Avant-Garde Van Groeninge

Frederiklaan 10d 5616 NH Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Avant-Garde Van Groeninge

Verrassend eten bij het voetbal

Naar het Philips-stadion kom je niet alleen om PSV voetbal te zien spelen. Je kunt ook culinair genieten bij Restaurant Avant-Garde Van Groeninge. Het geeft Chef-kok en eigenaar Johan van Groeninge een kick om je iedere keer weer te verrassen. Hij varieert steeds de presentatie van zijn gerechten.

Meer informatie over restaurant Avant-Garde Van Groeninge

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Chateaubriand .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wat te doen op een warme zomeravond? Een zomermenu proeven bij Avant Garde!
Het restaurant is fraai ingericht en kijkt vanuit een hoek uit op het stadion. Dit lijkt ons leuk als het stadion gevuld is, maar na een tijdje ben je toch uitgekeken op die lege stoelen. De natuurstenen bar is een erg fraai evenals de open keuken.

We namen een 5 gangen menu en dit wordt braaf in een iets te rap tempo afgewerkt. De gerechten zijn wat veilig, geen echte uitspatters.. alhoewel het balletje rillette van eend bij het hoofdgerecht is erg smakelijk en het dessert was ook erg lekker.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Natuurlijk lieten we aantrekkelijk geprijsde lunch op de secretaresse dag niet schieten. Aperitief ditmaal aan tafel genomen. Een prosecco La Tordera Jelma’s die aardig was. Ernaast een optocht met hapjes die er weer zeer verzorgd uitdagen. Een makaron gevuld met crèmige parmezaan, verrassend lekker. Het inmiddels bekende worteltaartje gekruid met vadouvan en een krokante taco met tomaat en mais.
Gevolgd door een schelp met pastille oesterijs, kiwi, luchtige crème van rijstwijn en gepofte wilde rijst, ook erg lekker. En als laatste geroosterd buikspek met sesamkoekje en sojasaus.

Helaas was Alexander (sommelier) door ziekte geveld maar Chantal (Maïtre) nam de honneurs waar. De eerste begeleider was een Verdicchio van Fattoria Laila die wat rijker en complexer was dan gewend. Ernaast een stuk dikke gerookte paling met structuren van komkommer, verse kruiden melange en toefjes ponzu crème. De paling was top en met het garnituur kon ruim voldoende worden afgewisseld. De wijn sloot aromatisch prima aan, in de mond ging t net. Dit was onze topper van de middag

De tweede begeleider was een droge Duitse Riesling 2014 van Prinz, mooi hoog in zijn zuren. Ernaast lamellen van de kabeljauw met stukjes langoustine, krokantjes van peterselie, stukje kropsla aan tafel afgewerkt met een saus van kruidenboter. Keurige bereidingen en mooie smaken waarnaast de Riesling, met zijn mooie zuren, het gerecht aanvulde.

Voor het pièce was een wijn van Le Patron geselecteerd. Een mooie klassiek gemaakte Rhône wijn, vol en rijk. Op het bord een stuk gebakken tarbot met erop was krokante spelt en ernaast een saus van kreeften bisque. Verder nog Brabantse asperges, quenelle appelcompote en lamsoortjes. Een mooie smakencombinatie, genieten weer.

De dessertwijn was een zeer bekende, Muscat de Rivesaltes 2013 van Laporte, aangenaam fris. Op het bord een mooie compositie, Als basis gezouten karamel met toefjes hazelnootcrème, structuren van peer en witte chocolade. Goede smaken maar wel redelijk heftig. De wijn vulde het gerecht netjes aan.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een zestal lekkere friandises.

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd, in de hoofdrol Chantal ondersteund door (de voor ons nieuwe) Mirte Verdonschot.

Prijs kwaliteitsverhouding was uitstekend, het vier gangen “all in” lunchmenu koste 57,50 en de extra toegevoegde dessertwijn 7,50.

