Azië / Azie

Duur
Erg rumoerig
Rafael2013 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Dit restaurant bevindt zich in de binnenstad in een historisch pand, al zou je dat binnen niet zeggen. De ruimte is hoog en lawaaierig. Grote en dus drukke groepen vallen daardoor meer op.

Ze voeren een modern Aziatische keuken die ver afwijkt wat je bij een ander Chinees restaurant kunt vinden. De meeste traditionele gerechten staan wel op de kaart maar een echte duidelijke afbaking ontbreekt op de kaart. Kleine hoofdgerechten zijn mogelijk vanaf 12,50/ 3 voor 29,50, Hoofdgerechten vanaf 15.00. Porties worden in modern servies geserveerd en vandaar dus ook steriel serveerd. Er gaat geen gevoel vanuit dat je hier bij Aziaat zit. De aankleding van de gerechten zijn eerder saai en zakelijk. Decoratie in de schotels ontbreekt en dat is jammer.

De Acht kostbaarheden die wij hadden als hoofdgerecht zat dus in een schaaltje met een kom rijst erbij. Het oogst weinig maar dat blijkt mee te vallen. De Babi pangang zag er goed uit maar wederom was de presentatie mager.

Door het ontbreken van Chinees personeel in meerderheid, het ontbreken van Chinese achtergrondmuziek en een aankleding die ook in Koreaans of Japans restaurant zou kunnen zijn, ontbreekt er hier een atmosfeer die je bij een Chinees restaurant zou moeten kunnen verwachten, ook in een moderne variant.

Alle nagerechten bestaan uit ijs, die je ieder ander restaurant ook hebt, ook hier ontbreekt de Aziatische invloed. Op vraag naar een Chinees nagerecht, meldt de jongedame dat daar geen vraag naar is; een waardeloze reactie.

Kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van Azie. Hier ontbreekt de Chinese rode draad in het gehele restaurant.
Levensnevel .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Nieuwe stad, nieuw levensjaar.
Redenen genoeg om eens te kijken wat onze nieuwe leefomgeving ons op culinair gebied te bieden heeft. We besluiten ons weekend goed te beginnen en kiezen we voor Aziatisch.
Het eten blijkt meer dan voortreffelijk, de bediening zeer attent & vriendelijk, de inrichting prachtig mooi. Een zeer geslaagde symbiose van vakmanschap en passie.
Het straalt er, van begin tot eind, gewoon vanaf.
Een echte aanrader dus!
JosselinedeGruijter .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
reis met mijn Fiat 500 naar het Zuiden des lands,. Ik ga namelijk op bezoek bij dé Aziatische hotspot van Limburg, namelijk Restaurant Azië te Weert. Dat vind niet alleen ik maar ook het NRC. Volgens het NRC behoort Restaurant Azië tot de 25 beste Aziatische restaurants van Nederland. Als ik de lijst bekijk staat Azië er ook nog eens als enige Limburger bij.

Azië bestaat al meer dan 40 jaar. Echter hebben Lide en Aihua Chung, broer en zus, er in 2013 een trendy en hip restaurant van gemaakt. Een restaurant waar het niet alleen draait om de geijkte Chinese en Indische rijsttafel. Nee, hier kan men ook authentieke moderne Aziatische gerechten proeven.

Dit restaurant is ook één van de favoriete restaurants van mijn gezin. Onze favoriete gerechten zijn de krokante Dim Sum, de Gekaramelliseerde Runderhaasreepjes en de Pekingeend met flensjes.

Wilt u echter op de calorieën letten? Geen probleem! Een gezonde en slanke aanrader is de Gestoomde Kabeljauw met gember, koriander en sojasaus. Ook lekker als je niet aan de lijn bent! Of de Runderhaas in Sa Cha saus of toch ook het Kipsaladenestje. Het is allemaal lekker en het zijn allemaal geen calorieënbommen. Uiteraard is er ook gedacht aan de vegetarische medemens. Dus voor een ieder wat wils.

Toch ben ik nieuwsgierig naar wat Aihua en Lide zelf zouden kiezen. Aihua neemt vooraf de Tonijn Tataki, vervolgens de Runderhaas in Sa Cha saus met witte rijst en een glas Vistalba Corte-C. Een heerlijke Argentijnse rode wijn. Aihua sluit af met de zoete chocolade fondant en een after dinner cocktail met gemberlikeur en Japanse saké.

Dan natuurlijk ook de vraag aan Lide. Lide begint met gestoomde oesters en een glas Terrace Road, een Sauvignon Blanc uit Nieuw-Zeeland. Als hoofdgerecht kiest Lide Lamsfilet Peking stijl. Lekker met een glas Syrah uit de Languedoc van Laurent Miquel. Lide neemt alleen geen nagerecht. Als beginnende whiskeydrinker neemt hij een glas Cù Bòcan Whisky. Een Highland Single Malt Scotch Whisky. Een heerlijke whisky met aroma's van citrus, exotische kruiden en een lichte zoete rokerige afdronk.

Tijdens mijn bezoek heb ik ook nog eens een scoop te pakken. Als je voortaan hier je bestelling afhaalt dan krijg je ook eetstokjes mee. Plaats dan vervolgens een ludieke selfie met eetstokje op de Facebookpagina van Restaurant Azië en maak kans op een dinerbon ter waarde van € 50,--.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Ten eerste is de inrichting van dit modern Chinees restaurant schitterend. Er is gewerkt met mooie luxe materialen wat het geheel een sjieke en comfortabele uitstraling geeft. De bediening is heel vriendelijk en de kwaliteit van het eten is super! Ik heb heerlijk gegeten en kan een bezoekje aan dit restaurant zeker aanbevelen.
MarcVr .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Vandaag eerste paasdag heerlijk gegeten bij Azië. Azië is een echte aanrader. Een modern chinees restaurant, met heerlijke gerechten en een prachtige moderne ambiance. Het is vrij recent in november 2013 geheel vernieuwd. Niet alleen de standaard Chinese gerechten maar ook lekkere andere verrassende gerechten. Zeker tot een volgende keer.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Een van de betere restaurants van weert met een erg goede service. De acht kostbaarheden en de denges Khan zijn echte aanraders!