Back to Basics

Zijlstraat 35 2011 TK Haarlem Nederland Kaart
31-232025125

Over restaurant Back to Basics

Bij Back to Basics kun je genieten van de Italiaanse sfeer die je terugproeft in de pure, traditionele gerechten en de Napolitaanse pizza uit de houtoven. Francesco, al 30 jaar bekend als een van de beste pizzabakkers van Nederland, maakt iedere dag vers pizzadeeg en belegt deze uitsluitend met producten van zeer hoge kwaliteit. Luca, de Romaanse kok, verzorgt het wekelijks wisselende menu zodat je iedere keer weer wordt verrast. India, gastvrouw, vertelt je vol passie over de bijzondere wijnen die ze met zorg voor je heeft geselecteerd. De warme atmosfeer, de Italiaanse bediening en de zonnige gerechten maken een bezoek aan Back to Basics een waar Italiaans feestje.

Meer informatie over restaurant Back to Basics

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

7,1
6,9
EsthervdD .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Pizza's zijn prima en dat is het dan ook. Te dure laffe rosé die zonder koeler op tafel wordt gekwakt. Ongeïnteresseerde bediening. Duurt allemaal veel te lang omdat ze blijkbaar te veel afhaalpizza's moeten afbakken. Brood 'van het huis' is oud en zonder iets om erop te smeren. Hele ambiance lijkt op een wachtruimte.
Al met al niet meer dan een ordinaire vreetschuur.
Marijke R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij zijn hier terecht gekomen door de AH- dinneractie, Wij hebben heerlijk gegeten, er werd niets extra berekend zoals eerder geschreven in de recensies , voor hoofd en nagerecht was meer dan genoeg.
Wij gaan hier zeker een keer terug komen.
Tine A.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
WE kwamen vroeg want om 20.00 uur hadden wij een voorstelling in de Schouwburg. Welkom was warm en bediening vriendelijk. Korte uitleg over voorgerechten was ook leuk. Eten was verrukkelijk en de witte Italiaanse biologische huiswijn was echt heerlijk. Inrichting smaakvol en cosy!
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Met mijn gezin spontaan besloten hier te gaan eten. Ontvangst door Italiaanse vrouw (eigenaar?) was kil en afstandelijk. Ik bestelde gnocchi (stond niet op de kaart). Ik kreeg een zeer klein portie gnocchi uit een pak met een tomatensaus er over heen. Leek meer op een voorgerecht dan een hoofdgerecht. Bij afrekenen werd er 14 euro voor gevraagd. Ik heb natuurlijk geklaagd dat dit een veel te hoge prijs was voor een minuscuul portie gnocchi. De dame zei hierop dat dit in Italie gewone porties zijn. Sorry maar geef dan bij bestellen aan dat de porties klein zijn en niet als hoofdgerecht dienen. En 14 euro voor een tussengerecht is vrij prijzig als je je restaurant Back to Basics noemt. De pizza's waren wel OK.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Het eten is altijd fantastisch, van de bediening lijkt echter altijd alsof ze nog maar net ingewerkt worden. Erg lang moeten wachten tot we een dessert konden bestellen bijvoorbeeld. Het dessert was dan wel weer erg lekker.
Janke N.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Wij waren hier met 4 personen in het kader van de AHrestaurantaktie, waarbij je 3 gangen moet bestellen.
Toen de voorgerechten geserveerd werden kregen we te horen dat 1 portie bestemd was voor 2 personen.
Dit was van te voren niet aangekondigd en bovendien bleef er op deze manier wel heel weinig te eten over.
De daarna geserveerde pizza s hadden een goede vulling, maar de bodems waren niet krokant.
Helaas niet voor herhaling vatbaar.
Cph88 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Pizza's waren prima, maar de service belabberd.

Tafeltjes zijn er te veel en staan daardoor te dicht op elkaar, er is geen organisatie in de bediening (we zijn door drie verschillende mensen bediend) en er is geen oog voor het comfort van de gasten. Toppunt was het moment waarop een ober een glas bier van zijn dienblad stootte welke volledig over iemand uit ons gezelschap heen viel. Kan natuurlijk gebeuren, maar wanneer je dit enkel met "sorry" en een theedoek af doet dan voel je je als gast niet serieus genomen.

Wanneer je dan na het bestellen ook nog een uur moet wachten op je eten, vermoedelijk omdat het in de keuken met een vol restaurant en vele Deliveroo bestellingen gewoonweg te druk is, kom ik uiteindelijk op een onvoldoende uit.

