Ballaro

Scheepersdijk 1B 5062 EA Oisterwijk Nederland Kaart

Over restaurant Ballaro

Italiaans genot in

Met de kids, partner of de hele familie, met elk gezelschap kun je bij Ballaro aan komen kloppen. Dit is een spot waar je komt voor Italiaans genot, een plek waar de chef de passie heeft voor échte Italiaanse ingrediënten, waar hij complete smaaksensaties van maakt. Hier vind je het fijne huiskamer gevoel, met Italiaanse gastvrijheid en een uitgebreide kaart. Met zowel 'simpele' pasta's tot uitgebreide visgerechten. Deel deze Italiaanse keuken en geniet van alle fijne tradities die hier naar voren komen.

Meer informatie over restaurant Ballaro

• Catering , Terras
7,2
Duur
Erg rumoerig
Erg lang
Stephan R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisteren met de AH actie met 6 personen gereserveerd bij Graziano's (is Ballaro). Specifiek gekozen voor buurman Graziano's (zelfde eigenaar) vanwege andere sfeer en entourage. Bij binnenkomst (jas eerst zelf op te hangen) werden we kortaf naar buurman Ballaro verwezen, terwijl er voldoende tafels vrij waren. De bediende zei: 'We zijn immers één, de kaart en prijzen zijn toch hetzelfde'. Een eerste tegenvaller, omdat Ballaro bij ons al ruim bekend is. Teleurgesteld schuiven we dus even later tafel bij Ballaro. Een drankje is heel snel ingeschonken. Daar moet immers op worden verdiend. De eigenaar komt erg vlot daarna allerlei daggerechten mondeling melden, terwijl de menukaart er nog niet is. Even later krijgen we 'vanwege drukte' van een ober alvast drie menukaarten. Nog geen twee minuten later vraagt dezelfde eigenaar plots wat hij mag noteren voor eetkeuze. De helft van het gezelschap heeft alleen nog geen menukaart gezien! Dan melden we dat we van de AH-actie willen genieten. Ineens wordt alles superonduidelijk: Ballaro kent een 4 gangen (of meer) weekmenu, maar ook een 4 gangen (of meer) verrassingsmenu, maar je mag ook a la carte keuzes maken. Trouwens: Dat weekmenu bestond uit de gerechten die we al hadden gehoord van de eigenaar, maar die was ik al weer kwijt door de vervelende sfeer. De ober begrijpt het goed en zegt: 'Als u meer bestelt en uitgeeft, krijgt u steeds meer korting'. De AH-actie is echter alleen voor 3 gangen. Een vierde gang dus bij te betalen. En oh ja, de gehele tafel moet wel voor hetzelfde menu kiezen (dus 6 keer bijbetalen). De spanning neemt toe maar ook de frustratie. Eigenlijk is deze avond al verpest... De bediening ziet ons voor mijn gevoel liever gaan. Na alle commotie kiezen we allemaal het 4-gangen menu en moeten we vervolgens steeds een uur per gang wachten! Om 19.00 uur aan tafel, om 23.15 uur buiten. Het moet worden gezegd: Het eten is echt heerlijk, maar helaas ook echt te weinig. Ballaro is de Ballaro vanaf het begin niet meer... En als je dan als 'AH-klanten' haast wordt genegeerd, terwijl de vaste en bekende klanten worden bezongen door de Italiaanse eigenaar, met lof en eer worden bediend, dan gaan wij onze andere kaarten van AH echt op een andere plek gebruiken. Een voorheen goede Italiaan is helaas ter ziele...
