Bamihuisje

Meer informatie over restaurant Bamihuisje

6,8
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Het eten is van redelijke aard. Maar ik hoor en lees niets over de kwaliteit en prijs verhouding. Persoonlijk vind ik de prijzen tot de kwaliteit te duur. Voor in een arbeiderswijk. De porsjes zijn nu gehalveerd,de bakjes zijn kleiner geworden en je moet nu kiezen. Dus even 2porrsjes babi panggang halen voor het gezin van 4 ben je al gouw 32euro kwijt.? Voor 24euro heb je een grote pizza aan de overkant.
Er is blijkbaar veel onbegrip van de product kosten bij een groep klanten. Chinees eten zit nog steeds in een verdomhoekje, zelf ooit gecreeerd door de Chinezen ondernemers , De gedachte: veel eten voor weinig geld is verleden tijd. Door de strengere controles op de restaurants o.a. op illegaal personeel zijn de prijzen op een realistisch niveau gekomen. Een beetje deeg met een sausje en wat geraspte kaas (een pizza) is dan ook niet te vergelijken met 1,5 kg vlees, veel meer saus(dan op de pizza) en daarnaast nog een bak nasi of bami met stukjes vlees en prei.. Dit heet appels met peren vergelijken. Ter info: de kosten van een pizza zijn gemiddeld 1,50 euro. Vandaar de acties bij de grote pizza ketens 3,99 euro bij afhalen. Er blijft dus veel meer winst over. Verder blijft de prijs voor een kilo babi panggang vlees inkoop hetzelfde voor een arbeiders wijk als voor een niet arbeiders wijk. Hopende u hiermede meer uitleg over de prijsstelling te hebben gegeven.

Reactie van proever:

Zo te zien heeft de resident die het commetaar schrijft het bami huisje hoog zitten. Daar is niks mis mee. Maar om een pizza een klomp deeg te noemen met een sausje en wat geraspte kaas gaat mij iets te ver. Ook hierop zitten ingrediënten. En dan beschrijft u van die stukjes ham en prei in de bami en nasi. Nau die moet je echt zoeken hoor! En dat van die 1.5 kilo vlees is ook niet waar 800gram het grootste bakje. Tot onze verbazing kregen wij een folder van Pearl Corner in de Thijsen straat en bij hun is een portie Babi Pangang klein 8 euro en groot 12 euro toch even een verschil met jullie ruim 4 euro en daar is toch waar de klant naar kijkt. We hebben daar afgelopen zondag gehaald en net zo lekker als bij het Bami huisje. Alleen de loempia's waren bij hun beter!

anf 2e reactie van restaurant:

Met de 1,5 kg bedoel ik nauurlijk 2 porties(van 800 gram), 800 gram wil zeggen plusminus 1,2 kg vlees minus 40 % kookverlies. De vergelijking pizza met Chinees heb ik hopelijk wel duidelijk gemaakt.
Als ik naar onze afhaalprijzen kijk dan zie ik staan 9,30 euro voor een klein portie en 11,80 voor een groot portie babi panggang, Dit is inclusief witte rijst. Nasi of bami heeft een meerprijs van 1,5euro. Ik kom dus bij lange na niet op uw 32 euro. Ik denk dat er dan toch wat extra (bij)gerechten zijn besteld. Er van uitgegaan dat u misschien 2 grote porties heeft besteld, hetgeen ongeveer 2,5 kilo rauw varkensvlees is, na koken 1,5 kg overblijft dus 750 gram per portie. Als een andere Chinees, in dit geval een familie bedrijfje, dus met minder kosten, het wel voor een lagere prijs kan doen, en de zelfde kwaliteit heeft, dan ben ik heel blij voor u. Het desbetreffende restaurant is overigens meerdere malen van eigenaar verwisseld en in ons geval is de eigenaar al 23 jaar hetzelfde. Bij ons bedrijf met plusminus 25 man personeel, 1 van de grootste bezorg chinees van Nederland, met een gemiddelde score van boven de 8, over meer dan 1500 recensies is de huidige prijsstelling zoals die minimaal hoort te zijn, met de kanttekening dat er de laatste 2 jaar geen prijsstijging is geweest. De prijzen zouden eigenlijk hoger moeten zijn om een gezonde bedrijfsvoering te hebben. maar zoals u al zei, zullen er dan meer klanten weg blijven. omdat het gewoon onbetaalbaar wordt voor de gemiddelde man. Ik zal het verder met u niet over de blijvende crisis in de wereld hebben, maar stijgende grondstoffen, toenemende belastingen etc. zijn ook op ons van toepassing. Hopende u hiermede wederom duidelijkheid te hebben verschaft.
Caroline W.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Wij bestellen al jaren bij het bamihuisje en meestal met het gerecht Indische rijsttafel die je voorheen nog voor één persoon kon bestellen en nu voor twee dus het dubbele kwijt.
gister dus besteld en het was niet zoals wij gewend waren. er zaten te harde stukken groente in en het vlees is te taai er zat zelfs een heel groot stuk boomstammetje in,wat het precies is weet ik niet.
In de saté zat erg veel vet,en het vlees was ook taai. De tempeh was oud rook al erg muf dus die liet ik al staan. dus al met al was erg slecht. er moet wat aangedaan worden en dan zijn wij wel de proefpersoon om het weer te proberen anders eerder niet.
Vuong H.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Ik heb hier alleen besteld. Het duurde niet lang vandaar dat ik de service een 10 heb geheven. maar het eten is echt een van de slechtste Chinees die ik ooit heb gehad. Ik ben zelf van aziatisch afkomst en heb nog nooit zoiets meegemaakt.

De koe loe kai en cha sieuw die ik heb besteld waren niet te eten. Veel te zoutig en de koe loe kai zat bijna geen vlees op. De bami was het enige lichtpunt. Ik ga hier nooit meer bestellen.
Dit zijn 1 van de meest verkochte gerechten. We scoren landelijk gemiddelld boven de 8. U bent toch niet de heer Vuong van onze concurrent .....?
Zo niet, dan begrijp ik dat u vorkeur heeft voor de authentiek bereide koe loe kai. Helaas, dat hebben wij in het verleden geprobeerd, maar de meeste klanten willen het op deze wijze hebben. (Zie onze hoge scoren bij de verschillende bezorgsites). Jammer voor uw dramatische beoordeling.
Gonnie V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Vieze troep.. Pretenderen een Chinees danwel Indisch restaurant te zijn..nou niet in de verste verte...duurt ten eerste langer dan een uur als je bestelt, en wat je dan krijgt...ieuww. En als je dan belt met een klacht wordt er gezegd "ja meneer door de afstand kan het wel een beetje slap worden". Bezorg dan niet! Absolute afrader!
Ccczzz .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Het Bamihuisje is alleen afhalen/bezorgen. En dat doen ze goed. Prima Japans en Indo-food. Snelle bezorging. Nou woon ik wel om de hoek, dus dat zal wel schelen. Op het eten kan ik geen aanmerkingen hebben.
Srvman .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2012
Ik bestel alleen eten hier. Over de service kan ik alleen iets over de bezorgtijd zeggen en die verschilt vaak. Soms half uur, soms zelfs een uur later.
Maar het eten is heel goed. De satésaus onovertroffen!
Smaak En Sfeer .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
enkel geschikt om af te halen. Ze hebben hier een aantal verschillende keukens en dat gebrek aan focus merk je aan de kwaliteit. Uitzondering hierop is de roti, die is hier een klasse apart maar vraag absoluut om het koud af te leveren en warm je eten thuis op in de pan.