Babbels

Lange Veerstraat 23 2011 DA Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Babbels

Nostalgie in Haarlem

Midden in het bruisende Haarlemse centrum ben je voor een gezellig en billijk diner bij Babbels aan het goede adres. Nostalgie in een bruin cafe waar het dagmenu en gastvrijheid zegevieren. Vier je je verjaardag? Dan word je extra in het zonnetje gezet!

Meer informatie over restaurant Babbels

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Terras
7,2
scharrepkopje .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Het eten was echt prima, zat heel veel smaak aan. Ondanks dat het druk was hoefden we niet heel erg lang te wachten. De bediening was ook goed. Alleen vind ik het jammer dat het speelgoed kamertje er niet meer is..... Was vroeger echt de Eye catcher van Babbels.
Joke A.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
geboekt via AH actie keuze uit drie gangen menu carpaccio, geitenkaasje met noten hoofd gerecht ossenhaas puntjes met keuze uit verschillende saus. Schol filet beide met verschillende soorten lekkere groeten.
dessert vanille ijs met caramel of dame blanche met slagroom. Of koffie.
de zaak zelf kan wel een update gebruiken wel schoon maar niet echt gezellig.
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Goede bediening. Leuke lokatie. Nou zijn wij niet zo moeilijk en dankzij de zegelbon van AH hadden wij een gezellige avond!
EricaUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
AH menu beviel verrassend goed. Niet bijzonder, wel gewoon goed & lekker. Andere gerechten die langskwamen, zagen er ook goed uit. Sfeer van een eenvoudig familiebedrijf. Ondanks enorme drukte toch behoorlijk vlotte opvolging van gerechten (we waren wel al vroeg begonnen). Voor het afrekenen moesten we wat geduldiger zijn.
Heel geschikt voor een hapje na het shoppen. Voor een speciale gelegenheid zou ik voor een iets luxer restaurant kiezen.
Grappig om te zien hoe bijna alle bezoekers moeite hadden om de juiste ingang te vinden. Tip voor het restaurant: geef dit duidelijker aan.
brammati .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Via de AH restaurant actie gegeten. Wij waren niet op de hoogte dat je dan uit een aangepast menu moesten kiezen . Er stond ook een normale kaart op tafel (vreemd achteraf) dus vroegen toen wij ons drankje kregen wat de bedoeling was. Er werd verteld dat we ook van de gewone kaart mochten kiezen. Bij het bestellen bleek dit echt. Iets het geval. Er was enkel keuze uit 2 voorgerechten, 4 hoofdgerechten en 2 nagerechten. Jammer, wij hadden er wat meer van verwacht. Daarentegen was het eten prima, en de verdere service ook voldoende. Wellicht iets duidelijker communiceren.
StienaT .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Vriendelijke bediening, heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Voorgerecht Carpaccio mag iets smakelijker, maar hoofdgerecht ossenhaaspuntjes en nagerecht caramel ijs was een aanrader.
lavoo .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
De ontvangst was gastvrij. Hoewel wij te vroeg aangekomen zijn was er toch nog een plaats bij het raam.De rode wijn was zeer aangenaam. Je kon steeds uit twee gerechten kiezen. Wij waren daar met de AHrestaurant-actie.
Wij hebben daar heerlijk gegeten!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
met de ah-actie hier met z'n tweeën gegeten. Beide de carpaccio, ossenhaaspuntjes en de dame blanche. Stuk voor stuk erg lekker, vooral de ossenhaaspuntjes waren heerlijk medium-rare, precies zoals gevraagd!
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
De kaart was beperkt maar dat kan komen omdat wij er kwamen met de AH actie. Kaart was oké. Voldoende. 1 ding viel op. Geen vegetarisch hoofdgerecht op de kaart. Na navraag was het er wel. Een aardige ontvangst. Leuke spontane vrienden delijke dame. Misschien de eigenaresse? Jonge wel erg vriendelijke meisjes in de bediening.
Er passeerde op onze tafel : Carpaccio, geitenkaas, kipsate en ossenhaas, voor de laatste moet je bijbetalen. Geen issue. Was heerlijk vlees. Goede voorgerechten, prima hoofdgerechten en het toetje dame blancher en caramel
coupe ook goed. Geen hele gezellige tent maar voor gezellig kletsen met vrienden, vriendinnen, kennissen erg geschikt. Ik vind het een beetje zo'n doordeweeks tentje waar je goed kan eten, geen gedoe, en goede prijzen dus goed al met al.
kuijperjc .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wij hebben uitstekend gegeten. Wij hebben ( in andere restaurants ) hetzelfde besteld . De sauzen werden apart geserveerd, terwijl de saus vaak over het vlees werd geserveerd. De hoeveelheden voor een driegangenmenu waren goed op elkaar aangepast.
Kortom : bijzonder tevreden.
TrEel .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Ons viel de kwaliteit van de Carpaccio en vooral de Ossenhaaspuntjes op. De laatste waren heerlijk mals, daar kunnen we geen ander woord voor in de plats zetten. Ook het dessert, de Coupe Caramel was heerlijk. Kortom, we hebben genoten.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Was duidelijk weer een menu met speciaal voor AH verhoogde prijs t.o.v. hun normale drie gangen diner. De kwaliteit was goed te noemen alleen wel simpele gerechten.
Elianne K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wat een slecht ontvangst zeg. We kwamen 10 min later binnen dan gepland vanwege de bus die vertraging had. Krijgen we doodleuk op een niet vriendelijke nogal boze manier te horen dat we te laat zijn en dat de tafel weg is.
Sorry maar dat kan je ook op een vriendelijke manier uitleggen en je gast het gevoel geven dat ze alsnog welkom zijn.
Het liefst was ik al meteen de deur uitgelopen, dan ben ik er gauw klaar mee.
Gastvrouw even gebabbeld met de keuken en toevallig was er nog een tafeltje vrij (onze). Drinken en broodje besteld. Het meel moest volgens mij nog eerst gemalen worden. Na 20 min hebben we toch maar even gevraagd waar ons broodje bleef. Oh ja ga ik halen was het antwoord.
Voorgerecht geitenkaas was oke, had wat scheutiger gekund met de sla want die was ver te zoeken.
Hoofdgerecht saté was prima, patat bagger vet dus laten staan.
Bij het hoofdgerecht drinken besteld. Einde van het hoofdgerecht maar even gevraagd waar mijn wijn bleef. Oh ja ga ik halen. Komt er 10 min nadat iemand de wijn had gebracht nog iemand wijn brengen omdat ik deze een half uur geleden besteld had.
Dessert hadden we doorgegeven. Dat kwamen daarna nog 3 collega's vragen en weer duurde het ruim 20 min voordat we deze op tafel hadden staan.
Al met al had ik het gezellig met mijn vriendin maat dat was eigenlijk het enige pluspunt van de avond.

