Ballroom

Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 02:00
- Diner 16:0

Hanneke G.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Heerlijk gegeten in de ballroom, mooie smaak combinaties. lekker in de knusse tuin gezeten. Als koningen behandeld en eigenlijk helemaal niet duur. Ik zeg wanneer gaan we weer.
Roger P.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Leuk restaurantje in de Witte de With. Sfeervolle tuin waar gegeten kan worden. De menukaart is klein maar gevarieerd. Eigenwijze gerechten met bijzondere smaken. Niet al te duur maar voor de grote eter te weinig. Fijnproevers komen hier lekker aan hun trekken. Wij hebben heerlijk gegeten van de halve kreeft en de fish and ships. Let wel fish and ships op geheel eigenwijze manier. Lekker!
Bas W.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het 4 gangen chefs menu gekozen. Heerlijke hapjes gekregen met uitgesproken smaken die goed op elkaar zijn afgestemd. Tomaten boullion, bruschetta met gerookte knoflook en ricotta met een beetje munt, heerlijke smaken. Gefrituurd risotto balletje met mozeralla en basilicum pesto en spinazie met gepocheerd ei en broodkruim, ik wist niet dat spinazie zo lekker kon smaken. Als hoofdgerecht een pork chop die heerlijk mals en vet was en het nagerecht was een soort cheesecake met een bitterkoekjes bodem en mascarpone, afgemaakt met rood fruit en fudge, ook hier weer goed afgestemde smaken die perfect bij elkaar passen.
Dit alles in een gezellige sfeer waar je een mix hebt van mensen die of komen eten of met een gin tonic aan de bar zitten met wat barfood. De prijs kwaliteit verhouding is prima al kan het duur uitpakken als je veel gin tonics drinkt.

Wij hebben al bij veel restaurants gegeten onderandere bij verschillende sterrenkoks waar het eten van een ander niveau is maar ik heb zelden voor deze prijs zo lekker gegeten waar de smaken voorop staan.
Complimenten aan de chef voor een goed uitgedacht menu. Wij komen zeker terug.
Eter123 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Er is hoogstwaarschijnlijk het een en ander veranderd sinds de laatste recensie?
Het is nog steeds een mooie zaak maar het eten was niet heel bijzonder. We hadden vooraf een plankje met hapjes besteld. Niet heel culinair. Het bestond uit een ei, wat olijven, gedroogde ham, mini spareribs (koud maar smakelijk), gehaktballen (lauw en flauw van smaak) en kroketjes (verassend lekker). De gin tonic smaakte prima. De serveerster was een tikkeltje opdringerig. We hadden al meerdere keren aangegeven dat we nog niet wisten wat we wilden bestellen en dat ze het rustig aan kon doen maar toch stond ze om de haverklap naast de tafel om de bestelling op te nemen. Op een gegeven moment raakte ze geïrriteerd. We besloten om de avond voort te zetten in een andere zaak verderop in de straat. Bijna 50 euro voor wat hapjes en drankjes...Prijs kwaliteit verhouding is naar mijn mening zoek.
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Ik kwam hier op een vrijdagavond binnenlopen met een vriendin en we konden gewoon aanschuiven. Wat een heerlijke sfeer binnen, doet me denken aan verscheidene interieurs in het meatpacking district in NY. Bediening vriendelijk & snel en behulpzaam - nam de tijd om de Gin kaart (57 soorten!) uit te leggen. Lekker hip muziekje op de achtergrond.
Wij namen de veggies of the day, falafel balls en de veal balls, OMG - everything melts in your mouth. Price-kwaliteit verhouding helemaal prima. Een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Op een stille dinsdagavond op de Witte de With bij Ballroom binnen gestapt. Wat direct opvalt is de mooie inrichting met veel hout. In elk patroon komt het logo terug. Het tweede wat opvalt is de enorme collectie aan gin, ik telde 52 soorten. Het vriendelijke personeel helpt graag om hieruit de best passende keuze te maken.

