Ballaro

Scheepersdijk 1B 5062 EA Oisterwijk Nederland Kaart

Over het restaurant Ballaro

Italiaans genot in

Met de kids, partner of de hele familie, met elk gezelschap kun je bij Ballaro aan komen kloppen. Dit is een spot waar je komt voor Italiaans genot, een plek waar de chef de passie heeft voor échte Italiaanse ingrediënten, waar hij complete smaaksensaties van maakt. Hier vind je het fijne huiskamer gevoel, met Italiaanse gastvrijheid en een uitgebreide kaart. Met zowel 'simpele' pasta's tot uitgebreide visgerechten. Deel deze Italiaanse keuken en geniet van alle fijne tradities die hier naar voren komen.

Meer informatie over restaurant Ballaro

ans.vanhoutum .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Super goed gezellig leuke sfeer is echt een aanrader was er voorde2de keer
Zou er zeker weer naar toe gaan raad het iedereen aan
jjvangestel1950 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
erg lekker gegeten bij Ballaro in Oisterwijk echt Italiaans het was net of we op vakantie in Italie waren . op de muren mooie foto,s van Palermo we gaan zeker nog een terug.
Laila R.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Het eten was superlekker. In principe was de keus voor het AH menu tussen vlees en vis maar het bleek geen enkel probleem om een vegetarisch menu voor te schotelen. Dat was behoorlijk fantasierijk en dat ligt wel eens anders, in andere restaurants. Vooral de sauzen en dressing waren heerlijk. Pittig maar niet té. Ik vond alleen de drankjes (grappa, wijn, koffie) tamelijk duur.
Lidia F.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Vlotte vriendelijke bediening, al vond ik hem een beetje TE druk,leuk voorgerechtje voor aheyn dinneractie! Pasta leek mij al eerder voorgekookt , of het was de kwaliteit. de smaak was goed! Het vlees erg dun met veel saus, maar ja mischien heeft dit weer met de actie te maken! Want ik hoorde iets van 2 menu's voor bambini. Tira misu had een zuurtje wat ik niet goed kon thuis brengen. En €8.50 per glas wijn???????? Al met al een leuke avond gehad.
amadiaan .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Als altijd een vriendelijke ontvangst, uitgebreide uitleg over de gerechten, die prima smaken. Als de bestelde fles water even wordt vergeten krijgen we die kado,alsmede een glas wijn!
avanbolderen .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Een hartelijke ontvangst en het voor-, tussen- en hoofdgerecht waren zeer smaakvol en voldoende, zodat we geen toetje erbij konden. Héérlijk was het allemaal !
itholenaars .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Ik heb heerlijk gegeten!
Goed advies gekregen over de wijn die wij wilde bestellen.
En omdat ik jarig was kwam het keukenpersoneel en de bediening aan mij tafel en zongen voor mij.
Ik kom zeker terug!!!!
Olav E.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Klassieke Italiaanse gerechten, Prima 3 gangen menu met de AH-Restaurantactie! Was een probleempje met de wijn maar dit werdt direct opgelost!
janpaulusse .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Leuk restaurant met personeel dat al zingend aan je tafel zijn werk doet. De maaltijd is lekker en mooi uitgevoerd. Er wordt veel werk van gemaakt om de gasten iets te laten beleven (vlammen aan tafel etc).
Wat in dit restaurant erg tegenvalt is de prijs. Wij waren daar met de bekende AH spaarkaart in de hand. Het restaurant presteert het echter om 2x Euro 4,50 te vragen voor twee flesjes water. Toen ik opmerkte dat het tapbier niet koud genoeg was (nieuw vat?), werd mij een Italiaans flessenbiertje geadviseerd. Ook dit bleek later Euro 4,50 te kosten. als je op die manier probeert om de het aanbiedingsvoordeel weer terug binnen te halen voel ik me als gast niet uitgenodigd om hier nog een keer terug terug te komen. Jammer!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Helaas geen goede ervaring voor ons in dit restaurant. Onze reservering via de ah actie zou niet doorgekomen zijn. We konden wachten, maar toen we wilden vertrekken, bleken we toch terecht te kunnen en bleek de reservering toch doorgekomen te zijn. Gastheer nors, bediening vriendelijk, sfeer gestresst. Eten lekker, maar de rekening klopte voor geen meter. 37,50 voor driegangenmenu, maar blijkt zonder toetje te zijn. Toetje dat we bestelden was op, voorstel van bediening was een combinatie van toetjes, op de rekening bleek vervolgens dat dit alternatieve toetje euro's duurder was dan waar we voor hadden gekozen... op de menukaart zie ik nu ook dat 37,50 de prijs is voor een viergangenmenu incl. Toetje. Zeker 10 euro pp teveel betaald dus... ik zou zeggen, doe dan niet mee met de ah actie. Dit is alleen maar slechte reclame!
Stephan R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisteren met de AH actie met 6 personen gereserveerd bij Graziano's (is Ballaro). Specifiek gekozen voor buurman Graziano's (zelfde eigenaar) vanwege andere sfeer en entourage. Bij binnenkomst (jas eerst zelf op te hangen) werden we kortaf naar buurman Ballaro verwezen, terwijl er voldoende tafels vrij waren. De bediende zei: 'We zijn immers één, de kaart en prijzen zijn toch hetzelfde'. Een eerste tegenvaller, omdat Ballaro bij ons al ruim bekend is. Teleurgesteld schuiven we dus even later tafel bij Ballaro. Een drankje is heel snel ingeschonken. Daar moet immers op worden verdiend. De eigenaar komt erg vlot daarna allerlei daggerechten mondeling melden, terwijl de menukaart er nog niet is. Even later krijgen we 'vanwege drukte' van een ober alvast drie menukaarten. Nog geen twee minuten later vraagt dezelfde eigenaar plots wat hij mag noteren voor eetkeuze. De helft van het gezelschap heeft alleen nog geen menukaart gezien! Dan melden we dat we van de AH-actie willen genieten. Ineens wordt alles superonduidelijk: Ballaro kent een 4 gangen (of meer) weekmenu, maar ook een 4 gangen (of meer) verrassingsmenu, maar je mag ook a la carte keuzes maken. Trouwens: Dat weekmenu bestond uit de gerechten die we al hadden gehoord van de eigenaar, maar die was ik al weer kwijt door de vervelende sfeer. De ober begrijpt het goed en zegt: 'Als u meer bestelt en uitgeeft, krijgt u steeds meer korting'. De AH-actie is echter alleen voor 3 gangen. Een vierde gang dus bij te betalen. En oh ja, de gehele tafel moet wel voor hetzelfde menu kiezen (dus 6 keer bijbetalen). De spanning neemt toe maar ook de frustratie. Eigenlijk is deze avond al verpest... De bediening ziet ons voor mijn gevoel liever gaan. Na alle commotie kiezen we allemaal het 4-gangen menu en moeten we vervolgens steeds een uur per gang wachten! Om 19.00 uur aan tafel, om 23.15 uur buiten. Het moet worden gezegd: Het eten is echt heerlijk, maar helaas ook echt te weinig. Ballaro is de Ballaro vanaf het begin niet meer... En als je dan als 'AH-klanten' haast wordt genegeerd, terwijl de vaste en bekende klanten worden bezongen door de Italiaanse eigenaar, met lof en eer worden bediend, dan gaan wij onze andere kaarten van AH echt op een andere plek gebruiken. Een voorheen goede Italiaan is helaas ter ziele...