Het was alweer ons tiende bezoek. Avant Garde blijft een adres om terug te keren.
Lotteiris .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Beste michelin restaurant waar we hebben mogen eten tot nu toe. Smaaksensaties in je mond, en het ziet er net zo prachtig uit als het eten smaakt. Ook het personeel is zeer betrokken.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
We bevinden ons deze avond op een aparte locatie want we treden binnen bij Avant-Garde van Groeninge welk gesitueerd is in het PSV stadion. De ontvangst is prima, het restaurant zeer sfeervol en ruim ingericht met een mooie aparte aperitiefplek bij de gashaard.

We nemen plaats, genieten van het uitzicht, bestellen alcoholvrije bubbels (hier verkrijgbaar dus hulde) en meteen volgen meerdere amuses. We kiezen voor een 4-gangen menu vergezeld van maar 1 glas wit en 1 rood in verband met de autorit later op de avond. Lekker brood, boter en olie komt op tafel dus we kunnen beginnen.

Wat volgt is een overheerlijk voorgerecht van paling, komkommer en ganzenlever. Daarna zeetong met slakjes, spek en kruidenboter. Beide gerechten zijn overheerlijk en worden vergezeld van een perfecte, zachte Gewürztraminer uit de Elzas, wat een topwijn!

Het hoofdgerecht is een entrecote van 'Bertha 2' met structuren van knolselderij en Ras El Hanoud. Hierbij een mooie Italiaanse Barbera die een denkbeeldige zon over het bord laat schijnen. Ook dit gerecht is lekker en goed op smaak. Als dessert tenslotte een combinatie van peer en toffee. Mooi van opmaak en lekker (vooral het ijs) maar we missen iets van extra frisheid, waardoor het gerecht nogal zwaar aanvoelt. Daarna voor ons geen koffie of thee meer want we zijn tevreden en voldaan.

Conclusie: vooral de beide visgerechten waren top en op 2* niveau. Maar ook de mogelijkheid om ijswater te kunnen drinken, de ruime hoeveelheid lekker brood, het bankje voor de damestas en het feit dat er een nieuw servet aan tafel verschijnt na een toiletbezoek vallen positief op!

Al met al is Avant-Garde zeker de moeite waard om te bezoeken. Dank voor een fijne avond!
Edjo-H ..
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Leuk biermenu! De gerechten werden begeleid door 2 verschillende bockbieren.
Spannende amuses, smaakvol voor- en hoofdgerecht. Hoewel de onderlinge samenhang van de proeverijen op het bord wat miste was het een palet van mooie en krachtige smaken die allen erg goed combineerden met het bockbier. Zelfs het nagerecht (verrassend met rode biet verwerkt) kwam met het kruidige bockbier extra tot zijn recht.
Bediening was zoals je mag verwachten, entourage bij het stadion is wel eens leuk en fris al mag die persoonlijk van mij wat intiemer.
Met dit 'Iens loves beer' menu een mooie combinatie neergezet door Avant-Garde.
FDLBRANDON .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Alles was top geregeld. Hazerugfilet was bijzonder lekker,verder amuses en dessert zeer smaakvol. Decor zou mooier zijn als er 22 spelers over het veld hadden gelopen.
Jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
via heerlijke 10 daagse een 3 gangen menu genoten. Mooi opgemaakte kunstwerkjes met pure smaken, voor mij had het op iets hoger niveau gemogen. Zeer correcte bediening..
W66 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Een sfeervol plekje voor een aperitief bij de haard, met maar liefst een 3-tal amuses. Voor een niet-voetballiefhebber is een etentje in een restaurant met uitzicht in het stadion een bijzondere beleving. Apart, maar niet gezegd gezellig.
De tafels zijn mooi gedekt. Door de royale opstelling van de meubels zit ik op een redelijke afstand van mijn partner, waardoor we net iets harder moeten praten dan wat comfortabel is.
Nog een lekkere amuse aan tafel, dit begint goed! We hebben het restaurantweekmenu en krijgen er mooi passende wijnen bij. Voor lekker eten zit je hier echt goed. De mensen van de bediening zijn zeer correct en behulpzaam, maar ook wat formeel en daarmee afstandelijk.
We kijken terug op een heerlijke avond, bij vertrekken regen het en krijgen we nog een paraplu aangereikt. Wat een service.
11floris .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Verassend sterren restaurant in voetbalstadion. het aperitief word op het terras genuttigd wat een apparte ervaring is, onwerkelijk zo stil voor een stadion . verder word het eten binnen geserveerd de bediening is vriendelijk professioneel. De opmaak van de borden is prima zoals je dat mag verwachten. verassend toetje met komkommer. Mooi ingericht restaurant.
Geert Z.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
In een mooi ingericht modern restaurant hebben we een matig diner mogen genieten. Van een restaurant met een ster mag je net dat beetje extra verwachten, in plaats daarvan krijg je net dat beetje minder. Personeel dat denkt dat het al heel wat is als je voedsel krijgt het is niet direct onbeleefd maar lijkt wel totaal ongeinterresseerd. De amuses waren nog best lekker maar zodra het iets complexer werd met de eerste twee voorgerechten, zijn het allemaal losse onderdelen op het bord. Bij het hoofdgerecht komen de smaken dan eindelijk in harmonie samen, dan is het vlees zo zwaar overkookt dat het taai werd. Toegegeven het toetje en de kazen waren goed vandaar nog net een voldoende voor het eten. Voor mij toch geen reden om terug te gaan.
MMt .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Wat een heerlijke avond. Een fantastisch menu, prachtige wijnen, mooie ambiance, je wordt omringd door vakmensen zowel in de keuken als in de bediening. Prijs kwaliteit helemaal in orde. Kortom TOP!!!! Hartelijk dank voor deze geweldige avond.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
De secretaresse middag is inmiddels mijn favoriete aanbieding. Helaas bij anderen wat minder populair want het was een rustige middag. Het weer was boven verwachting, dus aperitief op het terras met uitzicht op het veld waar de aspiranten van PSV aan het trainen zijn, leuk.

