Balkan Restaurant Macedonië

6,7
Duur
Marreco .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Een reis terug in de tijd, anders kan ik het niet omschrijven. Hoewel de zaak al ruim 30 jaar bestaat, waarvan zo'n dikke 20 jaar op de huidige locatie had ik er nog nooit gegeten. Dat had wat mij betreft zo mogen blijven. Het was een tafelgenoot, wiens keuze was gevallen op dit restaurant. Nadat we eerst nog even op het terrasje hadden gezeten, werden wij met zijn zessen aan een tafel pal bij de ingang gezet waar je haast een megafoon nodig had om elkaar toe te kunnen spreken. Op ons verzoek werd er snel, en zonder problemen alsnog een tafel beschikbaar gesteld in het 'echte restaurant, 'tussen' de andere gasten. Beter was het geweest wanneer ze ons direct de keuze hadden gegeven. De eigenaar, als vanouds altijd prominent aanwezig, gunde ons zelfs niet even een vriendelijk 'goedenavond' en had ook de rest van de avond geen oog voor ons, noch de andere gasten, uitgezonderd een tafel , met (aan de taal te horen) zijn land- of streekgenoten. Dan het eten; zoals je mag verwachten van een Balkanrestaurant vlees, heel veel vlees. Mijn tafelgenoten gingen daar dan ook vol voor. Ik koos echter voor de sliptong in knoflook. Lekker, op de drie stuks tong op mijn bord had ik niks op aan te merken. Wel echter op de side plates. Wie kent ze nog, de 'dollarchips', aardappelschijfjes van de Aviko (of dergelijke) uit de frituur. In een restaurant waar je best wel een normale prijs betaald verwacht je in deze tijd toch echt geen dollarchips meer. Ze waren er in overvloed, maar daar is dan ook alles wel mee gezegd. Op naar de saladebar, naar het schijnt het paradepaardje van Bobby. Met een keuze uit 5 (!) verschillende (nou ja, toch wel vaak dezelfde ingrediënten) samenstellingen, met evenveel verschillende sausjes, niet echt iets om over te juichen. DE inrichting laat ik buiten beschouwing, anders wordt het wel een erg negatief stukje ;-)
Bily .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wij gaan hier regelmatig uit eten. Heerlijke gerechten, vriendelijke personeel en sfeervolle restaurant met leuke balkanliedjes. Wat je krijgt is kwaliteit. Niet alleen de maag maar het oog krijgt ook wat. Mooi opgemaakte borden, lekkere kruiden, goede smaken en heerlijke wijntjes.

