Back to Basics

Zijlstraat 35 2011 TK Haarlem Nederland Kaart
31-232025125

Speciale deals

Over het restaurant Back to Basics

Bij Back to Basics kun je genieten van de Italiaanse sfeer die je terugproeft in de pure, traditionele gerechten en de Napolitaanse pizza uit de houtoven. Francesco, al 30 jaar bekend als een van de beste pizzabakkers van Nederland, maakt iedere dag vers pizzadeeg en belegt deze uitsluitend met producten van zeer hoge kwaliteit. Luca, de Romaanse kok, verzorgt het wekelijks wisselende menu zodat je iedere keer weer wordt verrast. India, gastvrouw, vertelt je vol passie over de bijzondere wijnen die ze met zorg voor je heeft geselecteerd. De warme atmosfeer, de Italiaanse bediening en de zonnige gerechten maken een bezoek aan Back to Basics een waar Italiaans feestje.

Meer informatie over restaurant Back to Basics

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

6,7
6,9

Jouw recensie over het restaurant Back to Basics

Anneloes V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
De pizza en het dessert waren heerlijk. Minpuntje was dat we, nadat we binnen waren gekomen, vrij lang moesten wachten tot er iemand naar ons toe kwam om te vragen of we wat wilden drinken. En de focaccia die we als voorgerechtje hadden besteld was vergeten. Maar toen dat een keer duidelijk was kwam hij alsnog heel snel. Door de korting die we kregen vanwege de Iens reservering was de prijs heel redelijk.
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Goede Italiaanse keuken met een Napolitaanse inslag. Vriendelijke bediening, lekker eten en gezellige inrichting. Op loopafstand van 't Patronaat dus eerst pasta, pizza en wijn als perfecte starter voor de HF Cro-Mags show! Aanrader.
Christa V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Binnenkomst was vriendelijk , meisje wat de bediening deed prima tot dat de oudere serveerster vond dat die onze tafel moest doen en die was iets minder vriendelijk . Helaas bij afrekenen stond de 20% korting van Iens er niet op waar we dus om moesten vragen. We werden ook niet meer begeleid naar buiten. Jammer.

Misschien handig dat er een garderobe of iets komt want met de wintermaanden zit je dan wel krapjes .

