Azie

6,6
7,1
Han M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Dit restaurant komen wij al zo'n 8 jaar. Ik denk 1 a 2 keer per jaar. Altijd heel goede ervaringen. Deze keer viel het tegen. De soep was goed en lekker gevuld en pittig. Daarna kwam de Szechuan rijsttafel. Nasi die te zuinig gekruid was en 6 bijgerechten. De gerookte eend was erg lekker maar verder was het teleurstellend. Flauwe smaken! De bediening was vriendelijk en bediende ons netjes. De prijs kwaliteitsverhouding klopt niet meer. Jammer! Ik hoop dat ze terugkeren naar de oude kwaliteit. Wat betreft de aankleding: ouderwets chinees. Een beetje moderner zou het restaurant goed doen.
Bobhoorn .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gisteravond weer eens gegeten bij Azie. Viel behoorlijk tegen.
We kozen twee gerechten van de specialiteitenkaart: stoofpotje met ossenhaasstukjes en varkensvlees met ananas. Bij het varkensvlees nasi ipv witte rijst.
Het duurde vrij lang voordat deze gerechten opgediend werden, mensen die na ons kwamen hadden veel eerder hun gerechten op tafel.
Het stoofpotje werd kokend opgediend, maar in het potje zaten slechts vijf kleine plakjes ossenhaas en nog minder groenten ed. Het varkensvlees werd opgediend in een uitgeholde ananas, het was dan ook vreemd dat de vier minuscule stukjes ananas uit blik kwamen. Op onze vraag waar de ananas was wist de chef de vier stukjes uit de uitgeholde ananas op te diepen. Na onze vraag werden nog zes stukjes ananas uit blik gebracht. Het varkensvlees was omhuld door deeg en zoete saus. De stukjes waren niet door te snijden.
Kortom: op deze wijze niet meer naar Azie.
Normaschuurman .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Vanavond bij Azië gegeten. De sfeer is niet bijzonder. We kregen een amuse, deze smaakte goed. We hadden een menu besteld met verschillende vlees en groentegerechten en het was niet lekker. Het vlees was sponzig en de eend was vet. Het kipgerecht smakeloos. Toen we bij de ober vroegen of de eend zo vet hoorde te zijn zei hij dat het meel was en geen vet. Er werd niet aangeboden om iets anders te serveren of gevraagd of we het lekker vonden. Het was nog een duur menu ook. Voor de bami moesten we bijbetalen. Het personeel is onvriendelijk. De andere serveerster vroeg niet eens of het had gesmaakt. Betaald en wegwezen. Nooit meer naar dit restaurant.
Ilse1975 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Sinds een jaar of twintig weer eens bij Azië gegeten om een dubbele verjaardag te vieren. Het bleek net zo'n fijne ervaring als toen. Vriendelijke, vlotte service en prima eten. Ons 5-koppige gezelschap (incl. 1 kind) koos verschillende gerechten variërend van soep, naar sate, varken, lam en ossenhaas. Alles was bijzonder lekker op smaak, het vlees heerlijk mals en de porties meer dan voldoende. Wel misten we wat groenten. Erg attent was het feestelijke fakkeltje voorafgaand aan het dessert ter ere van de jarigen én het presentje. Mooi dat een restaurant na zoveel jaar nog steeds de kwaliteit weet te waarborgen. Ditmaal zal het niet weer 20 jaar duren voordat we terugkomen.
ThieuenJolanda .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Vanavond gegeten bij restaurant Azie. Wat een teleurstelling. Mijn gerecht vlees erg vet. Niet lekker van smaak. Ga ik niet meer naar toe.
Mariajosepha .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Wat voor ons een feestje had moeten zijn, is uitgelopen op een enorme teleurstelling.
We hadden om half zes gererveerd, wel vroeg, maar dat vanwege de kleine kinderen die erbij waren. Toen we arriveerden, waren er nog geen andere gasten en ook nog geen afhalers.
We hebben bijna twee uuur op het hoofgerecht moeten wachten. Ondertussen hadden we flinke trek en het was niet makkkelijk om de stemming erin te houden. De kinderen gedroegen zich trouwens voorbeeldig. Ik hou er niet van om te klagen, maar vond dat ik er toch iets van moest zeggen. Het antwoord was, "sorry, wij kunnen er niks aan doen, het is de drukste dag van het jaar (moederdag).
Wat ik maar niet kon begrijpen was dat de na ons gekomen gasten allang aan het eten waren, terwijl wij maar zaten te wachten.

Het eten was redelijk, we hebben wel eens beter gehad bij Azie.
Test T.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Op basis van Wan Tan soep en 6 voorgerechten waaronder
de flensjes met Peking eend een dikke 9. Buitengewoon smakelijk
en een openbaring want het is vele jaren geleden dat ik hier at en vond
het toen de smaken vlak. Nieuwe eigenaren zeker ! Geen Chinees eethuis
maar een restaurant waar je iedereen mee naar toe kunt nemen.
Keizerlijk inrichting en goede bediening. Goede keus uit de echte Chinese gerechten maken en je hebt een buitengewoon prettige avond. Jammer voor de mensen die slecht ter been zijn want de toiletten zijn nog steeds boven zijn.
