Balkan

• Catering , Toegankelijk voor rolstoelen
Ineke P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Restaurant Balkan is een prachtig
restaurant met heerlijk eten. De bediening is erg vriendelijk. Kortom wij komen zeker weer eens terug
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
We raken verwend bij Balkan.....we moesten zowaar even iets wachten op ons eten.
Nu is er één geluk, wachten is hier geen staf onder het genot van een heerlijk glas rode huiswijn.
Net als mijn vier andere tafelgenoten vond ik het eten vanavond weer geweldig.
Het vlees was heerlijk mals, de salade lekker fris en als het andere wat ter tafel verscheen was ook van uitstekende kwaliteit.
Het pand is nu zowel binnen als buiten ook weer fris en fruitig en klaar voor de toekomst!
Wij komen graag nogmaals terug in dit gezellige restaurant met aardig personeel.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Zojuist bij Balkan gegeten. We wilden altijd al eens kijken omdat het in de buurt is en het relatief goede beoordelingen heeft.

Aangekomen was het gezellig druk in het restaurant. Wij planden om drie gangen te nemen. Het voorgerecht bestaande uit een trio dipsausjes en stokbrood was zeer matig. Het brood was klef en de prijs (11euro) staat niet in verhouding met wat er geboden wordt. Als hoofgerecht hadden wij de mixed-grill aan sabel (degen) bestaande uit 5 soorten vlees. Bijzonder was dat al het vlees een goede grillsmaak had en het vlees niet droog was. Jammer dat de mixed grill uit relatief goedkoper stukken bestaat (kip, gehakt, etc) en er noch lam noch ossenhaas of biefstuk geserveerd word, maar dat hier wel maar liefst 54 euro voor gerekend wordt. De bijgerechten waren helaas verre van bijzonder met een saaie koolsalade, knoflooksaus, rijst en gebakken aardappels. Een nagerecht hebben we maar overgeslagen.

