Baan Pong

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

7,2
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Ik kom hier vaak eten en ook voor de afhaal. Altijd heerlijke gerechten. Kakelverse groeten (op de kleine ronde aardappeltjes in na, die worden voorgegaard ingekocht). Heerlijke voorgerechtjes. Vooral de viskoekjes (meer kleine pannekoektjes) zijn fantastisch, erg lekker geurig en smaakvol door de perfecte hoeveelheid Sereh die er in is verwerkt. De eigengemaakte sate saus is licht en precies goed! Erg vriendelijke bediening. De inrichting is wat gedateerd, maar charmant en heeft een authentieke Thaise sfeer. In de zomer als de temperaturen boven of ronde 15 graden schommelen wordt er een terrasje buiten geplaatst, dan is het helemaal feestelijk om er te eten.
V-j .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Weer heerlijk gegeten. Verse ingrediënten en goede smaakcombinaties. We hebben hier het afgelopen jaar vaker besteld en de kwaliteit is erg constant.
Yiannis330 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
De kokkin is en Thaise vrouw en zij kookt met verse en glutenvrije produkten. Haar man bedient en hij is altijd vrolijk. Baan Pong heeft een uitgebreide kaart. M.n. dat alles vers en glutenvrij is vinden wij super. Slechts 1 voorgerechtje met een deegjasje is wel met tarwegluten, maar op kruisbesmetting wordt gelet, dus die wordt in aparte pan met aparte olie gebakken. Veder vind ik de kip met garnalen en groente, gerold in een gebakken ei, met gebakken bami erbij, een supergerecht. Voor dat gerecht kom ik zelfs uit Utrecht naar Baan Pong in Amsterdam !!! In 9 jaar tijd heb ik 1 x meegemaakt dat de beorgdienst te druk was, waardoor wij als gasten langer moesten wachten, maar dat is dus geen regel; eerder uitzondering. Het interieur boeit mij niet zo; dat is voldoende Thais, om je niet met een Chinees te vergissen :) en ik ben daar juist om lekker te eten en niet om lekker om mij heen te kijken naar anderen of het interieur. Dus: voor een lekkere originele, verse, glutenvrije en veelzijdige Thai zou ik beslist naar Baan Pong gaan. Ik kan Baan Pong in ieder geval aan iedereen aanraden.
Flowerbomb .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Net twee curry's besteld bij dit restaurant, een hele zware teleurstelling! De saus is als water en er zitten geen groentes bij. Lijkt in niks op een goeie Thaise curry. Ook de smaak is niet bijzonder of verfijnd en het is heel vet. Heel jammer. Nooit meer!
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Gisteren hier een phad thai kip gegeten. Niet slecht. Van mij hadden de lente-uitjes wat kleiner gemogen en hadden er pinda’s of noten bij gekund. Hoeveelheid kip was royaal.
Vriendelijke persoonlijke bediening. Restaurantje heeft rechthoekige vorm en ligt op een hoek zodat je vanaf bijna elke plek naar buiten kunt kijken.
Dootje .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Ik kende Baan Pong niet, maar door de positieve recensies heb ik via thuisbezorgd eten besteld. Het eten kwam op tijd, maar was ronduit slecht! Het was allemaal lauw. De kipsateh was taai en vies. De massaman was flauw, volgens mij bereid met van die kant en klare krieltjes. Bah! We hebben het eten niet eens opgegeten.
Ralph O.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Beste thai in de omstreek. Op zich kan je alles van de kaart pikken. Het thaise vrouwtje bereid het ter plekke vers voor je. Zelf ben ik favoriet van de soep en de inktvis. Alhoewel de eend met tamarinde ook heerlijk is.
Raymond Y.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Afgelopen zaterdag 22 februari aten mijn vrouw en ik ter gelegenheid van haar verjaardag met vrienden en hun zoon bij Thais restaurant Baan Pong in Amsterdam. We eten er vaker: het eten is lekker en de bediening tot nu toe plezierig.
Maar deze keer was ons bezoek een grote teleurstelling: het was druk met bezorgingen en daar was iets mee misgelopen. Zodoende was de baas veel drukker zelf eten te bezorgen dan met bedienen, zodat daar niemand meer voor in de zaak was. Vanwege de drukte in de keuken was ook de kokkin niet in de gelegenheid ons te helpen.
Door dit alles moesten we vanaf het begin heel lang wachten tot we werden geholpen, en totdat we ons voor- en hoofdgerecht kregen. Maar na het hoofdgerecht hebben we schandalig lang, namelijk een uur, moeten wachten tot we zelfs maar konden vragen om de rekening. Het ergste vonden we dat we gedurende dat uur volledig werden genegeerd, dat niemand zelfs maar heeft gevraagd of we nog iets wensten of wilden afrekenen of ons heeft proberen uit te leggen waarom we zo lang moesten wachten, dat we dat ook aan niemand leken te kunnen vragen, dat de ene keer dat de baas tijdens dat uur even in de zaak was, en hij heeft gezien dat we al lang klaar waren met eten, hij ons niets heeft gevraagd of gezegd, en dat hij weer weg was voor we er erg in hadden, en dat we weer een half uur moesten wachten tot hij dan eindelijk terug was en we eindelijk konden vragen om de rekening. Onze gasten waren toen al lang teleurgesteld vertrokken omdat hun zoon naar bed moest, zonder het toetje waar hij al twee uur naar had zitten verlangen. We voelden ons behandeld als tweederangsgasten, en dachten dat als de combinatie van het in de zaak ontvangen van gasten en eten thuis bezorgen te veel was, er een keuze gemaakt zou moeten worden.
Juist omdat we een verjaardag met gasten hadden te vieren, waren we erg ongelukkig over deze avond en over het geld dat we hiervoor in het water hadden moeten smijten. De laatste teleurstelling was de reactie van de baas: nauwelijks een echt excuus, alleen een arsenaal aan verklaringen, en geen enkele vorm van kleine tegemoetkoming in de vorm van een kopje koffie of dessert of een kleine korting op de rekening.
Wij komen niet terug.
S.R. V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
Heb hier vandaag besteld. Voor mij een verademing. Eindelijk een goede Thai die ook op IJburg bezorgd. Over het decor kan ik niets melden, de bezorging was keurig op tijd, het eten goed op temperatuur. De smaak was meer dan goed! De kip met groete en cashewnoten was lekker en met verse koriander bereid. de kipsate was zoals die hoort, met echte thaise satesaus. Gebakken rijst was goed gevuld met verse groente. Een aanrader!
Rafi V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2012
Slechte kennis van hun eigen kaart. Gerechten waar volgens de menukaart groente bij hoort te zitten, hebben geen groenten. Achteraf wordt verteld dat dat juist bij andere gerechten zit. Saai decor, plastic stoelen. Niet echt behulpzaam personeel als het gerecht niet naar wens is. Het eten smaakte alleen maar naar rauwe knoflook (of misschien hoort dat wel zo...)