De bediening laat te wensen over, communicatie tussen het personeel is ronduit slecht te noemen.
Persoonlijke hygiëne van 1 serveerster was niet fijn. Als ze langs liep rook je al een sterke zweetlucht.
Een restaurant om gauw te vergeten en nooit meer heen te gaan.
winni3 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Bediening vond ik onprofessioneel, geen lach kon ervan af , het leek net of ze dachten moet ik weer werken. Eten was goed moets wel wat salade bijbestellen want dat zat er niet bij jammer,kost 2€ verder Oke
Stephan R.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Heb hier een diner gehad met 4 personen via de AH actie. Het menu kwam op een geprint blad papier met een heel summiere keuze van de gerechten terwijl de eigenlijke kaart veel uitgebreider is. Voor, hoofd en nagerecht voor 30 euro is niet veel, maar de kwaliteit en kwantiteit valt wel erg tegen. De opmaak van een geitenkaas met 4 halve tomaatjes en 2 stukjes komkommer laat niet echt van fantasie spreken. Voor de uitleg wat de sate in babbels marinade is, is ons na 2 keer vragen nog steeds niet duidelijk. Het verschil tussen de ossehaaspuntjes en de entrecote uitleg is dat het ene zouter is dan het andere....... Mocht men nog aan verbeteringen willen denken bij Babbels dan zou voorgaande uitleg aan het bedienend personeel bijdragen met daarbij tevens een etiquette qua opdienen en afruimen. Vrij rumoerige omgeving en vonden wij het al met al een zeer slechte ervaring en gaan hier niet nog eens eten, daar er in haarlem vergelijkbare restaurants zijn met een veel betere ervaring.
Sabine D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Met z'n tweeën wezen eten. Het AH-menu was beperkt, maar precies wat we lekker vonden. De carpaccio was heerlijk, zoals altijd. De kipsaté was nét niet meer rauw, maar op het randje. Wel lekker mals. We waren vroeger dan gereserveerd, maar konden al plaats nemen en waren één van de eerste. Omdat we aan de vroege kant waren kregen we ons voorgerecht heel snel, daarna Werd het wat drukker, maar we werden keurig bediend en hoefden niet te lang te wachten. De inrichting en sfeer is gezellig, maar de tafeltjes zijn klein en de houten stoeltjes zitten aan het eind niet meer zo heel lekker. Verder prima.
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Prima restaurant. Geen bijzonder lekker bereide maaltijden, maar zeker goed te eten. Ambiance is wat sober, door de minimale inrichting.
PeterHaaksbergen21 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Ik ben bij babbels gaan eten samen met me familie. We waren met ze 6en er was een leuke tafel aan het raam apart gehouden voor ons. Het was best druk dus het was maar goed dat we gereserveerd hadden. Vriendelijke bediening en gezellige sfeer. Ik zelf had de vleesmix, het vlees was heerlijk en de pepersaus al helemaal. Zeker voor herhaling vatbaar!
larissa B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heerlijk buiten gegeten , klein terras maar daar kunnen hun verder niks aan doen. Ossenhaas smolt als boter op je tong ! Carpaccio ook lekker ! Alleen waren de porties wel iets aan de kleine kant . Zou zeker terug komen maar dan wel met de ah bon anders iets te duur ( vanwege de porties , niet de smaak ! )
Dolf W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Bediening was vlot en vriendelijk,voorgerecht en hoofdgerecht waren wat je van Babbels verwacht.De witte wijn was buitengewoon lekker.