Bakers & Roasters

Maandag t/m Vrijdag 08:30 - 16:00
Zaterdag en Zondag 09:30 - 16:00
Milentje .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Heerlijk ontbeten hier op zaterdag ochtend! we waren er vroeg dus er was nog ruimte genoeg...uurtje later zat het vol! Huevos rancheros zijn subliem! goede kaart, niet goedkoop, maar in verhouding met wat je krijgt. Bediening is supervriendelijk! aanrader voor ontbijt en lucht!!!
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Beste ontbijt dat we ooit buiten de deur hebben mogen eten. Heerlijke pancakes, fruit en ook alle andere creaties bij onze buren zagen er erg goed uit. Ietwat aan de prijzige kant maar het overvloedig bijschenken van water en de perfecte koffie compenseren volledig.
Desinteresse van het personeel en de voorkeur om met bekende bij te praten op het terras was op den duur behoorlijk storend. Ook de vraag of we niet heel lang nadat we hadden besteld een beetje op konden schieten (onze bestelling was er überhaupt nog niet) omdat het terras ging sluiten was niet erg tactisch.
Radijsje1 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Overheerlijk geluncht, hele goede en attente bediening. Nadeel is dat je niet kan reseveren en tijdens lunchtijd wel kan vergeten dat je nog een plekje vindt zonder lange wachttijd.
Op tijd komen dus (net voordat je honger krijgt). De lunch zelf is erg goed verzorgd, overheerlijke sappen. Wel erg aan de prijs, normale lunch met sapjes rond de 50,- voor 2 personen. Desalniettemin een pareltje in de Pijp!
Ireneboskma .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Ik durf te beweren dat dit één van de beste ontbijtjes is geweest die ik ooit buiten de deur op heb. Wat een fijne plek is Bakers & Roasters! De service is super attent, vriendelijk en snel. De uitgebreide kaart biedt veel keus voor diverse ontbijtjes. Van simpel tot zeer uitgebreid. Zelf ging ik voor de gepocheerde eitjes met bacon en een paar pannenkoekjes en een vers sapje. Alles smaakte zeer goed. Het is een populair adresje in de Pijp en het kan zijn dat je even moet wachten maar dat is het zeker waard.
Arijanne .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Wat ontzettend jammer. Na alle enthousiaste recensies gingen we met 3 vriendinnen vandaag brunchen bij Bakers & Roasters in de Pijp. Aangezien je niet kunt reserveren moesten we eerst 45 minuten wachten. Omdat een van de vriendinnen vervolgens even wat anders was gaan doen in de buurt waren we niet compleet toen er eindelijk een tafel vrij kwam. De bediening wilde ons vervolgens geen tafel geven zo lang zij er niet was en dus ging de tafel aan onze neus voorbij. Ook onze verzekering dat ze er binnen 5 minuten zou zijn, leidde niet tot enige soepelheid. "Policy" was het enige argument. Toen zij vervolgens na een telefoontje binnen 5 minuten ter plekke was, moesten we alsnog weer wachten op een andere tafel en kregen we vervolgens een tafel voor 2 met z'n 3-en. Te krap dus. Eten was verder echt prima, maar wat een afknapper!
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Bakers & Roasters voelt in meerdere opzichten on-Nederlands aan. Het eten is goed, 'homemade en healthy', de porties zijn groot en je waterglas is nooit leeg. Er wordt hier veel rekening gehouden met vegetarische of glutenvrije wensen, maar je kunt je ook te buiten gaan aan vette tex-mex happen. Ik krijg altijd een heel 'grootstedelijk' gevoel in deze drukke, hippe tent met creatief publiek, veel hangplanten en professionele (engels sprekende) bediening,
Joey V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Gegeten bij Bakers & Roasters aan het Kadijksplein (?). Het ziet er leuk uit, we konden gelijk terecht en de service was vlot. Ook fijn dat de hele tijd water bijgeschonken wordt.
Het ging alleen een beetje mis bij mijn broodje met spinazie, gepocheerd ei en hollandaise saus (10,50). Ik deelde dit gerecht en de pulled pork samen met een vriendin, die overigens wel heel lekker was. We hadden honger dus begonnen vrij snel aan het broodje. Het was enorm saai en flauw. Toen bij de buren hetzelfde broodje werd neergezet realiseerde we ons waaron, ze waren de hollandaise saus vergeten er op te doen. Toen ik hier om vroeg werd me verteld dat hij vandaag wat "dunner" was en dat het niet heel veel was, dat het daar aan kon liggen. Nou echt niet, hij zat er niet op.
Bij het af rekenen werd me verteld dat ik het voortaan iets eerder moet melden, dan kunnen ze er wat aan doen. Gedeeltelijk snap ik dit, ik had het per slot van rekening al half op, ik hoef ook echt geen nieuw broodje, maar ik vind het belachelijk dat zo wordt gedaan alsof het mijn verantwoordelijkheid is om te controleren of ik alle ingrediënten heb.
10,50 is een beetje duur voor een broodje spinazie en ei.