Alexander (sommelier) presenteerde een Blanc de Blancs van Brouette, een crémant uit Bordeaux die erg goed bevalt. De hapjes zien er weer zeer verzorgd uit. In een schaal vinden we een wortel cakeje met schijfje wortel en toefje vadouvan mayonaise.
Op een kunststof blokje een krokantje van specerijen met schijfje pata negra, gel van hazelnoot en amandelschaafsel, erg lekker en mooi naast de wijn.
Het mooist combineerde de marshmallow van groene appel met algen en oesterblad, heerlijk.

Daar het buiten nog niet echt warm was verhuisde we naar binnen. We kregen een plaatsje naast het venster van de keuken, leuk. Hier ging de optocht van amuses gewoon door met een tweeluik. In een schaaltje een semifreddo van soja met kaviaar van ponzu, saus van sesam en wat enoki, een verrassend mooie smakencombinatie.
Op een schelp van een sint-jacobsmossel een ijspastille van oester in een jus van rijstwijn en kiwi met erover een schuim van rijst afgewerkt met wat gepofte rijst. Mooie ziltigheid met aangename zuren, genieten!

De eerste begeleider is een speciale uit de Loire, de “La Boheme” 2011 van Marc Presnot, beetje boers met tonen van beurse appel, in het glas licht troebel, in de mond met een prikje op de tong. Ernaast een mooie presentatie van Oosterschelde kreeft in een soepje van bleekselderie, hierin toefjes crème fraîche met haringkuit en druppels olijfolie. Centraal op het bord een cannelloni van paddenstoel gevuld met gemalen paddenstoelen, erop wat plakjes verse champignon. Afwerking met oesterblad, krokantje van zuurdesem en komkommerbloemetjes. Een zeer verfijnd gerechtje met mooie aardse tonen die prima aansluiten bij de wijn, een delicatesse.

Uit Toscane, Sono Montenidoli Tradizionale 2011 een Vaernaccia di San Gimignano met goudgele keur, rijk en complex, heerlijk. Uit de keuken een gerecht in klassieke stijl. Wilde zeebaarsfilet op de huid gebakken en gekruid met laurier op een bedje van compote van witlof en sinaasappel. Erop een plak ham en een rozet van dunne plakjes aardappelkrokant. Afgewerkt met jus van rode wijn met tijm en een schuim van beurre blanc. De baars had een prima cuisson, de laurier gaf hem wat pit. Verder een goede balans in smaken waarmee je naar hartenlust kon afwisselen. Ook de wijn was keurig in balans en deze vulde het gerecht prima aan.