Het eten is gewoon goed. Vooraf hadden we een plank met allerlei hapjes. Een erg lekkere starter. Als hoofdgerecht de pasta met ballen gekozen. De pasta original is gevoelsmatig wat aan de hoge prijs voor wat je krijgt. Daarnaast mag er wel iets meer zout gebruikt worden, het was een beetje een flauw gerecht. De gin maakte het wel helemaal af.
Jade P.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Ballroom ziet er op het eerste zicht redelijk normaal uit, maar de kaart en het hippe publiek verraden dat het een bijzondere tent is. Bijzonder vooral in zijn eenvoud, want Ballroom houdt zich aan een simpel concept: een groot aanbod aan gins en - de naam verklapt het al - allerlei ballen. We hadden als voorgerecht een mix van allerlei hapjes, waarbij we de garnalenballetjes en het gevulde ei (volgens mij met tahin, gember en bosui) het lekkerste vonden. Daarna had ik een simpele spaghetti met gehaktballetjes en tomatensaus, wederom lekker, al mistte het een beetje extra zout.
De service was attent en vlot en de algehele sfeer was top. Omdat we zo'n leuke avond hebben gehad een 9 voor de ambiance!
Smulpapend .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Heerlijk! We namen de pasta met kalfsballetje en het gepocheerde ei. Echt heerlijk, veel te veel en je blijft er van eten. En wat een gin-tonic kaart :-). Een aanrader voor een hip avondje uit!!!!
Roald T.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
weinig op de kaart, gerechten zonder poespas, maar wat er op staat is wel erg lekker! Voorgerecht plank assorti is creatief. Kalfsgehaktballen met gepocheerd ei was super - zou je thuis ook willen kunnen maken.
Entourage is ongedwongen sjiek te noemen, evenals het publiek wat er komt
Stephanie P.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Super lekker gegeten! De plankjes met hapjes zijn echt top. Ik vond de truffel eieren heerlijk en ook de biet met zalm broodjes waren erg goed te doen. Mooi interieur, new york style! Leuke bediening en vooral heerlijke gins en cocktails!
Sinderella .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Super leuke hippe tent! De keuze is goed en de kwaliteit is in goede verhouding met de prijs! Ik raad de rosemary gin aan!
MariannevanGelder .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Wat een apart concept is dit! Wij hebben hier heerlijk gegeten en de bediening was meer dan voortreffelijk. Dit heeft een buitenlands tintje, het plateau vooraf was ook voortreffelijk. De gerookte zalm met biet zeer bijzonder, we hebben genoten!! De meatballs van grote kwaliteit. We wensen deze zaak alle succes toe, want ze verdienen het! NB. Let op het toilet op de zeer geavanceerde kranen, die gaan stromen voor je het weet! Niet je tas op de wasbak zetten...dus..
Shirley M.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Net geopend dus waarschijnlijk moeten ze warmdraaien. Service echt beneden niveau. Meerdere malen om je heen moeten kijken om de aandacht te kunnen krijgen, zelf moeten vragen of er nog wat drinken opgenomen kon worden, wordt vervolgens één drankje opgenomen en loopt de serveerster weg. Kaasplankje wordt zonder brood geserveerd. Moet je zelf om vragen. Truffeleitjes echt niet waard voor je geld en ook weinig smaak, en een hele flauwe risotto helaas, werd wel weer goed gemaakt door van het huis de gin/tonic granita toe te krijgen. Interieur ziet er heel goed uit en het idee is top, alleen de uitwerking nu nog.
Dieneke S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Leuke tent, mooie aankleding met een retro uitstraling. Bediening was attent en vlug. Vooraf een plaat met allerlei verschillende voorgerechten, heerlijk. Als hoofdgerecht had ik de vega keuze; spinazie-ricotta ballen met een pompoen risotto met Parmezaanse kaas. Erg lekker. De rekening viel mee, erg betaalbaar. Ik kom hier graag een keer terug.