Bairro Alto

Meer informatie over restaurant Bairro Alto

• Af te huren , Wi-Fi
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Superleuk concept! In het mooie weer lekker op een kleedje in het gras ons broodje opgegeten. Deze was goed gevuld en net weer eens wat anders dan de standaard broodjes! Aanrader!
Birgit T.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Een fantastische plek om te lunchen in Nijmegen. De meiden in de bediening zijn altijd vriendelijk en maken de lekkerste verse sapjes voor je. De salades en broodjes zijn allen even lekker en je krijgt voor een fijn prijsje altijd een goed bord vol. Het restaurant is klein maar fijn en altijd afgeladen vol.
Valerie B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
1 van m'n lievelings lunch plekjes in Nijmegen, of gewoon voor een taartje en koffietje of een lekkere verse thee. Het eten is altijd goed. Wat ik heel fijn vind is dat er 2 kannen staan waar je gratis drinken van mag pakken; limonade of water, is zeer klantvriendelijk!
Enjoy-eat-drink .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Een knus en gezellig plekje waar ik graag kom voor een broodje en een kopje verse thee. Er hangt een gezellige, ongedwongen sfeer en de producten zijn vers en van goede kwaliteit. Mijn favoriet is het broodje met gerookte kip. De basilicum thee met een kaneelstokje vond ik een leuke vondst die ik nu thuis ook regelmatig maak. Bairro alto blijft zich ontwikkelen en heeft vernieuwende ideeën, drankjes en gerechten. Een van de leukste (verborgen) plekjes van Nijmegen!
Qpie .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Heerlijke plek om tegen een mooie prijsje te lunchen of koffie te drinken. Lunch zijn zeer ruime hoeveelheden en altijd vers. Hier maken ze tevens de lekkerste espresso van Nijmegen! Echt een unieke plek. Tevens het picknick-avontuur is bij heerlijk weer de moeite waard! Een aanrader!
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Zeer goed geluncht hier! De salade (feta spread) die ik had besteld was echt geweldig en vergeet ik niet snel! Mijn vriendin was ook zeer tevreden met haar oude kaas salade. De porties zijn meer dan voldoende en ik vond dat er veel aandacht besteed werd aan de opmaak.

Het decor is heel knus en gezellig, de stoeltjes wel wat klein, maar dat mag de pret niet drukken. De bediening was prima en de sfeer goed en het was er gezellig druk.

Zeker een aanrader om te lunchen wanneer je in Nijmegen bent!
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Op de kaart staan verrassende broodjes met verse ingrediënten. We hebben heerlijk gegeten en onze dikke bruine, royaal belegde boterhammen gedeeld zodat we allebei twee verschillende soorten beleg konden proeven. Het originele beleg (o.a. humus, geitenkaas, pesto en fetapasta met zoete aardappel en rauwkost) smaakte echt uitstekend. Cappuccino en thee met verse citroen, gemberwortel en djeroek poeroetblaadjes gedronken. Daarbij zat een ministukje heerlijke zelfgemaakte wortelcake en met zo'n kleine lekkernij ben ik altijd heel blij. Het presenteert een stukje aandacht voor de klant die bij een droog koekje ontbreekt.
Het kleine hoge zaakje is ingericht met allemaal verschillende tafels en stoelen, met "kijkdingen" aan de muur, een leestafelblad bij het raam. De klanten zitten vrij dicht op elkaar.
Het personeel is heel erg vriendelijk, voorkomend en snel.
Als er de volgend keer weer plaats is, zien ze ons terug!
Nijmeegseproever .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Bairro Alto is eigenlijk een van de weinige goede lunchrooms in Nijmegen. Het is een gezellige, kleine en drukke zaak, met leuke, toegankelijke bediening . De drukte vind ik juist hartstikke gezellig. Het geroezemoes geeft het een bruisende sfeer. Ze zijn creatief, maar naar mijn mening wel meer trendvolgend dan trendsettend. Voor Nijmeegse begrippen zijn het wel voorlopers. Tip: vraag, bij mooi weer, om een picknickmand vol lekkers en neem je date mee naar het park of plof neer op het grasveldje voor de zaak.
Trotamundos .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Voor de lunch naar Bairro Alto gegaan. Bij aankomst zat het bedrijf propvol, dus even wachten tot er een tafel vrijkwam. Door het personeel werden we steeds op de hoogte gesteld van de nog te verwachten wachttijd. Aan tafel plaatsgenomen werd de bestelling opgenomen. Vervolgens nog 2 keer gecheckt of het wel juist was. Het hoofd van de ober moet vol hebben gezeten, want er kwamen toch enkele niet bestelde gerechten op tafel. Excuus werd aangeboden en ter compensatie werd er als extra brood bij de salades geserveerd. De bestelde salades zagen er zeer verzorgd uit en smaakten uitstekend. Het brood was ambachtelijk gebakken van prima ingrediënten.
De ruimte is erg klein met behoorlijk wat tafeltjes. Dus regelmatig wat verplaatsingen zodra er iemand opstaat.
Personeel is erg vriendelijk
Maartje G.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Samen met een vriendin heb ik hier gebrunched. Samen aan een tafeltje midden in het kleine restaurantje begonnen we beide aan een glas verse munt thee. Terwijl het geluid van klopjes en bordjes op de achtergrond klinkt zit het restaurantje prop vol met lunch gangers en koffie drinkers. Zelf kon ik het niet laten de zelfgemaakte cheesecake te bestellen (heerlijk!) en mijn vriendin had een ruim belegd broodje met oude kaas en avocado. Super gegeten en vriendelijk personeel: top. Het enige nadeel is de hoeveelheid tafeltjes voor de helaas kleine ruimte.
Mip2 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Heerlijke plek om koffie en thee met wat lekkers te nuttigen. De taarten en cake waren stuk voor stuk van topkwaliteit. De variatie aan thee en koffie is ruim, voor ieder wat wils. De inrichting is vrolijk. Soms is de ruimte helaas iets te krap voor het aantal bezoekers.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Een kleine locatie dus je kan de pech hebben dat alle tafels bezet zijn. Daar het zo klein is staan de tafeltjes iets te dicht bij elkaar en dat maakt het erg krap. Niet fijn als mensen die langs lopen tegen je aan komen. Verder erg huiselijke inrichting. Zelfs de dunne laag stof overal op voelt als thuis. De lunchkaart is beperkt en te krijgen als broodje en als salade. Ingredienten vers en lekker. De service is soms wat langzaam en de oplettendheid is matig. Wel jammer. Aanrader voor een lunch of om even uit de stadse drukte te zijn voor een koffie, sapje of thee.
Lore .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
Heerlijk geluncht bij Bairro Alto met een zeer royaal belegd broodje met humus en geroosterde groenten. 's Middags meteen maar weer teruggekomen voor koffie en zalig home-made gebak, we werden meteen herkend door het aardige personeel.
Enig kleine minpuntje was het volledig beslagen raam waardoor de sfeer wat benauwd was.
Koosgourmand .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Steeds meer mensen weten hun weg naar Barrio Alto te vinden (vaak al vroeg op de dag druk) en daar kijk ik niet vreemd van op. Deze koffietent is top-notch beste mensen! Eigenaresse Marleen en haar crew weten hun gasten telkens te verrassen met fantastische taarten & broodjes en heerlijke koffie.

