Bahya Food to Share

Erg rustig

Jouw recensie over het restaurant Bahya Food to Share

nadia K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Wat een culinaire ervaring!!
Samen met een vriendin heerlijk geluncht bij Bahya, en we praten er nog steeds over.
Het eten was subliem, de gastvrijheid geweldig, en de eigenaresse, een vakvrouw die passie heeft voor haar werk!
Ik ben zo onder de indruk, dat ik een private diner heb gereserveerd , dit is zo een unieke beleving!
Bedankt voor alles , en kan niet wachten om dit volgende maand , samen met mijn familie weer te mogen ervaren.....
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Een hartelijk welkom en herkenning nadat we een jaar geleden voor t eerst bij Bahya geluncht hadden. Heerlijk met de eigenaresse gesproken over eten, smaakexplosies, kleuren en genieten. Meer dan een "maak maar iets lekkers voor ons" was niet nodig. Een superlekkere Marokkaanse soep, een kippasteitje, dippings en een super salade. Goed gekruid, veel diepte en veel prettige nasmaakjes. Gezellig, goed eten en absoluut voor herhaling vatbaar. Een aanrader voor lunch, een party of gewoon de ruimte afhuren voor een private diner!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Bahya is een fijn warm bad. Dat heeft natuurlijk met de persoon van de eigenares te maken en haar oprechte gastvrijheid, maar vooral ook met het hartverwarmende eten.

De kippasteitjes in filodeeg zijn de beste die ik ken in Amsterdam, maar ook de vegetarische zijn hemels. Dan de tajine van kip en divers groentes met daarbij een selectie van alle salades; biet, paddestoel, bonen, aubergine, tomaat. Alles even bijzonder en hoog op smaak.

En dan moet je natuurlijk de dadeltaart proeven. Wat een fijne plek voor een late lunch of vroeg diner. Of om mee te nemen. En vergeet dan vooral haar eigen raz-al-hanout en de aromatische arganolie niet.
Evelyn D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Verrukkelijk. De liefde zit in het eten!! Goede ontvangst en sfeer. Moeite waard, zowel voor lunch als take away. En natuurlijk de lekkerste koffie: bewust Earth.
A. G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Vandaag hier geluncht en heerlijke kiptajine met honing/rozijnen gegeten en couscous. Mooi uitgebalanceerd gerecht. Daarna resp. Marokkaanse muntthee en Verveine met kaneel met een heerlijke noten-dadeltaart als toetje. Mjummie.
Mijn partner is Marokkaan en vond het heerlijk en dat wil wat zeggen!
De gezusters die de tent runnen zijn zeer gastvrij.
Echte aanrader!
Marianne N.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk, eerlijk en verfijnd.
Met liefde bereid, dat zie je en dat proef je.
Niet alleen food to share...
De hartelijkheid en de passie van de gastvrouwen is aanstekelijk.
Wàt een fijne plek om de innerlijke mens te verwennen.
Een aanrader!
Jelly R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat een leuke, gastvrije plek om te komen! Of je nu komt om daar te eten of je haalt lekkers op voor thuis, het kan beide! Ik heb mijn weg gevonden naar deze fantastische gastvrouwen en zal nog zeker vaker terug komen. De dips voor bij je brood zijn vernieuwend en verrassen je elke keer weer qua smaak. Maar vooral voor mijn zoete guilty pleasure.... de notendadeltaart! Ooeff... die is super!
Elkedaguiteten .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Erg Lekker gegeten bij Bahya,de geuren de smaak heerlijk eten zoals eten bedoeld is, om van te genieten.
Genoten van de gastvrijheid.Als we een weekend in Amsterdam zijn eerst even bij Bahya eten.

Bedankt dames van Bahya voor het heerlijke eten.
Zallah M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
A must go voor de liefhebber van de Marokkaanse keuken en gezelligheid. Heerlijke kiptajine gegeten in een warme sfeer en... service with a big smile. Ja ja het kan best in Amsterdam! Heerlijk om te zien dat de dames echt vanuit de passie werken. Ik kom snel weer terug, want heb nog niet alles geproefd.
FannyvanLaerhoven .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Heerlijk geluncht bij Bahya! Precies goed gekruide Marokkaanse gerechten. Harira, superverse en superheerlijke salades. Lekkere broodjes, humusdipjes, olijven en chocoladetaart! De verse verveinethee maakte het feest compleet. Nog niet eerder in Amsterdam (of überhaupt ergens) gedronken. Ontzettend lieve gastvrouwen in combinatie met kwaliteit en een goede locatie = een bezoek meer dan waard!
Annick D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Zondag heb ik eten gehaald bij Bahya Food to Share. Sinds de opening (een paar weken geleden) ben ik er al regelmatig geweest. Vaak om een kopje thee te drinken met de overheerlijke dadel-notentaart! Gisteren heb een vis- en kiptajine gehaald. Het eten was echt overheerlijk. De dames die in de winkel staat zijn enorm gastvrij en zijn bereid om je van alles te laten proeven en uitleg te geven. De sfeer in de zaak is dan ook echt top. Een absolute aanrader!!