Authentiek Turks Restaurant Ege

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Authentiek Turks Restaurant Ege

Leentje64 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Uitstekend en heerlijk gegeten bij dit kleine intieme restaurant. Restaurant Ege is in een woonwijk gevestigd aan een doorgaande straat. Wij komen hier graag. Het eten is steeds van hoge kwaliteit. De opmaak van de borden is prachtig en de smaak van de gerechten heerlijk. Pure ingrediënten, heerlijk mals vlees en lekkere vis. Diverse kleine voorgerechtjes gehad zoals gerookte octopus, gefrituurde sardientjes, gevulde inktvis en aubergine met stukjes vlees gevuld. Als hoofdgerecht lamskoteletjes, ossehaas met spinazie en ossehaas uit de oven. Je wordt steevast ontvangen met enkele lekkere hapjes van het huis. Trek zeker een avond uit voor een bezoek, er wordt aandacht aan het eten besteed en dat kost wat meer tijd. De bediening is bescheiden en een tikje verlegen. Desondanks voelen we ons erg welkom. De wijnen zijn prima, een enorme prachtige karaf water wordt niets voor gerekend. Dit restaurant is absoluut een aanrader.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Het eten is hier heerlijk. We eten er ongeveer eens per maand. De gevulde inktvis is een echte aanrader. Zo puur en smaakvol. De gerechten duren altijd wat lang maar dat is hier standaard dus daar geven we inmiddels niet meer zo veel om.
asumarna .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Eten was heerlijk. Bediening was ook prima! Mijn zoontje ging ook mee en binnen 5 min nadat we gingen zitten, kreeg hij een kleurenboek met kleurpotloden, hij was er heel blij mee!
Mckool .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Een tegenvallende avond uit eten met 2 personen op zaterdag 27-02. Hieronder zal ik uiteenzetten waarom.
18:45 plaatsgenomen in het restaurant, wij kregen de kaart alvast maar moesten 5 minuten wachten voor ons wat te drinken werd aangeboden.
19:00 werd de bestelling op genomen, 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten
19:30 brood werd geserveerd met de champigons en kaas (was heerlijk) echter zagen we bij andere mensen 3 bakjes met olijven, sausje en nog iets staan en uiteindelijk omdat we erom vroegen kregen wij dit ook.
19:45 nadat 4 mensen al opgestapt waren omdat het allemaal te lang duurde voordat ze te eten kregen werd ons opnieuw naar de bestelling gevraagd die we 3 kwartier eerder hadden doorgegeven.
20:30 nadat we de irritaties om ons heen zagen toenemen kregen we eindelijk ons voorgerecht wat oke was
21:00 hoofdgerecht werd geserveerd op een bord wat beschadigd was (op 3 plekken waren er hapjes uit) het was lekker was maar doordat het allemaal wel erg lang duurde was de sfeer toch een beetje verpest

Overall gezien geen goede ervaring gehad, we vroegen nog waarom 4 mensen eerder op stapte en dat was omdat ze naar het Parktheater moesten en na anderhalf uur nog geen eten hadden gehad. Om ons heen zagen we geïrriteerde personen rondkijken omdat het allemaal veels te lang duurde. Er werd tussendoor niet gevraagd of alles oke was en of je nog wat te drinken wilde, een teleurstellende avond.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Regelmatig eet ik in een sfeervol authentiek Turks huiskamer restaurant, inmiddels uitgebouwd met een knusse serre, bij mij in de buurt, Ege, waar je wel altijd op tijd moet reserveren omdat het m.u.v. de maandag als het gesloten is, iedere dag is volgeboekt. Voor de bediening neemt "Papa' Cemiel en z'n team er echt de tijd voor, een etentje bij Ege is per definitie avondvullend, zeker als je een gerecht uit de oven bestelt, maar daarentegen is het er altijd even lekker en gezellig, je voelt je er meteen thuis. Alle gerechten zijn er traditioneel en hebben een eigen smaak. De appetizer van gegratineerde champignons met vers gebakken Turks brood is verrukkelijk, alleen jammer dat wanneer je er met 4 personen bent er altijd maar 3 champignons worden geserveerd, echt een minpuntje vind ik dat. De warme voorgerechten ovenschotel met gamba's en de gevulde inktvis in pikante saus zijn van eenzame klasse. Bij de vleesgerechten kom ik steeds weer uit op de gegrilde lamskoteletten of de lamshaas met saffraan, honing en gedroogde zuidvruchten, beide toppie! Maar ook de gegrilde ossenhaas met pikante romige spinazie is een topper. Als ik voor vis kies ga ik steevast voor de grote wilde scampi's in knoflook, om je vingers bij op te eten. Dus als je tijd hebt en verzekerd wilt zijn van gerechten vers bereid met een eigen smaak is Ege een echte aanrader. Ieder gerecht ziet er steeds weer uit als een plaatje, de bediening is er altijd uiterst vriendelijk maar wel aan de trage kant, wat er toch steeds weer voor zorgt dat je, met of zonder vrienden,er steeds weer terugkeert.
