BAK restaurant

Van Diemenstraat 408 1013 CR Amsterdam Nederland Kaart
31-207372553
"Verscholen op de derde verdieping van werkgebouw het Veem op de Van Diemenstraat vind je dit bijzondere restaurant. Vanuit het restaurant heb je een geweldig uitzicht over de Houthavens en het IJ. Het industriële restaurant is clean en stijlvol ingericht met achterin de zaak een open keuken waar je de keukenteam aan het werk kunt zien. De lunch- en dinergerechten zijn puur en simpel en bereid met lokale en biologische producten. Bij BAK maken ze ontzettend veel zelf, zoals het brood. Piet Sanders is één van de drie oprichters van BAK en is als het ware chef brood. Hij leerde ooit broodbakken van Eef van restaurant As (dat brood!) en heeft zijn eigen receptuur voor BAK ontwikkeld. Het brood van Piet kun je dus alleen hier krijgen. En dat is best wel tof."

INSIDER tip

Tip van bySam: Ga ook eens tijdens lunchtijd een vorkje prikken bij BAK.

Over het restaurant BAK restaurant

Gelegen aan het water in de Amsterdamse houthavens vindt je Bak restaurant op de derde verdieping van pakhuis Het Veem.

Restaurant BAK is een initiatief van drie vrienden die denken dat horeca leuker, makkelijker en goedkoper kan. Er wordt gestreefd naar de beste groenten van gepassioneerde boeren, vis van duurzame visserij en vlees van lokale producenten. En dit alles wordt geserveerd op een prachtig opgemaakt bord.

Met deze hoogwaardige producten hoopt BAK restaurant de gasten te vermaken met een innovatieve en eerlijke keuken. Het menu wisselt dagelijks met de seizoenen en het aanbod van de producenten mee.

Bij BAK restaurant in Amsterdam wordt er gewerkt met vaste menu's waar je uit kunt kezen. Er is dus geen à la carte kaart. Uiteraard wordt er rekening gehouden met alle mogelijke dieetwensen, allergieën en voorkeuren. Graag wel van te voren melden!

Geniet van de prachtige, verrassende en heerlijke gerechten bij BAK restaurant in de Amsterdamse Zeeheldenbuurt.

Meer informatie over restaurant BAK restaurant

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant BAK restaurant

Judith V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Ik zou als de portemonnee het toelaat Bak ZEER aanraden. Het eten is fantastisch, het personeel zeer georganiseerd, kundig en vriendelijk. Naast het eten zijn de drankjes ook fenomenaal, wij hadden het wijn arrangement, dat bij elk gerecht ons weer deed verbazen, zo ontzettend lekker! Voor vegetariers en veganisten is Bak ook zeer geschikt. De muziek is nog een fijne toevoeging, van jazz tot rock n roll, shoegaze en indie etc
MVOL .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Met ons eetclubje richting BAK. Met hoge verwachtingen, gezien de lovende recensies en cijfers. In opperbeste stemming "carte blanche" gegeven (menu met extra tussengang en bijpassend wijnarrangement). Na de eerste paar gerechten slaat bij ons de twijfel toe of we wel daadwerkelijk in het juiste restaurant zitten? De gerechten kenmerken zich door vlakke smaken en het extra tussengerecht met coquille spant de kroon. Een paar plakjes koude biet/radijs en rauwe coquille. Vlak, smaakloos, overpriced €15,- en gewoon echt zonde van de coquille! De warme gerechten zijn iets beter op smaak maar spatten geenszins van het bord af. Dan maar aan de wijn, maar de 1 en 1 is 3 beleving van de begeleidende wijnen slaan de plank echt volledig mis. Op zich een hele prestatie om geen enkele wijn passend te krijgen. Leuke verhalen over de wijnmaker en de druivensoort maakt een wijn nog niet passend bij een gerecht! Bij het aangeven van onze bevindingen werd het onprofessioneel in ontvangst genomen (klanten genoeg....denk ik). Een keer een minder niveau neerzetten als restaurant kan altijd gebeuren, maar dit niveau was echt teleurstellend, waarbij wij de indruk hadden dat het personeel er ook niet echt zin in had die avond. Wij komen er i.i.g. nooit meer. "Wat een Bak"
Alrik H.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Het was dan ook de koudste dag van het jaar, maar toch net niet aangenaam.

