Authentiek Turks Restaurant Ege

Rivierstraat 36 5615 KB Eindhoven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Authentiek Turks Restaurant Ege

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Catering , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten8,7/10
Service7,5/10
Decor7,2/10
Asumarna . Fijnproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Eten was heerlijk. Bediening was ook prima! Mijn zoontje ging ook mee en binnen 5 min nadat we gingen zitten, kreeg hij een kleurenboek met kleurpotloden, hij was er heel blij mee!
Mckool . 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Een tegenvallende avond uit eten met 2 personen op zaterdag 27-02. Hieronder zal ik uiteenzetten waarom.
18:45 plaatsgenomen in het restaurant, wij kregen de kaart alvast maar moesten 5 minuten wachten voor ons wat te drinken werd aangeboden.
19:00 werd de bestelling op genomen, 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten
19:30 brood werd geserveerd met de champigons en kaas (was heerlijk) echter zagen we bij andere mensen 3 bakjes met olijven, sausje en nog iets staan en uiteindelijk omdat we erom vroegen kregen wij dit ook.
19:45 nadat 4 mensen al opgestapt waren omdat het allemaal te lang duurde voordat ze te eten kregen werd ons opnieuw naar de bestelling gevraagd die we 3 kwartier eerder hadden doorgegeven.
20:30 nadat we de irritaties om ons heen zagen toenemen kregen we eindelijk ons voorgerecht wat oke was
21:00 hoofdgerecht werd geserveerd op een bord wat beschadigd was (op 3 plekken waren er hapjes uit) het was lekker was maar doordat het allemaal wel erg lang duurde was de sfeer toch een beetje verpest

Overall gezien geen goede ervaring gehad, we vroegen nog waarom 4 mensen eerder op stapte en dat was omdat ze naar het Parktheater moesten en na anderhalf uur nog geen eten hadden gehad. Om ons heen zagen we geïrriteerde personen rondkijken omdat het allemaal veels te lang duurde. Er werd tussendoor niet gevraagd of alles oke was en of je nog wat te drinken wilde, een teleurstellende avond.
Ad V. Gastronoom (14 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Regelmatig eet ik in een sfeervol authentiek Turks huiskamer restaurant, inmiddels uitgebouwd met een knusse serre, bij mij in de buurt, Ege, waar je wel altijd op tijd moet reserveren omdat het m.u.v. de maandag als het gesloten is, iedere dag is volgeboekt. Voor de bediening neemt "Papa' Cemiel en z'n team er echt de tijd voor, een etentje bij Ege is per definitie avondvullend, zeker als je een gerecht uit de oven bestelt, maar daarentegen is het er altijd even lekker en gezellig, je voelt je er meteen thuis. Alle gerechten zijn er traditioneel en hebben een eigen smaak. De appetizer van gegratineerde champignons met vers gebakken Turks brood is verrukkelijk, alleen jammer dat wanneer je er met 4 personen bent er altijd maar 3 champignons worden geserveerd, echt een minpuntje vind ik dat. De warme voorgerechten ovenschotel met gamba's en de gevulde inktvis in pikante saus zijn van eenzame klasse. Bij de vleesgerechten kom ik steeds weer uit op de gegrilde lamskoteletten of de lamshaas met saffraan, honing en gedroogde zuidvruchten, beide toppie! Maar ook de gegrilde ossenhaas met pikante romige spinazie is een topper. Als ik voor vis kies ga ik steevast voor de grote wilde scampi's in knoflook, om je vingers bij op te eten. Dus als je tijd hebt en verzekerd wilt zijn van gerechten vers bereid met een eigen smaak is Ege een echte aanrader. Ieder gerecht ziet er steeds weer uit als een plaatje, de bediening is er altijd uiterst vriendelijk maar wel aan de trage kant, wat er toch steeds weer voor zorgt dat je, met of zonder vrienden,er steeds weer terugkeert.
Jacqueline W. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Heerlijk , de bediening keurig. De gerechten zijn zo prachtig opgemaakt op de borden, nog nergens zo mooi gezien. Heerlijke smaken, goede wijn. Brood en olijven vooraf van t huis. Prachtige fruittoet. ruim groenten bij de gerechten apart geserveerd, bij ons, kom zeker nog eens genieten van dit heerlijke eten.
Laurens V. Gastronoom (11 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Vlakbij gelegen dus ik ga er regelmatig eten.
Heerlijke gerechten. Met name de inktvis met dille en de gamba's zijn echte aanraders als voorgerecht.