Een aanrader voor iedereen!
Claire88 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Gisteravond met een groepje vrienden gegeten hier. Alle gerechten waren super. Van voor tot nagerecht. De saladebar is echt fijn. Zelf sausjes en salade toevoegen.
Het bedienend personeel is attent, accuraat en zeer vriendelijk. Chapeau????
Smrschippers .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Vanavond bij dit restaurant gegeten. Erg lekker, heerlijke traditionele gerechten en een mega hoeveelheid. Niet duur, ter indicatie: een halve liter bier was slechts 4 euro bij het eten! Grote hoeveelheden en erg lekker. Een echte aanrader, wij vonden het verbazingwekkend dat er niemand anders zat te eten.
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
een bezoek aan Balkan Restaurant Macedonie is voor ons altijd weer een genot. Je eet er de heerlijkste balkangerechten in een typische balkanomgeving. De stoofpotjes en de Uvijac zijn zeker aanraders. de bediening is goed en zeker ook heel vriendelijk.
Vergeet zeker niet de homemade goulashsoep te proberen
Klor .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Gisteravond heb ik met een groepje collega's gegeten bij Macedonië.
Het begon goed; vriendelijke ontvangst en de bestellingen werden opgenomen.
Tijdens het serveren van de drankjes kreeg ik per ongeluk een halve liter rode wijn in de schoot geworpen. Uiteraard erg vervelend voor de serveerster en mij. Er werd meteen met doeken gerend en gedept etc. Toch besloot ik om me thuis te verkleden, mijn kleding was doorweekt. Het eten was prima, goed van smaak en het zag er mooi uit.
Bij het afrekenen werd ik onaangenaam verrast omdat ik slechts als tegemoetkoming de gemorste wijn niet hoefde te betalen. Bij Macedonië heeft men geen kaas gegeten van goed gastheerschap; ze hadden minstens kunnen beginnen over stomerijkosten of het splitsen van mijn rekening.
Het was de eerste maar ook de laatste keer dat ik bij Macedonië heb gegeten.
Jolsmi .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Wij hebben afgelopen vrijdag met 5 personen heerlijk gegeten. Vooraf een garnalencocktail en een rundercarpaccio. Hoofd gerecht was ook heerlijk. 3 personen hadden de week menu, 1 persoon had kabeljauwfilet en 1 had de roversabel dat wordt aan tafel geflameerd. Allemaal waren we zeer te spreken over het eten. Toetje was ook heerlijk. Bediening vriendelijk en behulpzaam.
Het etentje van mijn collega die 25 jaar bij de zaak is (vrijdag 3 oktober) waren wij zeer tevreden over het eten. Wij willen zelf een compliment maken naar de kok dat alle 15 personen gelijktijdig eten kregen. Het was zeer gezellig. We gaan er zeker vaker eten.
Dave S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Zondag bij Macedonie gegeten. Twee keer balkanschotel en twee keer kindermenu. Veel vlees en heerlijk gekruid. De salade uit de saladebar lekker vers en knapperig. De yoghurtsaus ( weet de naam niet) lekker fris. De aardappelschijfjes verrassebd knapperig. Bediening gezellig en niet opdringerig. Entourage leuk en grappig door de verstopte laafjes. Zeer kindvriendelijk. Kortom een aanrader
Rieks G.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Restaurant Macedonië heeft mij niet weten te overtuigen. Ter gelegenheid van het jubileum van een collega hebben we daar met een groep van vijftien personen gegeten.
We mochten allemaal kiezen uit een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Als voorgerecht koos ik voor Meze, bestaande uit verschillende Macedonische hapjes: gebakken garnalen, gefrituurde hapjes, kaas en geroosterd brood. Met uitzondering van de garnalen vond ik de smaak nogal vlak.
Als hoofdgerecht nam ik Mix Vis: vijf soorten gegrilde vis met kruiden. Van de vissoorten herkende ik de kabeljauw, zalm en sliptong. Ook nu weer vond ik de smaak flauw. De kabeljauw kon mij nog het meest bekoren. De zalm was ronduit droog.
Bij het hoofdgerecht werden aardappelschijfjes geserveerd. Het viel me (pas later) op dat niemand van onze groep gebruik maakte van het saladebuffet. Het was bij ons niet bekend en door de bediening was er niet op geattendeerd. Jammer; niet attent van onszelf en slordig van de bediening. Overigens vond ik de bediening ook niet attent bij de drankjes.
De coupe Maraska was mijn dessert (ijs met warme kersen). Warme kersen heb ik niet gezien. De kersen die ik aantrof in het ijs waren koud.
Segalfredo .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
We zijn hier al verschillende keren geweest en nemen dan altijd de balkanschotel. Dit is een mixed grill van varkens- en rundvlees, kipfilet en gehakt. Vandaag kregen we een verkorte menukaart i.v.m. de zomer(vakantie). De balkanschotel stond hier niet op. Op de achterkant van de kaart stond een driegangen menu voor twee personen en onderdeel daarvan was de balkanschotel. Wij gingen dan ook voor het menu.

Het voorgerecht was meze. Een mix van Macedonische hapjes, waaronder tzatziki en olijven. Deze was lekker. Daarna werd de balkanschotel gebracht. Deze viel vandaag behoorlijk tegen. De schotel bestond vandaag uitsluitend uit varkensvlees (m.u.v. een stukje kipfilet) en was droog en smakeloos. Ook misten we het gehakt. Een tegenvaller dus.

Het dessert was een standaard sorbet. Hier valt verder weinig over te zeggen.

Macedonië krijgt gezien eerdere positieve ervaringen nog een herkansing, maar we hopen dat de schotel dan weer is zoals die hoort te zijn.
Anne-Wil B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Samen met mijn vriend ben ik vanavond wezen eten bij Balkan Restaurant Macedonië. We hadden gekozen voor dit restaurant wegens de overwegend positieve recensies. Echter is het ons een beetje tegengevallen.

