Back to Basics

Zijlstraat 35 2011 TK Haarlem Nederland Kaart
31-232025125

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Back to Basics

Bij Back to Basics kun je genieten van de Italiaanse sfeer die je terugproeft in de pure, traditionele gerechten en de Napolitaanse pizza uit de houtoven. Francesco, al 30 jaar bekend als een van de beste pizzabakkers van Nederland, maakt iedere dag vers pizzadeeg en belegt deze uitsluitend met producten van zeer hoge kwaliteit. Luca, de Romaanse kok, verzorgt het wekelijks wisselende menu zodat je iedere keer weer wordt verrast. India, gastvrouw, vertelt je vol passie over de bijzondere wijnen die ze met zorg voor je heeft geselecteerd. De warme atmosfeer, de Italiaanse bediening en de zonnige gerechten maken een bezoek aan Back to Basics een waar Italiaans feestje.

Meer informatie over restaurant Back to Basics

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

6,9
6,9
Hilde R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Voorgerecht met goede verse producten. Lekkere pizza gegeten uit de houtoven. Italianen die met passie voor eten hun zaak runnen.
José H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Alles vers en de echte Italiaanse smaken. We komen zeker terug en gaan het aanbevelen bij vrienden. Top.
Seda M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
We zijn er wezen eten met een AH restaurant actie. Onze bevindingen..

Personeel : totaal niet vrolijk. Ze hebben er niet zo'n zin in. Slechte service. En ze gaan veeeeeel te snel. Je hebt net je laatste hap van je voorgerecht naar binnen gewerkt of ze willen al weten wat je als hoofdgerecht wil en bij elk volgend gerecht werd hetzelfde gedaan. We hebben niet rustig kunnen genieten. Zo jammer.

Eten: we kregen een 3 gangen keuzemenu. Voorgerecht was voor mij echt niet lekker. Italiaanse gehaktballen met gedroogd gehakt aan de binnenkant. Smakeloos. Hoofdgerecht pizza Pomodoro was wel lekker. Maar bij de Domino's zijn ze net zo lekker. Toetje Pannacotta was lekker maar veeelste weinig.

Let op: check de rekening goed. Bij ons stonden de pizza's nog even apart erbij, naast de 3gangen! Terwijl de pizza als hoofdgerecht telt in dat keuzemenu. Dat werd zelfs verteld van tevoren. Als ik niet goed gekeken had had ik dus 27 euro extra voor niks betaald. Dus check de rekening goed. Blijkbaar denkt men hiermee weg te komen "de gasten merken het vast niet na al die wijntjes".

Al met al is dit voor mij geen plek waar ik ooit nog terugkom.
J R.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Met een hele groep na een gezellige dag hier gaan gaan eten . Eten was weinig op aan te merken alleen de bediening liet te wensen over . De jongere garde doet erg zijn best om het iedereen naar de zin te maken . Maar de oudere dame doet hier absoluut geen moeite voor en is gewoon erg Chagerijnig . Ruziën met de kok en proberen je zo snel mogelijk het restaurant uit te krijgen . Toen er betaald moest worden kon dit niet contant omdat er geen wisselgeld was . Bij de vraag hoe dit op te lossen was werd er gezegd : zie maar dat je ergens wisselt . Ook het rekenen van mer drankjes dan er genuttigd waren kwam niet echt over . Toen kregen we als antwoord dat we het zelf allemaal maar beter bij moesten houden om het te kunnen bewijzen .
Al met al niet ect een aanrader wat erg jammer is want de vrolijke Italiaanse kok doet erg zijn best om de sfeer erin te houden
Roxanne S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Goeie pizza's, qua service en inrichting niet geweldig
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
De pizza was HEERLIJK!!!! De bediening laat helaas te wensen over, getinte serveerster gaat gewoon op straat staan roken terwijl wij drie keer om water moesten vragen?? Is daarnaast alles behalve vrolijk of vriendelijk. Mensen buiten kwamen zelf hun eigen pizza maar halen... Erg jammer want zo hoeft het niet. De jonge dame van de bediening doet namelijk super haar best, maar in je eentje is het niet bij te houden. Nogmaals de pizza was echt voortreffelijk, voorgerechten ook heerlijk, toetjes iets minder onze smaak, maar door de slome onvriendelijke manier van bedienen vonden wij het deze keer echt geen aanrader.
LJ86 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Hier gegeten via AH restaurantactie. Beperkte keus en slechte communicatie over hun concept en de kosten. De antipasto vegetariano waren matig en erg flauw. De pizza's waren lekker, vooral goede bodem. De bediening was helaas erg traag.
Het dessert, tiramisu al limone, bestond uit lange vingers, mascarpone met citroensap en slagroom uit een spuitbus. Er zaten 2 citroenpitjes in het gerecht. Toen ik daar iets van zei, kregen we als antwoord dat dat kwam doordat er echte Italiaanse citroenen gebruikt werden met veel pitjes.
Al met al was het een matige ervaring, en hadden we meer verwacht van een biologisch Italiaans restaurant. Het concept is mooi, maar dan moeten de smaken ook wel echt goed en bijzonder zijn.
Clare B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Gezellige sfeer, heerlijke gerechten, voldoende keuze, ook vegetarisch uitstekende pizza, we gaan zeker nog een keer terug.
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Als je La Picoletta voor jezelf al vele jaren hebt uitgeroepen tot beste pizza restaurant in Haarlem, is het natuurlijk risicovol om het elders te proberen. Ik hoopte erop dat dit in Back to Basics minstens geëvenaard zou worden. Maar....... La Picoletta blijft er met kop en schouders bovenuit steken. En al helemaal als ik het prijsverschil in aanmerking neem. Ik at vanavond een pizza Parma voor Euro 14,95 van een teleurstellende kwaliteit. Een zompige niet gare bodem, waarop de vulling absoluut niet tot zijn recht kon komen. Mijn tafelgenoot had een drassige risotto. Jawel, risotto moet een beetje drassig zijn, maar.... er zijn grenzen. De rode wijn te warm, te veel tafels en dus te rumoerig. We spiedden om ons heen of alle pizza's van nattigheid meteen ombogen. Bij sommigen was dat het geval, bij andere weer niet. Toen de eigenares bij het afruimen mijn kwart pizza nog op het bord zag liggen en ik zei dat de bodem niet gaar was was haar enige commentaar: 'dat kan gebeuren'. Ik zou mij de grappa die ik na afloop bestelde, gratis hebben gegeven om de teleurstelling te verlichten. Nee, dus. La Picoletta in de Lange Veerstraat, altijd goede pizza's voor Euro 8, ik houd het gewoon bij jullie.
L_de_jager D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Echt een prima restaurant. Goede gerechten op het menu.We kozen voor de pizza .Als we weer in Haarlem zijn gaan we zeker weer naar Back to the Basics.. Met AH hier gegeten en we konden op een paar dingen na kiezen uit het hele menu.Dus echt niet een kleine kaart zoals een paar schreven in vorige recensies.
Ciao!! Sieb uit Den Haag.
Tosca S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij back to basics. We werden heel vriendelijk ontvangen. Leuk dat de familie zijn roots in Italië heeft! Dat kun je ook zeker proeven, heerlijke pizza's en gerechten. Wij hebben heerlijk achterin de binnentuin gezeten. We komen zeker nog eens terug!
Gerrie D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
leuke ambiance, gezellig levendig en italiaans. Lekker simpel eten. Leuke avond gehad. De antipasti was heerlijk en de pizzas lekker.
maxeter25 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Simpele zaak, doch erg lekker. Als pizzeria (het is namelijk een pizzeria!) behoort deze zaak, mijns inziens, samen met een tweetal pizzeria's in Amsterdam, tussen de top 3 pizzeria's waar ik in Nederland heb gegeten.

