Babbels

Lange Veerstraat 23 2011 DA Haarlem Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Babbels

Nostalgie in Haarlem

Midden in het bruisende Haarlemse centrum ben je voor een gezellig en billijk diner bij Babbels aan het goede adres. Nostalgie in een bruin cafe waar het dagmenu en gastvrijheid zegevieren. Vier je je verjaardag? Dan word je extra in het zonnetje gezet!

Meer informatie over restaurant Babbels

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Terras
7,2
rtwchick .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Ik kom al jaren bij Babbels maar was nu een tijdje niet geweest. Er waren wat dingen veranderd o.a. het menu. Het eten was niet slecht, smakelijk maar niet wat ik me herinnerde. De tournedos (wat normaliter een blok vlees was toch) had opeens de platte vorm van een biefstuk wat de smaak niet ten goede kwam. 19€ daarvoor vind ik niet terecht. Vooral omdat ik beter gewend was. Voorgerechten waren wel weg lekker. Misschien dat het management veranderd is maar Babbels zal iig niet meer mijn nummer 1 restaurant in Haarlem zijn. Het is nu middelmaat. Erg jammer na 10 jaar trouwe klant te zijn geweest.
Natasa V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Het eten Was matig/slecht. Vis en vlees te zout en groente niets bijzonders en ook te zout. sausjes onsmakelijk Toetjes bewust overgeslagen. Personeel was vriendelijk. Ik ga niet meer daar eten
Prijs kwaliteitverhouding is slecht. Met 30 procent korting koste mijn maaltijd en glas lauwe chardonnay bijna 29 euro. Nee..niet goed. Helaas.
marijke W.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijk gegeten!!
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Via Iens geboekt met 30% korting. Vriendelijk bediening, lekker eten, vlees mals. Kleine kaart met recht toe recht aan gerechten. Voor herhaling vatbaar.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Zaterdag 25 maart hier met een IENS Deal gegeten. We waren de eerste gasten, maar spoedig volgden anderen. We kregen een tafel aan het raam, zodat we goed zicht hadden op het drukke fiets- en voetgangersverkeer. Dit grote raam is opgedeeld in kleine ruitjes en kan deels worden opengezet door het onderste deel van het raam omhoog te trekken (schuifsysteem). Langs de wanden een zachtgele lambrisering met op de plank die lambrisering van de rest van de muur scheidt, een hele verzameling aan wijnflessen. Kortom, van binnen zag het er allemaal heel knus en informeel uit.
Nadat we een zoete witte wijn voor mijn partner en een Duvel speciaal bier voor mezelf hadden besteld, wierpen we een blik op de menukaart. Vrij kort daarna kwam een meisje van de bediening vragen of we er al uit waren. Een beetje te enthousiast, want we hadden nog amper tijd gehad om het menu te bekijken.
Even later hadden we onze keuzes gemaakt. Het voorgerecht voor mijn gezellin werd de champignons met kaas uit de oven. Deze waren volgens haar zeer smakelijk. Zelf ben ik dol op de combinatie van meloen en (Parma)ham. Normaliter krijg je dan wat schijven meloen en plakken ham, maar in dit restaurant werd veel aandacht besteed aan de presentatie. Ik kreeg een groot bord met stukken meloen omwikkeld met Parmaham verspreid over het bord en tevens voorzien van aardbeien en rucola. Ook zeer verrassend was een glaasje witte port met schijfjes komkommer daarin. Een fantastisch lekkere vondst!
Uiteraard nam ik nog zo’n speciaal biertje voordat we aan ons hoofdgerecht begonnen. Dat was voor mijn tafelgenote de lamshaas en voor mezelf de eendenborstfilet. Daarbij kregen we zo op het oog dezelfde groenten: sugar snaps, rode en gele paprika en courgette. Daarbij kreeg ik sinaasappelsaus keurig in een schenkkannetje, zodat de saus naar believen kon worden toegevoegd. Beiden waren we zeer verguld met ons hoofdgerecht. Tevens kregen we een schaal goede frites.
Voor het dessert had mijn lief haar oog laten vallen op de “Toet gezellig met elkaar”. Dat nagerecht zag er heel feestelijk uit met fruit als kiwi, appel, aardbei maar ook een soort van spekkoek. Helaas ook met slagroom en daar huivert mijn meissie van. Dat zij geen slagroom lust, had ze nadrukkelijk aangegeven. Duidelijk was er een communicatiestoring, want de dame aan de tafel naast ons kreeg bij haar nagerecht geen slagroom, terwijl dat er wel bij hoorde. Gelukkig kon die slagroom eenvoudig naar mijn dessert worden overgeheveld. Dat was de coupe karamel: zalig karamel- en vanille-ijs met een kletskop.
Tot besluit namen we nog een verse muntthee.
De bediening was heel vriendelijk, maar voor het meisje dat ons deels hielp, was het waarschijnlijk de eerste dag dat ze hier werkte en dan gaat er uiteraard weleens iets mis. Ze was echter heel vrolijk en goedlachs en dat is ook heel wat waard. Ook met de rekening ging het even mis, daar de korting niet verwerkt was. Dit werd echter prima gecorrigeerd.
Harcko P.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Erg vriendelijk personeel en heerlijk gegeten. De borden zijn met zorg opgemaakt en de sfeer is er goed. Een aanrader! In dit restaurant wordt aandacht aan je besteedt.
Lies N.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Ontvangst was netjes. Eten was smakkelijk en goed. Wij zaten bij het raam, daar was het wel fris, dat was jammer. Vriendelijke bediening.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Wij zijn er pas geleden met 4 personen wezen eten. Leuk restaurant, prijs/ kwaliteit verhouding klopt niet.

