Balraj

Haarlemmerdijk 28 1013 JD Amsterdam Nederland Kaart
31-206251428

Over het restaurant Balraj

Decennia van Indiase traditie in Amsterdam

Met 38 jaar het oudste Indiase restaurant van Amsterdam! Aan de muur hangen platen van Ghandi, Vishnu en andere Indiase wijzen. In het smalle restaurant wordt je warm welkom geheten door de eigenaar Jasbir en zijn traditioneel geklede vrouw Indrawatie. Ze zijn gespecialiseerd in curries, veelal vegetarisch en een stuk milder zoals Indiase home-cooking. Echte toppers zijn de onion bhaji, butter chicken en Indiase rijstpudding!

Meer informatie over restaurant Balraj

Maandag t/m Zaterdag 11:30 - 22:30

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Catering

Jouw recensie over het restaurant Balraj

Nancy T.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Heerlijk gegeten in dit knusse restaurant. Goeie bediening. Relaxte sfeer. Aanrader.
Mariëlle N.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Fijne plek, fijne mensen, heerlijk eten.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Prima vriendelijk goede prijs/kwaliteit ga nog 40 jaar door
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Voor de zoveelste keer weer heerlijk gegeten met precies de goede ambiance en uitmuntende service. Tot de volgende keer maar weer. Ik kijk er nu al naar uit.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Consequent heel lekker, met sommige gerechten die je niet overal tegenkomt. Een van de beste Indiaase restaurants van Nederland.
Vivian N.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Het eten was zalig en de bediening is super vriendelijk. Ik kom zeker snel weer terug! Ga zo door mannen! ..............
Shelley S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk geluncht met z'n drietjes. Zoals altijd is het eten vers en goed en de kheer voortreffelijk! Prijs kwaliteitsverhouding is prima. De inrichting is wat oubollig.
JWandV V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten gelukkig want de service was zeer traag, we moesten zwaaien om aandacht je kunt beter je drankjes dubbel bestellen!
JWandV V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen zaterdag hier met onze kinderen gegeten, we waren iets later dan onze reservering maar kon toch naar een kleine wachttijd aan tafel. Het eten was heerlik gelukkig want het service was ver te zoeken, we moesten erg lang wachten om te bestellen & als we iets wilde drinken moesten we zwaaien om aandacht. Al in al genoten.
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Ik heb hier gisteren gegeten. Gezien de positieve recensies hieronder vond ik het tegenvallen. We begonnen met lambskebab en samosa vooraf. De samosa was heel erg droog, en leek niet vers. De twee stukjes kebab waren lekker, maar met alleen een plakje tomaat en komkommer zag het er treurig uit, je kan het nauwelijks een voorgerecht noemen. Als hoofdgerecht bestelden we twee verschillende curries. Een ervan was de pittigste variant (Kashmir), maar beiden waren niet op smaak zoals je dat mag verwachten bij een India's restaurant. Ook de dahl en basmatirijst vielen tegen. De mango Khulfi was heel goed, heel simpel, maar het beste gerecht van de avond, al was er naar mijn smaak wel iets te veel kardemom overheen gestrooid. De bediening vond ik ondergemiddeld, en dat gold ook voor het interieur. Al met al toch geen aanrader.
GeWi S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Hartelijk ontvangst, heerlijk eten! Wij waren mer z'n 3en en namen elk een ander hoofdgerecht, zodat we konden delen. Alles was écht lekker, zowel het lamsvlees, als de garnalen in milde saus en ook de vegetarische schotel.
Komen zeker terug!
L.R. V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Zeer vriendelijke bediening/personeel. De sfeer is prima, hoewel het decor wat saai/oubollig is. Het eten maakte alles goed. We hadden saag paneer, bhengen curry, kip tikka masala en raita. Daarnaast wat knoflook naan. Alles smaakte heerlijk en zag er mooi en vers uit. Erg aan te raden, zeker ook voor vegetatiërs genoeg keuze. Goede prijs-kwaliteit verhouding
