Babylon

Pannekeetweg 20 1704 PL Heerhugowaard Nederland Kaart

Over restaurant Babylon

Alles in stijl

Rode leren banken, witte servetten en open keuken geven dit grand cafe haar charme. De keuken, waar onder andere wildgerechten worden bereid, is Frans met wat verrassingen. Na een heerlijk diner kun je de nacht spenderen in het Babylon hotel. In stijl aankomen? Je kunt een limousine reserveren!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Babylon

Maandag t/m Vrijdag 07:00 - 22:00
- Ontbijt 07:00 - 10:00
Zaterdag en Zondag 08:00 - 22:00
- Ontbijt 08:00 - 10:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lydia Z.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten en waren gezllig uit
Cor H.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Uitgebreide kaart met heerlijke lunch gerechten. Vriendelijke bediening.
Han M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Babylon in Heerhugowaard is een fraai restaurant met erg fijne bediening. Het is modern ingericht waarbij wel te zien is aan het meubilair dat alles al weer een tijdje meegaat. De leuke tuin ligt aan een weg en het restaurant bevind zich in een industrie gebied. Iets waar je overigens niets van merkt. Goede parkeergelegenheid! Het eten is goed. Ik had de zeebaars en mijn gezelschap de scholfile. Alles heerlijk klaargemaakt. Vooraf hadden we een proeverij die bijzonder goed smaakte. De kaart is niet heel uitgebreid en dat komt wellicht de kwaliteit ten goede! De wijnen, inclusief de dessert wijn, zijn goed geselecteerd. Smaakvol en passend bij de gerechten. Een restaurant om zeker nog een keer te gaan eten.
Denise B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Gezellige sfeer, goede bediening en de beste kwaliteit eten in Heerhugowaard naar mijn mening! altijd tevreden hier. Aanrader.
Dick S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
goede oplettende bediening mooie kaart met streekproducten een goede wijn keuze bij het hoofd menu goede sfeer in het restaurant. kortom Babilon is een goede keuze.

Kees K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Babylon Heerhugowaard een aanrader.Mooi restaurant, gezellig en warm.
Toen we aankwamen eerst buiten op het prachtige terras wat gedronken.
Daarna heerlijk gegeten als hoofdgerecht tarbotfilet welke voortreffelijk was.
Prima wijnen met gratis karaf water.De bediening uitstekend en vriendelijk.
We zijn ook blijven slapen op een prima kamer, grote badkamer en uitstekende bedden.
Het was die dag vrij warm echter geen probleem door de airco.
Na een heerlijk en uitgebreid ontbijtbuffet, letterlijk alles was aanwezig, zijn we naar Schagen gegaan voor de Westfriesemarkt.