ProeverJL L.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Vanavond gegeten bij Ballaro. Wat een afknapper!
Alles duurde lang, van bestelling opnemen tot drankjes brengen, (verkeerde water), voorgerechten (bruscetta was oud, hard en taai, carpaccio niks bijzonders, penne komen uit een zak gedroogde pasta uit de supermarkt), hoofdgerechten kwamen na 2 uur, met één per keer, het laatste kwam pas toen de anderen al op waren. Aardapelen en groenten waren vergeten bij 2 hoofdgerechten, saltim bocca was saai en leek wel doorgekookt, pasta ook weer saai, inktvis taai, waarschijnlijk uit de diepvries. Het enige wat goed was en er leuk uitzag was de kinderpizza.
De bediening deed haar best, we kregen het laatste hoofdgerecht gratis en koffie aangeboden, die we hebben afgeslagen omdat we het wachten zat waren. Wel ter compensatie een fles wijn meegekregen. Maar toch, we komen hier nooit meer terug, veel te weinig (ook letterlijk)! voor deze prijs.
Miranda N.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vreselijk=nooit meer
Wat een drama avond. Speciaal gekomen omdat we goede ervaring hebben. Als de kat van huis is...alles ging fout. Voorgerecht verkeerd, tussengerecht overgeslagen & verkeerd en na 2,5 uur kwam het hoofdgerecht. Het was niet lekker. De bediening deed wat ze konden, het hele restaurant en terras zat lang zonder eten. Het leek wel of er geen kok was, maar hij schreeuwde zo hard dat je hem buiten kon horen. We waren niet de enige, alles ging fout .Kortom teleurgesteld en het kon niet tippen aan onze eerdere ervaring.
Smulpaapinnetje .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wauw, wat een geweldig restaurant! We hadden het 4-gangen verrassingsdiner, echt een aanrader! Van elke gang genoten. Heerlijk in de zon op het terras gezeten. Inderdaad aan een straat waar soms wat verkeer doorheen rijdt, om het een drukke weg te noemen lijkt me iets overdreven. Je hebt er ook totaal geen last van vind ik.
De Italiaanse obers laten hier en daar een klein steekje vallen maar lossen zaken keurig op. Alle losse steekjes zijn sowieso vergeten en vergeven zodra ze weer de meer verrukkelijke hapjes op tafel zetten ;).
Dikke pluim voor dit fijne restaurant!
Lex R.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk gegeten. De pizza Capricciosa verdiende een 10 en wel hierom: De ingrediënten waren optimaal in gaarte en bite, veel ham van goede kwaliteit, de artisjok vorstelijk in het midden; de blaadjes omhoog, de met zorg geplaatste olijven en grove champignonstukjes completeerden het vriendelijke gezicht van deze pizza. Het spaarzame gebruik van zout werd gewaardeerd. Mijn partner at ravioli met spinazie en ricotta. Dit is een gerecht dat zowel als voorgerecht als hoofdgerecht geserveerd wordt. Zij was daar kort over: heerlijk. Het restaurant is sfeervol en voor een Italiaans restaurant wat keurig ingericht. Wat het wel Italiaans maakte, is de voortreffelijke muziekkeuze, al dan niet vergezeld door het gezang van de patron. De vriendelijke man deed er nog een schepje bovenop door een spraakwaterval van Italiaanse klanken, waarin ik af en toe het Nederlands moeilijk vond te herkennen. Het kostte ons enige moeite om hem te verleiden om gewoon kraanwater te serveren. ook toen we meldden dat we bereid waren om voor een gewoon glas water te willen betalen, reageerde hij nog terughouden: " Wij verkopen alleen water in een fles...." Toch goot hij uiteindelijk zwierig de glazen vol.
De tiramisu was uitstekend. Zonder opsmuk van cacaostrooisel of geklopt eiwit fietste dit engeltje in alle eenvoud over je tong.
De huiswijnen rood en wit waren van een zeer goed niveau.
HenenCin .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
inmiddels al een aantal keer bij deze geweldige Italiaan gegeten. Alles op een heerlijke authentieke wijze beried. Zelf zijn we helemaal weg van de ossenhaas die op je tong wegsmelt.
De heeeeerlijkste huisgemaakt toetjes mogen ook vernoemd worden.
Vriendelijk personeel, ze maken een praatje vertellen wat er op je bord ligt en de entourage die hoort precies bij dit Italiaanse top-restaurant.
w.vanriel .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijke gerechten, een pizza zo groot dat je er wel met twee van kon eten, meer dan voldoende. De tiramisu was heerlijk. Goede sfeer en super vriendelijke bediening .
esther427 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We kwamen met erg mooi weer en konden nog heerlijk s'avonds op het terras buiten eten (wel aan drukke straat). We zaten lekker in het zonnetje onder parasol. We wilde geen voorgerecht maar hadden wel om brood met boter gevraagd. Beiden hadden we hoofdgerecht. Ik visschotel, was lekker. Mijn man bestelde spaghetti Carbonara, die was ook best lekker maar erg nat bijna soep. Dat vertelde we ook aan ober die dat bevestigde en vertelde dat hij het in de keuken zou laten zien. Toen kwam er niemand meer, en moesten zelf om de kaart vragen voor dessert. Dat duurde ook vrij lang voordat we dat kregen. Het leek er op of ze ons niet meer wilde helpen omdat we hadden gezegd dat de Carbonara een beetje te vochtig was. We wilde eigenlijk nog lekker een cappuccino bestellen maar hebben dat vervolgens maar niet meer gedaan. Toen kwamen ze nog met verkeerde rekening aan tafel en ter plekker zei de ober dat hij zag dat er alleen 1 toetje was gerekend en wel 2 hoofdgerechten en kwam vervolgens weer terug met juiste rekening. Die we vervolgens ook niet met creditcard konden betalen. We zijn hier echt wel vaker geweest bij Ballaro dus daarom wilde we zeker terug maar het lijkt ons nu vergane glorie. Jammer!
vanhetlandvreugd .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Gisteravond voor het eerst samen met mijn vriendin gegeten bij Ballaro.
Familie woonachtig in Oisterwijk eet er vaak en daarom durfde ik over de slechte recensies heen te stappen.