Cereja .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Het eten in dit restaurant is gewoon heerlijk, De gerechten zijn goed verzorgd de boeddhistische vegetarische schotel is zeer verfijnd van zowel smaak als structuur. Ik zelf had mager buikspek en ook dit was heerlijk met de saus apart. De bediening is keurig en correct en de ambiance is rustig en sfeervol. Een aanrader voor ieder die de Chinese keuken waardeert.
Lidwien O.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Tja...als je denkt echt goed chinees te krijgen zit je niet goed. De tong met krab was een soort tong picasso met zoete tomatensaus. De krab smaakte naar niets. Het vismenu had allenaal hapjes van een gebakken garnaal die naar niets smaakte, jacobsschelpen die zout smaakten en hetzelfde smaakten als de groente. Afijn, een zoute nasmaak die blijft hangen en het gevoel van karton. Tja... We zijn beter gewend.. Kennelijk is dit in Hoorn het beste van de smaak van holland. Voor ons niet meer. Jammer, het was duur.
L S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Wat een verrassing, zo maar tegenover het station met een erg traditionele naam. En ook nog een afhaalhalletje voor je in het restaurant zelf komt. Maar daarna ben je gauw genezen van het idee, dat je in een doorsnee Chinees bent beland. Prachtige ambiance met mooie sfeervolle Chinese muziek, heerlijke stoelen en ruime tafel. Zeer attente en charmante bediening. Lekkere amuse, klein fijn warm hapje met 'iets' in een knapperig pakje, zoals alleen Chinezen dat kunnen maken. We hielden het eenvoudig, er wachtte nog een serieuze avondvergadering. Maar de kaart liet ons watertanden en bladeren in onze agenda, wanneer we hier terug konden komen. De zaak is terecht ook volledig bezet. Twee pittige soepen vooraf (Thaise vis en Chinees vlees) zetten de smaakpapillen prettig op scherp. De tjaptoy met grote garnalen klinkt zeer bekend, maar was fijnzinnig en verrassend gekruid, om je vingers bij op te eten zo lekker. De loempia aan de andere kant van de tafel deed mijn tafelgenoot alle gedoe van de afgelopen dag helemaal vergeten. Heerlijke Italiaanse wijnen schenken ze er ook nog eens. Wanneer moet ik ook al weer de volgende keer in Hoorn zijn ? Wat was dit lekker !
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Hier afgelopen weekend na jaren weer eens gegeten.Net als jaren terug weer het pekingeendmenu gekozen,het blijft de lekkerste pekingeend van noord-holland.En ik heb ze bijna overal geproeft.Bediening is nog steeds vriendelijk en goed.
Genieteruithoorn .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
We hebben afgehaald vanavond bij Azie. Normaliter is het eten daar pro=ima. Vanavond was het heel druk daar, in ieder geval bij de afhaalbalie.\We aten: loempia kip ( was moddervet en salp van de olie, niet te eten.); halve kip ( gortdroog) en Si Jai Fang ( babi pangang, kip,groende en rijst).
de kip was grotendeels vellen, de babi pangang was redelijk, wel droog, de groente moest je zoeken met een loep en er was veel kleffe rijst.
We gaan daar nooit meer eten of afhalen. Zo slecht hebben we daar nog nooit gegeten.
Neeltje_A .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Vanavond bij Azie gegeten voor de trouwdag van mijn ouders. We hebben bijna anderhalf uur moeten wachten op het voorgerecht en ruim twee uur op ons hoofdgerecht, ook al waren we al om 18 uur gekomen en was het toen niet druk (alleen bij de afhaaltoonbank in de verte).
Gelukkig hadden we stiften mee voor de kinderen, want dit duurde echt veel te lang.
De bediening was zeer vriendelijk en gastvrij maar vergat tot drie keer toe een bestelling van een drankje.
Het restaurant heeft op zich een fijne sfeer en het houtsnijwerk met de draken vonden de kinderen heel mooi.
Het eten (het maandmenu) was lekker. Dat was na al dat wachten wel in een kwartiertje op. Omdat de kinderen omvielen van de slaap zijn we nog voor de koffie weggegaan. Jammer, want het eten en de entourage waren goed - maar de timing vanavond dus niet.
Barber U.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2012
Moet bekennen dat we alleen Peking Eend van Azië in Hoorn kennen, en deze is verrukkelijk! Consequent heerlijk op smaak en mooi verzorgd. De bediening is zeer vriendelijk en ook afhalen is hier zeer goed.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Wij gingen af op de goede recensies van deze site. Jammer genoeg werden wij enigszins teleurgesteld . Misschien dat het zeer warme weer de kok parten speelde? De bediening is inderdaad prima in orde, echter de gerechten die wij gekozen hadden konden wel een Aziatische oppepper gebruiken. De ossenhaas in zwartepepersaus was nog wel redelijk ,maar de krokante kip met ananas en een flauw zoetzuur sausje was echt saai dan is 19,00 euro voor zo'n gerecht echt veel te veel! We hebben dit ook tegen de serveerster gezegd. De chef zou ingelicht worden over onze opmerking. Afwachten maar wat er mee gaat gebeuren.