Baek Food & Drinks

Blaak 329 3011 GB Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Baek Food & Drinks

Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Een fijne zaak met no-nonsense ambiance. Verrassende kaart waarbij de koude gerechten zowel als sandwich (voor de lunch bv) of (maaltijd)salade besteld kunnen worden. Heerlijke hoofdgerechten zonder al te veel poespas, gewoon goede ingrediënten, leuke combinaties en goed bereidt en verzorgd. Het chocoladetaartje als afsluiter is een aanrader, een ware smaaksensatie!
Monica K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
De menukaart op de site was niet up to date. Er staan 2 vegetarische gerechten op de site, maar 1 is er simpelweg niet omdat schorseneren zomergroeten zijn en nu dus niet meer te verkrijgen. Hoezo zet je die dan in een gerecht met pompoen en tamme kastanjes ?? Dat is dan uberhaupt geen goede combinatie?! En het is toch makkelijk de schorseneren te vervangen voor een andere groente! Maar ook in het restaurant zelf waren er wijzigingen op de kaart.... Jammer. Pompoensoep mag wat ons betreft zonder geklaarde boter, maakt hem vrij vet. Maar dat is persoonlijk. En salades waren iets te zout naar onze smaak. Dus keuken viel wat ons betreft wat tegen. Persooneel daarentegen top!
Etenenzo T.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Heerlijk geluncht bij Baek! Erg leuke kaart, prettig, open ambiance en vriendelijke bediening. Het was rustig, waarschijnlijk door de maandag en de zomervakantie want aan het eten kan het niet liggen! Vers brood, stukje gezouten roomboter erbij. Alles verzorgd en heerlijk op smaak! Kwaliteit voor een niet al te hoge prijs!! Wij komen zeker terug om eens een hoofdgerecht uit te proberen. Complimenten voor deze leuke zaak.
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Gisteravond hier gegeten. Ik heb gekozen voor de polenta met geitenkaas. Polenta wil nog wel eens zwaar uitvallen. Deze niet. Superlekker en luchtig ook nog. De geitenkaas laat zich zich als een soort van ietwat grauwige saus. De smaak was uitstekend, mijn ogen vonden het iets minder fraai en ik ben zo iemand die graag ziet wat er op haar bord ligt. Dus misschien een brokje kaas bovenop het gerecht? De honingtomaatjes echt precies goed. Als bijgerecht heb ik de ratatouille gekozen en ook dit, ogenschijnlijk, simpele gerecht was erg smakelijk. Afgesloten met een heerlijke capucino. Zeker een zaak om vaker te komen.
Alexanderguido .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Vlotte, gezellige zaak van een stel jonge Rotterdammers.

Bediening is fris en mondig. Door de ligging is er lang zon op het terras aan de Blaak.

Uit de keuken komt veel moois. Chef Marnix Lange leerde het vak onder andere bij François Geurds (in toen nog Ivy) en heeft nu een eigen keuken tot zijn beschikking.