Ik ben zelf gluten en lactose vrij. Het staat op het menu dat het kan. Dit kan dus niet. Er wordt wel rekening mee gehouden, maar het serverende personeel SNAPT er helemaal niets van. Voor iemand die een dieët probleem heeft kun je hier beter niet gaan eten.

Wat je krijgt is lekker hoor, maar de porties en hoe het er uit ziet en wat er allemaal wordt geserveerd behoort niet tot de prijzen die worden gevraagd.
John K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We werden hartelijk ontvangen,vriendelijke en accurate bediening,ondanks de drukte.Het eten was niet bijzonder maar wel van goede kwaliteit,de tournedos was zoals ik gevraagd had, medium en dat is voor sommige andere restaurants al moeilijk, maar hier niet dus.
danawilms .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Met de AH actie kon je kiezen uit een zeer beperkt drie gangen menu voor 32,95. Mijn vader en ik hadden beiden een geitenkaas "salade" vooraf (blaadjes ijsbergsalade, hier een gegrilde geitenkaas op en een paar plakjes komkommer en tomaat er om heen). Erg karig. Kipsaté als hoofd, gewoon prima van smaak, maar meer een "pub" maaltijd. Als toetje kon je kiezen tussen een dame blanche of coupe karamel. Ook gewoon prima, maar niet iets waar ik voor naar een restaurant zou gaan. De bediening leek slecht op elkaar ingespeeld. Kwamen vaak naar de tafel en vroegen dezelfde dingen, of kwamen met dingen aanzetten die wij niet besteld hadden. Wel vriendelijk verder. Al met al redelijk aan de dure kant voor wat je krijgt. Vroeger, toen Babbels nog andere eigenaren had, was het een prima tent. Ik zou er nu echter niet meer uit eten gaan.
johan L.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heel goed samengesteld menu, volop keuze, kwaliteit was meer dan prima. Sfeer in restaurant was prima. Goede bediening. Kortom, gezellig avondje uit !!!
Margot G.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Toen ik gisteravond mijn uitgaven noteerde bekroop mijn het gevoel dat ik de rekening beter had moeten bekijken of in elk geval meegenomen had. Ik had samen met een vriendin gegeten en vond achteraf het bedrag van iets meer dan 82,= euro wel hoog voor hetgeen wij genuttigd hadden te weten ieder 2 glazen witte wijn en het menu van de ah actie. In plaats van het dessert van de kaart een kopje koffie.
steven_mulder .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Na een dagje winkelen kwamen wij 45 minuten te vroeg bij Babbels aan maar dat was geen enkel probleem en wij werden hartelijk ontvangen. De speciale AH-actie menu kaart bood voldoende keus. Wij namen als voorgerecht de geitenkaas-salade en de carpaccio, smaakte prima, alles vers. Ook het hoofdgerecht met scholfilet en de ossehaas puntjes met een garnituur van uitstekend gewokte groenten was helemaal goed. Beiden namen wij de Dame blanche die was erg lekker. De drankjes, witte Chardonnay en de rode Malbec smaakten goed bij alle gerechten alleen jammer dat er geen dessertwijn was. Regelmatig kwamen de serveersters vragen of alles naar wens was en de gerechten werden met een juiste tussentijd geserveerd. Op de kwaliteit van het eten is niets op aan te merken maar het restaurant kan wel een opknapbeurt gebruiken: losse plank in de gehavende ietwat verveloze vloer, erg donkere wandschildering, losse kraan in de toiletten zijn aandachtspunten. Verder vonden wij de prijs van de drankjes aan de hoge kant.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Prima eten, bediening netjes, wijn iets aan de te dure kant voor die kwaliteit, leuke entourage en gezellige drukte. Prijs-kwaliteit redelijk, wel iets te duur voor wat je krijgt.
