Badhu

- Lu

Duur
Mgm B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Met vrienden sinds jaren weer hier gegeten. mooie aparte Arabische lounge-sfeer. We zaten op een bank in plaats van een tafel. Over de smaak van het eten niets dan goeds. De soep en het buikspek: heerlijk !
Ook de bediening is vriendelijk en snel. Minpuntjes zitten hem in de prijs: die kan aardig oplopen als je meerdere gerechtjes selecteert, in de relatief slechte verlichting, waarbij zelfs de menukaart moeilijk leesbaar wordt, en in het feit dat de koude gerechten uit een andere keuken komen dan de warme gerechten. Hierdoor kan het voorkomen dat je tafelgenoot 5 a 10 minuten eerder zijn/haar gerecht ontvangt.
Michelle C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Prettige ontvangst door de gastvrouw. Bediening is in de spits nogal gehaast. Bij het neerzetten van de gerechtjes is wat extra uitleg gewenst, vooral omdat de kaart wordt meegenomen na het opnemen van de bestelling. Eten erg lekker, haloumi sprong eruit- salade van groente minder. Portiegrootte en kwaliteit wisselt per gerecht. Fijne relaxte avond gehad!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Op een dinsdagavond spontaan hier een hapje gaan eten. De inrichting is sfeervol mediterraan. Het is wel prettig dat er meer gewone tafels met stoelen staan dan een paar jaar geleden. Je eet zo toch wel een stuk makkelijker. De menukaart bood enorm veel keuze uit kleine gerechtjes. Wij genoten van brood met dip, pompoen, bloemkoolcurry, rauwkostsalade, octopus en stoofpotje kip. Daarbij een behoorlijk scherpe gemberthee. Het smaakte allemaal goed. De gerechtjes zijn wel aardig aan de prijs. De bediening is aardig, maar zou iets attenter en alerter kunnen zijn. We moesten nogal lang wachten voordat we uiteindelijk konden bestellen. Ook moesten we te lang wachten op de gemberthee. Bij het weggaan was het aardig geweest als de bediening nog even had opgekeken en ons had gegroet. Verder prima avondje gehad.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Na een aanbeveling door collegablogger Koen de Jager besloot ik om hier vanavond te eten met een vriend.
We hadden om 18.30 uur afgesproken, maar ik was er al om 17.30 uur met een rammelende maag. Daarom alvast een gerecht genomen, tajine met kip, niet heel bijzonder (7,5). Mijn vriend arriveerde om 18.45 uur. Samen hebben we een schotel met gemengde mezes genomen voor 28 euro pp. Eerst kwamen 4 koude gerechtjes: met wel heel erg veel koude groenten, konijnenvoer zal ik maar zeggen (7). Na nog eens 40 minuten wachten kwamen de 4 warme gerechten, ook weer veel groenten, niet heel bijzonder (7,5). Bij het eten heb ik een potje verse muntthee (9), een verse jus (10) en veel gratis kraanwater gedronken.
Kortom, ik ben niet heel enthousiast over dit restaurant en de prijs van 47,50 euro vond ik buitensporig voor het gebodene. Ik zal hier niet snel terugkomen.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Normaal ben ik erg tevreden over Badhu, kwaliteit van het eten is constant en goed, steeds nieuwe gerechtjes op de kaart, maar de service wordt steeds slechter. Lang wachten en gistermiddag helemaal geen service. Na een cappuccino, die helaas een slagje kleiner is geworden dan vroeger, wilden wij nog wat lunchen. De kaart kwam niet ondanks onze vraag en ook geen personeel dat aandacht aan ons besteedde. We zijn zonder te eten vertrokken.... Ik hoop dat dit snel verbeterd want op zich is het een leuk en goed restaurant.
Dagmar D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Speciaal, lekker (niet alles viel bij mij in de smaak...smaken verschillen), vriendelijk personeel. Toch vind ik dat dit leuk is voor een keertje, maar niet om dit meerdere malen per jaar te bezoeken. Je kijkt er te snel op uit. Wijn was prima en ambiance gezellig.
Tessa888 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heel erg lekker gegeten. We hebben allerlei hapjes geprobeerd die allemaal even smakelijk waren. Leuk ingericht restaurant, leuk sfeertje en goede bediening. Echt een aanrader!
Boris_Delft .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Ik vond sommige gerechtjes lekker zoals de gevogelte merquez en de cheesecake, maar andere matig bv. beefspiesjes, venkel gegrild & oven gegaard (venkel was niet gaar genoeg). Al met al te duur voor de kwaliteit. De aankleding kan beter en de hele zaak wat frisser. Opzich een ruime leuke tent, alleen naar mijn mening moet de kwaliteit omhoog of de prijs omlaag.