Jacqueline W.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Heerlijk , de bediening keurig. De gerechten zijn zo prachtig opgemaakt op de borden, nog nergens zo mooi gezien. Heerlijke smaken, goede wijn. Brood en olijven vooraf van t huis. Prachtige fruittoet. ruim groenten bij de gerechten apart geserveerd, bij ons, kom zeker nog eens genieten van dit heerlijke eten.
Laurens V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Vlakbij gelegen dus ik ga er regelmatig eten.
Heerlijke gerechten. Met name de inktvis met dille en de gamba's zijn echte aanraders als voorgerecht.

Ook brood met dipjes vooraf is lekker. De hoofdgerechten zijn wat groot indien u vooraf een voorgerecht besteld maar erg lekker.

De bediening is wat traag maar erg vriendelijk en gastvrij.
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Echt authentiek Turks! Super lekker, vers bereid in de keuken. Daarom moet je soms wat langer wachten op je eten, zeker als het restaurant vol zit. Als je komt eten dan is het avond vullend. Soms zou de bediening wel iets vlotter kunnen zijn met bijv. Drankjes.
Maar, het wachten is het zeker waard. Lekkere smaken, niks smaakt het zelfde en de gerechten zijn met liefde bereid. Prijs-kwaliteit is prima. Aanrader: het verassings menu met verschillende voorgerechtjes. Ook heerlijke (Turkse) wijn!
Cobi S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Eerste keer maar zeker niet voor het laatst.
Lekker gegeten!! Heerlijk vooraf(je) van het huis.
Zelfs de borden werden leuk opgemaakt, leek bijna haute cuisine.
Alleen het hoofdgerecht duurde wat lang, maar door de hapjes eigenlijk geen klagen.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Wat een fijn restaurant is dit. Het eten is verrukkelijk en de bediening vriendelijk. Je krijgt van het huis een karaf water, voor bij de wijn. Ook krijg je heerlijk brood, olijven, pepertjes en een yoghurtdip. Wij vonden dit al voldoende als voorgerecht, al wisten we dit niet van te voren en hadden ook ieder nog een voorgerecht besteld. Die waren beiden heerlijk van smaak en ook de twee hoofdgerechten smaakten ons prima. Je moet even wachten op je eten, maar dat staat in de menukaart al uitgelegd. Wij vinden dat echter ook helemaal niet erg, zo ben je echt een avondje uit! De prijzen zijn ook prima. Wij moesten 80 euro afrekenen, voor twee personen, allebei 1/2 liter wijn en een voor- en een hoofdgerecht. Dus, als je wilt genieten van een heerlijk Turks etentje in een gezellig restaurant en je hebt geen haast... Dan is dit de plek waar je heen moet gaan. Wel even reserveren, want het is er druk.
drakenfee .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
We hebben bij Ege fantastisch gegeten. De beide gerechten waren een lust voor het oog en smaakten heerlijk. Het was duidelijk vers bereid!!