Sommige specials zijn echt te gek, zoals de pompoensoep of het zachte buikspek. Ik heb er ook geluncht en dat is een aanrader. Gaaf dat de koude gerechten zowel in sandwich- als saladevorm besteld kunnen worden.
J V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Aparte locatie aan drukke weg maar toch heel intiem terras, ontvangst en bediening on-Rotrerdamsch, top!!!
Eten heerlijk, verrassende salade met spruitjes
Wijn en brood ook prima en echte verse jus!
Echt aanrader, wordt met liefde door jonge club mensen horeca bedreven!
Ariane V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Vandaag op herhaling bij BAEK. Ik ga terug vanwege de bijzonder prettige mensen in de zaak en de verrassend gezellige atmosfeer. Ik ga een volgende keer weer terug omdat ik vandaag ook echt heel lekker gegeten heb. Niks is standaard. Ik hield niet van aspergesoep, maar nu wel. Deze aspergesoep was heerlijk romig en smaakvol. Wil ik vaker eten. Lekker brood erbij met een beetje gezouten roomboter. Mijn partner had eend, hou ik ook al niet van, maar toch een hapje geproefd en ook dat vond ik lekker. Maar ik geef toch de voorkeur aan mijn geitenkaas salade die gelukkig niet leek op alle salades met die naam die ik eerder gegeten heb. Ik heb bewust gekozen voor een kleine portie, ik ben geen grote eter. De geitenkaas was verdeeld in drie mooie ronde schijfjes die geroosterd leken, op een bedje van verse salade met stroop en pecanoten. Ik ben zelf te lui in de keuken, maar dit zou ik vaker willen eten. Asperges met kaaskletskoppen erbij. Tot slot een dessert. Chocoladetaart met sorbetijs en ik ben de naam van het andere vergeten. Maar het is een soort luxe snickers, zelfgemaakt, met veel karamel, gezouten, een dikke plak chocolade erbovenop, nooitjes eronder en koffieroomijs erbij. Halverwege toetjes geruild om alles te kunnen proeven. Ik ben dol op desserts en als er dan ook nog en ijs en chocolade en karamel bij komt kijken ben ik helemaal blij.
Ik heb 2 cocktails gedronken waarvan de Lemonjito toch de lekkerste was. De cocktail van thee en gember met tequila miste iets. Meer gember en meer bubbels misschien. Een geslaagde avond in elk geval. Tot de volgende keer! Aanrader dus.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Baek, gevestigd op de hoek Keizerstraat/Blaak, is een nieuw restaurant op een mooie plek. De inrichting is redelijk sober en misschien zelfs wel een beetje kaal, maar de sfeer en de bediening is warm.
De ober bedankt ons direct voor het kiezen voor Baek, wat ik een mooie binnenkomer vind. Dat hoor je niet vaak bij horeca-uitspanningen.
We hadden het sandwichbord buiten al gezien dat de Metro (het gratis krantje) de beefburger van Baek al had uitgeroepen tot ''one of the best in town'', dus dat maakt nieuwsgierig. Deze wordt besteld, het andere gerecht uitzoeken was lastiger want de kaart is klein maar zeer afwisselend en aantrekkelijk. Ik besluit (dit keer) voor de octopussalade (€14,-) te gaan.
Beide gerechten zijn overigens zeer smakelijk. Een kleine kanttekening over de prijzen: de salade vond ik iets te duur voor de grootte, en de frietjes bij de burger kostten €3,50, ook enigszins aan de prijs voor het gebodene.
Aangezien we een leuk gesprek hadden met de ober tijdens het afrekenen vergat ik prompt een fooi neer te leggen, waarvoor via deze weg alsnog excuses. Volgende keer, en die komt er zeker, maken we het goed.
We betaalden voor deze lunch, met daarbij ook nog 2 koffie en 3 flesjes bronwater €41,30.
Anneloes R.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Heerlijk geluncht bij baek. Wij hadden beiden een salade met krokantje eitje, heel erg lekker! De salade werd mooi opgediend en het brood was lekker vers met een knapperige korst. Ik vind 9 euro voor een dergelijke salade een hele nette prijs. Service is ook netjes en vriendelijk!
Bosboon .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Heerlijk gegeten! We hadden een vegetarisch gerecht waar een mooi verhaal om verteld werd! Zeer smakelijk! Aardige, vlotte bediening! Zeker de moeite waard! Ik kom terug!!
Tada .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Vorige week Baek ontdekt! Leuke vlotte Rotterdamse zaak. De industriële inrichting, goede bediening en niet alledaagse menu spreken me aan. Kleine aanpassing aan een gerecht voor onze zoon was geen probleem, top! Geproefd van de burger, geconfijte eend en buikspek. Ook het dessert, een chocoladetaartje met ijs van rood fruit was heerlijk. Ik ben fan!
Homerus L.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gisteravond hier prima gegeten eigenlijk. Ik had de entrecote en mijn vrouw de eend: heerlijk ! Als dessert kozen we allebei voor de chocolate candy bar met ijs. Deze candybar had een heel groot nadeel: hij was maar circa 10 x 5 centimeter, terwijl wij hem zo lekker vonden dat hij wel 20 x 10 centimeter had mogen zijn. Naast het goede eten was het ook fijn dat er voldoende personeel was, zodat je nooit lang hoefde te wachten voordat je ergens mee geholpen werd. Absoluut voor herhaling vatbaar dit tentje....
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Ontzettend leuk gezeten hier aan de Blaak. Zo blij dat dat vorige tentje weg is en dat Baek hier nu voor in de plaats is gekomen. Ze hebben hier qua inrichting echt alles grondig aangepakt. Nu is het een zaak van deze tijd geworden. Rauw, urban met een beetje Berlijnse touch. Goed idee om de verdieping eruit te slopen; alleen jammer dat het de akoestiek zo slecht beïnvloedt. Ze zijn hiervan bewust en er wordt naar een oplossing gezocht. Lekkere frisse witte huiswijn, een eerlijke maaltijdsalade dat was allemaal prima. Ik werk hier vlakbij en kom hier graag terug voor de lunchgerechten. Bediening vlot en vriendelijk, hier werken mensen met enthousiasme en ervaring. Horeca in Rotterdam wordt aantrekkelijker door dit soort zaken. Complimenten aan deze jonge ondernemers!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Net geluncht bij Baek, een aanrader! Bijzondere kaart met heerlijk klinkende gerechten. Wij hadden de eendenborstsalade en de zalmsandwich: echt heerlijk. Alles maakt de chef zelf en de taarten worden speciaal voor Baek gebakken. Zag er fantastisch uit, die neem ik de volgende keer. Grote plus is ook het brood van Menno, lekkerder vind je niet. Leuk om te zien hoe blij en trots de kersverse eigenaren zijn en hun gastvrijheid straalt uit op de rest van het personeel. Kortom: voor lunch, borrel of diner ga je voortaan naar Baek!!!
Yannick V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Leuke tent, de bediening zorgt voor dat beetje extra waarvoor je graag bij Baek komt. Ze vertellen zeer gepassioneerd over wat ze aan het doen zijn en wat hun idee is met deze zaak. De akoestiek is iets waar nog aan gewerkt kan worden maar bovenal een hele mooie ruimte!
Mili K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het is alweer een hele tijd geleden. Maar was er geweest vlak na de opening. Wou toch nog graag een recensie schrijven. Destijds vergeten. Want wil kwijt dat het echt een supertent is met zeer vriendelijke en flexibele bediening. Het eten is anders dan anders en zeer smakelijk. Ook de wijn was heerlijk. Wil er binnenkort weer gauw heen! Gewoon doen!
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Interessante menukaart, met prachtige gerechten. De ambiance is gezellig, het personeel enthousiast en de gerechten uitstekend!
Leuke nieuwe aanwinst voor Rotterdam. Één minpuntje is de akoestiek, maar dat mag de pret niet drukken.
Guido R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
De afgelopen week ben ik al twee keer bij Baek geweest. Wat een heerlijke Rotterdamse tent! Ze schijnen net een week open te zijn, maar nu al weet ik dat ik hier vaker ga komen. De uitstraling binnen is ruw. Attente bediening, die rustig even een praatje met je komt doen. Helaas nog niet van de kaart gegeten, maar al wel even op de kaart kunnen kijken en ik zal komende week zeker nog een keer langskomen om deze uit te proberen. Rotterdam heeft er, wat mij betreft, weer een mooie horecazaak bij!