De pantry voor de afgehaalde borden staat te pontificaal in het interieur. Dat kan net iets onopvallender.
Sinead B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Overpriced
Alwin V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Fantastisch gegeten!
Rachelle G.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Ik heb hier samen met mijn beste vriend uitstekend gedinerd. Alles was 1 grote smaak sensatie, wat zeker een aanrader is om het wijn arrangement erbij te doen. Ik heb werkelijk waar lang niet zo lekker gegeten! Echt uit de kunst. Daarnaast ook een top bediening. Mensen die weten wat ze doen en totaal geen stress op de werkvloer uiten. Werkelijkwaar super!
daisy K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Ster-waardig eten. Ook de exclusieve wijnen op het menu zijn een leuke verrassing.
Nanette E.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Verrukkelijke combinaties!
We hadden een standaard zes gangenmenu en betrekkelijk weinig tijd omdat we naar een concert in het beneden gelegen zaaltje gingen. Door de inzet van het personeel was dit toch mogelijk en hebben we uitgebreid kunnen genieten van allerlei kunstige gerechtjes van -voor ons- ongebruikelijke en nieuwe ingrediënten, zoals bijvoorbeeld een soort Japanse munt wat er uit zag als een wijnblad met een verrassende smaak.
John B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Gisteravond een onverwacht bezoek aan Bak. Er was nog net een tafel vrij. Onze tafel was pal voor de keuken waardoor ik het werk van de chef en zijn ploeg op de voet kon volgen. Wat me opviel was dat alles evenwichtig, rustig en in goede harmonie verliep en dat deze kwaliteiten ook op het bord terug te vinden was. De gerechten waren allen zeer verrassend en lekker. Met name de wintergroenten scoorde bij ons hoog. De twee desserts waren echter voor mij de top. De bediening was prima, sloot goed aan bij onze tempo en de sfeer. Dus bij elkaar een zeer geslaagd bezoek en ik kom graag weer terug.
Mathilda V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Veel van verwacht, viel toch tegen. Jammer dat ze niet meer helemaal vegetarisch zijn....
Champagne in een wijnglas voor mij niet feestelijk.
Veel smaken weinig verband. Geen goede prijs kwaliteit verhouding.
G. V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Dessertwijn in het arrangemt opnemen en dan alle glazen tikkie kleiner.
Vraag of er meer brood moet komen.
Margot G.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Bak blijft verbazen, een van de beste in Amsterdam! Geweldig gegeten, wijnen fantastisch gekozen! Jong, innovatief en eerlijk
Barbara G.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Warm ontvangen en heerlijk gegeten. Bijzondere gerechten! Heerlijk om niet zelf te moeten kiezen maar dat het menu al vaststaat.
Eelco W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Waanzinnig verassende smaakcombinaties! Bediening met passie, maar zonder pretentie. Een sterrestaurant met de sfeer van een gezellige bistro. Altijd weer een tien met een griffel
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Ik ben geen voorstander van namen te noemen, maar zowel de host als het overige bedienend personeel en koks hebben hun uiterste best gedaan om een geslaagde avond met heerlijke gerechten vol goede smaken in harmonie te serveren. Ik kijk nu al uit naar de volgende ervaring! U zal het zich altijd herinneren, voor ons was het fantastisch. Hartelijk dank aan het volledige team!
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Helaas... het ging mis tijdens ons bezoek. Het ging niet over de perfecte plaats welke we kregen bij de openslaande deuren, of de entourage van de plek...

Het eten was een teleurstelling. oventonen van zuur, zuur en nog eens zuur. Ook in de wijnen. Jammerlijk trage bediening en niet correcte serveeretiquette (dames eerst serveren??)maakte het verhaaltje af. Bij na €400; voor 4 personen verder en niet werden naar huis.
Léon T.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Na eerder een heel geslaagde avond te hebben beleefd, bezochten we BAK opnieuw.
Het werd één grote teleurstelling.
Het menu van 50 euro omvatte slechts 1 gang met een stukje vlees. In dit geval eend.
De twee gangen ervoor betroffen een gang met een beetje bietjes en een beetje wortel. Veel kleine ingrediënten bij elkaar, maar de totaalcompositie was niet echt bijzonder. Laat staan voedzaam.
Na de eend volgde een gang met komkommer (fantasieloos in bolletjes gedraaid, zoals je meloenbolletjes doet) en een bolletje sorbetijs (erg laffe smaak) gevolgd door een gang met een bolletje schepijs met gezouten karamelsaus.
Allereerst is dit geen uitgebalanceerd menu. Ik zou voor die prijs toch minimaal twee gangen met vlees/vis verwachten. Twee keer ijs is sowieso overdone. Maar het ijs met de gezouten karamelsaus was zo ZOUT dat het echt vies was. Na 1 hap lieten wij beiden het dessert staan.
De bediening constateerde bij het afhalen: "Oh, vond u het niet lekker." Wij legden uit dat het echt vies was. Veel en veel te zout. De opmerking werd voor kennis aangenomen. Geen excuus, geen begrip, laat staan een alternatief. Zelfs geen reactie. Als klant voel je je zo niet erg serieus genomen. BAK heeft definitief afgedaan. Ze zien ons er niet meer terug.
Wendy P.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Zeven heerijke gangen gegeten met goed bijpassende wijnen.
Gerechten vooral gebaseerd op groentes, veel ingedrienten en mooi opgemaakt. Het eten komt snel, bediening is vriendelijk en professioneel. GT als aperitivo wat aan de dure kant ook gezien het formaat van het glas.
AL L.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
In een woord fantastisch!! Alles klopt. De locatie, de bediening, het eten, het uitzicht. Zeer verrassende variaties op je bord. Gezond en vreselijk lekker. Goede wijnen. Kom graag terug!
ed V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Vooral zeer creatieve gerechten die verrassend zijn en over het algemeen ook smakelijk. We hadden 8 gangen waarbij de pompoen met karnemelk, de wortel met geitenyoghurt en dragon en de zeeduivel omhoog sprongen. Het is niet goedkoop maar leuk er heen te gaan, zeker ook als je gek bent op groenten (vrijwel alle gangen zijn vegetarisch).