BAK restaurant

Van Diemenstraat 408 1013 CR Amsterdam Nederland Kaart
31-207372553

Meer informatie over restaurant BAK restaurant

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

Rombom .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Fantastisch gegeten: creatief koken met lokale en biologische ingrediënten...
Acht gangen (kleine gerechten dus) met vijf wijnen geproefd. Het heerlijkst vonden we de geroosterde pompoen met karnemelkschuim, en het eekhoorntjesbrood-ijs.
Meest bijzondere wijn: die van vulkanische bodem op Tenerife, met een lichte geur van zwavel. Dit klinkt helemaal niet smakelijk, maar dat was het wel, en prima in balans met het gerecht.
En de amuse bevatte dennenaaldenmayonaise, zalig!
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Gisteren met z'n 3-en hier gegeten en het was 1 woord: SUPER! Dit wordt wat mij betreft "het nieuwe eten". Vorig jaar heb ik bij de Librije het vegetarische menu gegeten maar wat Bak serveert is niet 100% vegetarisch maar wel bijna, en wat mij betreft zeker zo geslaagd. De 8 gangen werden vergezeld door bijzondere wijnen. De wijnetiketten app op de telefoon vertelde ons dat de inkoopprijs van de flessen tussen de 17,-- en 55,-- lag. Als je dit naast de prijs van het wijnarrangement legt is de prijs alleszins acceptabel. Ik kom zeker terug!
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wij hadden ons enorm verheugd op een bezoek aan BAK. Vrienden hadden ons gewezen op het restaurant. "Dit is een nieuwe topper!" Binnenkomst is erg leuk, bovenin een oud pand in Amsterdam met uitzicht over het water, erg leuk. Vlotte, jonge bediening en er hing een goede sfeer.

Op de menukaart moesten wij lezen "wij schenken 100ml van de wijnen van ons arrangement"
Dat klinkt zuinig, dat is zuinig en als je het in een wijnglas schenkt dan oogt dat zuinig. Voor 26,- voor vier van die servings is dat echter belachelijk. Daarbij komt dat de sommelier, of het meisje dat als sommelier moest dienen echt geen idee had wat ze aan het doen was. Ze was zeer vriendelijk, begrijp me niet verkeerd, maar verder dan:"Deze wijn is aards en dat is lekker bij deze gang" kwam het niet.

Helaas vinden we dit ook terug in het menu. BAK kookt met accent op groente en voor 50,- kan je dan een hoop liefde stoppen in 6 gangen. Dit werd echter niet waargemaakt en dit kan niet allemaal onder de mantel van "we houden het puur" worden gehouden.
Sterk was de amuse van knolselderij, die was ook netjes uitgevoerd. Maar een vervolggang met roodlof was een dikke stronk met de hele onderkant er nog aan, een bittere keiharde stronk was echt niet in orde. Zo was het per gang erg wisselend in smaken, maar ook uitvoering.

Voor circa 165 voor 2 personen is het stevig geprijsd terwijl dit op allerlei fronten niet wordt waargemaakt. Medeproevers lijken dit anders te hebben ervaren bij BAK, gelukkig maar. Misschien hadden wij net pech.
Vooralsnog vind ik het meer gehypet, dan gestoeld op feitelijke prestatie.
Nee, niet de topper zoals beloofd.
Carol S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
BAK is een heerlijke plek om te zitten en het eten is altijd bijzonder. We zijn begonnen met crudites, licht gepekelde groenten (zoals bietjes, wortels), erg lekker, gevolgd door een amuse. Daarna kozen wij de 5-gangen menu met 1 vegetarische versie. Heel veel groente, met een beetje vlezig accent, en als hoofdgerecht lam op 2 manieren. Het smolt in je mond, zo heerlijk. Voor de dessert namen we een kaasplateau, met allemaal Nederlandse kazen, ook bijzonder van smaak. Brood en kraanwater worden steeds aangevuld. Je vraagt je af hoe ze het allemaal verzinnen, maar het is gewoon perfect. En ziet er ook perfect uit, geserveerd op heel mooie borden of in heel bijzondere kommen. De wijnen zijn met zorg gekozen en je hebt ook inspraak, dat heb je eigenlijk bij alles, want de eerste vraag is of iemand allergisch is of iets niet graag eet. De bediening is allervriendelijkst en beantwoordt alle vragen geduldig. Wij komen hier erg graag!
Benno11 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Deze hippe plek geeft reden om te blijven komen. Het was een genot om alle gerechten voorbij te zien komen, verrassend in combinaties: zoals kippenlever en rode biet, lardo en asperge en lam met snijbiet. Het tempo werd op verzoek wat vertraagd en de wijnen uit het arrangement zijn opmerkzaam en zeer goed gekozen. Het dessert werd geserveerd op een vrijgekomen tafel bij de openslaande ramen. Met oa melk in krokante vorm. TOP! Je wilt eigenlijk niet meer naar huis. Prijzen zijn stevig maar het klopt wat je krijgt.
Monica T.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Superlekker gegeten en leuke sfeer. Enige minpuntje: we hadden een wijnarrangement, en de wijn was superlekker, maar de glazen mochten echt wel iets voller af en toe.
Sandra R.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Wat een heerlijke avond! Wij hadden het 5 gangen menu maar kregen daarvoor al 2 heerlijke amuses. Bij de tweede amuse; knolselderij soep met venkel en appel wist je gelijk al dat het goed zat. Die zware smaak van de soep en die 2 frisse smaken erdoor echt heerlijk. En zo ging het de hele tijd door, echt allemaal smaaksensaties. En dan ook nog een prachtige locatie en hele fijne bediening. Echt de moeite waard! Staat in mijn top 5!
Adriaam .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij hebben gekozen voor het 5-gangenmenu met wijnarrangement. Het menu bestond uit 3 groentegerechten, een vleesgerecht en een dessert. De smaakcombinaties waren naar onze mening niet altijd in balans, zo was het derde aubergine-gerecht erg zoet. Maar al met al vonden wij het eten erg lekker! Enige minpuntje was de koffie, die smaakte meer naar water dan naar koffie. De bediening was super vriendelijk en informeerde ons over ieder gerecht en de wijnen. Prijs/kwaliteitverhouding was voor het eten goed, maar het wijnarrangement vonden wij iets aan de dure kant.

