Balkan

Houtwal 4 8431 EW Oosterwolde Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Balkan

LongTallErnie .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Met het hele gezin uit eten. Altijd een bijzonder feest, in ons geval.
Vlees is voor onze jongens altijd een zekerheidje. Dus: Balkan. En Oosterwolde is lekker dichtbij.
Vooraf kregen we een aantal stukjes stokbrood met kruidenboter, twee stukjes stokbrood met tonijn en een paar gebakken champignons. Niets bijzonders, maar de eerste "trek in voedsel" werd hiermee weggewerkt. Was het nu speciaal of bijzonder lekker...niet echt. Heel gewoontjes.
Daarna de vleesgerechten. Een fantasie van de kok (23,50) was een groot bord met veel stukken gegrild vlees. Het leek enorm op de mixed grill (18,95), alleen een paar stukjes extra. Daarnaast nog een Istrie menu (19,50). Die leek op een kleine variant van de mixed grill. De Balaton (20,95) was een gesneden biefstukje in een pepersausje. De hoeveelheid was dik in orde. De smaak was best een tegenvaller. Niets bijzonders. Redelijk smakeloze stukjes vlees, die je bij een beetje fatsoenlijke barbecue ook kunt krijgen. De echte specifieke Balkansmaak miste.
De zalmfilet (19,75) was ok, maar ook werkelijk niet echt bijzonder.
Voor wijnen moet je in de meeste Balkanrestaurants niet zijn. Dat is hier niet anders. Flauw sapje voor 3,65 per glas.
De bediening was zeker niet onvriendelijk, maar er liep slechts 1 iemand rond. En die had het druk zat. Drankjes vergeten, iets langer wachten. Niet heel erg, maar zeker geen toegevoegde waarde.
Al met al een gezellige bijeenkomst, maar het eten had beter gemoeten. Voor 35 euro per persoon verwacht je iets meer smaak en iets meer nuance in het eten.
Voor ons wordt het de volgende keer zoeken naar een Balkanrestaurant met iets meer Balkan!
Trudy W.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Leuk en knus restaurant. Bediening was vlot en vriendelijk. Het restaurant heeft een open keuken, dat vind ik altijd een pre.

De kip met mosterdsaus was erg lekker! Ruim voldoende aan bijgerechten zoals aardappeltjes, sauzen en salade. Mijn tafelgast had varkenshaas in stroganofsaus. De saus was heerlijk, maar het vlees iets droog. Dat is een kleine tip voor een volgende keer.

Zeker van plan nog eens terug te komen. Stonden nog veel gerechten op de kaart die ik wel eens wil proeven.
HendrikusMartinus .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Op maandagavond uit eten in Oosterwolde is een uitdaging, na enig zoeken op internet kwamen wij uit bij de Balkan. Eerlijk gezegd was het boven verwachting. De inrichting is enigzins gedateerd maar heeft hierdoor ook wel weer wat. Aandachtspuntje: de koffie kan absoluut beter !
Zikko .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Een gezellig, niet al te groot restaurant. De inrichting is volledig op elkaar afgestemd, niets valt uit de toon. Een open keuken geeft aan dat men ook zelf vertrouwen heeft in wat ze doen. Het eten was heerlijk en de porties ruim voldoende. De communicatie tussen het personeel onderling zou beter kunnen. Als je nadat je hebt besteld nog een keer de kaart krijgt gebracht dan heeft iemand wat gemist. Tijdens het eten werd netjes gevraagd of alles in orde was en, opnieuw communicatie of opletten, de collega een minuut later ook dezelfde vraag. Maar ach, liever te vaak aandacht dan een vergeten gast te zijn. Het is hun vergeven ;-) Dit restaurant is zeker de moeite waard voor zowel de sfeer als het prima eten.
Angelina K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
sfeervol, niet modern ingericht, lekker ouderwets ingericht, maar het hoort erbij. Lekker gegeten voor een redelijke prijs. Volle borden, wel maar 1 bakje aardappel en 1 bakje sla , 2 sausjes te weinig voor 5 personen. (tafel van 2 krijgt dezelfde hoeveelheid).
Vlees was lekker, meer dan genoeg en ook de gamba's smaakte goed.
Aukje00 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Afgelopen weekend, zaterdag heb ik weer met mijn man heerlijk gegeten in het gezellige Balkan Restaurant. Wij komen vanuit Appelscha regelmatig hier eten. Het eten is altijd goed voorbereid en er is genoeg keuzen in het menu. Wij hebben dit keer een Fantasie van de chef gehad als hoofdgerecht , variatie van verschillende vleessoorten en gyros, die allemaal heel goed op smaak waren. Bediening ook altijd zeer vriendelijk en attent. Als achterafje ontvangen we ook altijd een drankje van het huis, die zeer lekker is. Het sfeer is altijd gezellig en lekker knus. Wij blijven komen :)
Monami .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Wij halen vaak een afhaal menu bij de Balkan. Heerlijk vlees lekkere salade. Kwaliteit en smaak van het eten zijn zeer goed. Met bedrijfseten hebben we een paar keer een buffet gehad. Een aanrader !
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Het eten is er prima maar de bediening laat te wensen over. De serveerster had meer oog voor haar telefoon dan voor de klanten. Ze was onvriendelijk en er kon geen lachje van af. Omdat we ons vreselijk zaten te ergeren hebben we het dessert overgeslagen. Jammer want het eten is goed, maar we zoeken nu een ander restaurant in de buurt.
Marjoklein .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Leuk gezellig restaurant. Helaas geen goede service, spraken nauwelijks Nederlands en na het bestellen van een fles wijn bleek er kurk in te zitten. Een nieuw glas gevraagd omdat hier resten van kurk in zat. Deze gekregen maar verder geen reactie. Vooraf hadden we een stokbroodje besteld. Dit is twee keer in rekening gebracht. Eten is oke maar ik zou er niet nog een keer voor terug komen.
Diana M.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Heerlijk gegeten. Goede bediening, zeer vriendelijk. Echt een aanrader!

