Babbels

Lange Veerstraat 23 2011 DA Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Babbels

Nostalgie in Haarlem

Midden in het bruisende Haarlemse centrum ben je voor een gezellig en billijk diner bij Babbels aan het goede adres. Nostalgie in een bruin cafe waar het dagmenu en gastvrijheid zegevieren. Vier je je verjaardag? Dan word je extra in het zonnetje gezet!

Meer informatie over restaurant Babbels

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken

Jouw recensie over het restaurant Babbels

Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Gisteren (zondag 4 februari) hier opnieuw voortreffelijk gegeten, gebruik makend van een IENS deal. We waren ver voor de gereserveerde tijd bij het restaurant aangekomen, maar gelukkig werd daar geen enkel probleem van gemaakt. We werden keurig naar onze gereserveerde tafel geleid. Deze bevond zich aan het raam, zodat we mooi zicht hadden op het drukke verkeer (voetgangers, fietsers en scooters – auto’s mogen er gelukkig niet komen). Hoewel we hier eerder zijn geweest, viel me nu pas de leuke beeldjes van zwarte muzikanten op de vensterbank op. Onwillekeurig moest ik denken aan straatmuzikanten in Louisiana. Aan de wand tegenover mijn positie bevond zich een moderne en fraaie wandschildering (of replica – lastig te zien bij het licht en de afstand tussen ons en het kunstwerk – van Wibbe) (waarschijnlijk Wibbe Boerma, maar de kunstenaar had zijn/haar kunstwerk alleen gesigneerd met Wibbe). De donkere uitstraling past goed bij het interieur, waardoor het niet te opvallend aanwezig is. Voor een eventuele verdere indruk van het restaurant, zie mijn vorige recensie van 25 maart 2017.
Nadat we een drankje hadden besteld (Bitter lemon voor mijn lief en een Affligem Tripel – gelukkig hebben ze die nu – voor mezelf), kregen we de menukaarten uitgedeeld. Daarbij werden we opmerkzaam gemaakt op een aantal hoofdgerechten buiten de kaart om, die op krijtborden bij de bar waren aangegeven. Dat waren in ons geval 2 (of naar keuze 3) sliptongen, zeetong, hertenbiefstuk en struisvogelbiefstuk. Met die uitbreiding van de menukaart waren we heel blij en daar hebben we ook ons voordeel mee gedaan.
Om de eerste honger te stillen, namen we alvast een lekker warm broodje met daarbij zowel kruidenboter als aïoli.
Mijn lief koos als voorgerecht de vijf gebakken gamba’s in een speciale pittige olijfolie. Dat wil zeggen, er zouden vijf gamba’s moeten zijn volgens de menukaart, maar mijn partner kreeg er maar liefst zeven. Omdat zij het was, kennelijk. Mijn voorkeur ging uit naar de Parmaham met meloen. Dit voorgerecht was me de vorige keer uitstekend bevallen en dat deed het nu weer, al had het gerecht nu een wat andere twist. Op een langwerpig bord lagen op de randen nu de torentjes van meloen met ham omwikkeld. Vier op de hoekpunten en twee in het midden. Ieder torentje was voorzien van een schijfje komkommer en een blaadje rucola. De rest van het bord was opgevuld met slierten gele paprika, pijnboompitjes en cherrytomaatjes. En, heel bijzonder, in het midden stond een glaasje witte port met daarin twee schijven komkommer. Dat laatste kende ik nog van ons vorige bezoek. Maar het blijft een bijzondere vondst. Als geheel zag dit gerecht er gewoon zeer fraai uit. Duidelijk was veel aandacht besteed aan de presentatie en de smaak was opnieuw verrukkelijk.
Toen was het tijd om onze glazen te laten hervullen. Zowel mijn gezellin als ik besloten om voor een gerecht op het krijtbord als hoofdgerecht te kiezen. Voor mijn disgenote werden het de drie sliptongen en ik opteerde voor de hertenbiefstuk. Mijn partner kreeg drie flink grote sliptongen en een schaaltje rauwkost. Gelukkig kreeg zij voor het fileren zo’n speciaal mes. Dat vergemakkelijkt het werk aanzienlijk. Ze genoot enorm van die vissen. Mijn hertenbiefstuk was werkelijk uit de kunst. Precies goed medium bereid met een overheerlijke smaak. Een geweldig goed stuk vlees, subliem vol van smaak en heerlijk sappig. Een pure verwennerij voor de tong. Het water loopt weer in mijn mond als ik aan gisteren terugdenk. Maar niet alleen het vlees was top, ook de huisgemaakte saus was goddelijk. Ik dacht aan een mosterd-pepersaus, maar het bleek een peper-roomsaus te zijn. Toch leek ik iets van een mosterdsmaak te proeven. Hoe dan ook, de saus was om je vingers er bij af te likken. Bovendien werd die opgediend in een schenkkannetje, zodat je helemaal zelf kon bepalen hoeveel je ervan wilde gebruiken. Klasse! Tevens was dit gerecht voorzien van warme groenten in de vorm van rode paprika (strikt gezien een vrucht natuurlijk), courgette en sperziebonen. Allemaal goed passend bij de smaak van hertenvlees. Ook een schaal met frites ontbrak niet. Omdat we beiden vol zaten, hebben we daar echter niets van genomen. Ze zagen er echter mooi van kleur uit.