Bediening is top.
Chris_valentine .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Zaterdagavond waren we bij Badhu. Het was erg druk. We begonnen buiten en wilden toch naar binnen, dat was geen probleem. De bediening was prompt en met een glimlach. Heerlijke gerechtjes. Wij hadden het complete menu en er werd goed rekening gehouden met de mensen die niet van vis hielden. Erg goed en leuk.
Michelle C.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Wat een toptent! Ik heb hier meerdere malen geluncht en het is zeker een aanrader.
Als je niet kunt kiezen doet het bedienend personeel met alle liefde een suggestie. Wat je kiest maakt eigenlijk niet uit: alles is lekker en leuk gepresenteerd.
Locatie is iets buiten het centrum maar dat is de ervaring waard.
Lan V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Leuk concept met kleine hapjes om te delen. Deze zijn ook erg lekker, zij het niet wat aan de prijzige kant. Voorbeeld: €8,50,- voor drie mini blokjes gerookte zalm op een plakje courgette vind ik best veel geld. Van de viskuit hebben we overigens niks geproefd! De wijnen zijn goed en per fles goed betaalbaar. De bediening lijkt alleen niet echt op elkaar ingespeeld. Men lijkt maar wat rond te lopen en niet echt op de gasten te letten. Daarnaast laten ze het eten (te) lang op de pass staan voor ze het serveren.

Mooi restaurant, fijne setting. Kom zeker nog terug, maar het zou fijn zijn als alles dan wat meer op rolletjes loopt.
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Het was zeker niet mijn eerste bezoek aan Badhu. De vorige keren was ik altijd weer blij verrast door de smaken. Deze keer dus niet. De gerechten waren vlak van smaak. De bediening was goed aanwezig (misschien iets te veel)... en toch blijft het een bijzondere plek. Maar het verrassende gevoel was even weg.
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Wat een leuke zaak! Zeer vriendelijke bediening, super lekker gegeten! De halloumi was mijn favoriet. De hotelkamers zagen er ook superleuk uit. Jammer dat het niet wat dichter bij het centrum ligt. Wij komen hier zéker terug!
Anouk W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Altijd weer een feest bij Badhu! Zondagavond weer heerlijk gegeten. Ik kom vaak bij Badhu en het valt eigenlijk nooit tegen. De kaart was veranderd en ik miste mijn fijne falafeltjes (nu staan er risottoballetjes op de kaart, ook lekker hoor) en de pakketjes van filodeeg met kaneel en de salade met granaatappel en avocado maar vooruit; verandering van spijs doet immers eten en bij Badhu is toch alles lekker ;-)
Het restaurant zat niet helemaal vol waardoor het eten erg snel kwam. Het zag er allemaal weer erg mooi uit. Enige minpuntje voor de bediening; tot twee keer toe werd onze tafel al afgehaald terwijl een van ons nog aan het eten was. Wacht even tot iedereen klaar is voordat je gaat afruimen. Maar dat was dan ook het enige puntje van kritiek. Ik ga snel weer!
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op Valentijnsdag voor diner naar Badhu. Enkele weken ervoor al gereserveerd. We werden ontvangen en naar een plek rechts in een nis naast de ingang gezet. Wat was ik blij met mijn dikke sjaal! Een koude ruimte. Naast ons hebben twee keer gasten om een andere plek gevraagd vanwege de kou. Aan de tafel tegenover werden gasten op verzoek verplaatst omdat de regen uit de lampfitting op hun tafel drupte.
Nadat we onze dranken hadden besteld en de wijn hadden voorgeproefd was het wachten op onze gerechten. Toen verscheen de serveerster met als aanbod een Valentijncocktail van het huis. Ze omschreef het als een Gin tonic met vleugje anijs en aardbeisiroop. We kregen Pastis met water, aardbeiensiroop en granaatappel. Die hebben we laten staan. Lief bedoeld. Na brood met dips waren onze koude gerechten Pulled pork, pittig gekruide steak tartaar en caponata. Twee kids een kindermenu. Daarna kipspiesjes, haloumi en aardappelswedges en risottoballetjes. Allemaal mooi uitziende gerechten. Helaas waren wij niet bijster enthousiast over de smaak, temperatuur.
Als dessert werd ons een chocoladetaartje aangeboden. Alleen onze oudste wilde die wel graag proeven. Bij het kidsmenu nog een bolletje ijs op een hoorntje.
Na het afrekenen verlieten wij ongezien Badhu.