Eten prima
Danny H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Het was héél erg slecht! niet te geloven.
Via Iens gereserveerd en na nog geen uur werden we verzocht om weg te gaan de tafel was om 20:00 gereserveerd voor andere mensen.
De gastvrouw was zo onbeleefd schandalig. We hadden ook half rauwe gehaktballen en het was er zeer rumorig wij gaan hier NOOIT meer heen en ik zou Iens willen adviseren om dit restaurant te verwijderen uit hun bestand.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Chaotisch ontvangst, was ook wel vrijdag avond. Caprese vooraf, snel en lekker. Vervolgens begon het wachten op de pizzas, waarbij de ene na de andere pizza de oven uitging en in een bezorgdoos verdween. Uiteindelijk bijna een uur gewacht! Toetje besteld, cheesecake en pannacotta, de panna cotta was nog dikker en steviger dan de cheesecake! Toetje was dus ronduit teleurstellend, rest prima. Service beneden pijl door lang laten wachten en geen passende reactie op de klacht over het dessert.
Arjan B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
De pizza's waren heerlijk. Een toetje was niet in overeenstemming met het toetje van de kaart. Het personeel was beleefd maar niet hartelijk. Met onze AH kaart voelden we ons niet echt welkom.
beitsmas .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Nog steeds de beste pizza in Haarlem! Fijne ambience alleen zit je wat krap. Ik had speciaal gevraagd naar een tafel bij het raam maar die waren al bezet. Kregen een heel klein tafeltje aan de balie wat echt niet prettig zat maar gelukkig konden we halverwege de maaltijd verhuizen. Nieuwe bedienster was helaas teleurstellend. Onervaren, geen uitstraling, en daarbij vergat ze onze bestelling ook nog eens aan de keuken door te geven. We hebben dus meer dan een uur op onze pizza gewacht. Jammer dat er dan niet een gratis drankje of koffie wordt aangeboden om het goed te maken. Vanwege een kleine pizza oven en de bestellingen via Deliveroo die voorrang blijken te hebben moet je wel in het weekend voorbereid zijn op een lange zit. Wij blijven terugkomen vanwege de heerlijke pizza en de vriendelijke eigenaar en zijn dochter. Misschien volgende keer door de week proberen.
Natascha K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
De pizza was heerlijk, echt Italiaans met eigen gemaakte bodem. De kok staat heel vrolijk deze bodems rond te draaien in de keuken. De inrichting laat wat te wensen over. Donker achterin en niet zo’n sfeervol licht door de hele zaak. Voorin onrustig door afhaalpizza’s. Het heerlijke Italiaanse eten maakt een hoop goed.
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
te druk om aandacht voor de klant te hebben ,het eten was teleurstellend, de bediening chaotisch.
Erg druk met doorgeven via de mobiele apperatuur, die uiteindelijk niet werkte.
anne S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Echt heerlijk gegeten. familiaire sfeer. De panna cotta met pesto is echt een aanrader. Heb zelfs het recept meegekregen!
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Gezellig en goed betaalbaar.
Wij waren te vroeg gearriveerd en kregen even een plaatsje bij het raam, dan zou het fijn zijn als de persoon die je daar dan even neer zet meteen vraagt wat je zou willen drinken. Een klein min puntje maar we hebben een heerlijke avond gehad.
Evelien P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heel lekker gegeten met de AH actie. Mooie manier om kennis te maken met dit authentieke, Italiaanse familiebedrijfje. Voorgerecht was top, de bodem van de pizza van mijn tafelgenoot was wat te zacht maar die van mij was precies goed. Heerlijk om je even in Italië te wanen doordat er ook veel Italianen in de zaak waren. Zeker voor herhaling vatbaar!
Lizan V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Je voelt je een beetje op vakantie omdat er veel Italiaans gesproken wordt; wel leuk. De ruimte is vrij smal maar het kan net om gezellig over te komen.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Pizza,s waren heerlijk, ander eten niet echt een aanrader, matige kwaliteit. Prima tentje om met kids pizza te eten, maar verder niets.
Brenda W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Ik heb daar gegeten met de AH actie; 2e driegangenmenu gratis. Het was lekker maar achteraf bleek dat enkel de twee voorgerechten niet in rekening zijn gebracht, erg jammer.
theavanoostveen .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Het restaurant heet back to basic En basic was het. In die zin beloven ze niets te veel. Inrichting, eten; alles simpel en eenvoudig. Wat niet wil zeggen dat het eten slecht was. Keuze uit het AH aanbod was beperkt. Vervang plastic planten door echte!
Louis M.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heerlijk eten in een gastvrije setting. Lekkere huiswijn en de door de kok bedachte pizza was erg goed. Een echte aanrader in Haarlem!
Sharon B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Samen met vrienden via de AH restaurant actie wezen eten bij dit restaurantje. Wij kwamen om 17:15 binnen, bleek een goede tijd want daarna zat het al vrij snel vol. Eten was goed, wij vonden het leuk dat het echt een italiaanse familie was en het daardoor een vakantiesfeertje had. Wat wij erg jammer vonden is dat ze de drukte niet goed aan leken te kunnen, wij vroegen ze een potje babyvoeding op te warmen en moesten daarna een paar keer vragen waar het bleef, het potje was duidelijk overkookt waardoor de helft eruit was. De gastvrouw kwam best gestrest over, omdat het voor en hoofdgerecht ontzettend vulde hebben wij het toetje overgeslagen. voor we betaald hadden werd er ons door de gastvrouw gevraagd hoelang we nog bleven zitten want er waren meer mensen die wilde eten. Dat vonden we erg jammer, denk dat de manier waarop beter had gekund. Leuk om een keer geweest te zijn maar had het niet gemist als we ergens anders waren geweest.
Evert R.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Ontvangst, en de kwaliteit van het eten was prima.
Jaleesa L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Lekker gegeten met de AH restaurantactie. De pizza's zijn echte Napolitaanse pizza's met dunne bodem (niet knapperig zoals de Nederlandse pizza's), gemaakt op traditionele wijze! Bediening mag wel iets enthousiaster. De inrichting van het restaurant was heel basic.