Bali

Keizersgracht 13 5611 GC Eindhoven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bali

Johan M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Gisteren hier geweest, we zijn naar binnen gelopen omdat Bali schuin tegenover een der Eindhovense brouwerijen ligt en we geen zin hadden om energie in een zoektocht te steken.
Het is een enorme zaak, met een wat gedateerde uitstraling. Enigszins verloren in de zaak zat een klein aantal klanten. We hebben de superrijsttafel genomen, 20 gerechten, die we natuurlijk niet allemaal op hebben gekregen. Was ook niet mijn intentie. Het leeuwendeel der gerechten was niet erg op smaak, en niet erg op temperatuur. De communicatie met het personeel was minimaal. De koffie toebroek die ik bestelde zonder te weten wat het is (meestal leuk) bleek een kop hete sterke koffie met koffiedrab. Kortom, we zijn gevoed, maar ook niet meer dan dat.
Doriene D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Voor de eerste keer bij Bali gegeten met vrienden. Bij binnenkomst was er geen personeel te zien en liepen we door naar een hoger gelegen gedeelte van het restaurant waar we tussen de etende mensen wachtten op iemand die ons kon ontvangen. Het had fijner geweest als je opgevangen zou worden bij de ingang. De lekkere geuren van het eten kwamen ons al tegemoet.

Wij hebben de Super Bali rijsttafel besteld voor 4 personen, waarop er maar liefst 22 schaaltjes met diverse gerechten op tafel werden gezet met ieder een eigen uitgesproken smaak en geur. Het was ruim voldoende voor 4 personen. Regelmatig werd er gevraagd of alles naar wens was.

Het personeel was in het begin vriendelijk doch gereserveerd, echter toen we vroegen wat voor gerechten er opgediend werd, werd hier uitgebreid aandacht aan besteed. Met hier en daar een gezellig praatje tussendoor werden ook de drankjes aan tafel tijdig aangevuld.

In diverse recensies wordt het "verouderde" interieur aangehaald. Het restaurant heeft lichte vloeren en een hoog plafond, dit maakt het minder huiselijk, maar wat belangrijker is, is dat alles schoon was. De Indonesische kamerschermen en schilderingen aan de muren zijn prachtig en scheppen de Indonesische sfeer.