Beste Culi-y,
Wat jammer dat jullie ervaring met Badhu tegen viel. We doen altijd ons best om het iedereen naar de zin te maken en juist met Valentijnsdag wilden we iedereen wat extra's bieden door een gratis cocktail en chocotaartje aan te bieden. Helaas viel dat bij jullie niet in de smaak. Jullie zaten, jammer genoeg, inderdaad in de hoek waar het, als de wind op het raam staat, wat kouder is. Het is een oud pand (uit 1927) en dat is wat kou betreft, erg vervelend. Daarom hebben we ook een aantal gasten naar een warmer plekje verplaatst. Zij waren mooi feestelijk, maar dun gekleed. We vinden het erg jammer dat jullie niet aangegeven hebben dat jullie het koud hadden, dan had de serveerster voor jullie ook een ander plekje kunnen regelen. We hadden die avond een beetje pech dat het balkon bij deze ongezellig regen (was niet echt vrolijk Valentijns weer :-( ) en deze straffe wind, lek bleek te zijn waardoor er inderdaad wat water langs de lamp drupte. Ook deze gasten hebben we naar alle tevredenheid kunnen verplaatsen en het balkon is ondertussen nagekeken. Nogmaals erg vervelend dat we jullie geen fijne Valentijns avond hebben kunnen bezorgen. Hopelijk zien we jullie nog wel een keertje terug en bevalt het dan beter. Het Badhuteam
Lieseltje .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Wat een leuke tent! Prachtig aangekleed - alhoewel de verlichting op het toilet wel heel summier was - en een ontzettend vriendelijke en attente bediening. Het concept is simpel; bestel veel kleine hapjes en deel. En zo hebben we gedaan. Sommige hapjes waren zalig, anderen waren helaas niet meer dan 'ok'. Maar al met al houd ik dit restaurant in zeker gedachten als ik weer een keer in Utrecht ben!
CoSp .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Je kunt alleen al naar Badhu gaan voor de salade met gefrituurde spiering. Fantastisch gerechtje, maar ook andere gerechtjes die we probeerden waren erg smakelijk. Nog een gratis tip voor degenen die hier nog gaan eten: bestel niet alle gerechtjes tegelijk als je geen haast hebt.

Verder is het restaurant smaakvol ingericht en is de bediening vlot. Prima tent dus!
Yolan W.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
We zijn hier al best vaak geweest en het eten is iedere keer prima. Ik vond het wel leuker toen je zelf nog gerechtjes op een formuliertje moest aankruisen; dan was je toch meer geneigd om bijv. 3 dingen tegelijk te bestellen en met alles samen te doen. Nu krijg je echt elk je eigen eten voor je neus gezet. Een deel van de lage banken is vervangen door tafeltjes; best jammer want het geeft meteen een andere sfeer. Vrij veel mensen met kinderen, dat is wel een nadeel (als ze hun kinderen door de zaak laten rennen en de studentenbediening het ook nog leuk vindt om ze te laten 'helpen' bij de bediening) en de tent was alweer vroeg leeg (9 uur bijna niemand meer). Om 8 uur kregen we al te horen dat de aardappels die we een kwartier eerder besteld hadden niet door gingen, want 'de aardappels waren op'. Op een zaterdagavond 8 uur, met op 50 meter een AH die nog open is, vinden we dat toch wat vreemd. Haal even aardappelen als je ziet dat ze bijna op zijn, zou je denken. Maar verder prima. En lekker.
Eline-93 B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
13 december zijn we met zijn vieren gaan eten bij Badhu. Lekker dichtbij, en we hadden positieve verhalen gehoord over o.a. de lunch, tijd om eens uit te proberen dus!
We hebben gekozen voor allemaal hapjes om met zijn allen te delen, en ze waren stuk voor stuk heerlijk! De Marrokaanse witte wijn die we erbij uit hadden gekozen (je bent immers niet voor niks in een restaurant met Marrokaanse keuken) matchte erg goed bij de smaken en er was meer dan voldoende eten voor iedereen. Echt een aanrader voor iemand die eens wat nieuwe en verrassende smaken wil combineren!
Prijs-kwaliteit is erg goed en ook de dessertkaart zag er heerlijk uit, helaas hebben we hier niks meer van genomen vanwege het feit dat we al meer dan genoeg hadden gehad en weer vroeg op moesten. Smakelijk alvast :)
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Met zijn tweeën voor een mix van verschillende gerechten gegaan. Daar hebben we geen spijt van gehad! Bijzondere aanraders zijn de gemarineerde zalm met taboulez, de spicy steak tartaar en vijgen en de tajine van rundvlees met kaneel. Service is vriendelijk. Klein puntje van kritiek; de drankjes lieten telkens wat lang op zich wachten. Al met al kom ik echter graag terug!