Baan Thai

Meer informatie over restaurant Baan Thai

7,2
Sophie1970 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
We hebben er gister gegeten op aanraden van een vriend. En het was inderdaad bijzonder lekker. We hadden vooraf salade met garnalen en dumplings. Dat was erg lekker. Het hoofdgerecht was biefstuk in curry met pinda's resp kip in curry en zoete aardappel. Als bijgerecht de saté, geroosterd. Het was allemaal heel goed van smaak. Erbij een witte wijn en Thais bier. Heerlijk! Alle gerechten met iedere hun eigen specerijen en specifieke smaak.
De bediening is beleefd en vriendelijk en de inrichting smaakvol en rustig.
Tip: het voorgerecht was vrij groot. Je neigt het allemaal op te eten maar dan hou je misschien minder plek over voor de rest van het maal.
Het is niet goedkoop maar wel erg lekker!
Sami .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. De bediening, bescheiden aanwezig, was top. Het interieur, met veel interessante uitheemse voorwerpen, smaakvol ingericht, sprak ons zeer aan, we voelden er ons thuis.
Proever19856 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Heerlijk eten bij deze thai.
Vind de kip met gebakken rijst hier echt top, en de kipsalade met honingmosterdsaus ook super.
Vriendelijke bediening die goed oplettend zijn.
Kom hier snel terug.
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Echt een hele fijne Thai dit. Op de overtoom zitten veel restaurants maar dit is mijn favoriet. Zeer vriendelijke en behulpzame bediening. De kaart staan veel klassiekers. Beef in oestersaus of kip met groene curry zijn top! Voorgerechten moet je allemaal proberen.
Interieur valt beetje tegen en wat oud maar ik kom voor het eten.
Ol En Fren .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Wij hebben gehaald. Thuisgekomen schrokken we allereerst van de viskoekjes, deze waren niet zoals ze horen, laat staan de smaak. We hadden ook bami met kip besteld maar thuisgekomen bleek dat er geen kip in het gerecht zat. We hebben er over gebeld en kregen als antwoord dat we het hadden moeten zeggen als we het met kip wilde! Maar dat hadden we toch? Schandalig dat voor dit gerecht 15 euro wordt gerekend. Het kipgerecht met rode curry was smakelijk, hoewel er weinig kip in zat. De gebakken rijst erbij was echt slecht. Weinig verschil met witte rijst. We zijn vriendelijk geholpen en in ons telefoongesprek zei de medewerker dat ze het de volgende keer goed zouden maken. Heel aardig, maar wat willen ze goedmaken? Als dit hun gerechten zijn dan is er voor ons geen volgende keer... Echt jammer!
Anneke .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Het eten is hier altijd goed en constant. Of je nou afhaalt of in het restaurant eet beide heerlijk. Goede porties en het personeels is zeer vriendelijk en bekwaam. Net alsof je in Thailand zelf bent. Mijn favoriet is kip met groene curry.
Rakesh A.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Goed en smaakvol Thaise gerechten. Hadden de loempia's, viskoekjes, kip met cashewnoten en gebakken rijst met garnalen. Redelijk grote porties, waardoor je de zaak ook met een portie voor de volgende dag verlaat. Prijzen zijn gemiddeld, interieur bevat linnen en Thais altaartje.
Piek S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
De bediening is inderdaad erg vriendelijk, refererend naar de overige recensies, maar het eten is echt onder de maat. We waren met z'n vieren en bestelden een assortie van Thaise gerechtjes als voorgerecht, waarvan de viskoekjes goed en de gefrituurde garnalen 'ok' waren, maar de rest was smakeloos en kwam volgens mij uit het vriesvak van de thaise supermarkt. Als hoofdgerecht hadden mijn tafelgenoten een pad thai, thaise curry met gehakt en sperzieboontjes en reuzen gamba's. Ik had een massaman curry met rundvlees. De pad thai was ontzettend saai en fantasieloos, terwijl dat zo'n heerlijk en makkelijk gerecht is. Het enige wat je nodig hebt zijn wat mooie noedels, verse koriander, limoen, vissaus, knoflook, lente uitjes, ei, pinda's, tauge en naar keuze ofwel kip of garnalen. Echter deze pad thai was erg armoedig. Ik kon geen verse ingredienten ontdekken en als ze erin zaten dat waren ze er erg karig mee geweest. De reuzen gamba's waren 'over cooked' en gewoon niet lekker. Het gehakt met de boontjes, was gehakt met boontjes (...) en mijn massaman curry was net als de pad thai; de saus was prima, maar door het complete gebrek aan vers smakende kruiden was de smaak saai. Het rundvlees was daarnaast taai en droog.