Met veel spijt lees ik herhaaldelijk over 'de slappe bodem'/ 'de niet krokante bodem'. Dat de smaak of de prijs niet overeenkomen met uw wensen wilt niet zeggen dat men een cijfer op onwaarheden kan baseren. Dat een pizza dun en krokant moet zijn is een Noord-Europese obsessie die geen enkele steun vindt in de Italiaanse tradities. Wellicht is een reis naar Italie dan toch geen slecht idee? Of wellicht is een bezoek aan de gebruikelijke 'pizzafastfoodketens' in de toekomst goedkoper en gepaster.
eckeed .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Wij maakte gebruik van de AH actie. hierdoor was de keuze in de voorgerechten erg beperkt tot 4 gerechten. Hoofdgerechten ook zeer beperkt qua keuze, wel veel pizza's. In de nagerechten was iets meer keuze.
Het voorgerecht (gehaktballetjes met aardappel en garnalen) was erg karig en niet volgens de beschrijving er zat geen gehakt in. De hoofdgerecht (en) Lasagna was te weinig en te simpel (niets bijzonders), de pizza Funghi was erg vochtig en slap, wel voldoende. Het nagerecht was simpel ítaliaans ijs (citroen) met een vleugje slagroom.
We hebben dit bij het afrekenen gedeeld met de eigenaar en die verbaasde zich want zij hoorde het voor het eerst? Ze bood ons nog een kopje koffie aan maar die sloegen wij af want we gingen ergens anders koffie drinken. Al met al de kaart is zeer beperkt, en de drankjes zijn erg prijzig. Bediening was prima.
Annebel H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
super fijne avond gehad! Heerlijk eten en top bediening. Heel laagdrempelig maar wel goede kwaliteit! Wij komen zeker terug!
Eline K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Super restaurant
Pizza's goed van smaak gemaakt van luchtig deeg en knapperig
Ze komen zo uit de houtoven op je bord
De bediening is vriendelijk en goede service
Kom hier zeker nog eens terug
jellepasveer .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Wij waren er met bon van restaurantweek. Voorgerecht 2 persoons antipasti was lekker en veelbelovend.
Teleurstellend was de pasta carbonara met asperges. Er zat ongeveer een halve asperge in stukjes gesneden door. Verder alleen wat pasta en saus. Beslist geen 14,00 waard. Voor ons geen tweede keer :-(
dus.hem .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Je weet dat het Basics is. De mensen die er werken zijn uiterst vriendelijk. Een echte steenoven met versgemaakte pizza's. Prijs/kwaliteit goed.
luciene T.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
vriendelijk personeel heerlijk gegeten we gaan zeker nog een keer
Mandy L.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017