1979 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Uitgebreide kaart, misschien wel te uitgebreid; het restaurant was onderbezet qua personeel. De 'vreetschuur' zat bomvol en hier was duidelijk niet op gerekend. Wij hebben anderhalf uur moeten wachten voor zowel het voor- als hoofdgerecht daarna nog een halfuur voor het nagerecht. Ze gaven twee groepen die notabene een uur vroeger kwamen dan ze hadden gereserveerd voorrang!
Er werden wel excuses aangeboden en een gratis drankje, maar dit was het personeel alweer vergeten toen wij wilden betalen.
Het eten was vet en zout. Patat was niet gaar, nauwelijks groenten. Daarnaast zaten we op de te brede stoelen en banken onderuitgezakt.
Bediening weet niet of er noten in de appeltaart zitten, omdat zij deze niet zelf maken. Voor een koffie als dessert betaal je meer, vanwege de truffel die erbij zit!
De prijs van het eten is hoog, als je dit vergelijkt met de kwaliteit en de sfeer die je ervoor krijgt.
Kortom een restaurant dat nog veel moet leren als het om gastvrijheid en kwaliteit gaat.
TheLionKing .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Vandaag gingen wij voor de brunch naar Babylon. Helaas voldeed het niet geheel aan onze verwachtingen en de beloftes die men op internet doet, jammer! De bediening die anders altijd goed in vorm is, liet vandaag ook de nodige steken (oh nee, ik bedoel glazen) vallen. Vooraf was er afgesproken dat de kinderen niet meededen met de brunch, maar voor het kindermenu zouden gaan. Dit werd gemist en werd er zelfs aspergesoep voor de jongste deelnemer van 1 jaar oud gebracht. Vervolgens werden er 2 kindermenu's helemaal niet geserveerd. Als er dan het één en ander mis gaat, is het klantvriendelijk om een gebaar te maken naar de klant, bijvoorbeeld een drankje aanbieden of iets dergelijks. Niets van dat alles, nee Babylon heeft vandaag bij ons geen punten gescoord!
J.P. J.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
27 april 2016
We hebben 2 keer hamburger en 1 keer ravioli gegeten.
Kwaliteit zijn we beter gewend bij Babylon.
Bediening was te informeel en dominant.
De meest brutale uitsmijter kwam bij het afrekenen:
"welk bedrag mag ik invullen?"
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Op zaterdag 23 april ingechequed bij Hotel Babylon voor een familieweekendje in Heerhugowaard. Wat een TOP tent is dit!! Alles klopt hier. Voortreffelijke kamers, heerlijke bedden, vloerverwarming in de badkamer, een zalige regendouche maarrrr.......het Grand Cafe Restaurant overteft alles. 's Middags daar gerserveerd om de verjaardag te vieren van mijn man met de familie. Heerlijke koffie met zalig gebak. Hadden afgesproken dat we allemaal iets anders zouden nemen om op deze manier alles te kunnen proeven. Eeten prima deal bleek achteraf. Daarna aan de borrel met een overheerlijk plateau hartige hapjes. De volgende dag wachtte ons nog een voortreffelijk uitgebreid ontbijtbuffet. Te veel om op te noemen. Maar wat zeker niet vergeten moet worden is het personeel. Wat loopt en werkt hier een vriendelijke staf. Van eigenaresse, keukenpersoneel, bedienend personeel tot receptioniste toe. Allemaal even aardig. Dit lijkt een overdreven recentie maar niets is minder waar. Ik zou zeggen ga het zelf beleven. Het is zeker de moeite waard.

