Axum

Utrechtsedwarsstraat 85 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206228389

Over restaurant Axum

Restaurant Axum in Amsterdam is een klein en sfeervol restaurant met een Ethiopische keuken. In Axum voel je de echte Ethiopische gastvrijheid met persoonlijke bediening en authentiek Ethiopisch eten.

Meer informatie over restaurant Axum

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:00 - 23:00

6,7
Voordelig
Judith L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Erg lekker gegeten in dit kleine restaurantje alwaar een fijne huiskamersfeer heerst. Erg vriendelijke bediening! De Tebs van lam en het rundvlees smaakten zoals het in Ethiopië smaakt. Gezellig om samen een injera te delen. Daarbij dronken we een heerlijk Ethiopisch wijntje en biertje en waren we na het eten ruim op tijd om de voorstelling in Carré te halen. Fijn om weer even in Ethiopische sferen te verkeren!
Elma B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gisterenavond met twee vrienden gegeten bij Axum, een klein, huiselijk Ethiopisch restaurant. De (Ethiopische) gastvrouw straalde warmte en vriendelijkheid uit. We werden snel bediend en hebben lekker gegeten. De wijn was goed. Zachte achtergrondmuziek, waardoor we gezellig met elkaar konden kletsen. De rekening was heel betaalbaar. Zeker voor herhaling vatbaar!
Sanne B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
lekker Ethiopisch eten, maar de bediening mag wel wat beter opletten. we hadden vooraf aangegeven om half 8 weg te moeten, maar kregen pas om 5 voor half 8 de koffie (na 2x vragen) die we dus gehaast hebben opgedronken. jammer. ik zag dat meerdere mensen in de zaak moeite hadden de aandacht van het personeel te krijgen voor hun bestellingen.
Nancy G.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Axum is een leuke alternatief voor een diner in de buurt van Carré. Inrichting stelt niks voor - voor mij niet zo belangrijk als verder de sfeer goed is. Een duidelijk familie restaurant, met veel bekende als gasten. Je moet dan ook van zo'n informeel sfeer houden (en eten met je handen - bestek niet aangeboden maar vast beschikbaar als je vraagt). Eten is lekker en betaalbaar, met ook veel vegetarische opties. Ethiopische koffie was heerlijk. Service was prima maar wel traag - we hadden 1 1/2 uur tijd voor een hoofdgerecht en koffie, maar moest toch haasten aan het eind. We hadden ook een fles Melbec besteld, maar kreeg een Cabernet aangeboden. Wel hetzelfde wijngaard dus de mevrouw snapte niet dat het toch een andere wijn was. Uiteindelijk bracht ze ons een Ethiopische wijn. Niet geweldig, maar ' When in Rome.....' Ondanks wat minpuntjes komen we wel een keer terug als we in de buurt zijn.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk en authentiek gegeten. Zowel het lamsvlees als de runderstoofpot (Tebs en Zigeni) waren uitstekend ! Bediening uiterst vriendelijk en geven goed advies. Inclusief drank voor € 38,50 gegeten met z'n tweeen.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Prima gegeten en voor een zeer schappelijke prijs. Bediening erg vriendelijk en lekker centraal gelegen vlak bij Carre. Van de inrichting moet je je niet teveel voorstellen.
JoukevanDijk .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Voorafgaand aan een voorstelling in Carré met familie hier lekker gegeten. Een uitermate vriendelijke bediening en originele gerechten. Tevens een prettige prijs/kwaliteitverhouding.
Dus we komen hier zeker nog weer eens terug.
Martha-debets .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
We hebben ons laten verassen door de keuken, het was echt een feestmaal!! Pure smaken en geen poespas. Het zou qua decor/sfeer gezelliger gemaakt kunnen worden.
Fijnproever2016 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in dit kleine, huiskamerachtige restaurant. Het lamsvlees is een aanrader. Vriendelijke bediening en prettige sfeer.
Sjaak Z.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Nog nooit eerder bij Axum gegeten en zelfs nog nooit eerder Ethiopisch gegeten. We wonen in de buurt, maar het was ons nog niet eerder opgevallen. Heerlijk eten, 1 maal de kip met ei en een maal lamsvlees. Kan dus niet vergelijken met andere Ethiopisch restaurants maar het was heerlijk en een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Perfect om doordeweeks even snel een hapje te gaan eten voor een schappelijke prijs.
Vschrama .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Klein restaurant, sober ingericht, meer decoratie zou aan een gezelligere sfeer bijdragen. We hadden vroeg gereserveerd (17:30 u) omdat we om 19:00 u bij Theater Carré moesten zijn. AXUM ligt op loopafstand van een paar minuten. We waren dus de eerste gasten en hebben het feestmaal besteld: verschillende gerechten (groenten en vlees) die in een soort pannenkoek die met de vingers gegeten wordt. De rode wijn uit Ethiopië was heerlijk zacht en lekker. De kokkin is bijzonder vriendelijk en doet alles zelf (koken en bedienen). We kregen ons eten binnen een half uur op tafel en waren op tijd voor de voorstelling.
MxTx .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Ontzettend lekker gegeten, lieve gastvrouw en een knus sfeertje. De Ethiopische pannekoek (enjera) vormt de basis van het gerecht waarop kleine bijgerechtjes geserveerd worden. Je eet het met je handen, wat het extra bijzonder maakt. De vegetarische Shiro Wot was erg smaakvol in combinatie met de enjera. Hier kom ik zeker nog eens!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Een eenvoudig en betaalbaar eettentje, maar wel met heerlijke,kruidige gerechten. Ook voor vegetariërs is er volop keus. Alles is even smaakvol. De vriendelijke eigenaresse deed alles zelf; bedienen en koken. Voor ons was t een eerste kennismaking met de Ethiopische keuken en t was zeker voor herhaling vatbaar.
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Heerlijk met z'n vieren van een grote schaal met vier verschillende gerechten gegeten. Van mild tot pittig. Alles lekker vers en smaakvol. Bediening goed.
BarbaraWe .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Toevallig binnengelopen na een aanval van Ethiopië nostalgie na een reis eerder dit jaar: niet teleurgesteld! Fantastisch eten, keus uit veel verschillende gerechten of een combinatie. Wij namen de combinatie en waren heel tevreden over de goed gekruide tebs/tibs en doro wat. Decor en gastvrouw zorgen voor de rest! Wat ons betreft zeker een van de beste Ethiopische restaurants in Amsterdam.
Andinet .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Vanavond vegetarisch gegeten en de gerechten waren verfijnd van smaak: aubergines, paddestoelen in een heerlijke sausje, linzen en andere groenten. Ik kan iedereen aanraden hier eens vegetarisch te bestellen. De gastvrouw heeft uitgelegd waarom Ethiopiers zelf ook vaak vegetarisch eten. Haar verhalen over haar land geven het etentje een echt vakantiegevoel. Van harte aanbevolen!