Babylon

Voorstraat 293 3311 EP Dordrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Babylon

Rombom .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Tijdens een stadswandeling door Dordrecht zijn we hier neergestreken voor een eenvoudige lunch. We kozen voor de mezze mix, met daarbij twee jus d'orange en twee bier. Het brood was nogal saai maar de mezze waren lekker, vooral de wat grovere met tomaat. De bediening was niet erg snel, maar die had het ook erg druk buiten op het terras. Het interieur is van alles wat: modieus industrieel meets traditioneel Turks. Prijs € 24.
NSteensma .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Laatste avond Big Rivers met mooi weer, wat is er dan leuker om met gezin op zomers terras te eten! We aten de gevarieerde mezze-schotel met twee soorten brood. Ondanks de grote drukte werd iedereen supersnel en vriendelijk geholpen. Voldoende personeel met allemaal, ondanks dat ze naast een podium werkten, een goed humeur. De andere mensen op het terras waren ook in vrolijke stemming, dat zorgt voor een goede entourage!
De mezze waren goed, vooral de pittige aubergine salade was erg lekker! Het brood was vers en knapperig en prijs-kwaliteitsverhouding is echt prima! We komen hier wel vaker, soms alleen voor een drankje soms voor een diner en altijd is het eten vers, kleurrijk en heel smaakvol.
Naira V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Na lange tijd weer eens naar binnen gestapt voor een lunch. Had zelf een linzensoep besteld en mijn partner de Kofte schotel. Beide waren lekker. De service was goed, er was 1 meneer maar hij gaf iedereen voldoende aandacht. Het décor is goed. We komen zeker nog een keer terug.
Xstreamer .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Ik kom hier regelmatig op 't terras met mooi weer. Bevalt me altijd wel goed. Maar de laatste tijd, met anders personeel, is 't er niet beter op geworden. De laatste keren kregen we bepaalde onderdelen van een besteld gerecht niet, zoals brood, bestek of de saus. Ook ging her herhaaldelijk mis met de bestelling van drankjes.

Je moet goed weten wat je besteld. De pizza is doorgaans wel ok, al was die van ons de laatste keer een tikkeltje verbrand. De Meze mix is lekker als lunch. Maar hun mixed grill voor 2 personen is een aanfluiting. Behoorlijk duur en vrij weinig droog vlees krijg je dan. Ook besteld we laatst de gegrilde aubergines met gebakken aardappel, maar dat was niet lekker.

Ik vind het over 't algemeen qua eten vrij prijzig voor de kwaliteit die je krijgt. Voor een drankje op 't mooie plein is het verder prima geschikt.
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Half boven het water hangend kun je hier best goed Turks eten voor een schappelijke prijs. Kijk even verder dan de mixed grill met patat en probeer bijvoorbeeld de aubergines, champignons en salades met een stuk Turks brood. Maar daar mogen natuurlijk best kofte en/of sis kebab bij. Bediening leek in eerste instantie wat onverschillig, maar dat viel vervolgens wel mee. Wel jammer als men aan het tafeltje naast je voortdurend probeert elkaar te overstemmen.
Lucien-Arend .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Hier samen met vrienden gegeten tijdens het Big Rivers festival Blues festival was een gezellige avond. Dit was mede door het prachtige weer, maar zeker ook door de het goede eten. De basis van het restaurant is goed Turks eten. Restaurant Babylon serveert mee dan enkel Döner Kebab. Allen lekker gegeten en de bediening was erg vriendelijk. Ga er zeker nog graag eens heen.
Latte A.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Voor een redelijke prijs kan je bij Babylo? heerlijk eten. Mooie locatie aan het water op het pleintje en met mooi weer heerlijk op het terras
PC1990 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Omdat mijn vriend verhuisd was had hij 'cadeaubonnen' gekregen van de gemeente Dordrecht. Erg leuk initiatief! Daarom besloten we bij Babylon te eten, want hier kregen we de tweede pizza gratis. De pizza's waren goed van formaat, goed en vers belegd en een goede bodem. Super! Bediening was vriendelijk. Goede prijs/kwaliteit verhouding! Aanrader.
Blackanon .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Bij babylon kun je erg lekker en niet al te duur eten. Ze gebruiken lekkere verse ingrediënten en alles is goed van smaak. De pizza's zijn echt een aanrader. Ze hebben ook hele lekkere voorgerechten en salades. Ik vind het zo lekker dat je ook als borrelhapje een schaal met gezonde komkommer, tomaat en olijfjes kunt bestellen i.p.v. alleen maar bittergarnituur. Bij de voorgerechten en de salade krijg je altijd een lekker gebakken broodje.

