Babbels

• Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
7,2
WdeH .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Ik ga al een tijd eens per jaar bij Babbels in Leiden kaasfondue eten. Dat was altijd een succes en verleden keer ook. Mijn bezoek vond plaats op 16 oktober 2016, 2 personen. Algeheel commentaar: snelle bediening, gerechten waren behoorlijk royaal, een gezellig tafeltje vol en het geld best waard. Recent ben ik voor de vairiatie eens elders (in Amsterdam) gaan kaasfonduen en dat viel erg tegen. Babbels blijft ijn favoriete stek hiervoor en ik kom zeker terug!
F. V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Zondagmiddag geluncht met een dame. Goede prijs kwaliteitsverhouding, twee wijn, twee palmbier, uitsmijter en een broodje zalmsalade voor E 27,50. Een ruim bemeten uitsmijter, drie eieren, veel bacon en veel kaas. Netjes uitgeserveerd, in een heel fraaie omgeving. Bediening was vriendelijk.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Bij Babbels buiten op het terras gegeten. Wat een prachtige locatie met uitzicht op het water en de brug. Rustgevend en toch altijd wat te zien.
Ik heb mosselen besteld en mijn tafelgenote platvisjes. Prima mosselen (zij het dat er nogal wat schelpen niet open waren gegaan) en sliptongetjes. De frieten waren OK, de fritessaus wat weinig. De salade zou beter, sappiger, frisser kunnen wat dressing/smaak betreft.
De huiswijn van mijn disgenote was eenvoudig, de trappistenbieren uit fles altijd heerlijk.
Het bestek was even vergeten maar werd vlot in orde gemaakt door de vriendelijke dames van de bediening. We komen hier graag terug.
Mildred R.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Welke soep heeft u vandaag op de kaart?
Antwoord: champignonsoep.
Mogen we twee.
Na 20 minuten 2 kommetjes bouillon ( instant) met 4 schijfjes champignons, 4 gehaktballetjes, 2 dikke sneetjes bruin/wit brood.
Rekening €10
Joyce_H .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Goed gelunched. Lekkere omelet met groenten gegeten, de bediening prima. Wat voor mij persoonlijk wel een echt tegenvaller is, is de jus d'orange die uit pak komt.
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Na wat mindere ervaringen hier was het afgelopen vrijdag een frisse verassing.
Gezien de ligging van dit restaurant erg gunstig is blijven we het hier proberen, en dit maal was het op wat foutjes na prima.

Met 4 personen mossels gegeten, en die waren erg lekker ! Bediening blijft chaotisch / slecht georganiseerd maar wordt goedgemaakt door het (nieuwe) vriendelijke personeel.

I.v.m. ruimte gebrek op de tafel zou de 2de pan mosselen doorgegeven worden aan de keuken zodra de eerst uitgeserveerd werd, maar dat liep dus mis en werd ook niet opgemerkt (en zo druk was het niet) pas nadat we beide dames in de bediening hierop attendeerden werd dit recht getrokken.
Vervolgens werd de patat vergeten (en ook dat was nadrukkelijk aangegeven), maar ook die kwam nog redelijk snel door.

De zaak mag zich gelukkig prijzen met de locatie, en eerlijk is eerlijk de mosselen waren heerlijk.

Maar wanneer gaat de eigenaar doorkrijgen dat als hij de bediending en de rest van de kaart op orde krijgt hij de omzet makkelijk kan verdubbelen.

Hopelijk houdt hij de ingeslagen stijgende lijn vast.
Debus .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Gezellig en sfeervol eetcafe net buiten de drukte van het centrum. Met mooi weer kun je hier lekker buiten zitten langs de singel en als het weer wat minder is, is het binnen erg sfeervol.
We hebben hier doordeweeks met een groep gegeten. Het eten was goed en lekker, maar niet heel speciaal. De bediening was erg vriendelijk en gezellig.
Werner D.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Babbels heeft misschien wel het mooiste terras van Leiden (zeker nu er vrij zicht is op de Sterrenwacht door de omstreden sloop op het Van der Klauw-terrein). En gistermiddag, op een van de eerste mooie dagen van het jaar, zat dat dus stampvol. Met lichte tegenzin gingen we binnen zitten – waar we een onverwacht hilarische middag beleefden.

