Babbels

Lange Veerstraat 23 2011 DA Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Babbels

Nostalgie in Haarlem

Midden in het bruisende Haarlemse centrum ben je voor een gezellig en billijk diner bij Babbels aan het goede adres. Nostalgie in een bruin cafe waar het dagmenu en gastvrijheid zegevieren. Vier je je verjaardag? Dan word je extra in het zonnetje gezet!

Meer informatie over restaurant Babbels

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Terras
7,2
7,1
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
De kaart was beperkt maar dat kan komen omdat wij er kwamen met de AH actie. Kaart was oké. Voldoende. 1 ding viel op. Geen vegetarisch hoofdgerecht op de kaart. Na navraag was het er wel. Een aardige ontvangst. Leuke spontane vrienden delijke dame. Misschien de eigenaresse? Jonge wel erg vriendelijke meisjes in de bediening.
Er passeerde op onze tafel : Carpaccio, geitenkaas, kipsate en ossenhaas, voor de laatste moet je bijbetalen. Geen issue. Was heerlijk vlees. Goede voorgerechten, prima hoofdgerechten en het toetje dame blancher en caramel
coupe ook goed. Geen hele gezellige tent maar voor gezellig kletsen met vrienden, vriendinnen, kennissen erg geschikt. Ik vind het een beetje zo'n doordeweeks tentje waar je goed kan eten, geen gedoe, en goede prijzen dus goed al met al.
Kuijperjc .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wij hebben uitstekend gegeten. Wij hebben ( in andere restaurants ) hetzelfde besteld . De sauzen werden apart geserveerd, terwijl de saus vaak over het vlees werd geserveerd. De hoeveelheden voor een driegangenmenu waren goed op elkaar aangepast.
Kortom : bijzonder tevreden.
TrEel .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Ons viel de kwaliteit van de Carpaccio en vooral de Ossenhaaspuntjes op. De laatste waren heerlijk mals, daar kunnen we geen ander woord voor in de plats zetten. Ook het dessert, de Coupe Caramel was heerlijk. Kortom, we hebben genoten.
Kevertjehans .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Was duidelijk weer een menu met speciaal voor AH verhoogde prijs t.o.v. hun normale drie gangen diner. De kwaliteit was goed te noemen alleen wel simpele gerechten.
Elianne K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wat een slecht ontvangst zeg. We kwamen 10 min later binnen dan gepland vanwege de bus die vertraging had. Krijgen we doodleuk op een niet vriendelijke nogal boze manier te horen dat we te laat zijn en dat de tafel weg is.
Sorry maar dat kan je ook op een vriendelijke manier uitleggen en je gast het gevoel geven dat ze alsnog welkom zijn.
Het liefst was ik al meteen de deur uitgelopen, dan ben ik er gauw klaar mee.
Gastvrouw even gebabbeld met de keuken en toevallig was er nog een tafeltje vrij (onze). Drinken en broodje besteld. Het meel moest volgens mij nog eerst gemalen worden. Na 20 min hebben we toch maar even gevraagd waar ons broodje bleef. Oh ja ga ik halen was het antwoord.
Voorgerecht geitenkaas was oke, had wat scheutiger gekund met de sla want die was ver te zoeken.
Hoofdgerecht saté was prima, patat bagger vet dus laten staan.
Bij het hoofdgerecht drinken besteld. Einde van het hoofdgerecht maar even gevraagd waar mijn wijn bleef. Oh ja ga ik halen. Komt er 10 min nadat iemand de wijn had gebracht nog iemand wijn brengen omdat ik deze een half uur geleden besteld had.
Dessert hadden we doorgegeven. Dat kwamen daarna nog 3 collega's vragen en weer duurde het ruim 20 min voordat we deze op tafel hadden staan.
Al met al had ik het gezellig met mijn vriendin maat dat was eigenlijk het enige pluspunt van de avond.

