Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Balkan

De smaak van de Balkan

Al tientallen jaren een begrip in Hengelo! Dit mediterraanse restaurant is donker, spannend en modern. Er is plek voor groepen tot 120 personen dus ideaal voor een (personeels)uitje. Neem plaats op de comfortabele rood leren banken of neem een heerlijk oost Europees gerecht mee naar huis. Kies je voor de Goulash, Russische eieren of een Sabac schotel?

Halve fles mineraalwater

Zaterdag 13:30 - 23:00

6,5
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Dramatisch slecht gegeten. Mixed grill bestond uit spek, worstje, ontploft stukje kip en hamburger. Wat een afknapper!!!
JVossen .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Als je van vlees houdt is de Balkan een absolute aanrader.
De zaak wordt gedraaid door de eigenaar Dule (Dusan) en zijn eega. We aten op een mooie lentedan (temp. 25 graden) op het terras voor de zaak. Het terras is afgescheiden van de openbare weg. We aten soep vooraf en beiden een mixed grill gerecht en ijs na. We waren erg tevreden over de soepen en het hoofdgerecht met garnituur. Ook het nagerecht was prima.
karin T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
wij zijn er geweest ,wij vinden het top daar goed eten ,gezellig ingericht ,vriendelijke mensen ,gewoon een aanrader wij gaan zeker vaak terug
IJp V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Graag meer snelheid in de bediening (na een bestelling) en kortere wachttijden na een bestelling en tussen voor- en hoofdgerecht.
Het eten was gewoon lekker en goed verzorgd.
Jessie B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
een fantastische geslaagde avond gehad met overheerlijke gerechten, alles er op en er aan! niets ontbrak. Op onze wenken bediend. ivm drukte iets langer wachten, maar met een gezellig gesprek in prettig gezelschap weinig van gemerkt! overheerlijk eten en behulpzaam vriendelijk personeel met een glimlach! wij waren hier voor t eerst; maar zeker niet voor t laatst! dank jullie wel! geweldig!
Marco S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
De inrichting is gedateerd. Onervaren personeel. Grotendeels koud eten. Wij gaan in ieder geval hier niet meer eten. Geen aanrader
Marco S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
De inrichting is gedateerd. Personeel nog niet helemaal ingewerkt. Lege flessen en glazen werden niet opgemerkt. Het hoofdgerecht liet 1 1/2 uur op zich wachten. En van de 2-persoons schotel waren slechts 2 van de 6 stukken vlees enigszins warm. De rest van het vlees lauw/koud. De groenten die ook op de schaal lagen waren koud. Dit direct aangegeven bij de bediening. Die zouden het doorgeven aan de keuken. Hier kwam vanuit de keuken echter geen reactie op. Een 2e maal aangegeven, wederom geen reactie van de keuken. De schaal met aardappelschijfjes werd als eerste gebracht. Maar we konden nog niet eten want de borden waren nog niet op de tafel. Het nagerecht zou bestaan uit verschillende soorten ijs met een toef slagroom. Ik heb maar 1 soort kunnen ontdekken. De slagroom was al weer ingezakt. (Spuitbus) Mijn ega had een dame blanche besteld. Hier zat ook aardbeienijs in?! Bij het afrekenen, dat alleen door de eigenaar op een papiertje gedaan wordt, heb ik ons ongenoegen kenbaar gemaakt. Hij zei dat ik dat direct had moeten zeggen, waarop er 2 dames van de bediening zeiden dat ik dat zekers wel gedaan had. Vervolgens gaf hij op zachte toon naar mij de schuld aan het onervaren bedienend personeel! Volgens mij werken die toch echt niet in de keuken! Het bedienend personeel had al aan gegeven dat de keuken onderbemand is gezien het aantal bezoekers. We hadden om 19.00 uur gereserveerd en gingen 22.00 uur weg. We hebben dus echt niet het volle pond betaald! Wij gaan in ieder geval hier niet meer eten.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We zijn prettig ontvangen. De gelegenheid zag er gezellig uit. Het eten was heerlijk en zag er ook prima uit. Hele fijne mensen en we komen graag weer eens terug.
Ellie S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Personeel was wat onhandig, door de drukte(terwijl het restaurant niet eens vol zat) mochten we niet eens een broodje kruidenboter bestellen.
Alles duurde heel lang, het vat bier was leeg, daar hebben we een half uur op gewacht, het eten was niet bijzonder, mijn cordon blue was meer paneermeel dan vlees. En de zigeunerspies was flauw en droog.