Ook brood met dipjes vooraf is lekker. De hoofdgerechten zijn wat groot indien u vooraf een voorgerecht besteld maar erg lekker.

De bediening is wat traag maar erg vriendelijk en gastvrij.
Luc K. 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Wat een genot om hier te eten. De keuze is geweldig en het eten is lekker en verzorgd bereid. De spontane gastheer maakt het iedereen naar de zin. Topzaak ! De moeite van meerdere bezoeken waard. tjok guzel !
Eefje V. Gastronoom (26 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Echt authentiek Turks! Super lekker, vers bereid in de keuken. Daarom moet je soms wat langer wachten op je eten, zeker als het restaurant vol zit. Als je komt eten dan is het avond vullend. Soms zou de bediening wel iets vlotter kunnen zijn met bijv. Drankjes.
Maar, het wachten is het zeker waard. Lekkere smaken, niks smaakt het zelfde en de gerechten zijn met liefde bereid. Prijs-kwaliteit is prima. Aanrader: het verassings menu met verschillende voorgerechtjes. Ook heerlijke (Turkse) wijn!
Marieke V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Super gegeten.
Heerlijk mals en niet te veel.
Zeer vriendelijke bediening.
Echt interesse in de klant.
Zeker voor herhaling.
Top restaurant
Borgwat . Bourgondiër (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Ook deze keer voor het laatst dit jaar hebben we weer ontzettend lekker gegeten bij Ege. De mix van voorgerechten was lekkerder dan ooit tevoren en mijn lamsvlees was heerlijk mals en lekker gekruid.
Het lijkt elke keer nog weer lekkerder te zijn dan een vorige keer, hoewel dat bijna niet kan. Ook de sfeer en de bediening vinden wij heel prettig en de uitbreiding van het restaurant geeft wat meer ruimte.
Cobi En Jan S. Gastronoom (15 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Eerste keer maar zeker niet voor het laatst.
Lekker gegeten!! Heerlijk vooraf(je) van het huis.
Zelfs de borden werden leuk opgemaakt, leek bijna haute cuisine.
Alleen het hoofdgerecht duurde wat lang, maar door de hapjes eigenlijk geen klagen.
Frans A. 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Eten was niet echt lekker. Vlees was niet lekker gekruid. Soep was flauw van smaak en erg duur voor het beetje wat je kreeg.
Somers . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Wat een fijn restaurant is dit. Het eten is verrukkelijk en de bediening vriendelijk. Je krijgt van het huis een karaf water, voor bij de wijn. Ook krijg je heerlijk brood, olijven, pepertjes en een yoghurtdip. Wij vonden dit al voldoende als voorgerecht, al wisten we dit niet van te voren en hadden ook ieder nog een voorgerecht besteld. Die waren beiden heerlijk van smaak en ook de twee hoofdgerechten smaakten ons prima. Je moet even wachten op je eten, maar dat staat in de menukaart al uitgelegd. Wij vinden dat echter ook helemaal niet erg, zo ben je echt een avondje uit! De prijzen zijn ook prima. Wij moesten 80 euro afrekenen, voor twee personen, allebei 1/2 liter wijn en een voor- en een hoofdgerecht. Dus, als je wilt genieten van een heerlijk Turks etentje in een gezellig restaurant en je hebt geen haast... Dan is dit de plek waar je heen moet gaan. Wel even reserveren, want het is er druk.
Drakenfee . Gastronoom (13 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
We hebben bij Ege fantastisch gegeten. De beide gerechten waren een lust voor het oog en smaakten heerlijk. Het was duidelijk vers bereid!!
Helaas duurt het dan ook langer dan bij de meeste restaurants voordat je je eten heb. Bij haast kun je Ege beter n andere keer plannen, maar als je de tijd heb, dan is Ege n echte aanrader.
Wij komen zeker terug!
Marcel120981 . Gastronoom (29 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Het restaurant ziet er simpel uit, is keurig maar vrij basic. Het eten was lekker, brood etc vooraf gekregen, smaakte goed. Hoofdgerechten waren prima, veel vlees natuurlijk. Turkse wijn was lekker, beetje jammer dat we 2 flessen hadden genomen en er 4 op de rekening stonden, maar de dame heeft het keurig opgelost. Het was een leuk restaurant, maar vond het nu niet echt typisch Turks, althans niet waar ik aan denk bij Turks.
Borgwat . Bourgondiër (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Wij gaan heel graag eten bij dit fantastische restaurant.
Voor ons is het een heerlijk avondje uit in een heel vriendelijke omgeving met erg aardige mensen. Het is zeker geen plek voor een "snelle hap" maar meer om van alle heerlijke authentieke Turkse gerechten te genieten; vlees, vis of vegetarisch.
We eten het liefst wat de eigenaar/kok ons adviseert en we laten ons heel graag verrassen.
Na de uitbouw is het ook wat ruimer in het restaurant geworden.
Een echte aanrader voor de liefhebber!