Het personeel is vriendelijk, maar soms als het druk is duurt het wel even voor ze je zien zwaaien en zo groot is het terras nu ook weer niet. Wanneer het druk is kan het even duren voor je eten er is, want de keuken is klein, maar ik heb geen haast. Ik heb hier gegeten tijdens het Big Rivers weekend en het hele terras zat vol, toch had ik best snel mijn eten.

Voor het decor niet zo'n hoog cijfer, want er is niet veel binnen en ook niet super bijzonder. Ik zit bij hun altijd op het terras.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
Vandaag hier geweest met een groep van 7. Allen waren we goed te spreken over het eten, we hadden van alles iets. Ik had voor af een smakelijk en vers gemaakt gerecht van onder andere tomaat, pepers, etc, met brood. De anderen aten alleen hoofdgerechten, ik een vleesmix met wat rijs en salade. Goed gekruid, wel een beetje droog, maar ala. We zaten wel erg krap, de zaak bestaat uit en fors terras en een piepkleine binnenruimte. Niet zo handig als het op 21 april nog steeds niet warmer wordt dan max. 14 graden. De verwarming stond dan ook aan, de kunst was daar niet tegen aan te gaan zitten. De kelner was aardig, maar schreeuwde ons wel heel luid een welkom toe. De serveerster zaaide enige verwarring door op het ene moment te laten weten al die Turkse namen van gerechten niet te kennen, op het andere moment Nederlandse omschrijvingen van de (juiste) Turkse naam te voorzien. Eén gerecht werd verkeerd geserveerd, de fout werd ruiterlijk toegegeven en in straf tempo gecorrigeerd, zelfs begeleid door het aanbod van een hele fles wijn. Kortom, aan aardig zaakje wat best wel de moeite van een herbezoek waard is
Hanny M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2012
We hebben hier zondag weer een keer gegeten met zijn tweeën.Ditmaal op het gezellige terras.We hebben beide kipstukjes in knoflook yoghurtsaus gegeten,lekker maar jammer er zat erg weinig knoflook in de saus.Heerlijke frietjes en lekkere frisse salade.Het personeel is vriendelijk en vlug.De zaak binnen is erg klein en naar de wc gaan is nogal vermoeiend,twee trappen op.Je loopt de calorieën er gelijk weer af.Verder goed bier,lekkere wijn en goede koffie.
Mae W.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
zaterdag 8 september op het terras gegeten. Kwaliteit/prijs in goede verhouding. Bij voorgerecht slechts één broodje en bij hoofdgerecht 2 + frites. Liever bij voorgerecht wat meer. Kip smaakte prima; groenten ook.
Jammer dat er geen ijs als dessert meer was.
Herman N.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Het was mooi weer, dus een goed moment om eens lekker op het terras van Babylon te gaan zitten en een broodje te eten. Ik ging zelf voor een brood met tonijn en gesmolten kaas en wat losse groenten: een eenvoudig gerecht, maar het was bijzonder lekker. Tel daar het vriendelijke personeel bij op en je komt aan een hoge waardering. Enkel het terras vond ik niet super (maar nog altijd prettig, temeer daar de tafeltjes ook niet te dicht op elkaar staan), het plein ontbeert toch wat sfeer. Maar daar kan Babylon ook weinig aan doen. De tafeltjes meteen tegen het gebouw zagen er wel gezellig uit. Al met al een plek om terug te komen, wat mij betreft.
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Hoewel het een Turks restaurant heet en er aardig wat Turkse mensen werken bij Babylon, is de iskender met kip niet zoals ik die ken van veelvuldig en angdurig verblijf in Turkije. Dat neemt niet weg, dat het gerecht (hier bereid met een soort shoarmakruidenen kerrie) wel smakelijk was. De Beytikebab was ook lekker. Een gastronomisch hoogtepunt is het misschien niet, als je toch even snel een hapje moet eten, dan is dit beslist een goede plek. De bediening op het terras is vlot en vriendelijk. Overigens, als u moeilijk ter been bent is het niet eenvoudig om via smalle draaitrappen het toilet op de tweede verdieping te bereiken. Dat is het enige echte minpuntje.