We schakelen over op rood met een Australische Tempranillo, de Weemala van Logan. Mooie diepe kleur, vol met donker fruit en een elegante afdronk. Het pièce was Veluwse eendenborst afgewerkt met mosterd en pistache met ernaast structuren van knolselderij, groene asperge en toefjes ras el hanout mayonaise. De borst was keurig gegaard met het jasje, dat erg mals en zacht was, complimenten. Verder mooie pure smaken waarnaast de wijn keurig aansloot.

De dessertwijn was een Duitse Riesling spätlese, de Piesporter Goldtröpfchen 2011 van Hain. Heerlijk aroma, in de mond een mooie balans tussen zoet en zuur. Uit de keuken een tweetraps gerecht. In de zwarte schaal plakken geroosterde ananas op een bedje van rijstepap met erop een quenelle ijs van Malibu en krokant schuim van kokos. Heerlijk en betoverend in combinatie met de wijn. Een gerecht wat een plaatsje verdiend in mijn toplijst.

In de beker als basis een compote van ananas met erop een mousse van mokka met specerijen afgewerkt met schaafsel van geroosterde amandelen.
Ook lekker maar iets minder combinerend met de wijn.

Bediening was wederom prima verzorgd, Alexander (sommelier) kent ons inmiddels en hij heeft deze middag mooie originele wijnkeuzes gemaakt. De jonge man presenteerde de gerechten tot in het kleinste detail, complimenten.

Prijs kwaliteitsverhouding is uitstekend, het vier gangen “all in” lunchmenu koste 49,50 en de extra toegevoegde dessertwijn 8,50. Goed te weten is dat het normale lunchmenu (een gang minder) dezelfde prijs heeft.

Avant Garde is duidelijk een restaurant voor de fijnproever. Genieten van originele smaak combinaties in een luxe ambiance. Aanrader!
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Kerstmis 2014 wederom genoten van het speciale kerstdiner met wijnarrangement. Dit maal in gezelschap van onze dochter en schoonzoon. Dit restaurant staat bij ons nog steeds op nummer 1. Alles was weer perfect. De gastvrije ontvangst, de bediening en natuurlijk de keuken. Wij hadden een prachtige tafel recht voor de open keuken. Naast al die heerlijke smaken die werden geserveerd genoot ik ook van de passie, rust, enthousiasme van de chef en zijn team. Perfect op elkaar ingespeeld. Ieder gerecht was weer een schilderij op zich. De smaken die vooral zijn bijgebleven zijn die van de coquille in de schelp met truffel en de heerlijk gegaarde langoustine. Uitstekende verhouding qua porties, de zeer professionele maar zeker niet afstandelijk bediening maakten het voor ons weer geheel compleet. Dit keer nemen wij ons toch voor om niet tot de volgende kerst te wachten, maar gewoon het komend jaar lekker nog een keer (of meer) langs te komen.
Chris en Ineke Dekker
C.G. N.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Mooi sterrenrestaurant in het PSV stadion. Sfeervolle ambiance. Verrassingsmenu zeer gevarieerd. Al vaker geweest, fijne attente gastheer. Eten wat ik me kon herinneren eerder wel eens spannender.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Geboekt voor de wijn-spijs avond. De meest weten dat ik minder graag 's avonds ga tafelen en al zeker niet wanneer de aanvangstijd na 18:00u is. Maar de interesse voor de Pinot Noir druif, die deze avond een hoofdrol vervulde, trok me over de streep.

Altijd weer leuk als het team je op de derde etage al staat op te wachten bij de uitstap van de lift. Meteen viel op dat de heren weer keurig in het kostuum gestoken, met het knoopje dicht en das. Hier maakte Alexander (de sommelier) al meteen een grapje over waaruit blijkt dat hij afstand heeft genomen zijn meer formele stijl, leuk!

Het verzamelen gebeurde aan de bar, hier werd een hele lekkere mousserende Pinot Noir uit de Friuli gepresenteerd, waarbij de keurig verzorgde hapjes werden uitgeserveerd.

Toen het gezelschap compleet was werden we begeleid naar tafel. Alexander had een mooi intro voorbereid met interessante weetjes over de Pinot Noir druif, dit werd door hem op een toegankelijke wijze gepresenteerd zonder langdradig te worden, complimenten.