QB
Oetel . Bourgondiër (3 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Gisteren met 10 personen gegeten in dit restaurant.
Amuse (olijven, turks brood, pepers en champignons met kaas uit de oven)- lekker, maar je moet een amuse zelf vragen, het wordt niet automatisch geserveerd.
Meeste voorgerechten met aubergine waren heerlijk!
Hoofdgerechten waren goed, bij voorbeeld de ossenhaas met groenten bereid in bakpapier was zeer lekker, maar in bijna alle gerechten moest er wat zout bij.
We hebben heerlijk gegeten, maar 2 uur voor een simpel starter moesten wachten, en 30 min voor een karaf water.
Na 4 uur hebben wij alleen een starter en hoofdgerecht gehad!
Wij waren €450 kwijt voor 10 personen, 2 gangen, met wijn, bier en fris dranken.
Nanatin . Fijnproever (6 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Wat hebben we een geweldige avond gehad! We waren met vijf personen en ik moet zeggen dat ik het wel even spannend vond nadat ik een extreem slechte recensie had gelezen. Ik gaf dit etentje cadeau dus wilde dat het goed was. Het was meer dan dat! Drankjes kwamen snel. We konden omdat we met vijf waren een verrassingsvoorgerecht bestellen. Vijf heerlijke voorgerechten mogen proeven. Hoofdgerecht was bij iedereen fantastisch. Van het stoofpotje met lam tot de zwaardvlees, mixed vlees en entrecote. Ook het toetje deden we weer verrassingskeuze en ook deze waren stuk voor stuk heerlijk. De hele avond voor, hoofd, nagerecht en nog verschillende wijnen en bieren voor nog geen 50 euro totaal. Gelukkig zat er tussen het voor en hoofdgerecht veel tijd tussen anders had ik het nooit op gekund.
Thomas B. Gastronoom (10 recensies) 2,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Afgelopen zaterdag een zeer teleurstellend restaurantbezoek gehad bij dit 'restaurant'. Alles wat mis kon gaan, ging mis.