De zaak was op deze zaterdag om 20.30 voor nog geen 30% vol, dus dat is wellicht tekenend. Alle andere restaurants op de Amstelveense weg zaten vol.
Het interieur vind ik overigens voor een Thai prima, aangezien het decor is wat je verwacht van een Thai en niet alle restaurants hoeven over de top hip te zijn, als het eten maar goed is.

Deze Thai zou in deze buurt enorm veel winst kunnen behalen door hun keuken met iets meer liefde neer te zetten. Ik kon namelijk geen andere Thai ontdekken in deze buurt.
De Amstelveense weg is een mooie eetstraat geworden in de afgelopen jaren, jammer dat deze Thai, wat mij betreft, niet bijdraagt een het overwegend goede pallet aan keuzemogelijkheden.
Asgoodasitgets .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Vandaag voor het eerst hier gegeten. Het restaurant ziet er netjes en verzorgd uit. De bediening is uiterst vriendelijk en attent, zoals we in Amsterdam niet vaak tegenkomen helaas. We voelden ons in de watten gelegd, bijvoorbeeld door de hete doeken die je worden aangeboden om je handen te wassen voordat het eten op tafel komt.
Het eten wordt prachtig opgediend met mooie bloemen en een mooie rijstschaal. Het eten is zoals wij zouden verwachten in een Thais restaurant: heerlijk geurig, smakelijk en goede porties.
Al met al, wij komen zeker terug!
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Op zondagavond hier gegeten in een halfvolle zaak waarvan ik de inrichting een beetje saai vind, met een aantal hippe zaken op de Amstelveense weg vallen ze een beetje uit de toon. De bediening is uitermate vriendelijk en vlot. Bestellingen worden snel uitgeserveerd en dat stel ik altijd enorm op prijs. Wij bestelden een Tom Kha Kai en Tom Yam Kai soepje als voorgerecht. Beiden smaakten ons heerlijk, complimenten ! Mijn vrouw koos voor Kip met gele curry die uitstekend smaakte , de portie was veel te veel, dat kwam goed uit want na de door mij bestelde dorade met curry saus had ik nog wat trek. Bovendien kon de dorade mij niet zo heel erg bekoren. Een goed kopje koffie tot besluit , alleszins betaalbaar behalve dan de € 5 voor een fles water . Dat blijf ik toch weggegooid geld vinden, ik zit tenslotte niet in een sterren tent .
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Heb hier gisteren heerlijk thais gegeten. Lekkere biertjes erbij (Chang) en vriendelijk personeel. Hoofdgerechten uitstekend, viskoekjes hadden raar bijsmaakje maar verder alles prima in orde.
JackDaniels .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Vriendelijke bediening en prima eten. In tegenstelling tot veel andere thaise restaurants, wordt hier blijkbaar wel gebruik gemaakt van verse, authentieke ingredienten. Het interieur kan wel een make-over gebruiken.
Ulrickzand .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Knus restaurant en vriendelijke bediening. Hebben er met 9 man gegeten. Eten was goed op smaak. Kan wel pittig zijn, dus opgelet. Menu's zijn goed verzorgd. Jammer dat je dat voornamelijk met minimaal 2 personen moet bestellen.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Deze Thai heeft het prima voor elkaar; fijne gerechten (zowel gebakken rijst met vlees als vlees in kokosmelk) met goede ingrediënten en verse kruiden. Dit eten wordt geserveerd in een prettige omgeving door attent personeel. De porties zijn groot genoeg, maar niet gigantisch. Ik kom hier graag nog eens terug!
Karel P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2012
Gedurende de jaren dat ik hier kom is het misschien wel eens één keertje wat minder geweest. Misschien door de drukte. Over het algemeen zijn de bezoeken erg fijn en het eten over de jaren heen van constante goede kwaliteit. De bediening is redelijk attent. Prettige ambiance.
Voor een selectie voorgerechten is Baan Thai Select een leuk begin. Keng Ped Kai (104) kan ik niet laten staan. Deze is wel wat scherp dus u bent gewaarschuwd. Zeer prettige huis Chardonnay.
Binnenkort weer heen!