Badhuis

Duur
Lang
Margo P.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
De caesar salade was ronduit een teleurstelling. Liefdeloos een krop ijsbergsla in brokken, scheut dressing, kwakje ansjovis in het midden en volledig bedekt met plakken zalm die donker waren uitgeslagen. Brrr
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Hier gegeten met twee vrienden. Heerlijk buiten gezeten op het terras. De ideale locatie geeft lekker lang zon.
Het eten was goed, maar niet uitstekend. Een degelijke hamburger gegeten met een goed glas bier
Jora .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Het weer zat mee, waardoor wij lekker op het terras konden zitten. Wij waren met een groepje, en er werd gelijk aangegeven dat de parelhoen te lang zou duren. Achteraf bleek dat het eten sowieso lang op zich liet wachten. Een aantal hadden hadden de visfilet die was lekker,de burger was eigenlijk niet lekker, weinig smaak, een dikke homp vlees. De bediening vluchtig en weinig oplettend. De nagerechten; het parfait was lekker, de chocolademouse oke en de bread and butterpudding matig. Lekker terras om een borrel of kop koffie te doen,voor het eten kom ik niet terug
Rick Z.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Op zaterdagavond met 3 personen hier komen binnen vallen zonder reservering. Bar en restaurant zitten bomvol, er zitten zelfs mensen buiten op het verwarmd terras. Zeer gastvrije ontvangst en toch een plekje gevonden in de bar, prima! Bediening is erg attent en ronduit zorgzaam. Ondanks de drukte werden we vlot en vrolijk bediend. Lekker brood met olijfolie van het huis, erg sympathiek. Uiensoep in een klein bord met grote rand. Was meer een bergje natte uien met een grote snee geroosterd brood met gesmolten kaas erop dan een soep. Jammer! Hierna alle drie de hamburger met friet en deze waren top! Ook fijn dat er een kleine variant is: de lady burger. En net zo lekker. Afgesloten met een erg goede kop koffie en tevreden naar huis. We hebben een erg geslaagde avond gehad in het Badhuis. Leuke plek, attente bediening en een goede mix van mensen. Wij komen zeker terug!
KJV .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Ik had een hoger cijfer verwacht voor een van mijn lievelingsplekken! Ik ben talloze malen bij het Badhuis geweest in verschillende gezelschappen. Ik ben zeer te spreken over de gezellige en warme sfeer. In de winter door de mooie versiering en 's zomers is het grote terras perfect om de laatste zonnestralen te pakken. Het menu is lekker en wisselt vaak af, vooral de grote aanwezigheid van met zorg bereide groenten maakt me altijd blij. Ook worden goede wijnen geschonken. De bediening wisselt - soms fantastisch - meestal goed - bij een paar bezoeken zijn wat steken laten vallen. Maar voor Amsterdamse begrippen erg sympathiek. Ook het (gratis) lekkere brood vooraf met olijfolie en grote karaf water zijn uitermate symphatiek. Oh en de koffie is top.
Agaacye .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Ik heb er inmiddels al een paar keer gegeten en het is een ronduit plezierige plek. Het gebouw alleen al. Men is er in geslaagd om de stijl uit het begin van de vorige eeuw vast te houden. Het volk dat er eet is gezellig en aardig. Mijn metgezel en ik hebben allebei een foccia tuna melt met jalapenomayodip gegeten. Niet bijzonder, maar gewoon lekker. Alleen de saus, opgelet, die is heet. Daarna uniek voor mij want nog nooit gedronken, een groene shake met alleen groente. Heerlijk en lekker zacht. En, ook belangrijk, geen muziek behang. Goeie prijs prestatie verhouding overigens. Aardige bediening en vlot. Ze kunnen er daar op rekenen dat ik terug kom.
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Leuke plek om te lunchen, eten is redelijk, maar het Badhuis moet het vooral hebben van de locatie en het pand. Maar dan de bediening. Zelfs voor Amsterdamse begrippen is dit een drama! Zelfs als het rustig is duurt het langer dan een half uur voordat een initiele bestelling opgenomen wordt, en een tweede bestelling (een kop thee!) wordt domweg vergeten, en komt uiteindelijk ook pas een half uur later, zonder ook maar excuses aan te bieden. Oost heeft gelukkig tal van betere opties dan het Badhuis.
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Leuke plek. Dynamische omgeving met eters van allerlei signatuur. De organisatie en dienstverlening is echter rommelig. De salade van peer gekaramelliseerde walnoten en vijgen is prima in balans. Ook de amuse - couscous met geitenkaas - is een prettige verrassing. De smaken in de keuken staan wel. Maar de bediening. Wat is daar aan de hand? Hoe kan het dat je 25 min wacht op een biertke en een Merlot. En dan kloekt de wijn aan tafel in het glas, alleen stopt de juffrouw met inschenken ver onder het kantelpunt van het glas. Geen reactie op vraag of dat niet wat geknepen is. ook later op de avond geen check of alles naar wens is, een lach is afwezig. We eten onze burger - middle of the road- en risotto - eenvoudig maar ok- hoofdschuddend op. Niet lui worden Badhuis. De service moet echt mee naar een hoger nivea. Succes
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Super leuk eetcafe. We wonen er vrijwel naast, dus ik kom hier regelmatig met mijn partner of vrienden. Het is goed betaalbaar eten, wisselend afhankelijk van het menu.
De lunch is altijd goed, een aanrader is bijvoorbeeld foccacia met geitenkaas en de BLTC.

