Baklust

Meer informatie over restaurant Baklust

Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 21:00

Jim K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Een vegetarisch restaurant zonder opsmuk en tierlantijn waar het voor normaal geld lekker eten en goed toeven is. M.n. de pompoensoep viel uitstekend in de smaak.
Jim K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Een no nonsense vegetarisch restaurant waar je in een ongedwongen sfeer voor normale prijzen lekker kunt eten. Het zou mooi zijn als dit restaurant in de toekomst, gelijk de overige horeca op de Veenkade, ook over een groter terras of bootje zou beschikken.
Fleur V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Een lief klein zaakje verstopt op de Veenkade. Hier kun je verantwoord -en super lekker- eten in een gemoedelijke en ongedwongen sfeer. 10 punten voor het vriendelijke personeel!!
Yverne B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Deze lunchroom scoort met vriendelijke bediening en verantwoord eten dat qua smaak en kwaliteit absoluut niet teleurstelt. De aankleding is eenvoudig, ietwat aan de sjofele kant, maar de lekker laagdrempelige sfeer en de uitstekende prijzen compenseren dit ruimschoots.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ik ben geen vegetariër maar ik ben hier nu 2 keer in korte tijd geweest en heb er zeker een favoriet adresje bij. Wat een onwijs lekkere broodjes en salades hebben ze hier!

De, blijkbaar nieuwe, eigenaar geeft je meteen een heel welkom gevoel. Is ook heel goed met kinderen viel mij op. Dus de mijne gaan de volgende keer ook mee.

Nogmaals, ik ben niet bekend met de echte hardcore vegetarische keuken en al haar producten maar na het proeven van al dat lekkers heb je ook nog het gevoel dat je heel gezond bezig bent. En dat is fijn. Dus ik ga hier zeker veel vaker komen.
S1978 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Chai latte met rijstenmelk is een absolute topper.
Taartjes zijn overheerlijk en het is zo fijn te weten dat er over herkomst produkten is nagedacht!
Cindy V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Hier gaan lunchen met een veganistische vriendin en haar kinderen. De nieuwe eigenaar is erg vriendelijk en entousiast en vroeg of de kinderen geen zin in pannekoekjes hadden (die niet op de kaart staan). Top!
Het broodje geitenkaas (wat is die kaas heerlijk!) met uiencompote en vega tonijnsalade vielen ook in de smaak. Op de site staat dat er een kinderhoekje is maar in werkelijkheid is dit een doosje speelgoed wat op een krukje staat, dit was een beetje jammer.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Wat een leuke, gezellige en heerlijke lunch was dit! Als voorgerecht een lekkere linzensoep op en een geitenkaas pompoen salade. Leuk ingericht, vriendelijke bediening een ongedwongen en huiselijke sfeer. Wanneer we weer in Den Haag zijn komen we hier graag nog een keer.
Kikazaru .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
In het centrum van Den Haag aan de grachten vindt je dit gezellige vega-restaurantje. De sfeer is gemoedelijk en knus en het eten is steeds anders, afhankelijk van het seizoen worden verschillende gerechten dagelijks vers bereid. Vooral de samosa's vielen goed in de smaak. Als toetje een stuk carrot cake genomen, maar de keuze was lastig met al die zelfgemaakte taartjes! Onder het genot van een soy chai latte besloten hier zeker nog eens terug te komen voor een lunch met vriendinnen.
Deen D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Tweede keer bij Baklust. Als lactose intolerant én vegetarier is het lastig uit eten gaa. Een gezellig praatje gemaakt met de nieuwe eigenaar en me laten verrassen met een lunch. Mijn gezelschap had een 12 uurtje, heerlijke soep met een broodje met seitan. Ik kreeg een salade met vegan kaas, superlekker. Als toetje een taartje en de decafe koffie met soya cappu was heerlijk.
Het was lekker rustig, de vorige keer was het erg druk maar was het personeel vriendelijk en correct, net als op de rustige ochtend. Fritz rabarber kola, aanrader!
We komen zeker weer terug, heerlijk gegeten.
Klaus_ .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Hier gegeten met vriendinnen, ideaal voor vegetariers, vegenisten en eventueel mensen met gluten allergie. Ik had gewild dat ik deze tent eerder had ontdekt, want ook de taarten zijn allemaal vegetarisch. Heerlijk om niet te hoeven denken of iets vegetarisch is of niet.

Eten:
Helaas waren de empanada's op, dus wij bestelden iets anders (met curry gekruide snack). Smaakten prima, misschien wel beetje aan de zoute kant. Wij vonden het wel weinig en kleine snack voor de prijs, gerecht maar groter of prijs mag een euro minder.
Daarna wortel cake en lemon cake besteld, allebei heerlijk. Voor herhaling vatbaar!

Service:
Ik wilde zeker weten of de kaas echt werd gemaakt van plantaardige stremsel, maar de serveerster keek me aan alsof het een rare vraag was. Ze zou beter moeten weten, zeker omdat zij in een "vegetarisch restaurant" werkt. Gelukkig sprong de eigenaresse bij en begreep ze mijn vraag wel.
Voor de rest hadden we best lang op onze eten moeten wachten. Onze gerechten hoefden alleen maar te worden opgewarmd maar het duurde onwijs langzaam tot het eten op tafel stonden.

