Balraj

Haarlemmerdijk 28 1013 JD Amsterdam Nederland Kaart
31-206251428

Over restaurant Balraj

Decennia van Indiase traditie in Amsterdam

Met 38 jaar het oudste Indiase restaurant van Amsterdam! Aan de muur hangen platen van Ghandi, Vishnu en andere Indiase wijzen. In het smalle restaurant wordt je warm welkom geheten door de eigenaar Jasbir en zijn traditioneel geklede vrouw Indrawatie. Ze zijn gespecialiseerd in curries, veelal vegetarisch en een stuk milder zoals Indiase home-cooking. Echte toppers zijn de onion bhaji, butter chicken en Indiase rijstpudding!

Meer informatie over restaurant Balraj

Service8,8/10
Decor7,5/10
GeWi . Fijnproever (7 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Hartelijk ontvangst, heerlijk eten! Wij waren mer z'n 3en en namen elk een ander hoofdgerecht, zodat we konden delen. Alles was écht lekker, zowel het lamsvlees, als de garnalen in milde saus en ook de vegetarische schotel.
Komen zeker terug!
L.r. V. Gastronoom (16 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Zeer vriendelijke bediening/personeel. De sfeer is prima, hoewel het decor wat saai/oubollig is. Het eten maakte alles goed. We hadden saag paneer, bhengen curry, kip tikka masala en raita. Daarnaast wat knoflook naan. Alles smaakte heerlijk en zag er mooi en vers uit. Erg aan te raden, zeker ook voor vegetatiërs genoeg keuze. Goede prijs-kwaliteit verhouding
Markvaniersel . Bourgondiër (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Eten was zeer goed, vooral de mughalai en het naanbrood. Service was attent en met een glimlach. Decor doet wat oubollig aan maar de sfeer is ok.
Menasil . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vanwege de goede beoordelingen op Iens gekozen voor dit restaurant. Het eten is milder dan ik gewend ben bij een Indian restaurant maar dat vond ik juist erg prettig! De ambiance is netjes ingericht, schoon en eenvoudig maar toch gezellig. De bediening is vriendelijk, attent. We hebben hier heerlijk gegeten. Het eten kwam vrij snel. Ik heb gekozen voor de lam korma, wat echt superzacht smaakte en goed vlees! Het warme naanbrood is heerlijk als bijgerecht. Als toetje rijstpudding genomen maar ik zat helaas vol dus kon niet alles opeten. Ik heb hier genoten. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Rjhoukema . Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Balraj is een knus en gezellig authentiek Indiaas restaurant met lekkere gerechten en heel aardige bediening. Zeker een aanrader!
Johanfijnproever . Fijnproever (9 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zeer hoflijke bediening/personeel. De sfeer is enigzins ouderwets maar toch prima is. Het eten maakte alles goed. We hadden saag paneer, curry, tikka masala en mango Lassie. Daarnaast wat boter naan. Alles smaakte perfect vers en zag er smakelijk uit en was netjes geserveerd. Erg aan te raden, Voor de echte liefhebbers van de Indiaase keuken een must go !!. Goede prijs-kwaliteit verhouding
Coradekoning . Gastronoom (17 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Prima restaurant waar ze lekker eten serveren. Het Decor doet het niet zo voor mij, maar de service en bediening was zeer vriendelijk en correct. Het eten goed! Voor mij teveel (of teveel besteld) en het was geen probleem om de rest mee te krijgen. Als ik in de buurt ben, zeker voor herhaling vatbaar.
Bruno V. Fijnproever (7 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vandaag gedineerd bij dit geweldige restaurant. Simpel Indiaas "home cooking" maar gewoon goed. We hadden de onion bhaji vooraf (aanrader) en verder bhirhiyani, en nog wat andere gerechten. Gewoon goed. Niet verfijnd maar lekker en veel keus voor de vegetariërs. Vader en moeder staan in het restaurant en het zat tjokvol met veel terugkerende klanten. Het oogt als een standaard Indiaas restaurant maar ik kom de volgende keer dat ik in Amsterdam ben zeker terug! Hulde!
Oh en de naan was ook erg lekker.
JanJoke . Bourgondiër (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Op 22 februari was er weer iets te vieren voor ons. Bijna vanzelfsprekend zijn mijn vrouw en ik gaan eten bij ons favoriete Indiaas restaurant “Balraj” op de Haarlemmerdijk 28 in Amsterdam. We werden vriendelijk ontvangen door de gastheer (en eigenaar) Jasbier en zijn traditioneel geklede lieve vrouw Indrawatie. We zijn gestart met een heerlijk gekoeld Indiaas biertje en een glaasje huiswijn voor mijn tafelgenoot. We bestelden Papadam, Onion bhaji, Reshami kabab als voorgerecht. Saag chicken en Tikka birhyani als hoofdgerecht. Het Naanbrood was versgebakken en dat was te proeven, heerlijk! Wij vinden het altijd prettig om de gerechten onderling te delen, zo kun je van meerdere gerechten genieten. Dit doen we ook altijd als we hier met meerdere personen eten. Als toetje een kopje koffie met een heerlijke likeur. Het eten was weer van uitzonderlijke klasse zoals wij gewend zijn in dit eenvoudig restaurant met een echte Indiase inrichting. Zowel de bediening als de prijs kwaliteitsverhouding is hier helemaal Oké. Wat een klasse restaurant in al zijn eenvoud. Top!