Naast een echt goede en vooral ook niet té hete cappuccino (veelgemaakte fout is dat), serveren ze hier echt, écht heerlijke appeltaart en broodjes/taart van de week. Dit alles in een fijne, ontspannen sfeer. Uitstekende, vriendelijke service. Leuke facebookpagina ook.
Monaldi .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Heerlijk tentje om bij te komen op een zondag. Ze zijn hier niet karig met de ingrediënten op een broodje, dus wanneer je een broodje met parma ham besteld, krijg je ook daadwerkelijk een rijk belegd broodje!

Tip: op het Facebook account komen vaak een soort van 'dag producten' langs, als de eigenaresse bijvoorbeeld een nieuw soort taart aan het uit proberen is.
Rehtse .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Op zoek naar goede koffie in een vreemde stad kan soms een zware klus zijn. We liepen tegen dit mooi uitziende etablissement aan.
Goede koffie, goede melk, niet langhoudbare melk ( dat is toch niet iets dat je bij goede koffie doet? Toch kom ik dat te vaak tegen)
Espresse, dubbel of enkel heerlijk! En dus een heerlijke koffie verkeerd.
Goede brownie, smeuiig, stevig, chocola...
Aardige bediening, veel keuze, prettige plek, kortom.
Marius V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
We waren er al vaker langs gelopen maar eindelijk hebben we hier geluncht. We hadden beiden een broodje humus met geitenkaas en waren daar zeer tevreden over. Het was behoorlijk veel en als je de gegrillde paprika zelf maakt en niet uit een pot gebruikt scoor je bij mij wel pluspunten.
Leuke lokatie, sympathiek personeel. Ook grappig dat je een picknickmandje kunt bestellen, waar dan een gratis dekentje bijzit.
Peter-b .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Op dit moment de beste broodjes van Nijmegen! Mooie combinaties van smaken, alles vers en met heel veel liefde bereid en dat alles voor een hele goede prijs als je proeft hoe smaakvol deze broodjes zijn. En dan hebben we het niet eens over de heerlijke zelfgemaakte taarten etc. Een prachtige locatie, super vriendelijke bediening en heerlijk rustige sfeer. Kortom een aanrader!
Seçil D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2012
Super gezellig tentje! Lekker verse broodjes en heerlijk zelfgemaakt gebak. Vooral het bananenbrood is erg lekker! De locatie is ook erg leuk, geeft extra dimensie aan Nijmegen!