te zien zijn in het interieur en menukaart. En die laatste is lekker! Afgelopen zondag super lekkere brunch gehad. De wentelteefjes waren verrukkelijk. De baba ganoush was rijk en heel smakelijk. Verder was er ook niets mis met de BLT avocado en de gepocheerde eieren met spinazie en hollandaise saus. Goeie koffie (in leuke kopjes), fijne bediening. Aanwinst!
SybrandK .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Prachtige nieuwe bar! Open tot 's avonds laat, maar wij hebben er ontbeten met een shakshuka, roerei en croissants. Het eten was goed, de bediening prima en de sfeer uitstekend. Hier gaan we vaker terugkomen.