Jan & Joke
RuudVDuinen . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Eerste keer bij Balraj gegeten en zeker niet mijn laatste keer! Het eten, de bediening en het decor een dikke 10 wat mij betreft! Met 4 vrienden uit Den Haag op stap geweest in Amsterdam en uiteindelijk besloten om bij dit restaurant te gaan eten. Ook mijn vrienden hebben enorm genoten van het eten en alles erom heen. Wij zijn alweer van plan om hier volgende week te gaan eten haha. Wij hadden een lamsgerecht, kipgerecht en een visgerecht besteld. Het smaakte allemaal heel vers en goed. Dit restaurant is dus een aanrader en het is betaalbaar!! Balraj tot gauw ;)
Jeroen B. Gastronoom (47 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Het restaurant is uit 1977 (staat er naast de deur) en het is duidelijk dat er daarna niets meer aan het interieur is veranderd - heel grappig! Ook het menu lijkt onveranderd: er staat niet zozeer op waar de Indiase keuken toe in staat is maar wat Nederlanders daar decennia geleden van wilden eten. Bij kip of lam zal je geen verse groenten op je bord vinden maar wel een berg vlees met - het moet gezegd - heerlijke sauzen. Veertig jaar geleden waren wij eetcultuurloze Neanderthalers die ons klem aten aan eiwitten en koohydraten, en dat kan hier nog steeds, of je neemt een portie en voedt er een half weeshuis mee. Ik ben benieuwd naar de vegetarische gerechten, waar de Indiase keuken in principe briljant in is, dus ik geef het in ieder geval nog een kans. Volgens mij is Amsterdam op dit moment wel toe aan een hippe ultramoderne Indiër met fusion gerechten op hoog niveau.
Frans D. Fijnproever (6 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Eenvoudig doch voedzaam en zeer lekker eten, uiterst vriendelijke bediening en een zeer schappelijke prijs. Een aanrader om nog eens terug te komen!
MargotBijsterveld . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Op kerstavond hier gegeten met 6 personen. We hadden niet gereserveerd maar omdat we er vroeg in de avond waren konden we lekker aanschuiven. We hadden de gastheer doorgegeven om zelf een drie gangen menu klaar te maken. Zo kregen wij een selectie aan voorgerechten waaronder de bekende samosa en zoals we gewend zijn waren deze lekker gekruid, daarnaast waren er uienringen en gefrituurde stukjes kip in een beslag, als hoofdgerecht kregen we een Lams Karai, Butter chicken en Paneer jalfrezi, al met al een mooie combinatie van gerechten en smaken. Voor het nagerecht kregen we allemaal Indiase rijstpudding met Indiase mango ijs. We hebben die dag allemaal zeer genoten van ons kerst diner. Verder ziet het er bij Balraj gezellig en netjes uit en de bediening is uitstekend, erg vriendelijk en beleefd. Hier komen we snel weer langs.
IensDi . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
heerlijk gegeten, super vriendelijke mensen, heel attent voor mijn vriend die jarig was (lekker likeurtje kado), decor is echt Indiaas, eenvoudig maar schoon en goed. Genieten, vooral dat eten en dat voor een heel eerlijke (betaalbare) prijs. Ik had Lamb Dhansak, Lamsvlees, kikkererwten en linzen bereid met coriander en een schijfje citroen in een medium hete kerrie saus. ZALIG, smullen met de vingers
Ereira . Bourgondiër (3 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Dit staat toch wel mijlenver af van het kruidige heerlijke Indiase eten!
Van alles wat wij op tafel kregen was de rijst nog het beste te pruimen,de rest,
onsmakelijk en vlak, waterige linzen, de naan keihard waarschijnlijk opgepiept.
Gauw opgestapt.
Beste, wij danken u voor uw recensie. Het moeilijkste in ons vak is om iedereen tevreden te stellen. Indien u niet tevreden bent over ons eten is het prettiger als u het direct bij ons meld zodat wij in ieder geval direct met een oplossing kunnen komen. Daarnaast vinden wij het apart dat, in onze 38 jarige bestaan, voor het eerst aan onze keuken wordt getwijfeld. Helaas kunnen wij onze keuken en kookstijl niet aanpassen aan elke gast. Graag vragen wij u om rekening mee te houden dat smaken verschillen. Iets wat u niet te "pruimen" vind, een ander er juist erg van geniet.

Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen.
J-ital . Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Niet het meest gezellige interieur, maar de bediening is goed en het eten was precies waar je bij Indiaas eten op hoopt. De prijzen zijn redelijk en de porties prima. Verwacht hier nog wel terug te komen!
Kimmy1234 . Gastronoom (20 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Heel vriendelijk welkom geheten,
We hadden de somosa, butter Ticken en een tandoori gerecht.
Alles bij elkaar lekker gegeten.
De service is goed en attent.
De indiase bier past goed bij het eten.
Simeon K. Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Balraj is onze vaste Indiër en niet alleen het oudste Indiase restaurant van Amsterdam, maar ook het beste. Wij halen er vaak af en variëren regelmatig, alles is hier uitzonderlijk lekker. De familie Atwal is hartelijk en het eten is altijd snel en stipt op tijd klaar. De chicken jaipuri en saag chicken zijn onze favoriet. Als je van Indiaas houdt moet je hier gaan eten!
Jan V. Gastronoom (14 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Al 15 jaar in mijn "achtertuin", maar nog nooit geweest.....en dat bleek dom. Wat heb ik lekker gegeten! Vooraf de kip kebab, heerlijk. Als hoofdgerecht mijn favoriet de lamb biryani. Nog nooit zo'n lekkere gehad, echt niet. Mijn tafelgenote ging voor het thema "spinazie"met een spinaziesoep voor en een saag paneer als hoofdgerecht. Een lekker Italiaans wijntje en de rijstpudding maakten het helemaal af. Prijs-kwaliteitsverhouding helemaal in orden. Had wat weinig ruimte met m'n stoel, maar dat is ook het enige punt van kritiek.
Michel V. Gastronoom (14 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Het begin: bestel je garlic naan en het is geen knoflook te bekennen? (oeps?)

Maar dat was het gelukkig! De rest van het eten was geweldig! Ik weet inmiddels dat je goed moet kiezen, om je diner ten volle te genieten!

Voorgerecht: Samosa vegetarisch, heerlijk en zacht, lekker gekruid. Bestel het zo weer!
Hoofdgerecht: Lamb Jal Frezi, knapperige paprika, geheel eigentijds, dus. Ik houd van stevige kost, met verfijnde smaak, daarom is je keuze, van de kaart, zo belangrijk, want ze weten daar raad met kruiden.

Mijn partner:
Voorgerecht: Reshami Kebab, lekker gekruid!
Hoofdgerecht: Prawn Shahi Korma, zou nooit mijn keuze zijn in de Indian kitchen. Want op een gegeven moment heb je genoeg van het zoet.

Hmm, naast de onze, komt Garlic naan op tafel! Wat te laat om te protesteren?

Haarlemmerdijk is super levendig, maar ga dit restaurant niet voorbij!
Het decor is geen uitblinker, maar daarvoor zijn wij hier niet!

Michel Smult