Axum

Utrechtsedwarsstraat 85 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206228389

Over het restaurant Axum

Restaurant Axum in Amsterdam is een klein en sfeervol restaurant met een Ethiopische keuken. In Axum voel je de echte Ethiopische gastvrijheid met persoonlijke bediening en authentiek Ethiopisch eten.

Meer informatie over restaurant Axum

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Axum

Peter T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Een heel prettig klein restaurantje, ongedwongen, eenvoudige inrichting, met prima eten voor een prima prijs. Lekkere vleesgerechten en toch ook ruim voldoende keuze voor vegetariërs. Als je niet sjiek (en met je vingers), maar wel goedkoop en lekker wilt eten is dit een goede keuze.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Geen poespas, gewoon heerlijk eten!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Prima prijskwaliteit verhouding. Aardige bedieninb. Eenvoudige inrichting. Een doekje over het tafelplastic kan geen kwaad zodat dit niet meer plakt.
David W.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Voor het eerst Ethiopisch gegeten! Het heeft zeker voldaan aan mijn verwachtingen.
Hospitaliteit was top! Goeie service!
Heerlijke atmosfeer! Aanrader!
Anne J.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Heerlijk eten in een typisch ethiopisch eethuisje!
Rianne J.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Erg lekker gegeten voor een goede prijs! Inrichting is basic, maar prima. Service is vriendelijk, maar er mag iets vaker gevraagd worden of de gasten nog iets willen. Dit gebeurde nu nl. bijna niet en daardoor hebben we besloten geen dessert te nemen.
Maroeska B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Klein huiskamer restaurant, met een vriendelijke dame die zowel in de keuken staat als de bediening doet. Ze is daardoor niet erg gericht op de gasten, maar als je even vraagt komt het altijd goed. De sfeer is huiselijk, met weinig professionele opmaak. Ik vond het daardoor juist iets gezelligs hebben. Het eten was lekker en er was veel keuze: de menukaart ziet er anders uit dan hier op de site bij 'informatie' staat. Wij hebben de rundvleesschotel en de aubergineschotel met geitenkaas gehad. Beiden werden geserveerd met ethiopische pannenkoekjes, wat dahl en salade. Goed eten voor weinig geld! Allebei de gerechten waren erg smakelijk. De koffie was ook goed.
Thalijn W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Bijzondere ervaring. Lekker eten, heerlijke kruiden. Gastvrije bediening
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Voor de tweede keer hier. Was weer gezellig. Je moet geen haast hebben. Relaxte sfeer, goed eten, lekkere wijn.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Leuke en prettige gelegenheid. Niet erg groot. Erg vriendelijke bediening en erg lekker eten.
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Echt Ethiopisch. Zoals je het daar eet.
suzannedewit .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Kleine restaurant met lekkere eten, heel vriendelijke en vlotte bediening ,lekkere drank en niet te vergeten, een fantastische sfeer. voor herhaling vatbaar.
Judith L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Erg lekker gegeten in dit kleine restaurantje alwaar een fijne huiskamersfeer heerst. Erg vriendelijke bediening! De Tebs van lam en het rundvlees smaakten zoals het in Ethiopië smaakt. Gezellig om samen een injera te delen. Daarbij dronken we een heerlijk Ethiopisch wijntje en biertje en waren we na het eten ruim op tijd om de voorstelling in Carré te halen. Fijn om weer even in Ethiopische sferen te verkeren!
Elma B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gisterenavond met twee vrienden gegeten bij Axum, een klein, huiselijk Ethiopisch restaurant. De (Ethiopische) gastvrouw straalde warmte en vriendelijkheid uit. We werden snel bediend en hebben lekker gegeten. De wijn was goed. Zachte achtergrondmuziek, waardoor we gezellig met elkaar konden kletsen. De rekening was heel betaalbaar. Zeker voor herhaling vatbaar!
sanne B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
lekker Ethiopisch eten, maar de bediening mag wel wat beter opletten. we hadden vooraf aangegeven om half 8 weg te moeten, maar kregen pas om 5 voor half 8 de koffie (na 2x vragen) die we dus gehaast hebben opgedronken. jammer. ik zag dat meerdere mensen in de zaak moeite hadden de aandacht van het personeel te krijgen voor hun bestellingen.
Nancy G.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Axum is een leuke alternatief voor een diner in de buurt van Carré. Inrichting stelt niks voor - voor mij niet zo belangrijk als verder de sfeer goed is. Een duidelijk familie restaurant, met veel bekende als gasten. Je moet dan ook van zo'n informeel sfeer houden (en eten met je handen - bestek niet aangeboden maar vast beschikbaar als je vraagt). Eten is lekker en betaalbaar, met ook veel vegetarische opties. Ethiopische koffie was heerlijk. Service was prima maar wel traag - we hadden 1 1/2 uur tijd voor een hoofdgerecht en koffie, maar moest toch haasten aan het eind. We hadden ook een fles Melbec besteld, maar kreeg een Cabernet aangeboden. Wel hetzelfde wijngaard dus de mevrouw snapte niet dat het toch een andere wijn was. Uiteindelijk bracht ze ons een Ethiopische wijn. Niet geweldig, maar ' When in Rome.....' Ondanks wat minpuntjes komen we wel een keer terug als we in de buurt zijn.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk en authentiek gegeten. Zowel het lamsvlees als de runderstoofpot (Tebs en Zigeni) waren uitstekend ! Bediening uiterst vriendelijk en geven goed advies. Inclusief drank voor € 38,50 gegeten met z'n tweeen.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Prima gegeten en voor een zeer schappelijke prijs. Bediening erg vriendelijk en lekker centraal gelegen vlak bij Carre. Van de inrichting moet je je niet teveel voorstellen.
Jouke V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Voorafgaand aan een voorstelling in Carré met familie hier lekker gegeten. Een uitermate vriendelijke bediening en originele gerechten. Tevens een prettige prijs/kwaliteitverhouding.
Dus we komen hier zeker nog weer eens terug.
martha-debets .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
We hebben ons laten verassen door de keuken, het was echt een feestmaal!! Pure smaken en geen poespas. Het zou qua decor/sfeer gezelliger gemaakt kunnen worden.