Back to Basics

31-232025125

Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Back to Basics

Bij Back to Basics kun je genieten van de Italiaanse sfeer die je terugproeft in de pure, traditionele gerechten en de Napolitaanse pizza uit de houtoven. Francesco, al 30 jaar bekend als een van de beste pizzabakkers van Nederland, maakt iedere dag vers pizzadeeg en belegt deze uitsluitend met producten van zeer hoge kwaliteit. Luca, de Romaanse kok, verzorgt het wekelijks wisselende menu zodat je iedere keer weer wordt verrast. India, gastvrouw, vertelt je vol passie over de bijzondere wijnen die ze met zorg voor je heeft geselecteerd. De warme atmosfeer, de Italiaanse bediening en de zonnige gerechten maken een bezoek aan Back to Basics een waar Italiaans feestje.

Meer informatie over restaurant Back to Basics

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

6,8
6,8

Jouw recensie over het restaurant Back to Basics

Brenda W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Ik heb daar gegeten met de AH actie; 2e driegangenmenu gratis. Het was lekker maar achteraf bleek dat enkel de twee voorgerechten niet in rekening zijn gebracht, erg jammer.
theavanoostveen .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Het restaurant heet back to basic En basic was het. In die zin beloven ze niets te veel. Inrichting, eten; alles simpel en eenvoudig. Wat niet wil zeggen dat het eten slecht was. Keuze uit het AH aanbod was beperkt. Vervang plastic planten door echte!
Louis M.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heerlijk eten in een gastvrije setting. Lekkere huiswijn en de door de kok bedachte pizza was erg goed. Een echte aanrader in Haarlem!
Sharon B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Samen met vrienden via de AH restaurant actie wezen eten bij dit restaurantje. Wij kwamen om 17:15 binnen, bleek een goede tijd want daarna zat het al vrij snel vol. Eten was goed, wij vonden het leuk dat het echt een italiaanse familie was en het daardoor een vakantiesfeertje had. Wat wij erg jammer vonden is dat ze de drukte niet goed aan leken te kunnen, wij vroegen ze een potje babyvoeding op te warmen en moesten daarna een paar keer vragen waar het bleef, het potje was duidelijk overkookt waardoor de helft eruit was. De gastvrouw kwam best gestrest over, omdat het voor en hoofdgerecht ontzettend vulde hebben wij het toetje overgeslagen. voor we betaald hadden werd er ons door de gastvrouw gevraagd hoelang we nog bleven zitten want er waren meer mensen die wilde eten. Dat vonden we erg jammer, denk dat de manier waarop beter had gekund. Leuk om een keer geweest te zijn maar had het niet gemist als we ergens anders waren geweest.
Evert R.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Ontvangst, en de kwaliteit van het eten was prima.
Jaleesa L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Lekker gegeten met de AH restaurantactie. De pizza's zijn echte Napolitaanse pizza's met dunne bodem (niet knapperig zoals de Nederlandse pizza's), gemaakt op traditionele wijze! Bediening mag wel iets enthousiaster. De inrichting van het restaurant was heel basic.
Piet K.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
We hebben met de AH spaaraktie bonnen gegeten. Binnen deze aktie was er een ruime en goede keuze van menu mogelijkheden en, ook belangrijk heerlijk echt Italiaans gegeten, Valerie en Piet