Zonde, want de pizza's zijn prima. Maar zolang men de gasten hier meer als een melkkoe ziet dan als uitdaging om een fijne avond te verzorgen komen wij hier niet meer.
Lindaleuk .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
De naam zegt het al erg Basic . De anti pasto heel karig voor 2 personen en de ciabatta zeker niet vers gebakken. Met de A.heijn actie werd er 2 euro voor de pizza boven de 14 euro gerekend zelfs als deze 14,50 op de kaart kost. De goedkoopste huiswijn was al 22,50. Al met al niet slecht gegeten en er werd wel degelijk Nederlands gesproken door vriendelijke bediening maar prijs kwaliteit was mèt de a.heijn korting wel o.k maar voor een tweede keer...sorry maar nee
Lindaleuk .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Zoals de naam al zegt erg Basic de pizza, de anti pasto erg karig voor twee personen en de toeslag voor pizza boven de 14 euro van 2 euro?? op de menu kaart was hij 14,50
Wytzia1 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Met 6 mensen gegeten met de AH restaurantzegels. Slechte bediening, we moesten meerdere keren vragen waar de drankjes bleven en uiteindelijk werden 2 hoofdgerechten en 1 nagerecht te veel in rekening gebracht.
Koen M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Leuke pizza zaak, goed eten en een goede sfeer. We hebben een lekkere pizza gegeten alletwee, de sfeer was goed. Het was wel erg warm maar we zaten dicht bij de oven, op andere plekken was het gewoon een zeer aangename temperatuur!
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Hier met de AH restaurantactie gegeten. Het eten was heerlijk en de sfeer en bediening waren prima. De pizzas hebben een goede bodem en er is veel keuze, van standaard margaritha tot wat meer bijzondere pizzas zoals peer/pancetta. Via de actie is het tweede menu gratis, maar het voorgerecht en nagerecht waren wel wat karig voor een menu 25 euro. Als voorgerecht een bescheiden hoeveelheid antipasti, wel van goede kwaliteit, en de derde gang was koffie of thee. Voor een echt dessert moest 2 euro worden bijbetaald. De pizza's waren gelukkig groot, dus we zaten wel goed vol. Helaas moest voor de luxere pizza's boven de 14 euro wel wederom 2 euro bijgelegd worden. Al met al goed gegeten voor een prima prijs, maar het voelde niet echt als korting. Toch zal ik hier nog eens terugkomen, want als je alleen voor de pizza komt is het prima te betalen.
Marcoleuring .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Correcte bediening, goede vibe in het restaurant met een Italiaanse pizzaoven middenin. De voorgerechten met Italiaans vlees en kaas + gegrilde groente waren prima (maar gewoon uit de groothandel?)
De pizza's waren ok, maar niet de beste ooit. Wij vroegen ons af of de saus zelf gemaakt was of uit een potje van de groothandel. De wijn (rosé) was qua smaak te duur voor wat je ervoor betaalt. Wij schatten in dat dezelfde wijn per fles in de winkel goedkoper is dan een glas in back2basic (€4,50). Al met al prettiig gegeten, maar niet dat we denken: " hier gaan we zeker weer heen!" (We hebben gegeten met de AH restaurantactie, anders was het in ieder geval veel te duur! Met de korting was het ok.)
Roos_moi .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten was goed, de mensen waren echt heel erg aardig en dat ze Italiaans met elkaar praatten een dat het restaurant erg klein en knus was maakte de sfeer erg leuk. Het enige nadeel aan dit restaurant is dat de wijn erg duur is.
Ellesbulters .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Geboekt via a&h zegels. We waren met een grotere groep dan 8 man. Telefonisch werd er al verteld dat we niet meer dan 4 kaarten mochten inleveren want het restaurant geeft al zoveel gratis door a&h actie! Waarom doe je er dan aan mij? Wij waren er anders nooit terecht gekomen dus goede actie om je kenbaar te maken maar helaas.

Bij binnenkomst werd er bij het bestellen van het drank verzocht om 20:30 klaar te zijn want iemand anders had ook onze tafel geboekt. Moet dit nu bij binnenkomst gezegd worden????
Daarna werd er toch wel redelijk dwingend verzocht om snel een keuze te maken.

We hebben redelijk gegeten. Pizza's die besteld waren waren ook uiteenlopend van smaak zeer goed tot vlak van smaak. Ik had zelf bij mijn gnocchi met pompoensaus nog een groente/sla op mijn bord erbij verwacht. Waren nu zielig eenzame balletjes op mijn bord.

Wij gaan iedere geval niet meer terug.
Helen L.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het eten was prima bereid!! Echt goede pizza's! Het wachten duurde redelijk lang maar met het lekkere weer op het terras mocht dat de pret niet drukken. De bediening kon beter, sprak geen Nederlands en ook Engels was niet al te best al deed hij wel zijn best. Je zat gerust 30 minuten zonder drankje terwijl er 3 mensen regelmatig langs liepen en aan het bedienen waren. Hoe dan ook lekker gegeten!
Kamberovic79 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vriendelijk personeel. Het restaurant ziet er ok uit, niet bijzonder. Ruimte buiten in de achtertuin aan een grote tafel of voor het restaurant. De pizza vond ik erg lekker. Brood was oud. vond dat er geen aandacht was voor details in eten en in entourage, maar de pizza was echt prima.
Bernardinam .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het eten was heerlijk! Beetje jammer dat de ons bedienende ober geen Nederlands en erg slecht Engels sprak. De locatie is niet ze leuk (terras aan de straat).
Mon26 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Helaas erg tegengevallen. De bediening was klungelig, weinig aandacht en we hebben meer dan een uur op het hoofdgerecht moeten wachten.....
Kwaliteit van het eten zeer matig. Wijnen die op de kaart staan hadden ze niet in huis, slechts 1 soort, dus geen keus. Ook de rekening klopte niet, stonden drankjes van een andere tafel op.
Helaas niet voor herhaling vatbaar
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Het restaurant doet zijn naam eer aan. Pure en goede
Ingrediënten. Je waant je dus in Italie. De houtoven in het midden van het restaurant. Een goedlachse kok en vriendelijke bediening. Voor ons voor herhaling vatbaar