Nooit eerder in een etablissement geweest waar het personeel elkaar zó luid aan het commanderen was (‘Doe nou eerst tafel 33 maar!’), elkaar uit volle borst zó ongegeneerd durfde te corrigeren (‘Had dat bier dan ook meteen meegenomen!’) en elkaar zó onervaren en nerveus voor de voeten liep. En dat zonder enige terughoudendheid voor de neus van de binnenzitters. Het was alsof die niet bestonden. Veelzeggend is dat tijdens een bezoek aan het toilet een dame met een dienblad dwars door me heen probeerde te lopen.

Prijs voor het poezeligste optreden ging naar het jonge meisje dat voortdurend aantekeningen maakte op haar notitieblokje, maar niet in de gaten had dat er binnen ook tafels bediend moesten worden. Uiteindelijk kregen wij – net als onze buren - onze biertjes kletsnat op tafel, zonder viltjes die we zelf van de onverzorgde bar vol lege glazen moesten halen. De drankjes naast ons werden overigens pas neergezet nadat de bediening de mensen aan het tafeltje bruusk de rug had toegekeerd en naar de bar schreeuwde: ‘Deze tafel had toch appelsap?!’

Enfin, het was alsof de kinderen uit de buurt een middag ‘restaurantje’ mochten spelen.

Op de lunchgerechten viel verder niet veel aan te merken (standaard broodjes met een veilig, nauwelijks verrassend beleg), maar als eigenaar van zo’n fraaie lokaliteit zou ik het toch niet in mijn hoofd halen om de zaak te laten runnen door een team dat werkelijk geen enkel idee lijkt te hebben waarmee het bezig is.

Heus, horeca is vak.
Nick73 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Lekker op het Terras bij Babbels, maar ik zei nog dat het eten erg achteruit is gegaan, zelfs de sate schotel die alltijd prima was, is niet meer wat het geweest is..
Dus wij bestelden tegen beter weten in spareribs..en wat kwam, was een droge soort beef jerky overgoten met een barbeque saus om de droge hap te verbloemen.
Tevens gaf ( volgens ons zeer onervaren dame) ons aan dat we de friet en groente apart hadden moeten bestellen dus die zat er niet bij. Na deze toch bested te hebben kwam eerst een schaaltje groente en na aandringen nog een schaaltje friet. Daarna heft de dame in kwestie zich niet meer laten zien aan onze tafel en ben ik maar naar binnen gegaan om af te rekenen, en kreeg ik ook nog de mededeling dat de pin het niet deed.. gelukkig had ik de honderd euro in mijn portemenee.. Aan de eigenaar. trek het niveau eens omhoog, mensen komen graag op je terras zitten.
Yvdelft .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Babbels heeft het mooiste terras van Leiden, maar wat een slecht personeel. Om 21.10 uur kan je eigenlijk niet meer binnenkomen om iets te eten. Er kon nog net een sateschotel vanaf ( die prima smaakte). Een half uur later kon er geen kop koffie meer worden besteld want de 2 serveersters hadden het apparaat al schoongemaakt. Normaal geef ik altijd fooi, maar hier echt niet. Nadat we weggingen, gingen de serveersters samen op het terras thee zitten leuten Zelden zo'n klantonvriendelijke zaak meegemaakt.
Froukje C.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Lunch bij Babbels. Mijn 1e bezoek. Prachtig hoekpand aan het water. Ruim terras met goede banken. 3 royale boten voor de deur. Ondanks bewolking toch direct een vakantiegevoel. Binnen een echte cafe-entourage. Wanden gevuld met foto's, oude affiches en reproducties. Leuke indeling van tafels. Aardige en snelle bediening. Ik koos de tortilla gerookte kip, met salade, zongedroogde tomaat en tacochips (6,00). daarbij verse muntthee. Ter afsluiting op terras een cappuccino. Helaas was ik alleen. De boten zijn voor groepen te huur inclusief stuurman en catering.
ESmit .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Met een groep van 10 man gegeten bij Babbels, All-Inn Diner.

Het All-Inn koste €35 pp inclusief alle dranken. We hebben hier langer dan de 'voorgeschreven' 2 uur gezeten. Niets was te gek en de service was geweldig. Naast een toetje hebben we bij de koffie allemaal een 'borrel' gedronken. Het eten was prima, niet extreem geweldig oid.