Samenvattend een wat wisselende ervaring met name door de prijs-kwaliteit verhouding, de wat trage service en achterhaalde decor. Wellicht komen wij nog terug voor de goede vleesgerechten of proberen wij een visgerecht. Uitgebreid tafelen zullen wij hier niet weer doen.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Door de positieve recensies togen wij naar Balkan alhoewel we geen vleeseters zijn. We werden zeer vriendelijk onthaald en we vonden de ruimte gezellig. De stoelen zijn wel wat petieterig voor "de lange Fries". We bestelden kip en bief en kregen als bijgerechten koolsalade, aardappeltjes, salade en sauzen. De rode Balkansaus vonden we echt niet lekker en de knoflooksaus was okay maar niet meer dan dat. Het viel ons met name op dat het geheel vlak proefde: weinig kruiderij. Het vlees was ook echt niet bijzonder: gewoon. Als bijgerecht hadden we champignons met paprika (nauwelijks aanwezig) besteld, dit om de nodige vitaminen binnen te krijgen. Achteraf had dit niet gehoeven want je krijgt wel enige groente bij je vlees geserveerd, die overigens ook allemaal vlak van smaak waren. Ik wil er wel eerlijk bij vertellen dat wij thuis voornamelijk biologisch en gekruid eten waardoor we toch wel wat verwend zijn....
Al met al hebben we er wel even gezellig gezeten maar we zullen niet zo snel terugkeren.
Johannes O.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Mooi vernieuwd interieur, je voelt je echt gast, vlotte keurige bediening.
Komt met enige regelmaat even checken als alles in orde is.
Voortreffelijke goulashsoep, zo lekker vind je die elders niet gauw.
Heerlijke vleesgerechten, goede smaken, goed bereid. Ook lekkere frisse salades en zelfgemaakte sausjes. Op de (eeuwige) gefrituurde aardappelschijfjes na, alles echt goed voor elkaar.
Leuk detail, hier hebben ze nog handgeschreven kassabonnen.
Rinie-1445 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Eten bij Balkan / Aleksandar, was voor ons een echte herbeleving van de Joegoslavische keuken. Wij komen zelf uit de regio Amsterdam en daar waren vroeger ook heel veel van dit soort restaurants te vinden. Echter zijn deze in de loop d'r tijd jammer genoeg uit het straatbeeld verdwenen. Maar hier dus in Drachten weer hernieuwd kennis gemaakt met de specialiteiten van weleer. De door ons gekozen voorgerecht en maaltijden waren prima bereid en goed op smaak. Ook over de geserveerde hoeveelheid is ruim voldoende. Ook kwam de kok nog even langs om te informeren of alles naar wens was geweest, en een verzoek van ons aan hem, of hij ook een flensje oude stijl kon serveren, (stond namelijk niet op deze manier op de kaart) - is namelijk een met sljivovica likeur overschonken en geflambeerde palacinka - Uiteraard vond hij dat geen probleem, en heeft deze vervolgens spontaan bij ons aan tafel staan te bereiden. Wat ons betreft dus een aanbeveling waard.
Margreet570 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Als je van vlees houdt moet je bij Balkan zijn! Wat kunnen de koks dat onwijs goed bereiden! Veel (vlees) keuze op de kaart en de gerechten die wij geproefd hebben waren heerlijk. De aankleding van het restaurant was helemaal in stijl net als de bediening. Top! Een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Een mooie nieuwe entree maakt het tot een nog gezelligere plek om een hapje te gaan eten.
Kok en personeel doen hun uiterste best om je een goede avond te geven.
De kok kookt prima en het personeel is vriendelijk en behulpzaam.
De combinatie van de (nieuwe) entourage en uitstekend eten maken een avond bij Balkan tot een feestje.
Alexandar en team, wij komen weer!
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Het begint zo langzamerhand gewoonte te worden om hier op gezette tijden te gaan eten.
Ik kan niet anders zeggen dat het wederom een feestje was.
Wie een lekker stuk vlees dat goed is bereid kan appreciëren is hier op de juiste plaats.
Met een nieuw servies is de opknap beurt compleet en ziet het er weer picobello uit voor de komende jaren.
Een gezellige plek om in een prima sfeer een hapje te eten.
Gryt S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
vrijdag 27 feb 2015 gegeten bij Balkan ; ontvangst uitstekend , vriendelijk en uitnodigend, was erg druk , maar we kreeg meteen iets te drinken.
eten: ik had Zlatibor (reepjes gesneden biefstuk gebakken met champignons, ui en paprika geserveerd met pepersaus) met als voorgerecht Gepaneerde fetakaas met stokbrood (veel) smaakte uitstekend, mijn man had Sarma (koolbladeren gevuld met gehakt) en als hoofdgerecht Bivstek Raska 250g ; goed gebakken , goede smaak. in tijden niet zo goed gegeten. bediening compliment, snel en super vriendelijk .inrichting gezellig , muziek iets t te hard maar niet storend, voordeel;kun je rustig met elkaar praten zonder dat de tafeltjes dichtbij er iets van horen.
tot slot kwam de kok nog langs of alles naar wens was.

• Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Gezien de recensies lijkt het wel of wij de enigen zijn die hier eten....
Dit is zeker niet het geval want er is altijd wel wat drukte bij Balkan.
Vooraf deze keer slechts een heerlijk glas rode huiswijn en met de menukaart op tafel uitzoeken wat te bestellen.
Mijn keuze viel, zoals we vaker, op de varkenshaas met ui, champignon en paprika. De wederhelft koos voor een stuk rundvlees. De gerechten werden geserveerd met een heerlijke "Griekse" salade en twee sausen (knoflook en stroganoffsaus). Op het bord verder nog wat speciaal bereide rijst en smakelijke garnering. Gebakken aardappelschijfjes maakten het geheel af.
Beiden weer heerlijk zitten smullen en na een lekkere kop koffie met een afzakkertje voldaan huiswaarts gekeerd.
Een prima plek om te vertoeven, vriendelijke bediening en een puike kok, wat wil een mens nog meer?
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
Onlangs wederom heerlijk gegeten bij Balkan.
Onder het genot van de prima huiswijn genoten van goed voedsel wat met liefde was bereid.
Vooraf een beetje stokbrood met kruidenboter om een klein bodempje te leggen.
Het hoofdgerecht bestond voor mij uit de varkenshaas met gebakken uitjes, paprika en champignons welke prima waren bereid.
Mijn tafelgenoot genoot van een stoofpotje waar heerlijk mals varkensvlees in zat met een bijpassende saus.
De vriendelijke en correcte bediening zorgde dat het ons aan niets ontbrak.
Ter afsluiting was er een lekkere dame blanche met warme chocolade saus en een likeurtje met een goede kop koffie.
Goede en verse producten heerlijk bereid voor een eerlijke prijs.