De bediening laat te wensen over, communicatie tussen het personeel is ronduit slecht te noemen.
Persoonlijke hygiëne van 1 serveerster was niet fijn. Als ze langs liep rook je al een sterke zweetlucht.
Een restaurant om gauw te vergeten en nooit meer heen te gaan.
Winni3 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Bediening vond ik onprofessioneel, geen lach kon ervan af , het leek net of ze dachten moet ik weer werken. Eten was goed moets wel wat salade bijbestellen want dat zat er niet bij jammer,kost 2€ verder Oke
Stephan R.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Heb hier een diner gehad met 4 personen via de AH actie. Het menu kwam op een geprint blad papier met een heel summiere keuze van de gerechten terwijl de eigenlijke kaart veel uitgebreider is. Voor, hoofd en nagerecht voor 30 euro is niet veel, maar de kwaliteit en kwantiteit valt wel erg tegen. De opmaak van een geitenkaas met 4 halve tomaatjes en 2 stukjes komkommer laat niet echt van fantasie spreken. Voor de uitleg wat de sate in babbels marinade is, is ons na 2 keer vragen nog steeds niet duidelijk. Het verschil tussen de ossehaaspuntjes en de entrecote uitleg is dat het ene zouter is dan het andere....... Mocht men nog aan verbeteringen willen denken bij Babbels dan zou voorgaande uitleg aan het bedienend personeel bijdragen met daarbij tevens een etiquette qua opdienen en afruimen. Vrij rumoerige omgeving en vonden wij het al met al een zeer slechte ervaring en gaan hier niet nog eens eten, daar er in haarlem vergelijkbare restaurants zijn met een veel betere ervaring.
Sabine D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Met z'n tweeën wezen eten. Het AH-menu was beperkt, maar precies wat we lekker vonden. De carpaccio was heerlijk, zoals altijd. De kipsaté was nét niet meer rauw, maar op het randje. Wel lekker mals. We waren vroeger dan gereserveerd, maar konden al plaats nemen en waren één van de eerste. Omdat we aan de vroege kant waren kregen we ons voorgerecht heel snel, daarna Werd het wat drukker, maar we werden keurig bediend en hoefden niet te lang te wachten. De inrichting en sfeer is gezellig, maar de tafeltjes zijn klein en de houten stoeltjes zitten aan het eind niet meer zo heel lekker. Verder prima.
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Prima restaurant. Geen bijzonder lekker bereide maaltijden, maar zeker goed te eten. Ambiance is wat sober, door de minimale inrichting.
PeterHaaksbergen21 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Ik ben bij babbels gaan eten samen met me familie. We waren met ze 6en er was een leuke tafel aan het raam apart gehouden voor ons. Het was best druk dus het was maar goed dat we gereserveerd hadden. Vriendelijke bediening en gezellige sfeer. Ik zelf had de vleesmix, het vlees was heerlijk en de pepersaus al helemaal. Zeker voor herhaling vatbaar!
Larissa B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heerlijk buiten gegeten , klein terras maar daar kunnen hun verder niks aan doen. Ossenhaas smolt als boter op je tong ! Carpaccio ook lekker ! Alleen waren de porties wel iets aan de kleine kant . Zou zeker terug komen maar dan wel met de ah bon anders iets te duur ( vanwege de porties , niet de smaak ! )
Dolf W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Bediening was vlot en vriendelijk,voorgerecht en hoofdgerecht waren wat je van Babbels verwacht.De witte wijn was buitengewoon lekker.
Iris.uriot .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Eten was lekker en ook genoeg. Maar geen vega keuze, alleen vis of vlees. Bediening was aardig, wel heel zakelijk. Sfeer was niet heel gezellig. Een beetje kil en alles was heel krap qua stoelen en tafels. Leuke avond gehad verder, maar ik zou er zelf niet nog eens gaan eten.
Lara O.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Gezellig tentje met een simpele kaart, maar de gerechten smaken heerlijk, net als de rosé trouwens!
Aardige en zorgzame bediening en een gezellig sfeertje in een gezellig straatje!
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Buiten gegeten, met AH actie , je kon uit 3 voor 3 hoofdgerechten en 2 desserts kiezen( ijs)
Ossehaas was heerlijk lekkere gegrilde groenten, frietjes , eenvoudig maar prima gegeten
Heuvelvd .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het was niet slecht maar ook niet goed. Het ligt er gewoon aan waarvoor je komt snelle hap of culinair genieten. Eten op zich prima, niets mis mee , maar als je iets hoogstaands wilt moet je hier niet naar toe. Prijs kwaliteit is m.i. goed. maar ook weer per gerecht verschillend. Runder carpaccio plakte aan het bord en kon op sommige plekken alleen met schrapen eraf , de ossenhaas puntjes en bijbehorende de groenten waren echter weer prima. Als je het geheel bekijkt wel een 7 waard. Bediening is vriendelijk maar een enkele keer vliegt er een stuk bestek bij het afruimen van het bord af. Opeens staat er een ober voor je neus met twee glazen rosé terwijl wij net een paar minuten daarvoor ons drankje al hadden ontvangen. Geeft natuurlijk niet maar het zou wat kunnen zeggen over professionaliteit. Daarom een zesje. Decor is OK . Een 7
Adela B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Het eten viel wel mee.
We hadden allebei carpaccio vonden wij een beetje smaaklooste te veel rucola en te weinig dressing
de Ossehaas puntjes waren wel lekker alleen de groente was wat aan de schamele kant .
het toetje was eigenlijk ijs of ijs .
Gaan wij hier nog een keertje eten nee.
Bediening was wel vriendelijk maar het eten werd heel snel doorgevoerd dus om 17.30.
binnen om 18.30 uit en thuis .
Michelinevanzijp .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het eten was prima, met ons gezelschap alles gegeten wat er op menu stond. En alle gerechten waren lekker. Het brood was warm en vers gebakken. Met leuke en vriendelijke bediening.
_Manon_ .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Van tevoren een beetje skeptisch door de wisselende recensies, maar wauw wij zijn fan! Met de ah restaurantactie hier gegeten. Het eten was heerlijk, voldoende grote porties en de bediening was uitermate attent. Niet veel keus bij deze actie, maar dat was voor ons geen probleem. Toen we weg gingen zagen we dat het helemaal vol zat maar daar hebben we niks van gemerkt: snelle bediening! Aanrader dus!
Ton H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Leuk 3 gangen keuzemenu samengesteld voor de A.H. actie. Alle gangen waren prima van smaak en vers. Heerlijke gegrilde groenten. Bediening was zeer vriendelijk en attent. Zeker voor herhaling vatbaar.