Sabine H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Heerlijk gegeten, verse produkten en dat proef je! Alleen de service kan velen malen beter, erg jammer dat( ik denk) de eigenaresse zo duidelijk laat blijken dat ze baalt van de klanten op de AH restaurantactie! Bij deze wil ik Back to Basic meegeven, blijf zo door gaan wat bereft het bereiden van de gerechten en behandel de klanten vriendelijker.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Ik was hier in de AH restaurantactie met een partner die geen vlees en vis eet, geen alcohol drinkt, en met een lactose-intolerantie. Dat was een goede test. In de actie mag je alle pizza's kiezen en slechts twee voorgerechten van de gewone kaart, alsmede alles van de specials. Daar staat van alles nog twee of drie op. Dus nog twee voorgerechten. Aangezien de keuze voor partner wat beperkter is, wilde zij een ander voorgerecht, dat werd niet gehonoreerd. Ze moest een vegetarisch voorgerecht kiezen voor 2 personen, waarmee de keuze voor mij ook meteen was bepaald. Het was verder wel goed, maar ik vind dat er meer rekening met klanten met bijzondere dieëten moet worden gehouden. Als hoofdgerecht had partner een pizza, zeer goed. Daar kon wel als extra buffelmozarella op, want van de koe gaat dus niet, vanwege de lactose. Ik had van die grote pastarollen gevuld met gehakt en truffel. Dat was erg lekker, maar wel een heel klein portie. Meer een voorgerecht. Met een bakje droog brood erbij... Nagerecht voor mij Tiramisu met als extra iets van sinaasappel erdoor, was werkelijk heerlijk, en partner kon als enige dessert kiezen, ivm haar dieët: droge koekjes, panacotta's, met thee, omdat de wijn, die erbij hoorde, uiteraard alcohol bevat, en dus een no go voor partner. Ook hier weer geen flexabiliteit, maar partner was er tevreden mee. Ze kreeg een tweede portie panacotta's, omdat ze het blijkbaar anders toch wat karig vonden. Al met al, we hebben lekker gegeten, ik iets te weinig, de bediening was erg vriendelijk, maar wat star vasthoudend aan hun eigen systeem, en de ambiance erg eenvoudig. Een aanrader, als je een goede pizza wilt, en een eenvoudige ambiance op de koop toe neemt. Ik zou het wel bij pizza houden, kwa hoofdgerecht.
Aat S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Er zitten ook honde n in het restaurant en wij vinden dat kan niet.
Nu. Was deze gast een Itelaan dus dat zal wel voorrang krijgen,maar het kan echt niet.
De volgende keer dat ik daar weer ga eten, en er zit een HOND binnen ben ik weg.
De pizza w as prima.
H B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Zeer druk, rg rumoerig en zeer lange wachttijd. Voorgerecht oa kaas en worst geserveerd, daarbij het brood vergeten. Hoofdgerechten pasta en pizza's waren goed. Nagerechten tiramosu erg waterig, deze teruggekregen. Daarvoor als compensatie koffie gekregen terwijl nagerechten wel in rekening werden gebracht. Voor de zeer lange wachttijd - in totaal het het etentje 3 uur in beslag genoegen - hebben we als compensatie een consumptie aangeboden gekregen. Na afloop duizend maal excuses van eigenaresse, leed was al geschied. Wilden nl naar optreden van band op de markt, dat was inmiddels afgelopen. Al met al een grote teleurstelling van het etentje bij back to basic. Ons zul je er niet meer tegenkomen.
Hilde R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Voorgerecht met goede verse producten. Lekkere pizza gegeten uit de houtoven. Italianen die met passie voor eten hun zaak runnen.
José H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Alles vers en de echte Italiaanse smaken. We komen zeker terug en gaan het aanbevelen bij vrienden. Top.
Seda M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
We zijn er wezen eten met een AH restaurant actie. Onze bevindingen..