ProeverJL L.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Vanavond gegeten bij Ballaro. Wat een afknapper!
Alles duurde lang, van bestelling opnemen tot drankjes brengen, (verkeerde water), voorgerechten (bruscetta was oud, hard en taai, carpaccio niks bijzonders, penne komen uit een zak gedroogde pasta uit de supermarkt), hoofdgerechten kwamen na 2 uur, met één per keer, het laatste kwam pas toen de anderen al op waren. Aardapelen en groenten waren vergeten bij 2 hoofdgerechten, saltim bocca was saai en leek wel doorgekookt, pasta ook weer saai, inktvis taai, waarschijnlijk uit de diepvries. Het enige wat goed was en er leuk uitzag was de kinderpizza.
De bediening deed haar best, we kregen het laatste hoofdgerecht gratis en koffie aangeboden, die we hebben afgeslagen omdat we het wachten zat waren. Wel ter compensatie een fles wijn meegekregen. Maar toch, we komen hier nooit meer terug, veel te weinig (ook letterlijk)! voor deze prijs.
Miranda N.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vreselijk=nooit meer
Wat een drama avond. Speciaal gekomen omdat we goede ervaring hebben. Als de kat van huis is...alles ging fout. Voorgerecht verkeerd, tussengerecht overgeslagen & verkeerd en na 2,5 uur kwam het hoofdgerecht. Het was niet lekker. De bediening deed wat ze konden, het hele restaurant en terras zat lang zonder eten. Het leek wel of er geen kok was, maar hij schreeuwde zo hard dat je hem buiten kon horen. We waren niet de enige, alles ging fout .Kortom teleurgesteld en het kon niet tippen aan onze eerdere ervaring.
Smulpaapinnetje .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wauw, wat een geweldig restaurant! We hadden het 4-gangen verrassingsdiner, echt een aanrader! Van elke gang genoten. Heerlijk in de zon op het terras gezeten. Inderdaad aan een straat waar soms wat verkeer doorheen rijdt, om het een drukke weg te noemen lijkt me iets overdreven. Je hebt er ook totaal geen last van vind ik.
De Italiaanse obers laten hier en daar een klein steekje vallen maar lossen zaken keurig op. Alle losse steekjes zijn sowieso vergeten en vergeven zodra ze weer de meer verrukkelijke hapjes op tafel zetten ;).
Dikke pluim voor dit fijne restaurant!
Lex R.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk gegeten. De pizza Capricciosa verdiende een 10 en wel hierom: De ingrediënten waren optimaal in gaarte en bite, veel ham van goede kwaliteit, de artisjok vorstelijk in het midden; de blaadjes omhoog, de met zorg geplaatste olijven en grove champignonstukjes completeerden het vriendelijke gezicht van deze pizza. Het spaarzame gebruik van zout werd gewaardeerd. Mijn partner at ravioli met spinazie en ricotta. Dit is een gerecht dat zowel als voorgerecht als hoofdgerecht geserveerd wordt. Zij was daar kort over: heerlijk. Het restaurant is sfeervol en voor een Italiaans restaurant wat keurig ingericht. Wat