Helaas duurt het dan ook langer dan bij de meeste restaurants voordat je je eten heb. Bij haast kun je Ege beter n andere keer plannen, maar als je de tijd heb, dan is Ege n echte aanrader.
Wij komen zeker terug!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Het restaurant ziet er simpel uit, is keurig maar vrij basic. Het eten was lekker, brood etc vooraf gekregen, smaakte goed. Hoofdgerechten waren prima, veel vlees natuurlijk. Turkse wijn was lekker, beetje jammer dat we 2 flessen hadden genomen en er 4 op de rekening stonden, maar de dame heeft het keurig opgelost. Het was een leuk restaurant, maar vond het nu niet echt typisch Turks, althans niet waar ik aan denk bij Turks.
Pavel M.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Gisteren met 10 personen gegeten in dit restaurant.
Amuse (olijven, turks brood, pepers en champignons met kaas uit de oven)- lekker, maar je moet een amuse zelf vragen, het wordt niet automatisch geserveerd.
Meeste voorgerechten met aubergine waren heerlijk!
Hoofdgerechten waren goed, bij voorbeeld de ossenhaas met groenten bereid in bakpapier was zeer lekker, maar in bijna alle gerechten moest er wat zout bij.
We hebben heerlijk gegeten, maar 2 uur voor een simpel starter moesten wachten, en 30 min voor een karaf water.
Na 4 uur hebben wij alleen een starter en hoofdgerecht gehad!
Wij waren €450 kwijt voor 10 personen, 2 gangen, met wijn, bier en fris dranken.
Nanatin .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Wat hebben we een geweldige avond gehad! We waren met vijf personen en ik moet zeggen dat ik het wel even spannend vond nadat ik een extreem slechte recensie had gelezen. Ik gaf dit etentje cadeau dus wilde dat het goed was. Het was meer dan dat! Drankjes kwamen snel. We konden omdat we met vijf waren een verrassingsvoorgerecht bestellen. Vijf heerlijke voorgerechten mogen proeven. Hoofdgerecht was bij iedereen fantastisch. Van het stoofpotje met lam tot de zwaardvlees, mixed vlees en entrecote. Ook het toetje deden we weer verrassingskeuze en ook deze waren stuk voor stuk heerlijk. De hele avond voor, hoofd, nagerecht en nog verschillende wijnen en bieren voor nog geen 50 euro totaal. Gelukkig zat er tussen het voor en hoofdgerecht veel tijd tussen anders had ik het nooit op gekund.
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Afgelopen zaterdag een zeer teleurstellend restaurantbezoek gehad bij dit 'restaurant'. Alles wat mis kon gaan, ging mis.

Allereerst werd ons gevraagd wat we wilden drinken. Na de bestelling te hebben doorgegeven hadden we een kwartier later nog steeds geen drankjes. Een andere serveerster vroeg vervolgens wat we wilden drinken. Hierna volgde dan eindelijk de drankjes. We hebben toen meteen onze voor- en hoofdgerechten doorgegeven aan de bediening. Na een poos wachten werd er een bakje met champignons en kaas op tafel neergezet. Zonder toelichting! We dachten dat dit misschien een verkeerd bezorgd voorgerecht was. Nadat de serveerster ook na 10 min nog steeds niet was teruggekomen (met de toelichting/andere voorgerechten(?) etc) besloten om zelf maar naar de bar te lopen en navraag te doen. Het bleek van het huis te zijn en we moesten er nog brood en saus bij krijgen (deze kwamen er meteen aan werd ons gezegd!). Uiteraard een aardige geste, echter waren de champignons inmiddels koud. Omdat het brood niet werd bezorgd, besloten we na 15 minuten wachten om zelf maar om het brood te vragen, ook omdat we de voorgerechten nog niet hadden gekregen en wel honger begonnen te krijgen. Vervolgens kregen we het brood en saus..en meteen de voorgerechten. Althans, bijna alle