De volgende amuse ronde werd uitgeserveerd waarbij de twee begeleiders van de eerste gang collectief werd gepresenteerd. Een verhaal dat zeker uitgebreider is dan normaal, met liefde en plezier gebracht, leuk.
Bij iedere gang werden er twee begeleiders gepresenteerd gemaakt van Pinot Noir druif met als uitzondering het dessert. Dit had met het budget te maken maar de ook de vervangers mochten er zijn.

Daar dit een unieke belevenis was en ik een half jaar geleden al een gedetailleerde recensie heb geschreven ga ik nu over het eten en de wijnen niet in detail uitweiden. De keuken van het team is degelijk en redelijk modern. Verfijnde gerechten met mooie smaken waarin hier en daar een verrassende toets. De gerechten hebben een uitgekiende smaakbalans en een prima textuur, wat duidelijk maakt dat hier een zeer ervaren team aan het werk is. Ze zijn niet voor niets al jaren opgenomen in mijn favorieten lijst.

De wijnen zijn duidelijk beter dan de normale arrangementswijnen wat deze avond nog interessanter maakt. Een breed scala passeerde de revue maar wel alle uit de klassieke gebieden van Europa. Van een elegante “blank de noir” tot een gerenommeerde Aloxe-Corton.

Na ieder ronde werd er met de gasten terug gekoppeld die dan hun voorkeur voor de beste begeleider mochten aangeven. Dat er een goede selectie was gemaakt bleek wel door het feit dat er nooit één wijn favoriet was van het gehele gezelschap. Slechts één keer was ik zelf de dissonant daar ik de bij het hoofdgerecht de delicate fruitige Duitse wijn boven de gerenommeerde Aloxe-Corton gekozen had, grappig.

Bediening was uitstekend verzorgd met het vaste team dat deze avond compleet was.
Prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend, mede door de hele mooie wijnselectie.
Kortom, onze kennis van de Pinot Noir druif is weer toegenomen op een hele leuke, aangename en pico bello verzorgde avond, bedankt!
Voor de fijnproevers en wijnliefhebbers is het een absolute aanrader.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Ditmaal niet met partner waardoor we besloten met trein te gaan zodat we beide van de wijnen konden genieten. Met de lift naar de derde etage waar Alexander de sommelier samen met een jong dame, die ik kende van LN2, ons al op stonden te wachten, leuk. We werden begeleid naar de luxe lounge waar het aperitief werd gepresenteerd. Een prosecco van Della Staffa die goed bevalt. Hierbij op een kiezel een blokje gelei van rode biet met erop een toefje piccalilly en gepofte rijst, lekker. In een rvs houder een grote rechthoekige kletskop met sesam waarbij een heerlijke dip van wortel met gember. Een prima start.

We werden begeleid naar onze keurig gedekte tafel voor vanmiddag bij de keuken met uitzicht op het stadion. Een drietal amuses worden uitgeserveerd. Een krokant spinazie-algenschuim met stukje champignons en Imperial Heritagekaviaar. Een marshmallow van yuzu en appel met erop een schijfje watermeloen toefje basilicum gel en dunne haartjes van chili. In een schaaltje een crème van asperge, blokjes ham, stukjes zuurdesembrood en een saus van peterselie. Alle drie mooi verzorgde, keurig gepresenteerde amuses met verrassende smaken. Vooral de fruitige marshmallow viel in positieve zin op.

Een traditionele aspergewijn werd keurig gepresenteerd. Een Pinot Blanc 2012 van Leon Beyer. Ernaast op een grappig bord dat lijkt op een gerepareerd bord bereidingen van Oosterschelde kreeft, asperges en een mediterrane garnituur met blokjes Feta, bereidingen van chorizo, gelei van taggiasche olijf en verse blaadjes basilicum. Een verrassend smaakvolle combinatie, behoorlijk complex maar goed combinerend. De wijn was voor het garnituur ietsje licht maar het aroma vulde het gerecht mooi aan. Een prima eerste ronde.