Personeel : totaal niet vrolijk. Ze hebben er niet zo'n zin in. Slechte service. En ze gaan veeeeeel te snel. Je hebt net je laatste hap van je voorgerecht naar binnen gewerkt of ze willen al weten wat je als hoofdgerecht wil en bij elk volgend gerecht werd hetzelfde gedaan. We hebben niet rustig kunnen genieten. Zo jammer.

Eten: we kregen een 3 gangen keuzemenu. Voorgerecht was voor mij echt niet lekker. Italiaanse gehaktballen met gedroogd gehakt aan de binnenkant. Smakeloos. Hoofdgerecht pizza Pomodoro was wel lekker. Maar bij de Domino's zijn ze net zo lekker. Toetje Pannacotta was lekker maar veeelste weinig.

Let op: check de rekening goed. Bij ons stonden de pizza's nog even apart erbij, naast de 3gangen! Terwijl de pizza als hoofdgerecht telt in dat keuzemenu. Dat werd zelfs verteld van tevoren. Als ik niet goed gekeken had had ik dus 27 euro extra voor niks betaald. Dus check de rekening goed. Blijkbaar denkt men hiermee weg te komen "de gasten merken het vast niet na al die wijntjes".

Al met al is dit voor mij geen plek waar ik ooit nog terugkom.
J R.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Met een hele groep na een gezellige dag hier gaan gaan eten . Eten was weinig op aan te merken alleen de bediening liet te wensen over . De jongere garde doet erg zijn best om het iedereen naar de zin te maken . Maar de oudere dame doet hier absoluut geen moeite voor en is gewoon erg Chagerijnig . Ruziën met de kok en proberen je zo snel mogelijk het restaurant uit te krijgen . Toen er betaald moest worden kon dit niet contant omdat er geen wisselgeld was . Bij de vraag hoe dit op te lossen was werd er gezegd : zie maar dat je ergens wisselt . Ook het rekenen van mer drankjes dan er genuttigd waren kwam niet echt over . Toen kregen we als antwoord dat we het zelf allemaal maar beter bij moesten houden om het te kunnen bewijzen .
Al met al niet ect een aanrader wat erg jammer is want de vrolijke Italiaanse kok doet erg zijn best om de sfeer erin te houden
Roxanne S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Goeie pizza's, qua service en inrichting niet geweldig
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
De pizza was HEERLIJK!!!! De bediening laat helaas te wensen over, getinte serveerster gaat gewoon op straat staan roken terwijl wij drie keer om water moesten vragen?? Is daarnaast alles behalve vrolijk of vriendelijk. Mensen buiten kwamen zelf hun eigen pizza maar halen... Erg jammer want zo hoeft het niet. De jonge dame van de bediening doet namelijk super haar best, maar in je eentje is het niet bij te houden. Nogmaals de pizza was echt voortreffelijk, voorgerechten ook heerlijk, toetjes iets minder onze smaak, maar door de slome onvriendelijke manier van bedienen vonden wij het deze keer echt geen aanrader.
Lotte J.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Hier gegeten via AH restaurantactie. Beperkte keus en slechte communicatie over hun concept en de kosten. De antipasto vegetariano waren matig en erg flauw. De pizza's waren lekker, vooral goede bodem. De bediening was helaas erg traag.
Het dessert, tiramisu al limone, bestond uit lange vingers, mascarpone met citroensap en slagroom uit een spuitbus. Er zaten 2 citroenpitjes in het gerecht. Toen ik daar iets van zei, kregen we als antwoord dat dat kwam doordat er echte Italiaanse citroenen gebruikt werden met veel pitjes.
Al met al was het een matige ervaring, en hadden we meer verwacht van een biologisch Italiaans restaurant. Het concept is mooi, maar dan moeten de smaken ook wel echt goed en bijzonder zijn.
Clare B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Gezellige sfeer, heerlijke gerechten, voldoende keuze, ook vegetarisch uitstekende pizza, we gaan zeker nog een keer terug.
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Als je La Picoletta voor jezelf al vele jaren hebt uitgeroepen tot beste pizza restaurant in Haarlem, is het natuurlijk risicovol om het elders te proberen. Ik hoopte erop dat dit in Back to Basics minstens geëvenaard zou worden. Maar....... La Picoletta blijft er met kop en schouders bovenuit steken. En al helemaal als ik het prijsverschil in aanmerking neem. Ik at vanavond een pizza Parma voor Euro 14,95 van een teleurstellende kwaliteit. Een zompige niet gare bodem, waarop de vulling absoluut niet tot zijn recht kon komen. Mijn tafelgenoot had een drassige risotto. Jawel, risotto moet een beetje drassig zijn, maar.... er zijn grenzen. De rode wijn te warm, te veel tafels en dus te rumoerig. We spiedden om ons heen of alle pizza's van nattigheid meteen ombogen. Bij sommigen was dat het geval, bij andere weer niet. Toen de eigenares bij het afruimen mijn kwart pizza nog op het bord zag liggen en ik zei dat de bodem niet gaar was was haar enige commentaar: 'dat kan gebeuren'. Ik zou mij de grappa die ik na afloop bestelde, gratis hebben gegeven om de teleurstelling te verlichten. Nee, dus. La Picoletta in de Lange Veerstraat, altijd goede pizza's voor Euro 8, ik houd het gewoon bij jullie.