Bij de Dame Blanche smaakte de warme schocolade saus naar verbrande chocolade.
En zelfs het afrekenen duurde lang, want alleen de man deze huizes kon dit blijkbaar, hij schreef alles op een bonnetje en rekende het bedrag uit, en achteraf gezien was dit ook nog de rekening van een andere tafel.
Lorenz D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We hadden een tafel voor 2 gereserveerd. Deze reservering was door Iens als ook het restaurant zelf bevestigd. Twee uur voor dat we aan tafel gaan komt er een e-mailtje binnen dat we toch niet welkom zijn en wordt er door het restaurant medewerker/eigenaar D. Zivkovic gemeld dat we maar op een andere dag terug moeten komen... Meteen bellen natuurlijk, maar het restaurant neemt de telefoon niet (meer) op en ook op onze e-mail komt geen reactie. Kortom wat een super slechte service!!! Zeer zeker een AFRADER!!! dit restaurant. Boeh...
Larsvdwal .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het was heel druk. Waarschijnlijk allemaal mensen met AH restaurantactie. Daarom duurde het allemaal wel lang, maar het eten was prima!
nathalief1986 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten, met de ah kaarten van de volledige menu kaart kunnen kiezen (alleen de voorgerechten kon je uit alle soepen kiezen). Met 4 personen het zwaard besteld. Echt een aanrader, alleen al voor de leuke presentatie van het gerecht, Het eten was erg lekker en er was genoeg.
I.G.J. K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
AH actie::.Heerlijke grillschotel gewoon volgens de originele menukaart uitgezocht Goed gevulde bonensoep vooraf een lekker toetje na en ook nog een drankje van het huis gratis gekregen Fijne gemoedelijke sfeer vlotte bediening en niet opdringerig. We komen zeker terug!!
elise M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
eten was goed goede smaak vond alleen dat er weinig bij het eten zat groente en aardappels had wel wat meer gemogen was heel weinig maar de smaak van het vlees en de garnalen was perfect.
de soep was ook perfect.
de inrichting mag naar mijn idee wel wat warmer en gezelliger
de bediening was wel vriendelijk en je kreeg ook nog een drankje van het huis dat was wel aardig
halt3611 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gezellige avond traditionele schotel van prima kwaliteit vriendelijk personeel wij waren hier vanuit de ah aktie konden kiezen uit de gehele menukaart
Annemieke A.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De bieding was vriendelijk, het eten was prima, niet heel bijzonder. Het smaakte goed en de prijs / kwaliteit verhouding was prima.
De inrichting is wat gedateerd.
tongoossens .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Via de AH-actie hier gegeten.
Keuze uit de complete menukaart.
De garnalen waren SUPER lekker.
Als hoofdgerecht een schotel voor 2 personen. Helaas was het niet erg warm. Nagerecht prima.
Heel gastvrij; nog buiten een borrel gedronken met de eigenaar.
Mayk T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Was druk op zaterdagavond. Paar grotere groepen. Waren wat luidruchtig maar zaten voorin en wij achterin dus gelukkig op enige afstand. Door de drukte duurde het wat langer voordat er besteld kon worden en eerste gerecht kwam. Misschien was een voorafje van het huis handig geweest. Wel begrip door de drukte. Ook door de drukte niet automatisch de vraag om nog wat te drinken te serveren.
Eten heeft echter alles goed gemaakt. Was heerlijk. Uitgebreide vleesschotel voor 2 personen meer dan genoeg.
Gastvrijheid en vriendelijkheid van personeel prima. Voor herhaling vatbaar.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Met 2 volwassenen en 3 kinderen wezen eten met de AH-actie. Het viel heel erg tegen. Wij waren er op zondagavond, maar het was opvallend rustig. Ondanks dat moesten wij heel erg lang wachten op ons eten. In totaal zijn wij er 3,5 uur geweest, het eten was al koud bij opdienen en toen wij hier iets van zeiden werd er laconiek op gereageerd. Ook de kinderen kregen koud eten en erg weinig patat. De gastvrouw was erg gestrest en had geen tijd voor uitleg van het eten. Soms werden we 'gewoon' vergeten. Al met al geen aanrader.
Diny-h .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Volgens ons veel nieuw personeel. Er ging nogal wat mis, werd wel opgelost.
Personeel wel vriendelijk.
Het interieur is aan vervanging toe.
Eten was goed.