Wat een fantastische ervaring was dit, zeker voor herhaling vatbaar.
JNijst .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Kom al tientallen jaren met mijn familie en hebben elke keer heerlijk gegeten. Vele andere Indonesische restaurants geprobeerd - Amsterdam -, maar niet een die in de buurt kwam. Begrijp de klachten over het interieur niet, bekijk die beschilderingen op doek eens goed, echt prachtig en verder voelt dat juist vertrouwd. De rechauds verwarmen het eten continue en zelfs na de maaltijd zijn enkele schotels nog kokend heet, of staat een saus te borrelen dwz koken. Dat ze oud zijn doet niets aan af voor waar ze dienen, aub geen dikke aluminium platen zoals bij de chinees, want over afkoelen gesproken, is dat juist niet wat je wil.
Als je de moeite neemt vriendelijk en aardig te zijn, krijg je evenveel terug. De Indonesische mentaliteit kan heel moeilijk omgaan met kritiek, probeer het vriendelijk dan krijg je evenveel terug EN heerlijk eten !
Er is echt geen betere Indonesisch restaurant in mijn mening, want al de andere die ik heb geprobeerd, inclusief in Indonesie zelf, kwamen niet in de buurt. Ga er na toe en laat je verwennen met een culinaire tocht door de Indonesische keuken.
Tineke Z.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Wij wilden even snel eten tijdens het lopen van de route GLOW. Op de menukaart troffen we vooral rijsttafels aan en weinig aandacht voor vegetarisch eten. We vroegen of het mogelijk was om een nasi rames te bestellen: een bord rijst met enkele kleine porties van gerechten. "Nee, nee, nee, nee, dat kan alleen met de lunch", zei de ober geïrriteerd. Tja, we hadden gehoopt op de flexibiliteit die we kennen uit Indonesië. De man stond in zijn recht, het kwam er alleen erg onvriendelijk uit. Gelukkig konden we wat losse groente-, tahoe- en tempé-gerechten bestellen plus een portie rijst. Het eten was wel lekker, maar smaakte niet zo vers, erg zout en (mogelijk) alsof de kok teveel ve-tsin gebruikt had. De rekening was erg hoog voor wat we hadden besteld. Dat kwam ook door de prijs van een glas wijn: € 4,30. Dat zijn prijzen voor een restaurant of wijnbar met een uitgebreide wijnkaart. Dit was gewoon een saai glas wijn, geserveerd in een goedkoop ogend glas. Hier ga ik dus echt nooit meer naar toe.
Eindhoven86 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Heerlijk. Nasi rames zoals ik dat gewend ben hoe mijn oma het in Indonesië maakt. Ik waande me even terug op Java. Nooit eerder een Indisch restaurant bezocht met deze authentieke smaken. Ga zo door.
Sonja K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Ik ben bij Bali Geweest op 24-10-2005, daar hebben we Indonesische rijsttafel voor 2 genomen waar ik erg van genoten heb, het was super lekker en de sfeer was fantastisch net alsof je zelf in Indonesië bent, de bediening was ook niks mis mee, ga er graag nog eens een bezoekje bij jullie brengen, dit raad ik ook aan de mensen die hier van houden
Jta .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Gisteren weer heerlijk gegeten........echt Indonesisch
De super rijsttafel was als vanouds, vooral de verschillende soorten sateh en de dagin semoor en rendang.
Personeel is verder heel vriendelijk en attent.
Interieur 'beetje' verouderd.
Melanie K.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
We komen al 18 jaar hier.. en ik blijf het zeggen.. erg lekker. voor mensen die het saai of niet lekker vinden. Stap af van de Kaart en vraag erna je kunt zelfs zeggen of je het heet of minder wilt hebben. dus voor de starter is het ook wat maar als dit vaker doet ga je vanzelf naar het hetere toe.
Rianne D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Niet goed. Ongeïnspireerd. Typisch geval van de mensen komen toch wel. Stoofvlees taai. Eenheidsworst. Geen enkele verfijndheid. Het was een enorme teleurstelling. Het eten is eigenlijk een belediging voor de indonesische keuken, smakeloos.
Mist typische Indische balans van scherp en mild. Pedis moest worden gemaakt met extra gevraagde sambal. Mijden.
Maryll D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Wij komen al 30 jaar als vaste gasten bij restaurant Bali.
De eigenaar Philip en zijn vrouw zijn altijd erg attent en vriendelijk .
Het eten is er heerlijk! Er kan geen ander Indonesisch restaurant tegenop.
Het is altijd teveel en te lekker.
Wat betreft het interieur mag er wel weer eens wat veranderen.
Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Een echte aanrader.
Pmeeuwis .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Met een vriendenstel waarmee we regelmatig restaurants bezoeken naar Bali geweest op zaterdagavond.
Onze vrienden kende de indonische keuken nog niet en zijn er op aandringen van ons naar toe gegaan. Wat een afgang! we bestelden 3 keer rijsttafel SUPER Bali en 1 x vegetarisch, met Soto vooraf. Vegetarische soto is volgens Bali hetzelfde als Soto waar het vlees is uitgehaald!. toen kwam de treurnis op tafel. Meteen de eigenaar geroepen en gevraagd of het normaal was dat hij afwijkt van zijn eigen menu, waarop hij zegt, er staan toch drie soorten vlees. Dat klopte echter voor drie personen lagen er vier brokjes vlees per soort? De tafel verderop zaten twee mensen daar stond meer op de Brabantia warmhouders uit 1954 dan bij ons met vier personen. Per persoon een stokje sate en natuurlijk voldoende tauge en kool. De eigenaar heeft zijn personeel ingelicht en bij het opruimen van de tafel stond de kleinste van het spul lachend te zeggen dat het bij nader inzien nog veel was, er stond immers nog een bakje tauge over. Voor mij de allerlaatste keer geweest dat ik deze wanvertoning bestel en ook nog € 170,00 betaal. Tip: wanneer u na het lezen van dit bericht toch naar Bali wenst te gaan adviseer ik u EEN rijsttafel te bestellen je krijgt, of je voor vier of een persoon besteld evenveel op tafel gezet. Beter gaat u er niet naartoe. De zaak is danig op zijn retour en niet aan te bevelen.
Nogmaals mij zien ze er niet meer dit zijn geen restauranthouders maar zakkenvullers!
Peter
Elle V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Eten is heerlijk. Wij hadden gekozen voor een van de Indonesische rijsttafels en deze was heerlijk. Het decor is in alle jaren niet veranderd, maar hier ga je naar toe voor het heerlijke eten. Service is erg vriendelijk en snel.
Rik P.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Beetje tempoe doeloe sfeer, veel Indonesische gasten en die zullen het wel weten. Echt Indonesisch smaakt toch altijd lekkerder dan "Chinees"Indonesisch.