We hadden gekozen voor een All-in menu. Daar hoorde ook stokbrood + kruidenboter bij als voorafje. De kruidenboter was lekker. Het brood kwam echter duidelijk direct uit de supermarkt, en was ook niet warm. Persoonlijk vind ik het wel een pré wanneer het stokbrood vers uit de oven komt.

Ons voorgerecht was lekker. Ik had gekozen voor de carpaccio. Die was verrassend lekker met een mosterd-dressing.
Het hoofdgerecht viel helaas weer wat tegen. Mijn vriend had een steak besteld en ik de gevulde varkenshaas. Mijn varkenshaas was wat aan de droge kant. De aardappelschijfjes die erbij geserveerd werden waren véél te zout en slapjes. De salade bar is ook alles behalve indrukwekkend.
Het toetje was wel weer erg lekker. Die heeft het hoofdgerecht weer een beetje goed gemaakt. Mijn chocolade taartje was heerlijk zacht en een beetje warm. Het ijs wat erbij kwam was ook lekker.

De bediening was helaas onder de maat. Ze zijn niet één keer langs geweest om te vragen of alles naar wens was. We moesten hen telkens zelf wenken, wat nog lastig was, want ze besteden weinig aandacht aan ons. Ze wilden ook een beetje te snel, want twee dames kwamen vlak achter elkaar vragen of we al uitgegeten waren, terwijl dat nog niet het geval was.
Toen we de dessertkaart (eindelijk) onder onze neus hadden, leek ze ons te zijn vergeten. We hebben bijna een kwartier zitten wachten voor ze terugkwam. En dat terwijl ze ondertussen nog even met haar mobiel aan het spelen was. Ik werk zelf ook in de horeca, dus ik ben sowieso al wat kritisch, maar ik kan hier toch echt geen voldoende voor geven.

Het decor is druk, maar gezellig. De tafels staan allemaal dicht bij elkaar. Dus als je liever niet de gesprekken meeluistert van je buren, en andersom, is het allicht niet ideaal.

Al met al helaas een tegenvaller.
Henk .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
Eigenlijk een sprong in het diepe: omdat onze eerste keuze bij het reserveren volgeboekt bleek te zijn kwamen we bij Macedonië als noodsprong terecht.
En dat is goed bevallen! Er liep ook nog een aanbieding maar ook zonder die aanbieding is de prijs/kwaliteitverhouding goed.
De kaart biedt een ruime keuze met de nadruk op vlees.
Voorgerechten: oa. de krabcocktail en de gamba's vielen in de smaak.
Hoofdgerechten: de Ohridski Spies en de roverssabel veel en lekker.
Toetjes: lekker.
Er is een niet al te uitgebreid saladebuffet maar dat was voor ons voldoende.
Bediening: vlot en accuraat.
Hier komen we zeker terug.
Sanniee .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Fijn restaurant, je kan er lekker eten, variërende menukaart maar vooral het vlees is een aanrader! Inrichting is gezellig, je kan kiezen tussen tafels of een gezellig nisje. Bediening is niks op aan te merken en ook de prijs is goed. Ik ben altijd gek op koffies met likeur, die zijn hier ook heeeerlijk, ook de desserts zijn goed! Het voelt daar alsof je op vakantie bent. Ik kom er vaker en het eten stelt mij nooit teleur!
Idma .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2013
Gisteren met twee personen gegeten bij dit restaurant. Het was een heel rustige avond. We zaten niet 'verloren' in de ruimte, omdat we op een zachte bank in een nisje zaten. De balkanmuziek op de achtergrond gaf me een vakantiegevoel. Inrichting beetje 'oubollig'. Mijn tafelgenoot is een beetje doof, we konden elkaar prima verstaan. Fijn, goeie akoestiek. Aardige, attente bediening en alles mooi opgediend met vers fruit en groente. De carpaccio was heerlijk. Mijn forel met gepofte knoflookteentjes en verse kruiden en citroen was heerlijk. De zalm van mijn tafelgenoot ook. Lekker bruin en knapperig gebakken aardappeltjes, Een goed glas rode Macedonische wijn bij de carpaccio en een droge witte van het huis die lekker smaakte bij de vis. IJs met verschillende soorten vers fruit. Ruime porties en tijdens de ACTIEweken dit drie-gangenmenu voor maar 22,50! Ik kom terug. Hoort zegt het voort.