het wel Italiaans maakte, is de voortreffelijke muziekkeuze, al dan niet vergezeld door het gezang van de patron. De vriendelijke man deed er nog een schepje bovenop door een spraakwaterval van Italiaanse klanken, waarin ik af en toe het Nederlands moeilijk vond te herkennen. Het kostte ons enige moeite om hem te verleiden om gewoon kraanwater te serveren. ook toen we meldden dat we bereid waren om voor een gewoon glas water te willen betalen, reageerde hij nog terughouden: " Wij verkopen alleen water in een fles...." Toch goot hij uiteindelijk zwierig de glazen vol.
De tiramisu was uitstekend. Zonder opsmuk van cacaostrooisel of geklopt eiwit fietste dit engeltje in alle eenvoud over je tong.
De huiswijnen rood en wit waren van een zeer goed niveau.
HenenCin .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
inmiddels al een aantal keer bij deze geweldige Italiaan gegeten. Alles op een heerlijke authentieke wijze beried. Zelf zijn we helemaal weg van de ossenhaas die op je tong wegsmelt.
De heeeeerlijkste huisgemaakt toetjes mogen ook vernoemd worden.
Vriendelijk personeel, ze maken een praatje vertellen wat er op je bord ligt en de entourage die hoort precies bij dit Italiaanse top-restaurant.
W.vanriel .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijke gerechten, een pizza zo groot dat je er wel met twee van kon eten, meer dan voldoende. De tiramisu was heerlijk. Goede sfeer en super vriendelijke bediening .
Esther427 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We kwamen met erg mooi weer en konden nog heerlijk s'avonds op het terras buiten eten (wel aan drukke straat). We zaten lekker in het zonnetje onder parasol. We wilde geen voorgerecht maar hadden wel om brood met boter gevraagd. Beiden hadden we hoofdgerecht. Ik visschotel, was lekker. Mijn man bestelde spaghetti Carbonara, die was ook best lekker maar erg nat bijna soep. Dat vertelde we ook aan ober die dat bevestigde en vertelde dat hij het in de keuken zou laten zien. Toen kwam er niemand meer, en moesten zelf om de kaart vragen voor dessert. Dat duurde ook vrij lang voordat we dat kregen. Het leek er op of ze ons niet meer wilde helpen omdat we hadden gezegd dat de Carbonara een beetje te vochtig was. We wilde eigenlijk nog lekker een cappuccino bestellen maar hebben dat vervolgens maar niet meer gedaan. Toen kwamen ze nog met verkeerde rekening aan tafel en ter plekker zei de ober dat hij zag dat er alleen 1 toetje was gerekend en wel 2 hoofdgerechten en kwam vervolgens weer terug met juiste rekening. Die we vervolgens ook niet met creditcard konden betalen. We zijn hier echt wel vaker geweest bij Ballaro dus daarom wilde we zeker terug maar het lijkt ons nu vergane glorie. Jammer!
Vanhetlandvreugd .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Gisteravond voor het eerst samen met mijn vriendin gegeten bij Ballaro.
Familie woonachtig in Oisterwijk eet er vaak en daarom durfde ik over de slechte recensies heen te stappen.