Een zuid Franse rosé van Chateaus de Berne uit een vierkante fles werd onze tweede begeleider. Uit de keuken een stukje rode mul op parmaham gebakken met ernaast een salade van zeekraal met truffel, blokjes asperge en stukjes fijngemalen amandel. Aan tafel afgewerkt met een hartige kalfsjus. Ernaast in een cocktailglas een bitterbal met vulling van prei. De mul was lekker sappig en de ham gaf hem een mooie smaak de ziltige salade en de harige jus maakte het af. De wijn sloot goed aan met name door zijn heerlijke aroma.

Uit Spanje een Abadia de San Campio van Terras Gauda gemaakt van Albarino met complexe elegante stijl, heerlijk. Uit de keuken een gerecht met twee hoofdrolspelers, een stukje tarbot met licht krokante korst van comté en een gestoomde langoustine in een buideltje van groene kool. Ernaast asperges, stukjes wortel, druppels peterselie zalf en een hollandaisesaus. Mooie pure smaken en een fijne begeleider die met name bij de ziltige langoustine prima aansloot.

De dessertwijn slaan we niet over, een Piesporter Goldtröpfchen Riesling Spätlese feinherb 2011 van het huis Hain. Een heerlijke riesling met mooie zoet zuur balans. Uit de keuken een mooie compacte presentatie van in kruidnagel gemarineerd citrusfruit met hierop een kruidensalade, flinke portie shiso green cressjes, quenelle ijs van bloedsinaasappel en als topping een krokante schuim van bergamot. Frisse smaken met in de hoofdrol het in kruidnagel gemarineerde citrusfruit die de wijn nog smaakvoller maakt.