lard V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
het eten zowel het voorgerecht; het hoofdgerecht als het nagerecht was bepaald niet verfijnd te noemen en vaak te grof (bijvoorbeeld de ook nog schaarse groenten). D€e prijs/kwaliteit-verhouding liet dus ook te wensen over. Een driegangenmenu voor € 33,50 is niet echt goedkoop, waarbij je meer verwacht dan een eetcafé-achtige kwaliteit!
Charlotte G.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Wij hebben gegeten met de AH restaurant zegels. Gekozen voor de geitenkaas en de ossenhaas puntjes. 1 persoon deed niet mee met de AH restaurantzegels en bestelde van de kaart een maaltijdsalade met geitenkaas.
De maaltijdsalade bood veel geitenkaas (2 stuks) maar weinig sla
Doordat we de tweede maaltijd gratis kregen was het totaal bedrag een goede prijs/kwaliteit verhouding. De maaltijden passen goed in een eetcafe.
De rekening klopte niet (de maaltijdsalade was aangeslagen voor ossenstaartpuntjes) en daarop werd gereageerd dat de kassa dat deed. Het teveel aangeslagen bedrag werd gecorrigeerd op de rekening.
Voor ons niet een restaurant waar we nogmaals naar toe gaan.

scharrepkopje .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Het eten was echt prima, zat heel veel smaak aan. Ondanks dat het druk was hoefden we niet heel erg lang te wachten. De bediening was ook goed. Alleen vind ik het jammer dat het speelgoed kamertje er niet meer is..... Was vroeger echt de Eye catcher van Babbels.
Joke A.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
geboekt via AH actie keuze uit drie gangen menu carpaccio, geitenkaasje met noten hoofd gerecht ossenhaas puntjes met keuze uit verschillende saus. Schol filet beide met verschillende soorten lekkere groeten.
dessert vanille ijs met caramel of dame blanche met slagroom. Of koffie.
de zaak zelf kan wel een update gebruiken wel schoon maar niet echt gezellig.
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Goede bediening. Leuke lokatie. Nou zijn wij niet zo moeilijk en dankzij de zegelbon van AH hadden wij een gezellige avond!
EricaUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
AH menu beviel verrassend goed. Niet bijzonder, wel gewoon goed & lekker. Andere gerechten die langskwamen, zagen er ook goed uit. Sfeer van een eenvoudig familiebedrijf. Ondanks enorme drukte toch behoorlijk vlotte opvolging van gerechten (we waren wel al vroeg begonnen). Voor het afrekenen moesten we wat geduldiger zijn.
Heel geschikt voor een hapje na het shoppen. Voor een speciale gelegenheid zou ik voor een iets luxer restaurant kiezen.
Grappig om te zien hoe bijna alle bezoekers moeite hadden om de juiste ingang te vinden. Tip voor het restaurant: geef dit duidelijker aan.