Misschien ooit nog een keer proberen en dan maar heel goed opletten.
Levelt .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Heerlijke bonen bowl gegeten bij bakers en roasters. Verassend lekker, maar het is er altijd druk dus lange wachhttijden. Personeel aardig en vriendelijk en decor erg leuk. Als je een keer lekker wilt brunchen is dit een aanrader.
Alkay .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
'Eggs Benny' besteld a 16,50 pp. Ze kwamen op keiharde stukken te dik gesneden geroosterd brood dat niet te snijden was zonder dat de stukjes alle kanten op schoten.
Een opmerking daarover tegen de bediening (eigenaar? De rest van het personeel zat zelf te eten) leverde een mokkige discussie op die niet verder kwam dan: 'zo vinden wij dat in Nieuw Zeeland nu eenmaal lekker'. De 2 piepkleine eitjes waren overgoten met te weinig Hollandaise saus, zodat we om wat extra saus vroegen. Het kleine schaaltje saus dat werd gebracht was koud en gestold ipv warm en vloeibaar. Daar werd bovendien 2 Euro extra voor berekend, zo bleek later. Al met al geen reden om voorlopig terug te komen, ook al omdat het in de toch al kil aandoende witte ruimte zo koud was dat we de jassen aan moesten houden. Jammer, want deze nieuwe vestiging zit vlak in de buurt en we hadden gehoopt er regelmatig te kunnen ontbijten. Gewoon geen prettige ervaring zo.
Clair23 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Hele leuke sfeer! De Angel Salad viel wat ietwat tegen, maar dat kwam door mijn eigen verwachtingen. Dacht dat deze lauw warm zou worden opgediend (door de gegrilde pompoen), maar alles was helaas koud. Verder zijn alle zoetigheden prachtig uitgestald en ogen ambachtelijk lekker. Er komen veel internationals en is een hippe trekpleister. De service was prima.
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
POWER BREAKFAST gegeten was heel lekker eten smaakt goed ik was voor het eerst bij bakers het doet aan de verwachtingen ik ga zeker vaker hier lunchen van power breakfast raak je goed vol prachtig
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Eindelijk een fijn lunchroom! Wat een feestje! Alles op de kaart is lekker. Pancakes zijn om te watertanden, heerlijk! Salades zijn goede volle borden met veel groentes en rijke garnering. Veel verschillende verse sappen en koffies en thee. Wel wat aan de prijzige kant maar het is het waard. Kom op tijd en wees bereid om te wachten want het is het waard!
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Eindelijk een keer kunnen eten bij deze brunch/lunchtent. Een aanrader is om doordeweeks hier te eten. Ze werken niet met reserveringen, maar er staat altijd een rij voor de zaak om er te kunnen eten. Doordeweeks zijn hier geen problemen mee, maar het weekend kan de wachttijd oplopen tot 1,5 uur, mede ook door de bekendheid bij toeristen.

De service is beleefd en klantgericht. De aankleding is leuk, prima, maar klein. Gelukkig is er recent een tweede vestiging geopend in het centrum!

Het eten was heerlijk! Veel keuze, super lekker. Een aanrader!
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Wat is brunchen bij Bakers en Roasters een feest! Wees op tijd in het weekend of zorg ervoor dat je tijd (en trek) hebt, want het is er altijd ontzettend druk en je kunt er niet reserveren. En vergeet je portemonnee ook niet want het is ook echt niet goedkoop!
Er zijn zoveel goede keuzes, dat het bijna niet te doen is om te kiezen (diverse eiergerechten, granola's, salades noem maar op). Bij mij is zijn de Eggs Navajo wel favoriet tot nu toe, perfect gepocheerde eitjes, met een flinke hoeveelheid pulled pork, avocado, spicy mayo en een mangosalsa.

De pancakes zijn zoals het hoort: Fluffy, fijne blauwe bessen en maple syrup (optioneel met bacon).

De koffie is erg goed, en er zijn een paar fijne verse sapjes (ik ben erg fan van de wortel-appel-gember, die ook echt vers gemaakt wordt).
Er zijn diverse goede cocktails zoals een Espresso Martini , Mimosa en bloody Mary, wat naar mijn mening een goede brunch helemaal afmaakt.
En dan zijn er nog de taarten, muffins en koekjes.. Als je de Peanutbutter Banana cake een geproefd hebt, of de Red Velvet, dan weet je wat ik bedoel, het is echt heerlijk.