De inrichting was simpel, origineel en industrieel.

Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Het eten is heerlijk, maar als de drukte toeslaat, wordt je nogal eens vergeten. Er is 1 menu en veel gerechtend worden batch gewijs gemaakt. Dat kan er wel eens toe leiden dat er veel tijd zit tussen de gerechten... of niet. Dat is wel jammer van dit concept. Ik begrijp dat het moeilijk is om veel tafels in dezelfde snelheid te krijgen (en dan ook nog eens afwijkend aantal gerechten (5 of 7), maar dit werkt voor mij niet. Over het eten, niets dan goeds. Veel speciale smaken (aarts) zoals radijs, biet, en dergelijke. verrassende combinaties. Heerlijk.
Charlotte L.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Geweldig locatie, als je eenmaal binnen bent. Parkeren in de buurt is lastig en ov komt ook niet heel dichtbij. Maar geeft niet. Amsterdammers komen toch met de fiets. Bediening is zeer goed getraind en tegelijk nog wel heel erg zichzelf, dat is uitzonderlijk en draagt heel sterk bij aan gezellige en authentieke sfeer.
T eten is allemaal waanzinnig lekker. Super bijzondere combinaties, gebruik van ingrediënten dat heel goed te proeven is. Hier wordt op top-niveau gekookt. Porties zijn klein, maar met de minimaal vijf gangen die je moet nemen ga je nooit met honger weg.
Wijnen zijn origineel gekozen en passen bij de kwaliteit van t eten.
Bak, ga zo door!
Chino7 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Simpel decor binnen het buiten zicht is mooie , service af aan toe onoplettend , de producten zijn vers het is ook te proeven , maar ja prijs verhouding is er zeker niet het is duur voor wat je krijgt , de borden zijn mooie opgemaakt , de smaken niet echt van onze 4 gangen menu, mist de waw effect het ligt zeker aan de combi helaas , de wijnen zijn absoluut goed .
Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Je zit hier op een zolder met uitzicht op de havens. Dat maakt het sfeertje bijzonder. Stoer en romantisch tegelijk! Bediening is jong, maar kundig. En het eten is fantastisch! Alles op je bord klopt. De opmaak, bereiding, combinaties en ook de hoeveelheid. Het is helemaal in balans. Ook de mannen in de keuken zijn jong, maar weten precies waar ze mee bezig zijn. Ga zo door!
Petracom .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
had goede verwachtingen dat zeker ,werd niet helemaal waar gemaakt, salade vers maar zuur , vis was ongaar jammer want de garnituur was prima en de opmaak ook, , de balans is er nog niet? de bediening hard aan het werk , gastvrij en behulpzaam , de locatie is prima
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Bak is een prachtige tent op een schitterende locatie. Afgelopen zaterdag hier gegeten en helaas (nog) niet helemaal overtuigd. Vooropgesteld, de kwaliteit van het eten is zeer goed, verrassend en origineel. Niets mis mee. Wij kozen het vijfgangen diner met bijpassende wijnen. Mijn hoofdgerecht (ribstuk, zeer goed bereid en heerlijk van smaak) was zó klein, dat ik de bediening hierop aansprak. Dit werd goed opgelost, zowel ik als mijn tafelgenoot kregen aangevuld tot een prima hoeveelheid en ook enkele drankjes, alsmede een extra nagerecht kregen we van het huis. Keurig. De wijnen waren werkelijk superlekker. Niettemin vind ik dat je op dit prijs- en pretentieniveau mag verwachten dat je behoorlijke uitleg krijgt. Helaas kwam het hier vaak niet verder dan "dit is een heerlijk fruitige wijn uit het zuidwesten van Frankrijk". Jammer.
Kortom: De kwaliteit bij Bak is top, hoeveelheden mogen echt wat ruimer (ben geen heel grote eter maar had nog trek toen ik vertrok) en het bedienend personeel komt soms wat onervaren en minder professioneel over. Hopelijk zijn deze bezwaren bij een volgend bezoek verbeterd. Ik kom zeker een keer terug.
Rosa M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Goddelijk gegeten, heerlijke wijn. Helaas kon je alleen kiezen tussen 5 of 7 gerechten. 3 of 4 had ook wel gemogen. Het ene gerecht nog lekkerder dan het andere. Vooraf kregen we allerlei extra hapjes, kroepoek van inktvisinkt (lekker!) en geroosterde eend op een blad. Alles vers en lokaal. Een frisse natuurwijn, verrassende gerechten en fijn gezelschap. Je kijkt naar buiten over het IJ, erg mooi.
