Ayla

Kruiskade 153 3012 EG Rotterdam Nederland Kaart
Vlakbij het Centraal Station van Rotterdam vind je Ayla, een Mediterraans, internationaal concept waar je van 11 uur in de ochtend tot 12 uur ‘s avonds terecht kunt voor koffie, lunch, borrel, diner, bites en cocktails. Of je hier nu lang of kort gaat zijn, je gaat ervan genieten. Een van de meest bestelde gerechten in de Iberico, maar chef Hette Hettema heeft alles in huis om van de producten die er zijn iets te maken wat er prachtig uit ziet en ook zo smaakt.

Het restaurant zit vlakbij de West Kruiskade, met alle verschillende nationaliteiten een bron van inspiratie. De chef zal je meenemen op een gastronomische reis langs al deze culturen en je zult dingen proeven die je nooit eerder at. Daarnaast hebben ze een enorme diversiteit in het drankenmenu en infuseren ze hun dranken zelf met allerlei producten, zoals bijvoorbeeld de smaaksensatie jenever met gerookte paling. Zowel het eten, de drankjes en de sfeer zijn bij Ayla perfect!

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Kies het bloody mary dessert, de meest uiteenlopende smaken die je ooit in 1 dessert bij elkaar gaat proeven

Meer informatie over restaurant Ayla

Ayla ligt op 2 minuten loopafstand van het Centraal Station Rotterdam.
  • : Ja, Parkeergarage Schouwburgplein 2

Maandag t/m zondag 11:00 - 00:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Ayla

E.J. J.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Ik had hier buiten op terras al 2x geluncht. Dat beviel mij goed.
Moest toevallig met mijn vrouw in het centrum zijn en stelde voor hier te dineren.
Dat werd een grote teleurstelling.
De herberg bleef voor ons gesloten .Vriendelijk, doch resoluut werd ons verteld dat de tafels met 4 gewone stoelen gereserveerd waren voor gezelschappen van 4 personen.
Nu zijn de meeste tafels vrij hoog en de stoelen zijn meer krukken en mijn vrouw is klein van stuk, die zit daar gewoon niet goed op.
Verder zag ik dat slechts enkele tafels bezet waren.
Wat een slecht voorbeeld van gastheerschap zeg, wees dus gewaarschuwd voor dit over het paard getilde restaurant.
Met een “volgende keer beter” verlieten wij de zaak, omdat ik geen zin had in discussies en er in de buurt betere, meer gastvrije restaurants zijn.
Coby B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Voortreffelijk geholpen, vijf van de zeven bestellingen waren lekker, twee zeer matig en het totaal (zeker de wijn) zeer prijzig.
Ben G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
Zeer goed eten. Tapas gerechtjes heel goed bevallen. Zag wat op tegen de hoge krukken, maar viel reuze mee. Je leunt dan lekker voorover en dat bevordert de sfeer.
Fsud .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
Ik snap de mooie recensies niet. Afgelopen woensdag met een vriendin hier gelunched, wat een teleurstellende ervaring. De gerechten waren niet de moeite waard, het vult niet en dan de prijzen, much to do about nothing. Het vlees was niet van constant kwaliteit, sommige stukken waren mals, maar er waren ook genoeg stukken die je niet weg kon werken. Ik vind de prijs/kwaliteitsverhouding ver te zoeken. Geen aanrader dus. Veel poeha maar weinig content.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
Prijs / kwaliteit niet in verhouding.
Minuscule en niet erg bijzondere gerechtjes. (Gerookte ??? avocado slaat nergens op) Wel gezellig.
Fiona C.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Zalig gegeten en fijne vibe. Ze maken gewaagde combinaties. Lekker en een heel smaak palet op de tong. En heerlijke cocktails en wijnen. Aanrader!
Jos N.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Bij Ayla kun je heerlijke mediterrane hapjes eten. Je hoeft ook niet alles van tevoren te bestellen. Na een ronde kun je de volgende gerechten kiezen. Ook de wijnen smaken erg goed.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Geweldig zoals altijd
Johan E.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Prima adres voor een tapas avond ,de kaart is niet erg uitgebreid maar de porties zijn ruim en de opmaak is netjes. De kwaliteit van de gekozen gerechten is erg goed. De wijn kaart is redelijk uitgebreid maar vreemd genoeg zijn er twee versies. De prijzen zijn aan de hoge kant maar het is een leuke en gezellige zaak.
Elly H.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Heerlijk gegeten, aardig personeel, goede muziek oftewel een perfecte avond!
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Leuk. Goed eten! t was druk, daarom wachten
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Zoals altijd heerlijk eten en goede bediening. Het is wel redelijk prijzig, maar het is het zeker waard.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Super lekkere gerechten "to share" - ieder gerecht werkelijk een smaaksensatie. Prijs-kwalitiet is dik in orde. Komen zeker terug. Enig verbeterpuntje ; zorg voor decafe koffie
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Slechte service en arrogante bediening! Een fles wijn besteld welke 15 minuten te laat kwam. Vervolgens de menukaart overhandigt en daarna hebben we 60 minuten gewacht tot er iemand naar ons toe kwam om de bestelling op te nemen. Dit is niet gebeurd en verder was er geen volle bezetting aan gasten te zien. Erg spijtig dat wanneer je afrekent bij de gastheer van je eigen tafel, welke de menukaart heeft overhandigt, hij niet opmerkt dat je niet bent geholpen. Nog erger dat er geen oplossing of alternatief wordt geboden, maar de schuld wegschuift alsof wij de aandacht hadden moeten vragen. Al om al, voor ons geen volgende keer.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Heerlijk gezeten. de gerechten waren goed, lekker en bijzonder. Goeie sfeer.
Een aanrader!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Lekker eten, maar hele slechte service. Voortdurend zelf moeten vragen of je alsjeblieft iets mag bestellen, personeel heeft het te druk met onderling kletsen bij de ingang. Erg jammer, want het eten is goed, maar wij komen hier niet meer terug.
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Attent personeel, smakelijke en verrassende gerechten en gave inrichting. Dikke tien!
Liesbeth G.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Superfijn terrsa aan de achterkant. Hele fijne bediening en lekkere tapas
Anita H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Heerlijk op het terras gegeten en er was live muziek. Genoten van de muziek en het lekkere eten. Dankjewel! Zeker voor herhaling vatbaar
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Eten zeer goed. Heel vriendelijke bediening. Muziek mag iets zachter.