Die taart neem ik overigens "to Go" want de porties zijn enorm!
Qua prijs moet je voor 2 personen die wel echt een cocktail, koffie en sapje nemen, en dan een eiergerecht, ben je makkelijk 65/70 euro kwijt.
Het voordeel is dat ik vaak genoeg op heb voor de rest van de dag.
Voor wie het niet prettig vind, de bediening spreekt geen Nederlands, alles (incl de kaart) is in het Engels.
De bediening is overigens erg lief en attent soms een beetje rommelig (wat niet gek is in die drukte), als je wacht wordt je netjes op de hoogte gehouden.
Daisy B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Wat een heerlijke plek is dit! Ik ben hier nu twee keer geweest, beide keren moesten we wachten; op vrijdag iets korter dan op zaterdag maar wachten is toch standaard. Maar er is een plekje om te wachten, en het wordt vriendelijk gemeld dus ik vind dat geen probleem. Bediening was erg attent, oplettend en opgewekt, leuke afwisseling in het Amsterdamse! En dan het eten; su-per-lek-ker! Tostada salad, egs benny, power shake, bloody mary, koffie; allemaal heerlijk, zelfs zo heerlijk dat dit ondanks het lange wachten voor mij een vaste stek gaat (moet en zal) worden.
gorbatsjov .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Eten bij Bakers & Roasters begint vaak met wachten. Het is populair bij locals maar ook zeker bij toeristen. Maar ondanks 45 minuten te ebben moeten ijsberen waren we weer helemaal in onze nopjes. Het concept past goed bij mijn vrouw en ik, "ontbijt als een keizer". Je kan hier geen slechte keuze maken behalve dan dat de keuze van je tafelgenoot nog beter was. Ze maken hier zelfs acaí!!!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Altijd erg druk, dus ben er op tijd bij - tenzij je het geen probleem vindt om even te wachten. Erg leuke lunchkaart, genoeg te kiezen en originele gerechten. Wel aan de prijzige kant, onder de 10 euro zul je niks vinden. Je hebt voor die prijs wel goed geluncht.

Prettig is dat je kostenloos van water wordt voorzien en dit ook bijgeschonken wordt. Voor een "modification" (alles in het Engels) van je gerecht daarentegen wordt 2 euro gevraagd. Niet bepaald flexibel of meedenkend dus, ik vind het zelf klantonvriendelijk.
Jurjen85 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Een hele leuke plek om lekker te lunchen in de pijp. Ik heb hier nu een paar keer gegeten en het eten was iedere keer top. De bediening is vriendelijk en komt regelmatig kijken of alles in orde is. Het enige nadeel is dat het wel aan de dure kant is.
Timothea B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Wees hier vroeg, als in meteen als het opent, want anders wacht je uren. Maar wat is het het wachten waard! Het eten is ronduit heerlijk. Ik baal elke keer weer als mijn bord leeg is. Bediening is ook altijd erg vriendelijk en behulpzaam. De cappucino vind soms iets te sterk, maar ik ben ook niet echt een koffiekenner. Met stip onze favoriete ontbijt/brunch/lunch locatie op dit moment. Must go!
Tastycouple .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015

Bakers & Roasted is een hotspot voor breakfast, lunch of brunch in Amsterdam. Het is een lunchroom met een Australische tint. Dit mede omdat de bediening allemaal Engelstaligen zijn en de gerechten ook niet de standaard bekende broodjes zijn.

We kwamen op een drukke zaterdagmiddag. We hebben een half uurtje moeten wachten voor een tafel. Dat vonden we niet erg aangezien het zeer mooi weer was en de Albert Cuijpmarkt om de hoek is, hebben we daar een rondje gelopen tijdens het wachten.

Bij binnenkomst valt de bakkerij al erg op. Allemaal aantrekkelijke en mooie gebakjes die tentoon staan. We wouden dit op het laatst gaan bestellen maar zaten na ons lunch al helaas helemaal vol.

De gerechten zijn mooi opgediend. Voor de lunch heb je aan één gerecht zeker meer dan genoeg. De eiergerechten zijn zeer vullend terwijl dat op het eerste gezicht niet zo lijkt. De smaak is niet heel speciaal, maar je proeft wel dat alles goed vers is. Een groot pluspunt is dat er gratis kraanwater op elk tafel geserveerd wordt.

Als je geen zin hebt in een simpel ontbijt of lunch ben je hier op het goede adres. Wel moet je iets meer voor over hebben aangezien de prijzen niet aan de lage kant is.