Goede bediening (ik las veel slechte recensies over de bediening, maar ik heb hier absoluut geen klachten over) en gezellige sfeer,.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Ik kom niet zo vaak in Oost, maar de Badkuip met z'n grote terras leek me een mooie gelegenheid voor een omweg. Jammer dat het eten tegenviel. Ik had de soep van geroosterde tomaat met pesto en de salade kip piri piri. De soep was volgens mij gewone tomatensoep. Ik heb geen grillsmaak kunnen proeven. Dan de salade. Het eerste dat opviel was dat de portiegrootte, zeker voor de prijs van een maaltijdsalade, te wensen overliet. De kaart vermeldde pittige kip, spinazie, rode ui, zwarte olijven, croutons en feta. Alle ingrediënten waren aanwezig edoch de kip was verre van pikant. Zowel bij de soep als de salade werd lekker brood geserveerd. De bediening was snel en vriendelijk, dus daar ligt het niet aan. De kaart belooft simpelweg te veel en de prijs-kwaliteitverhouding klopt niet.
Lisa D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Vandaag uitstekend geholpen door een nieuw blond meisje, ze vertelde dat het haar eerste dag was. Ze was heel vriendelijk en enthousiast, super! De verhouding brood aioli was goed, lekker veel Turks brood met genoeg aioli erbij! Vaak krijg je mini bakjes maar dit was top! De locatie blijft super, zeker op een zonnige dag als vandaag!
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Wij konden met zes collega's zonder reservering bij het Badhuis terecht nadat een ander restaurant in de buurt, waar we hadden gereserveerd via Iens, dicht bleek te zijn.
Dat viel niet tegen! We hebben alle zes echt boven verwachting lekker gegeten. De doperwtensoep, zalmtartaar en de soep van de dag (aspergesoep) waren heerlijk. Zelf at ik als hoofdgerecht een uitstekende, goedgebakken jodenhaas, met heerlijke frieten, terwijl mijn collega's smulden van de linguine putanesca en een hamburger. Ook het toetje (warme brownie met crème anglaise en bosvruchten) was verrukkelijk. De bediening was prima, ongedwongen en attent. Kortom: dit eetcafé verdient echt hogere cijfers!
Marcos123 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Leuke locatie, helaas laat de bediening op een zonnige dag te wensen over. Bijzonder onbeleefd geholpen, eens maar nooit meer.
Suzanne E.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Ik at boven met een groep, we kregen een buffet van verschillende gerechten. Vooraf broodjes met smeersels waren erg lekker, de wijn was goed, maar het eten was slecht. Op de zalm zaten de stukken zeezout waardoor die niet te eten was. De salade was prima, de aardappeltjes niet bijzonder. Qua prijs-kwaliteit zou ik dit restaurant voor een groep afraden. Wel fijn dat we een apart zaaltje hadden.
Bediening niet snel genoeg.
Flore E.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Prijs/kwaliteit verhouding erg goed. Ik had twee voorafjes genomen met extra portie friet en vooral de salade van gegrilde groente was erg lekker. Kom er vaak en dat blijf ik doen. Erg leuke restaurant met zeer goede sfeer en aardige bediening.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Ik heb hier met een groep van 10 mensen gegeten. Vriendelijke bediening. Vooraf een broodje, flessen water. Heel netjes.
Verschil tussen badhuisburger en de ladyburger kan nog iets duidelijker worden in de prijs - nu waren enkelen van ons verrast over de verschil qua grootte.
Ton L.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Wij waren er op vrijdag 16 januari met 'n vrij grote groep (13 personen). Ik had echt 't idee in 'n warm bad (hoe toepasselijk) beland te zijn. Persoonlijk ontvangst en 'n hele professionele gang van zaken. Ik ging er vanuit bij zo'n grote groep dat er 'n keuze uit hooguit 3 gerechten kon gedaan worden, nee, we konden gewoon a la carte eten. Gelijktijdig werden onze gerechten geserveerd en alles keurig netjes. De gerechten waren perfect, dit is vakmanschap! En wij komen zeker terug! Oh ja, het was barstens druk, toch zorgvuldigheid, knap hoor.
Berthe R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Ik kom al jaren in het Badhuis. Het ligt op een prachtige locatie in de Indische buurt. Het kan er erg druk zijn, maar dat is ook gezellig. De inrichting binnen is sfeervol, zeker nu in de herfst de kaarsjes op tafel branden.
Het eten is voor mij vertrouwd, lekker, en precies goed wat betreft de prijs-kwaliteitverhouding.
Het enige minpunt vind ik (nog steeds) dat de muziek veel te hard staat. In een restaurant kom ik om met mijn vrienden te praten, niet om naar knetterharde muziek te luisteren. Toen ik gisteren beleefd vroeg aan de bediening of de muziek wat zachter kon, was het Antwoord: nee, daar kunnen we niet aan beginnen. Voor service dus een 4.
Maar we blijven proberen!
(nee ik ben geen oudje maar een jonkie!!)
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
wat een leuke tent, wat een vriendelijke bediening, en de gerechten zijn normaal, niet overdreven en echt goed voor wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding. maar de muziek is toch wel heel erg hard...of wordt ik ouder ?
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Na lange tijd weer eens terug in Het Badhuis op het Javaplein. Het was een regenachtige vrijdagavond en de tent puilde uit. Of staan er gewoon meer tafeltjes dan enkele jaren geleden? Wat een drukte. Het eten leedt er gelukkig niet onder. De varkenshaas was heerlijk. De aardappelpuree ook. De varkenswang had echt zo'n typische varkensvlees nasmaak, dat was minder. Ook had de kok wel wat scheutiger met de saus mogen zijn.