Dat was een verrassing in Oosterwolde. Nooit verwacht dat ik in korte tijd 2x bijna een uur zou gaan rijden om uit eten te gaan. Komend weekend gaan we voor derde keer om ons weer te laten verwennen. Nu al zin in. Zal dan weer berichten.
RobertenJoke .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Zo af en toe eten wij in dit restaurant, een maand geleden samen met een vriendin. De zaak is nog niet zo lang geleden overgenomen en deze eigenaar is net zo aardig als de vorige. De aankleding is moderner geworden maar wel is de sfeer het zelfde gebleven, gewoon gezellig.
Het eten was gewoon weer prima, uitstekend verzorgd en mooi opgediend. Wij zijn heel blij met dit restaurant in ons dorp.
Tevredengast .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Direkt al bij het bespreken van een plaats viel de gastvrijheid al op.
Vanaf het moment dat je binnenkomt voel je je al welkom.
Eten was er prima.De wijn was uitstekend.De inrichting was gezellig,niet overdreven.Warme sfeer.
Bediening uitstekend.Zeer vriendelijk en allert.Dit zijn vakmensen die weten hoe ze hun klanten een fijne avond moeten bezorgen!!Grote complimenten.Wij hebben een gevulde varkenshaas en een stoofpotje geprobeerd,beiden prima.Hierbij werden een salade en gebakken aardappel partjes geserveerd en bovendien een aantal sausjes.Als nagerecht een baklava en een een chocoladetoetje (warm koud genaamd).Aanrader voor chocolade liefhebber.
Als we weer in de buurt komen gaan we zeker weer heen.
Wij zijn er bij toeval terecht gekomen,dit is een adres om te onthouden!
NLWR .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Een zeer gezellig restaurant waar je je direct welkom voelt. De ontvangst is hartelijk. Het eten is heerlijk. Het stikbrood met verschillende soorten boter en sauzen was vers en heerlijk evenals de rijkgevulde Goulashsoep. De vegetarische salade met feta was top evenals de Biefstukreepjes met pepersaus. De reepjes waren gewoon stukken biefstuk, perfect gebakken en ruim voorzien van garnituur. De rode wijn die er bij geschonken werd was van goede kwaliteit. Kortom het was een perfecte avond afgesloten met koffie en een heerlijke Metaxa. We zullen er zeker terug komen.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
Het is niet eenvoudig om in dit stukje Friesland een goed restaurant te vinden. Een uitzondering is dit restaurant. De mensen zijn vriendelijk, er is een uitgebreide kaart en de kwaliteit is zeer goed. Als we in de buurt zijn gaan we hier altijd naar toe en zijn nooit teleurgesteld.
RobertenJoke .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
Wij eten met regelmaat bij Balkan in Oosterwolde. Een gezellige zaak en het eten is er prima. Eerlijk gezegd bestel ik altijd het zelfde: de zalm als voorafje, daarna de biefstuk met ham en kaas, cappuccino als toetje. Het is bijzonder plezierig zo'n zaak in het dorp te hebben.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Via iens.nl positieve reacties gelezen en zelf de proef op de som genomen. Erg lekker en vooral verrassend dat Oosterwolde zo'n kwalitatief goed etablissemnet kent. Je komt binnen in een ouderwets gezellige huiskamer met Balkanaccenten. De bediening komt uit voormalig Joegoslavie wat de authentieke sfeer versterkt. Ondanks dat we geen vleesfanaten zijn hebben we genietend de kipspies en rundertartaar tot ons genomen. De heerlijke rijst, aardappetjes, sausjes en groenten maakten het compleet.