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Eten was zeer goed, vooral de mughalai en het naanbrood. Service was attent en met een glimlach. Decor doet wat oubollig aan maar de sfeer is ok.
Lisanne K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vanwege de goede beoordelingen op Iens gekozen voor dit restaurant. Het eten is milder dan ik gewend ben bij een Indian restaurant maar dat vond ik juist erg prettig! De ambiance is netjes ingericht, schoon en eenvoudig maar toch gezellig. De bediening is vriendelijk, attent. We hebben hier heerlijk gegeten. Het eten kwam vrij snel. Ik heb gekozen voor de lam korma, wat echt superzacht smaakte en goed vlees! Het warme naanbrood is heerlijk als bijgerecht. Als toetje rijstpudding genomen maar ik zat helaas vol dus kon niet alles opeten. Ik heb hier genoten. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Rene H.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Balraj is een knus en gezellig authentiek Indiaas restaurant met lekkere gerechten en heel aardige bediening. Zeker een aanrader!
Johanfijnproever .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zeer hoflijke bediening/personeel. De sfeer is enigzins ouderwets maar toch prima is. Het eten maakte alles goed. We hadden saag paneer, curry, tikka masala en mango Lassie. Daarnaast wat boter naan. Alles smaakte perfect vers en zag er smakelijk uit en was netjes geserveerd. Erg aan te raden, Voor de echte liefhebbers van de Indiaase keuken een must go !!. Goede prijs-kwaliteit verhouding
coradekoning .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Prima restaurant waar ze lekker eten serveren. Het Decor doet het niet zo voor mij, maar de service en bediening was zeer vriendelijk en correct. Het eten goed! Voor mij teveel (of teveel besteld) en het was geen probleem om de rest mee te krijgen. Als ik in de buurt ben, zeker voor herhaling vatbaar.
Bruno V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vandaag gedineerd bij dit geweldige restaurant. Simpel Indiaas "home cooking" maar gewoon goed. We hadden de onion bhaji vooraf (aanrader) en verder bhirhiyani, en nog wat andere gerechten. Gewoon goed. Niet verfijnd maar lekker en veel keus voor de vegetariërs. Vader en moeder staan in het restaurant en het zat tjokvol met veel terugkerende klanten. Het oogt als een standaard Indiaas restaurant maar ik kom de volgende keer dat ik in Amsterdam ben zeker terug! Hulde!
Oh en de naan was ook erg lekker.
JanJoke .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Op 22 februari was er weer iets te vieren voor ons. Bijna vanzelfsprekend zijn mijn vrouw en ik gaan eten bij ons favoriete Indiaas restaurant “Balraj” op de Haarlemmerdijk 28 in Amsterdam. We werden vriendelijk ontvangen door de gastheer (en eigenaar) Jasbier en zijn traditioneel geklede lieve vrouw Indrawatie. We zijn gestart met een heerlijk gekoeld Indiaas biertje en een glaasje huiswijn voor mijn tafelgenoot. We bestelden Papadam, Onion bhaji, Reshami kabab als voorgerecht. Saag chicken en Tikka birhyani als hoofdgerecht. Het Naanbrood was versgebakken en dat was te proeven, heerlijk! Wij vinden het altijd prettig om de gerechten onderling te delen, zo kun je van meerdere gerechten genieten. Dit doen we ook altijd als we hier met meerdere personen eten. Als toetje een kopje koffie met een heerlijke likeur. Het eten was weer van uitzonderlijke klasse zoals wij gewend zijn in dit eenvoudig restaurant met een echte Indiase inrichting. Zowel de bediening als de prijs kwaliteitsverhouding is hier helemaal Oké. Wat een klasse restaurant in al zijn eenvoud. Top!
Jan & Joke
RuudVDuinen .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Eerste keer bij Balraj gegeten en zeker niet mijn laatste keer! Het eten, de bediening en het decor een dikke 10 wat mij betreft! Met 4 vrienden uit Den Haag op stap geweest in Amsterdam en uiteindelijk besloten om bij dit restaurant te gaan eten. Ook mijn vrienden hebben enorm genoten van het eten en alles erom heen. Wij zijn alweer van plan om hier volgende week te gaan eten haha. Wij hadden een lamsgerecht, kipgerecht en een visgerecht besteld. Het smaakte allemaal heel vers en goed. Dit restaurant is dus een aanrader en het is betaalbaar!! Balraj tot gauw ;)