Decor:
Prima, het ziet er gezellig uit en past bij het concept.

Conclusie:
Prima eten, zeker als je vegetarisch bent. De taarten die ik heb geprobeerd smaakten erg goed. Prijs van de gerechten mag best goedkoper zeker voor de kleine portie. Service mag wel wat sneller, wij wachtten oneindig op onze eten. Decor niks op aan te merken.
Echt een heel leuk concept, blij dat ik geen zorgen hoef te maken over wat er in onze gerechten zitten. Voor herhaling vatbaar, althans we komen terug voor de cakes!
GIL L.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Een lunch of koffie bij Baklust is een goede keuze voor vegetariërs en anderen die willen genieten van vegetarisch én biologisch eten. Want genieten kun je daar wel! Ze hebben veel gerechten die je verwacht bij een lunchroom, maar ook een aantal verrassende en lekkere gerechten en drankjes die je zelden tegenkomt. Als je vlees even kan missen, dan ben je bij het jusite adres.
Hedy H.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Voor het eerst hier een lunch gebruikt. Uitgezocht vanwege de vermelding dat het kindvriendelijk zou zijn. Het eten was erg lekker. We hadden een quiche, een kerrie pasteitje en voor de kinderen taart. De pasteitjes smaakten erg goed, de quiche erbij zorgde voor een frisse bite. Ook de taart was lekker, je proeft goed de verse ingrediënten. Het kindvriendelijke viel ons wat tegen. Er was één kinderstoel aanwezig en er werd niet erg vriendelijk gereageerd op de kinderen zoals wij dit gewend zijn op plekken die echt kindvriendelijk zijn. Aardig woordje, begrippen blikken. Het leek eerder wat norsig.
Prima plek als je, zonder kinderen, een goede vegetarische maaltijd wilt in een eenvoudige lunchroom. Voor een diner zou ik toch een prettiger sfeer zoeken.
Simone124 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Verrassend lekker gegeten bij Baklust! Het eten was bijzonder goed van smaak. De daghap bestond uit gegratineerde venkel, risotto met parmezaan en portobello gevuld met crunchy basilicum. Het was lekker en vulde goed. Wel was dit de enige keuze van het menu dus je eet wel wat de pot schaft. Daar staat tegenover dat het hoofdgerecht ook maar 14,50 kost. De inrichting is erg basic en meer passend bij de lunchroom overdag (geen sfeerverlichting, harde stoeltjes) en het personeel erg vriendelijk en relaxed. De zaak sluit eigenlijk om 21u al maar we konden om vijf minuten voor negen nog gerust dessert en thee bestellen.
BVV .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Jaloers keek ik naar de overkant van de tafel. De boerenomelet met kaas op een grote bruine boterham zag er heerlijk uit en smaakte dito. Mijn quiche kon er mee door, maar de portie was echt aan de summiere kant. Als ik er geen aparte salade bij besteld had, was ik zeer zeker met honger naar huis gegaan. De quichebodem was niet helemaal gaar en al met al oogde hij nogal plat en treurig. De salade was overigens wel erg lekker vers. Evenals de wortel- en citroentaart na.
Bediening prima.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Heerlijke worteltaart, empanadas en sandwiches. Bediening is vriendelijk maar vaak wat amateuristisch. Zaak ziet er gezellig uit, maar mist comfort.
Petervankl .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
We hebben heerlijk geluncht bij Baklust. Uitgezocht vanwege het biologisch-vegetarische menu. Ik had een broodje appel-blauwe kaas, mijn vriendin een doperwtenburger (het broodje van de week) en we deelden samen een rodebietensalade. Het zelfgebakken brood was vers, krokant en heerlijk van smaak. De broodjes waren simpelweg geweldig: de juiste hoeveelheid, een originele combinatie van smaken (zoals rodebietenjam op het broodje) en verse, zeer smaakvolle ingrediënten (zoals de rode eikenbladsla).
De aankleding is op zich gezellig, hoewel je wel de keuken inkijkt, en dat is niet heel sfeervol. De bediening was prima, maar had iets enthousiaster gekund. Al met al een fijn lunchadres!
Richtsje A.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
menu van de dag gegeten. met smaak gekookt, maar veel te veel. het was een goulash met seitan, veel seitan en een salade met een uien-kaas scone, viel als een blok.
zonde verantwoord eten, maar dan toch niet alles kunnen opeten.
bediening is traag en ziet je vaak niet. Ze lopen hierdoor omzet mis.
Shay .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Baklust komen wij vaak! Heerlijk eten, origineel en de vegan taarten zijn echt de lekkerste ooit!
Bediening/ service is wat traag, ziet je vaak niet, wat ongeïnteresseerd.
Een beetje passie voor het eten, het concept en het vak is wat mist!
Toch maakt het heerlijke eten zo veel goed dat wij blijven terug komen.
Rian K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Creatief vegetarisch eten voor zachte prijzen. Super smaakvol en een keer wat anders. Pompoenkokossoep was goddelijk en de carrotcake ook. Zelfs het biologische wijntje was heerlijk. Relaxte knusse sfeer en vriendelijk personeel. Ik kom er graag en vind het geheel hartstikke leuk.