Acantus .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
In de stromende regen fietsen we naar Bak. De medewerker van de garderobe was zeer meelevend en nam zonder vies te kijken onze rekenpakken aan. We kregen direct een heelrijke amuse en het eerste glaasje wijn van het arrangement. Het tempo waarin het 5 gangen menu geserveerd werd was prima. De smaken van de 2 amuses en de 5 gerechten waren puur, duidelijk en voortreffelijk gecombineerd. De wijn was relatief heel duur, een bodempje wijn voor € 6,50 per glas is veel. Een soort combineerde volgens mij helemaal niet met het gerechtje. Een soort combineerde super goed. Het uitzicht over het IJ zie je eigenlijk alleen bij aankomst en vertrek, maar het is een prima plek om een paar uur heerlijke hapjes te eten. Maar niet als je b.v. net de van Dam tot Dam loop hebt gelopen want dan vertrek je met honger.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Het is niet ingewikkeld om 3 tienen te geven, denk je. Maar hier heb ik enorm over moeten nadenken om dit wel te doen. Want eerlijk, restaurant BAK is geweldig, maar dat moet je ook maar persoonlijk zo meemaken. De smaken waren wel subliem, alles was goed klaargemaakt, het was vers, we kregen water en brood en voldoende en doorlopende aandacht, er was een duidelijke uitleg bij elk gerecht, de wijnen erbij verrassend en geweldig gekozen. Dus ja, het was super. En ja, er mogen een keer 3 tienen op het bord. Restaurant BAK doet het hem gewoon. Heerlijk.
Sophie P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Met Valentijnsdag hebben wij met z'n vieren gegeten bij Bak. Wij keken er al een tijd naar uit om ons lekker in de watten te laten leggen. Toen wij binnen kwamen werden wij vriendelijk ontvangen en zag het restaurant er meer dan gezellig uit. Toen wij een mooi plekje hadden uitgekozen voelden wij al snel dat het behoorlijk koud was. Nu zijn wij als Nederlanders wel wat gewend maar na drie uur zitten in onze panty, kregen wij het koud. Nadat wij dit aangegeven hebben, vertelde het personeel dat, ondanks dat zij het zelf ook koud hadden, het niet warmer kon worden dan het nu was. Wij hadden het idee dat het een graad of 18 was. Omdat wij onszelf lekker wilden opwarmen kozen wij voor een wijnarrangement. Ondanks dat de gerechten overheerlijk waren, pasten de wijnen totaal niet bij de gerechten, naar ons idee. Wat wij toch erg jammer vonden. Normaliter zijn wij gewend dat een wijnarrangement de gerechten perfect aanvult. Het was jammer dat dit bij Bak niet zo mocht zijn. Ondanks dat wij een zeer gezellige avond hebben gehad met heerlijk eten en prima bediening, verwacht je van deze prijs/kwaliteit verhouding wel wat meer service. Het decor ziet er echt super uit maar door de kou, geven wij het decor een 5. Al met al heeft dit er voor gezorgd dat wij dit restaurant niet aanraden aan vrienden.
Wat vervelend om te horen allemaal.
Wij zijn ons bewust van het temperatuur probleem. Dit heeft te maken met onze nieuwe afzuiginstallatie. Onder slechte omstandigheden kan dit ervoor zorgen dat het wat kouder wordt. De ruimte zal de komende week beter geïsoleerd worden en daarmee is het probleem opgelost.

Mare A.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Vorige week heerlijke 3 gangen lunch gehad bij BAK. Het menu was verassend. Oestermousse in combinatie met bloemkool. Geweldig. De ree met peperjus was voor mij iets te zout, maar verder heerlijk mals. Het veranderen van het nagerecht was geen punt.
De bediening was vriendelijk en vlot. Wij hebben een heel leuk verhaal gehoord over het ontstaan van het brood. Super goed recept voor mij de zelfgemaakte boter.
De ambiance is prachtig. Mooi uitzicht naar het water. Heeft wat romantisch.
JorisHarsting .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Was een feestje om bij BAK te eten. Professionele maar leuke, frisse bediening.
Ingredienten smaken zoals je verwacht; het maximale wordt uit het product zelf gehaald zonder dat er veel wordt verstopt en bedolven onder kruiden.
Goede wijnen en leuke locatie in oud pakhuis