Ik had redelijke recenties gelezen, dus verwachtte ook redelijk eten. Helaas...
R. C.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Afgelopen weekend hebben wij hier 3 gerechten afgehaald. Het eten was op de afgesproken tijd klaar en de service was goed. De Thaise rijst/ nasi was goed te noemen. Het gerecht met garnalen en ananas was ronduit slecht net als het derde gerecht ( een curry met cashewnoten en gebakken aardappeltjes ). Volgende keer weer naar een andere Thai.
JH19 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Wij hebben hier gisteren eten afgehaald en het was geen Thais te noemen. Het deed meer denken aan de (nederlandse) Chinees. Het was echt niet lekker!! Er waren geen Thaise kruiden te ontdekken en het was ook een beetje vettig. En een gerecht wat pittig genoemd werd was totaal niet pittig te noemen. Wij waren zeer telleurgesteld!
De barman was overegens wel erg vrolijk en vriendelijk.
Ossierules .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2012
Ooit toevallig bij Baan Pong aan tafel gekomen. Wij eten hier nu regelmatig. De kwaliteit van het eten is altijd goed. De keuken maakt zo veel mogelijk zelf en vrijwel alles is vers. Bovendien zijn de gerechten gluten en lactose vrij te verkrijgen.
De gastheer is uiterst vriendelijk. Een echte aanrader.
Nienke en Jeroen

X V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2012
Begin september voor het eerst hier eten gehaald. We moesen even wachten maar logisch als alles vers wordt gemaakt. Het was zeer zeker de moeite waard, het eten was verrukkelijk en de porties waren ruim voldoende. De eigenaar was super vriendelijk, een echte aanrader, we komen hier zeker vaker eten halen !!
JanEnEllen .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
In een vriendelijke sfeer hebben wij hier heerlijk gegeten. De wat povere inrichting wordt ruimschoots goedgemaakt door de kwaliteit van het eten. Ook een compliment voor de heerlijke Thaise wijn.