Het eten was fantastisch en smakelijk, ruime porties !!
De bediening absoluut niet zoals je dat mag verwachten in een restaurant met deze prijzen.
Duurde erg lang, en er werd niet goed op de tafels gelet, waardoor wij te vaak en te lang met een leeg glas zaten.(kost ook omzet)
Ben zelfs een keer naar voor (bar)gelopen omdat na 5x aandacht vragen vd seveerster er geen enkele reactie kwam en ik toch echt graag dat wijntje wou hebben.
De prijs die de serveerster doorgaf voor het Shell menu vonden we toch wel aan de hoge kant 38.euro voor drie gangen, bij verdere navraag bleek het voor 4 gangeh te zijn en dat waa het ook dubbel en dwars waard.

Eindconclusie- Wij gaan hier toch weer eens eten.
De bediening was wel wat slordig maar ook uitermate vriendelijk.
Het eten goed!
En we hebben gewoon een gezellige avond gehad.
Zelf beetje assertief reageren als iets niet helemaal goed loopt, het is een informele sfeer. Je niet teveel ergeren, bediening is welwillend genoeg.
En gewoon lekker genieten van het eten en een gezellige avond.
Ans.vanhoutum .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Geweldig heerlijk verrassende gerechten
ko en bediening super
voor herhaling
beveel het aan
ook de kaart zag er goed uit
Peijen .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Ontvangst was hartelijk daarna werd alles minder, gezelschap van 6 via Shell Iens actie.
Voorgerechten waren goed. Hoofdgerechten deels matig o.a. de pasta met pesto was echt slecht. Pasta te lang gekookt en te weinig smaak. Visgerechten waren OK. De ossenhaas medium besteld echter te doorbakken geserveerd. Alles duurde te lang schijnbaar ook in de keuken. Met commentaar werd niets gedaan. Bij ophalen leggen borden morste serveerster vet op broek van een van heren uit ons gezelschap ook hier werd niets mee gedaan. Nagerechten waren voor ca. 50% op basis van vanille ijs, van de 3 nagerechten die op de basis besteld werden werd er slechts 1 geserveerd, het vanille ijs was op. Als klap op de vuurpijl kwam de rekening deze klopte ook niet na 15 minuten puzzelen akkoord gegeven omdat we er ook geen zin meer in hadden. Tegenvaller niet voor herhaling vatbaar.
Elsenjanvanos .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wel! Wij kwamen aan bij Ballaro maar dat was vol! gelukkig is het restaurant naast hen ook van deze familie en daar was wel plaats. Iets chiquer van binnen en veel minder lawaai. Dat vonden wij natuurlijk prima.! Wij hebben heerlijk gegeten.
Mentor54 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Het was onze eerste keer bij Ballaro het eten en de bediening was goed maar het interieur was oud bollig.Wel een zeer vrolijke kok die geregeld met de gasten in gesprek ging.
Marjan D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Erg geslaagd etentje. Alle gerechten waren erg lekker. Voorgerecht was voor mij een bord met allerlei lekkere dingetjes. De Italiaanse kok kwam het persoonlijk toelichten erg leuk. We moesten op een bepaalde tijd weer weg en daar werd prima rekening mee gehouden door de keuken. Wij gaan hier zeker nog een keer naar toe. En ga dan zeker het verhangen verrassingsmenu proberen. Dat durf ik hier zeker aan!

Erna W.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
We werden heel enthousiast begroet in het Italiaans. Het eten was prima, goed verzorgd en smaakvol. Niet zo maar een pizzeria maar een goed Italiaans restaurant waar je lekker kunt eten.
Manonh .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Het restaurant wordt gerund door een echte Italiaan en dat merk je ook aan t eten. De wijn gaat helaas wel per fles. Gekozen voor een fles prosecco, die was 40 euro. We hebben a la Carte gegeten, 3-gangen en waren 150 euro kwijt. Het is dus niet heel goedkoop maar t eten is goed en met zorg bereid. Best veel keuze ook qua gerechten. Het is zeer zeker een aanrader als je keer lekker authentiek Italiaans wil eten.
Wilrobben .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
We hebben met de Shell actie heerlijk gegeten bij Ballaro's. Als voorgerecht 2 keer de Gamberoni Piccanti, die was erg lekker, gevolgd door Gamberoni Piccanti en Filetto Aglio e Rosmarino en als nagerecht Gelato alla Vanignlia con Amarene. Superlekker!
We komen zeker nog een keertje terug!
Winterenco .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heel gezellig ingericht. Zeer smakelijke gerechten. Perfect opgemaakt. en Prima bediening. echt Top!! Enig minpuntje: de voorgerechten zijn aan de prijzige kant. Maar dat is dan ook 't enige nadeeltje. Absoluut een aanrader!
FrancoisWildbergh .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, vooral besteld buiten de kaart om. De Vitello tonato washet hoogtepunt. Gezellige bediening in een echt Italiaanse omgeving. We hebben echt genoten.
Famvanduin .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Om 19:30 met 5 personen gereserveerd,met het idee om alleen een hoofdgerecht te gaan eten.Restaurant was bijna helemaal vol.Het duurde 5 kwartier voordat we 1 bordje anti-pasta kregen en nogmaals(na continue navragen)een uur wachten voor we ons hoofdgerecht op tafel hadden.De smaak was prima maar totaal onvoldoende om als hoofdgerecht te kunnen dienen.Ter compensatie een drankje van het huis.Het dessert (ondanks de nog aanwezige trek)hebben we maar niet besteld aangezien we geen energie meer hadden om nog langer aan tafel te zitten.Erg jammer want Ballaro was voorheen een fijn restaurant maar wij gaan hier niet meer terug.