Bediening was prima verzorgd met een beetje formele stijl. We kunnen vermelden dat Alexander (sommelier) duidelijk iets losser geworden is sinds “het knoopje los” wat ons duidelijk beter bevalt. De jonge dame presenteerde de gerechten keurig en niets ontging ze, complimenten.
Prijs kwaliteitsverhouding is prima, het vier gangen lunchmenu met “all-in” formule koste 49,50 de extra toegevoegde dessertwijn 8,50.
Avant Garde is een restaurant voor de fijnproever, het is genieten van verfijnde gerechten in een luxe ambiance. De porties kunnen voor de bourgondische Brabanders bescheiden overkomen maar aan het einde van de middag heb je voldoende gegeten. Ze hebben hun favorietenrol wederom waargemaakt, tot de volgende keer.
Eter2012 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2014
Vanwege een speciale gelegenheid op deze dag gereserveerd voor 2 personen bij Avant-Garde. Vanaf de ontvangst tot en met het vertrek zijn we met alle egards behandeld. Het aperitief met amuses hebben we bij de open haard gebruikt. Vervolgens hebben we het 5-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement gekozen. Elke gang was een streling voor de tong en het oog. De bij elke gang geschonken wijnen pasten prima bij de gerechten. De gerechten worden op mooi en bijzonder serviesgoed opgediend. Bij het nagerecht werd extra aandacht besteed aan de speciale gelegenheid van onze reservering. De sommelier en gastvrouw lichten de gerechten toe op een duidelijke en vriendelijke manier. Inrichting is heel stijlvol en comfortabel.
Er zijn 2 minpunten nl. het is jammer dat het restaurant uitkijkt op het voetbalstadion. Dit niveau restaurant verdiend een beter "sterren"- uitzicht. Ander punt is dat bij het aangeven van onze keuze door de gastheer/sommelier werd opgemerkt dat wij bij de reservering al hadden moeten vermelden dat wij het verrassingsmenu wensten. Ik heb aangegeven dat ik dat op de website niet heb kunnen vinden. Maar er werd gezegd dat dit er wel op vermeld stond! Dat laatste was op dat moment al helemaal niet meer relevant en had achterwege kunnen blijven. Wij wilden gewoon "verrast" worden! En temeer wij toch écht niet de menukaart uit ons hoofd kennen én bleek dat wij de de eerste 1 tot 2 uren de enige gasten waren het niet zo moeilijk was om ons te verrassen!
Jammer was dat wij op deze voor ons speciale (dinsdag) avond alleen in het restaurant waren. Later kwamen er gelukkig nog 2 gasten bij en dat gaf net wat meer "beweging" in de ruimte. Ondanks de aanmerkingen is de kwaliteit van de gerechten, dranken en ambiance zodanig dat wij zeker terug gaan en het restaurant ook zeker kunnen aanbevelen.
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2014
Eten met uitzicht op grasmat.. het went .. en als roker is het overdekte verwarmde terras dan echt een pluspunt. Avant Garden is als thuiskomen. Top service die je echt bijzonder laat voelen met toch een persoonlijke benadering. De enige sommelier van Nederland die mag beslissen wat ik drink. In dit geval een 100% voltreffer wat een sensatie in wijnen. De Sfeer chique (wat past bij sterretjes) maar blijft warm. Wat hebben we mooi gegeten, verfijnd maar met uitgesproken kenmerken, subtiel maar wel aanwezig. Ondanks de sensationele wijnen, het geweldige gezelschap trok de kunst van de Chef onze aandacht steeds terug naar de smaken en presentatie. Dank jullie oprecht voor de hulp bij het creëren van herrieneringen.
NellieL .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
We hebben gekozen voor een 5 gangen all-in menu. De entourage is mooi en sfeervol. Eerst een drankje met een mondvermaakje bij de haard en toen aan tafel. Ruime tafels en de hele ruimte oogt verzorgd en licht. Erg druk was het niet en ondanks de afstand tussen de tafels toch redelijk gehorig. Bovendien werd het menu daardoor wel erg snel geserveerd. De start van het menu, 2 kleine amuses. Heerlijk, maar aan de karige kant vergeleken met wat we gewend zijn bij restaurants van vergelijkbaar niveau. Vervolgens gang 1 kalfstong en tartaar met uienbereidingen. Verzorgd maar niet erg spannend en weinig culinair. Snel al volgt gang 2, Langoustine die overgaar was en daardoor nog weinig smaak en structuur had. Gang 3 een klein stukje griet met een krokante korst van Gruyere die niet heel erg krokant meer was, een bouillon en truffel. Na een door ons gevraagde pauze het hoofdgerecht. Perfect gebraden duif met auberginebereidingen die niet echt heel uitgesproken of smaakvol waren. Als dessert bereidingen van mascarpone, pistache en tarwegras, het beste gerecht van de avond. Koffie na met opnieuw karige lekkernijen. Terugkijkend op de avond waren we niet erg enthousiast en mistte voor ons de aansluiting tussen prijs en menu. Porties waren erg klein en de gerechten misten zowel qua smaak als qua presentatie het sterniveau en de verrassing of "wow" factor waar je in dit soort restaurants naar op zoek bent. Teveel langs de uitgesleten paden van standaardingrediënten en combinaties. Omdat we dat correct vonden hebben we wat we hier schrijven eerst ook het restaurant laten weten. In de reactie op het delen van onze ervaring werden we niet erg serieus bejegend. Jammer en misschien ook een tikje arrogant?
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Een Top restaurant. 1e kerstdag genoten van het kerstmenu met bijpassend wijnarrangement. Het restaurant is gevestigd in het PSV stadion. Beetje vreemd om via de lift, alsof je een kantoorpand in ga naar een restaurant te gaan. Eenmaal boven werden wij zeer gastvrij ontvangen. Gezellig aan de bar genieten van een mooie droge champagne met amuses en een prachtig uitzicht op de grasmat van het stadion. Inrichting is strak, doch zeer sfeer vol. Eenmaal aan tafel startend met wederom twee amuses, waarna het eerste voorgerecht gepekelde ganzenlever en kreeft volgde. Zelfs voor mensen die niet van ganzenlever houden was dit super lekker van smaak. Volgend gerecht lauwwarme langoustine en oester. Bij deze smaken waande wij ons aan zee, zo prachtige zilte smaken. Aansluitend naar de tarbot onder gruyere en eekhoorntjesbrood. Een top combinatie. Uiteindelijk het hoofdgerecht damhertkalf met doyenne du comice. Zo ontzettend mooi stukje vlees dat smelt op de tong. Afsluitend met een prachtig wit dessert gemaakt van champagne.
Wij hebben een fantastische avond gehad, echt zoals wij ons het kerstmenu hadden voorgesteld. Wij zullen zeker nog eens langs gaan om van de kaart te genieten.
Chris en Ineke Dekker