De volgende keer dat ik met een grote groep ergens ga eten, zal ik zeker terug gaan naar Babbels. Prijs en kwaliteit staan zeker met elkaar in verhouding.
Realistiq .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Super service! Met een gezelschap van bijna 30 personen werden we snel en correct van alle wijn en spijs voorzien. We zouden aanvankelijk binnen dineren maar alle tafeltjes op het terras bleken voor ons gereserveerd bij aankomst in verband met een prachtige zonnige zaterdag; We hebben we genoten van Babbels, bubbels en een heerlijke boottocht. Zeker voor herhaling vatbaar!
Eters7 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2013
Om de verjaardag van mijn man te vieren gingen we op deze zonovergoten avond naar Babbels. Hadden we dat maar nooit gedaan! De bediening is stug en weinig behulpzaam. Het eten is echt ver onder de maat. Op de carpaccio een vieze kledder rooie,zurige saus. In het midden een zielig hoopje sla met 5 pijnboompitjes,geen kaas. De gebakken geitenkaas was koud, niet gebakken. De zalm was bijna koud en uitgedroogd. daarbij wat sla zonder dressing. De serveerster wist ook niet wat dressing was. De frieten waren slap en vreemd zoetig van smaak. Zelfs de fritessaus en kruidenkaas waren niet te pruimen! Het toetje en de koffie hebben we maar laten zitten, onze stemming was inmiddels tot ver onder het nulpunt gedaald. Wij voelden ons getild voor 180 Euro!!
E. S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vanavond toch echt teleurgesteld ben. De locatie van dit cafe en vooral het terras met lange avondzon hebben echt potentie. Maar wij hebben vanavond langer dan een uur op een bittergarnituur moeten wachten en na herhaaldelijk vragen werd ons door de eigenaar nota bene doodleuk meegedeeld dat het etenstijd was en bovendien de "eerste dag van het seizoen". Hij was dan ook niet bereid om ons enigszins tegemoed te komen en heeft zich tegen mijn gezelschap ronduit onbeleefd gedragen. Gezien dit alles een borrelgarnituur betrof waren wij nogal ontdaan over de reactie. Ik zou hier toch niet graag terugkomen.
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Ondanks wat mindere recensies hier gaan eten. Voor een eetcafé was de prijs/kwaliteit verhouding prima. De kaasfondue was lekker. Met erbij veel stokbrood, groenten en friet. Eigenlijk te veel. Het zal vol binnen, maar snel geholpen. Jonge, vrouwelijke serveerster was nog wat onwennig met bedienen. Het was te koud om buiten te zitten toen.
Hertogleiden .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Na 1 1/2 jaar weer eens gegaan. Ik had negatieve ervaringen. Keuken en bediening. Ze lijjken een nieuwe weg te zijn ingeslagen. De kaart is iets aangepast en op de krijtborden staan leuke gerechten welke dagvers zijn. De keuken is vooruit gegaan en ook de bediening. Wij hadden de kaasfondue en deze was zeer aangenaam, een echte aanrader!

De ambiance is zeer aangenaam, nette toiletten, lekkere koffie en een zeer mooi terras aan de singel met schitterend uitzicht op de Sterrenwacht...

Ik ben overstag wat betreft mijn oude oordeel, ze deden hun stinkende best op een overvolle vrijdag avond ondanks dat ze met 2 man bediening liepen. We kregen geen aandacht te kort of te veel.

Kortom, van de zomer zal ik zeker op het terras gaan zitten in het zonnetje... En wat de prijzen betreft is deze zeer goed in verhouding! Een leuke aanrader voor even tussendoor en de lunch gaan we ook testen.
Nickycc .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2012
We waren hier voor een late lunch en dat was een teleurstellende ervaring. Bediening zeer traag. De borrelhapjes hadden maar de helft van wat op de kaart beloofd was. De chocolademelk voor de kinderen werd gewoon met pakje op tafel gezet en het duurde meer dan een half uur voor we een simpele tosti voorgeserveerd kregen. We moesten dan ook nog eens driemaal aan de serveerster vragen voor we de rekening kregen. Dit is geen kwaliteit. Prachtige ligging, maar slechte bediening en zeer matig eten.
Thb .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Normaal lees ik altijd de ervaringen als ik ergens ga eten. Dit keer niet jammer genoeg. Leuk plekje om te zitten op een zomerse dag en een hapje te eten. Een hoofdgerecht kost gemiddeld 17 euro. Ach als het tongstrelend is dan mag het voor een keer wat kosten. Maar ik heb voor minder elders wel lekkerder gegeten. Het is niet vies maar ook niet bijzonder. Het eten van mijn tafelgenoot zag er niet echt aantrekkelijk uit. De spareribs bv van de vleesschotel zagen er voor mij te zwart uit. De tafel maken ze schoon door even een beetje met de handen over de tafel te vegen. Wij waren vrij laat rond half negen, maar hoorde om ons heen mensen klagen waar hun eten bleef. Voor mij geen tweede keer dat ik hier wat ga eten.