voorgerechten. Een van ons had nog geen voorgerecht ontvangen. We besloten uiteraard te wachten met eten totdat de ander ook zijn voorgerecht geserveerd kreeg. Op een gegeven moment besloten we om toch maar alvast te gaan eten en met elkaar te delen want het duurde (wederom) wel erg lang. Op een gegeven moment wederom naar de bar gelopen om te vragen waar het andere voorgerecht bleef. Dit werd afgeschoven op de keuken waar blijkbaar wat mis ging en de serveerster beloofde er zorg voor te dragen dat 'dit goed zou worden gemaakt middels een verrassing!'. Hier konden we (toen nog..) mee leven. Immers, in elke keuken kan wat mis gaan. Vanaf dat moment kon het wachten weer beginnen. Dit keer echter wel heel lang. Inmiddels had onze tafelgenoot na ruim 2 uur aan tafel gezeten te hebben nog geen gerecht geserveerd gekregen. Schandalig! We stonden op het punt om op te stappen en de hoofdgerechten te annuleren. Want inmiddels zaten we al bijna 2,5 uur met alleen een voorgerechtje. We zagen dat er ook nauwelijks eten werd uitgeserveerd (en dat de bediening alleen oog had voor andere mensen in de zaal en de helft van de tijd achter de bar stond te praten). We besloten daarom om nogmaals naar de bar te lopen en navraag te doen. Als dit namelijk nog lang ging duren, dan hielden we het voor gezien en gingen we thuis nog wel even een boterham eten. We kregen de mededeling dat het er nu wel echt aan kwam. Niet veel later kregen we een bijgerecht. Aardappeltjes uit de oven. Na 10 minuten kregen we dan eindelijk de hoofdgerechten. De aardappels waren ondertussen alweer koud. Genieten van de gerechten zat er niet meer in. Op de eerste plaats vanwege de zeer teleurstellende gang van zaken. Daarnaast waren de gerechten ook niet van een hoog niveau. De lamshaas met zuidvruchtensaus, was vooral een lamshaas met honing en gedroogde vruchten. Mierzoet! Voor het uitserveren van de hoofdgerechten waren onze drankjes al op, maar er werd niet gevraagd of we nog iets wilden drinken (voor bij het hoofdgerecht). Tijdens het hoofdgerecht besloten we ook om dat maar niet meer te vragen.
Na het hoofdgerecht hebben we meteen de rekening gevraagd. Toen we vroegen of dit de normale gang van zaken was in dit restaurant kregen we een 'kan gebeuren' te horen. Als 'tegemoetkoming' was het voorgerecht van onze tafelgenoot niet op de rekening gezet...goh, die heeft ie ook niet gekregen! Dit was het absolute dieptepunt. Gastvrijheid kennen ze hier niet.

Dit restaurant heeft, voor ons, om onbegrijpelijke reden zo'n hoge IENS klassering. De eigenaar is ronduit onbeleefd. De bediening snapt niet wat bedienen inhoudt. Het decor is achterhaald. Het eten niet bijzonder en de keuken tergend langzaam. We gingen ontgoocheld weg!
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Om met het decor te beginnen, als je open staat voor eethuis in de authentieke zin van het woord dan zit je hier goed. Kleinschalig, eenvoudig ingericht, tafels redelijk dicht bij elkaar, sepia foto's aan de muur, kortom eethuis (al heet het restaurant).
Ook de prijzen zijn op eethuis niveau. Evenals de bediening. Als de baas zelf uitserveert is er nog kans op een praatje maar anders blij wanneer we verstaan worden.
En nu komt het...het eten is er met grote liefde bereid. In al zijn eenvoud en versheid en met toevoeging van beperkt aantal specerijen en kruiden smaakt het Turks op zijn best. Iedere keer weer is het er genieten en het wachten waard. Want wachten zul je, gij Nederlander die het liefst alles gisteren op zijn bord wenst. Ga er dus alleen heen met tijd en geduld, maar je zult beloond worden. Prijs kwaliteit buitengewoon goed.