Het eten was fantastisch en smakelijk, ruime porties !!
De bediening absoluut niet zoals je dat mag verwachten in een restaurant met deze prijzen.
Duurde erg lang, en er werd niet goed op de tafels gelet, waardoor wij te vaak en te lang met een leeg glas zaten.(kost ook omzet)
Ben zelfs een keer naar voor (bar)gelopen omdat na 5x aandacht vragen vd seveerster er geen enkele reactie kwam en ik toch echt graag dat wijntje wou hebben.
De prijs die de serveerster doorgaf voor het Shell menu vonden we toch wel aan de hoge kant 38.euro voor drie gangen, bij verdere navraag bleek het voor 4 gangeh te zijn en dat waa het ook dubbel en dwars waard.

Eindconclusie- Wij gaan hier toch weer eens eten.
De bediening was wel wat slordig maar ook uitermate vriendelijk.
Het eten goed!
En we hebben gewoon een gezellige avond gehad.
Zelf beetje assertief reageren als iets niet helemaal goed loopt, het is een informele sfeer. Je niet teveel ergeren, bediening is welwillend genoeg.
En gewoon lekker genieten van het eten en een gezellige avond.
ans.vanhoutum .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Geweldig heerlijk verrassende gerechten
ko en bediening super
voor herhaling
beveel het aan
ook de kaart zag er goed uit