Tot besluit het dessert. In het geval van mijn tafelgenote was dit Dame blanche met warme chocoladesaus en een schijfje sinaasappel. Ze schepte het ijs helemaal om, zodat de chocolade zich helemaal met het ijs vermengde. Zo vindt ze het ijs het lekkerst. Niet onbelangrijk: ze verzocht om de slagroom weg te laten en daar werd prima gehoor aan gegeven. Zelf nam ik net als de vorige keer de Coupe karamel, met zalig vanille- en karamelijs en -saus en een kletskop. De kwaliteit van het ijs was gewoon heel goed te noemen. Geen harde stukjes bevroren ijs erin en een natuurlijke flavour. Ook bij mijn coupe zat een schijf sinaasappel.
Afronden deden we met een beker verse muntthee van – jawel – de zaak.
Omdat het niet druk was, konden we met zowel het personeel als de eigenaar een gezellig praatje maken. Het personeel kweet zich uitstekend van zijn taak, was zeer toegankelijk en alert. Kortom, we hebben een zeer fijne avond gehad en genoten van het eten.
N.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Het was rustig, maar prima gegeten. Er was voldoende ruimte tussen de gangen door. Vriendelijk personeel.
Als ik iets aan commentaar zou moeten geven: geef de mogelijkheid tot het kunnen kiezen tussen patat en/of gebakken aardappelen.
Erna G.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
heerlijk gegeten erg aardige mensen zeker voor herhaling vatbaar!!!,
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
lekker eten en vriendelijke bediening
Walter - Leann D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Rustig restaurant, prima service, hadden via Iens met korting gereserveerd. Keuze uit volledig menu. Voorgerecht carpaccio & visproeverij waren lekker. Lamshaas was mals en de tournedos 220 was perfect. Lekkere al-dente groente erbij. Dame Blance helaas met chocoladesaus uit een fles. Al met al voor herhaling vatbaar (wel met korting).
Sonja T.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening! Aanrader!
Manja K.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Lekkere vis en de gegrilde groentes waren verrukkelijk.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke ontvangst en goede en attente bediening. Zeker de moeite waard om hier nog een keer terug te komen.
Hedy M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Gezellig restaurant ,huiselijke uitstraling eten was lekker en de bediening was goed ,persoonlijk aandacht.
goede uitleg bij vragen .
abigale A.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heerlijk gegeten bij restaurant babbels in het centrum van haarlem ik heb de spare ribs genomen die gewoon van het botje afvielen restaurant babbels is echt een aanrader
Els K.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Bediening was redelijk goed maar mijn dorado was niet goed door bakken,wel een neiuwe gekregen maar dan is de eet lust er wel een beetje vanaf.
marcell F.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Echt een top avond gehad bij babbels!!!!!! al gelijk een leuke ontvangst van de bediening daar naast hadden we een heel leuk tafeltje ik heb gekozen voor de herten biefstuk die perfect was gebakken zoals gevraagd 'medium-rare' nagerecht gekozen voor de toet gezellig die hartstikke leuk is opgemaakt
babbels is zeker een aanrader als je een restaurant in Haarlem zoekt!!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Heerlijk gegeten sfeervol en hele aardige bediening. Prijzen zijn redelijk en zeker waard voor wat je krijgt! We zijn erg tevreden met ons bezoek en gaan dit zeker herhalen.
Frits D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Eten op zich lekker, ambiance wel erg simpel Bediening goed. Prijsniveau aan de hoge kant voor wat er geboden wordt.
Emmely S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Mijn man en ik hebben heerlijk gegeten bij Babbels. Ik had de zeetong en mijn man had de hertenbiefstuk. Dit was overheerlijk!
De bediening was heel erg vriendelijk en attent. Ze ontvingen ons met een brede lach. Zeker een aanrader!
thomas S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Redelijk eten, wat aan de hoge prijs/
kwaliteit verhouding, patat was slap en bier was zuur, verder aardige bediening en snel!
rob B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
heb lekker vis gegeten met mijn partner
daarna lekker toetje
kregen 20 /procent korting op de rekening
goed aan te raden bij vrienden en kennissen
Rob
Marja L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heel vriendelijke en attente bediening! Zeer gastvrij. Leuke kaart, eten is boven verwachting lekker en smaakvol.
Het is meer de presentatie van inrichting, licht en geplastificeerde kaart wat de indruk geeft van een doorsnee restaurant, en dat is het dus niet!!
Luuk Z.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
De champignons gegaard in room met Old Alkmaarder kaas was verrassend en voortreffelijk. De hertenbiefstuk (buiten het menu om) was op verzoek perfect 'rare' gebakken. Tel daarbij de sfeer, de prettige bediening, de goede timing en de heerlijk wijn op en Babbels is een aanrader.
Ans R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wij zijn zeer tevreden. Het waren ruime porties, evenals de hoeveelheid wijn. Wij waren die dag 42 jaar getrouwd en kregen nog een kaarsfontein aangestoken bij het dessert. Prima bediening.