Time .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Gemoedelijke plek met een prettige bediening en een kaart die ons uitnodigde er eens lekker voor te gaan zitten.
Het aperitief van het huis (vers brood met olijven en een lekkere 'yoghurtdip') bleek eigenlijk voldoende om het voorgerecht of zelfs het hoofdgerecht over te slaan.
De sigara borek was erg lekker en voor ons eindelijk een keer voldoende gevuld.
De kaflsstoofschotel uit de oven en kofte waren van goede kwaliteit en leken vers te zijn bereid. De kofte werd geserveerd met een goede yoghurt-knolfook-'saus' en een soort 'tomaten-salsa'. Beiden erg lekker. Als bijgerecht kregen we een ovenschotel van verschillende groenten (broccoli, bloemkool, paprika etc) en aardappel.
Zoals hiervoor al een keer beschreven, waren het inderdaad behoorlijke porties. Voor de grote honger dus een smakelijke bijkomstigheid wanneer je meerdere gangen kiest.
De bediening is erg relaxed en (zacht-)aardig, geen gezeur om de tien minuten of je nog iets te drinken wilt. In het kleine restaurant was het vol, reserveren lijkt daarom wel haast een noodzaak. Mede ook daardoor is het niet het meeste vlotte restaurant. Maar, tussen de gangen door, was het zeker niet zo traag dat het stoort. Wij vonden het juist daarom wel prettig; even de tijd om wat uit te buiken voordat het volgende bord komt.
Raluca M.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Very small and cosy restaurant. Scrumptious authentic Turkish food, huge portions and excellent service. You are never rushed and you can just take your time to enjoy the food. You will most likely not get a table without booking in advance.
JV040 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Gisteren weer bij EGE gegeten. Altijd genieten van het voorgerecht van het huis met brood, dip, olijven en gevulde champignons. Daarbij een portie sigaras met z'n tweetjes is meer dan voldoende. Als hoofdgerecht neem ik de lamskoteletjes. Echt nergens zo lekker als bij EGE. Mijn man ging voor de wijnkaraf die ze aan tafel op je bord uitschenken. Er zijn altijd veel vaste gasten en reserveren is een must. Verwacht geen snelheid en het is niet sjiek, maar wel ongedwongen en betaalbaar eten in een huiselijke sfeer.
Johannes H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Wat een leuk Turks restaurant op een plek waar je dat niet verwacht. Gewoon in een woonwijk in Eindhoven op het hoekje van de straat een eerlijk Turks restaurant. Bijna of je bij een Turkse familie op bezoek gaat. Een simpel maar 'gezellig' interieur, zeker 's avonds als het mooi verlicht is, met op de vensterbanken een soort Alladin's toverlampen.
Een bescheiden kaart waarbij naast de Turkse naam van het gerecht ook in gewoon Nederlands staat beschreven wat het gerecht inhoudt.
'T is geen haute cuisine maar gewoon eerlijke en vers gemaakte gerechten. Naast het Turkse brood met olijven, ingemaakte pepers en champignons uit de oven, die als amause worden geserveerd, genoten wij van redelijk grote porties voorgerechten als knoflookworst, kaasstengels, aubergines en eeen rijkelijk gevulde salade. Wat ons betreft mogen de porties van de voorgerechten wel wat kleiner. De hoofdgerechten, varierend van lamsvlees met honing en dadels, supermals bief en tonijn met een heerlijk zachte en romige uiensaus. Daar likten we onze vingers bij af. De drankkaart is erg eenvoudig en heel vriendelijk geprijsd: fris, flesje bier of huiswijn.
Een puntje van aandacht is de snelheid: je moet wel wat geduld hebben omdat alle gerechten per tafel vers bereid worden. Met een strakker georganiseerde mis-en-place kan de snelheid in het restaurant wel omhoog. Maar met de heerlijke gerechten en de gemoedeljke sfeer van dit Turkse restaurant/eetcafe is dat snel vergeten. Beslist een aanrader, die daarbij ook nog eens geen gat slaat in je dinerbudget.