E.sieraad .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Hier een verrasingsmenu van de chef gegeten mooie gerechten met mooie smaak combinaties .
Daarbij heerlijke wijnen geadviseerd door de bediening .
Een heerlijke avond gehad dit bedrijf is zeker wel de top in Heerhugowaard.
MasterchefLangedijk .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Na jaren weer eens naar Babylon. Om half 6 zaten er al meerdere mensen te eten. We moesten even wachten op de kaart. Ober nam naast de kinderen plaats op de bank om de bestelling op te nemen. Beetje amicaal maar wel gewaardeerd. Lekkere texelse bieren van de tap. Noorderwiend smaakte erg goed. Vooraf broodjes en nacho's met aioli en kruidenboter. Erg lekker. Hoodgerechten prima, eendenborst erg mals en catch of the day kabeljouw en dorade prima. Alleen de gebakken aardappelschijfjes waren te zwart doorbakken. Voor de kinderen ook een eigen kaart met varekenshaas sate en kibbeling. Goed verzorgd. Desserts met chocolade brownie en warm chocolade taartje, heerlijk maar wel erg machtig. Kinderijsjes en hangop met kersen waren ook niet te versmaden. Erg aardige bediening en gastvrouw waarmee we werden uitgeleid had tijd voor een praatje. Prima keuze om na jaren weer eens te terug te gaan, geen spijt van.
Suzan S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Vanmiddag genoten van een 3-gangen lunch van de Chef.
Een echte aanrader!
Vriendelijk personeel en zoals altijd een prettige sfeer bij Babylon.
We komen zoals gebruikelijk, gauw weer terug voor lunch of diner.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Vanavond met vrienden gegeten het zag er erg verzorgt uit heerlijke gerechten met vriendelijk personeel een echte aanrader
Gijsgeniet S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Weer eens een bezoek aan Babylon gebracht. Gekozen voor het Babylon menu. Voorgerecht Steak Tartare. Prima vers vlees met een garnituur van knoflook saus, uien, augurk, kappertjes enz. Wat het voor mij helemaal af zou hebben gemaakt is de rauwe eidooier die je er zelf doorheen mengt, maar sommigen gruwen ervan. Hoofdgerecht zeebaars. Mooi gebakken op de huid, niet te ver door. Verse groentes erbij/onder. Met als verrassing geconfijte sinaasappelschil. Heerlijk allemaal. De begeleidende patat en mayo ken merkte zich vooral door het feit dat het zeker niet huisgemaakt is. Als dessert plateau met kaas. Drie verschillende soorten met als voornaamste kenmerk allemaal wit en met name de blauwe zout en weinig blauw te ontdekken. Vijgenbrood erbij heerlijk, licht geroosterd. Met wat meer raffinement stijgen ze wat ons betreft hoger op de ladder.
Andre K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Warm mooi restaurant , we werden fijn begroet en naar een mooi plekje gewezen . Eten zeer goed voorgerechten leken wel schilderijen niet verwacht . Was een top avond ! Zeker weer terug hier heen
E_ .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Mooi ingericht en ruim restaurant met vriendelijk personeel en vlotte bediening.
Maar er is wel heel erg weinig licht en het knippert constant, waarschijnlijk als ze een grote stroomverbruiker aanzetten, maar dit gaat de hele avond door. Behoorlijk storend.

De saté besteld met huisgemaakte frites en huisgemaakte mayonaise.
De huisgemaakte mayonaise smaakte naar fabrieksmayonaise en bleek dit bij navraag ook te zijn. De huisgemaakte frites was een twijfelgeval, maar die zijn in elk geval veel te hard en te lang gebakken geweest.
Het vlees van de saté was aardig, de garnering van fruit wel origineel, maar de satésaus was veel te dik, veel te donker en veel te zoet. Er zat ook een heel nare bijsmaak aan. Alsof het al 4 dagen warm wordt gehouden en helemaal ingekookt is.
De biologische appelsap was van een niet-biologisch merk (Appelaere) maar kostte toch 2,65 voor 200ml.

Al met al een eens maar nooit meer. Er is te veel slordig gedaan en er staan dingen op de kaart die niet kloppen, dingen die voor mij een trigger zijn om ergens te eten.
Eva B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Onze trouwdag vandaag, met onze 2 kinderen uit eten. Er was gereserveerd maar er stond geen tafel voor ons klaar. Eerst werd ons een plekje buiten aangeboden. In de schaduw, in de wind. Wij hadden liever een plek binnen. Bediening was vriendelijk en begripvol. Maar in de keuken ging een hoop mis. (dochter kreeg volwassen gerecht, zoon kreeg veel te dikke pannenkoek en de nagerechten werden totaal niet gelijk uitgeleverd. echt jammer. Wel werden de problemen netjes opgelost maar al met al toch voorlopig geen babylon meer voor ons.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Prima hier gegeten mooi opgemaakte borden en leuke bediening wel wat vet eten na mijn smaak. wijnen prima. Heb wel eens een lunch gehad en dat liep uit op een uur omdat we steeds vergeten werden dus die sla ik hier verder zakelijk over
Emmyvg .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Prima gegeten. Ik was eerlijk gezegd verrast, had er weinig van verwacht gezien de ligging (op een bedrijventerrein) en de uitstraling (type "doperwtjes uit blik"). Het was gewoon erg lekker. Hele leuke en vriendelijke bediening. Soms moesten we wel wat lang wachten tot er iemand kwam. Zeker voor herhaling vatbaar.