Allereerst werd ons gevraagd wat we wilden drinken. Na de bestelling te hebben doorgegeven hadden we een kwartier later nog steeds geen drankjes. Een andere serveerster vroeg vervolgens wat we wilden drinken. Hierna volgde dan eindelijk de drankjes. We hebben toen meteen onze voor- en hoofdgerechten doorgegeven aan de bediening. Na een poos wachten werd er een bakje met champignons en kaas op tafel neergezet. Zonder toelichting! We dachten dat dit misschien een verkeerd bezorgd voorgerecht was. Nadat de serveerster ook na 10 min nog steeds niet was teruggekomen (met de toelichting/andere voorgerechten(?) etc) besloten om zelf maar naar de bar te lopen en navraag te doen. Het bleek van het huis te zijn en we moesten er nog brood en saus bij krijgen (deze kwamen er meteen aan werd ons gezegd!). Uiteraard een aardige geste, echter waren de champignons inmiddels koud. Omdat het brood niet werd bezorgd, besloten we na 15 minuten wachten om zelf maar om het brood te vragen, ook omdat we de voorgerechten nog niet hadden gekregen en wel honger begonnen te krijgen. Vervolgens kregen we het brood en saus..en meteen de voorgerechten. Althans, bijna alle voorgerechten. Een van ons had nog geen voorgerecht ontvangen. We besloten uiteraard te wachten met eten totdat de ander ook zijn voorgerecht geserveerd kreeg. Op een gegeven moment besloten we om toch maar alvast te gaan eten en met elkaar te delen want het duurde (wederom) wel erg lang. Op een gegeven moment wederom naar de bar gelopen om te vragen waar het andere voorgerecht bleef. Dit werd afgeschoven op de keuken waar blijkbaar wat mis ging en de serveerster beloofde er zorg voor te dragen dat 'dit goed zou worden gemaakt middels een verrassing!'. Hier konden we (toen nog..) mee leven. Immers, in elke keuken kan wat mis gaan. Vanaf dat moment kon het wachten weer beginnen. Dit keer echter wel heel lang. Inmiddels had onze tafelgenoot na ruim 2 uur aan tafel gezeten te hebben nog geen gerecht geserveerd gekregen. Schandalig! We stonden op het punt om op te stappen en de hoofdgerechten te annuleren. Want inmiddels zaten we al bijna 2,5 uur met alleen een voorgerechtje. We zagen dat er ook nauwelijks eten werd uitgeserveerd (en dat de bediening alleen oog had voor andere mensen in de zaal en de helft van de tijd achter de bar stond te praten). We besloten daarom om nogmaals naar de bar te lopen en navraag te doen. Als dit namelijk nog lang ging duren, dan hielden we het voor gezien en gingen we thuis nog wel even een boterham eten. We kregen de mededeling dat het er nu wel echt aan kwam. Niet veel later kregen we een bijgerecht. Aardappeltjes uit de oven. Na 10 minuten kregen we dan eindelijk de hoofdgerechten. De aardappels waren ondertussen alweer koud. Genieten van de gerechten zat er niet meer in. Op de eerste plaats vanwege de zeer teleurstellende gang van zaken. Daarnaast waren de gerechten ook niet van een hoog niveau. De lamshaas met zuidvruchtensaus, was vooral een lamshaas met honing en gedroogde vruchten. Mierzoet! Voor het uitserveren van de hoofdgerechten waren onze drankjes al op, maar er werd niet gevraagd of we nog iets wilden drinken (voor bij het hoofdgerecht). Tijdens het hoofdgerecht besloten we ook om dat maar niet meer te vragen.
Na het hoofdgerecht hebben we meteen de rekening gevraagd. Toen we vroegen of dit de normale gang van zaken was in dit restaurant kregen we een 'kan gebeuren' te horen. Als 'tegemoetkoming' was het voorgerecht van onze tafelgenoot niet op de rekening gezet...goh, die heeft ie ook niet gekregen! Dit was het absolute dieptepunt. Gastvrijheid kennen ze hier niet.

Dit restaurant heeft, voor ons, om onbegrijpelijke reden zo'n hoge IENS klassering. De eigenaar is ronduit onbeleefd. De bediening snapt niet wat bedienen inhoudt. Het decor is achterhaald. Het eten niet bijzonder en de keuken tergend langzaam. We gingen ontgoocheld weg!
Misterpink . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Meerdere malen geweest. Als je haast hebt is het niet de juiste plek. Geweldig eten, onverstoorbaar mooi en eenvoudig! Geen blabla en veel opsmuk. Eerlijk eten en lekker ontspannen. Geweldige tent.
Ck03 . Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2013
Amuse van het huis (oa olijven, turks brood met tapenade, pepers en champignons met kaas uit de oven), erg attent en lekker. Voorgerecht van appel/garnalen is een echte aanrader, ook de Turkse knoflookworst en soguk pastirma vielen bij mijn tafelgenoten erg goed in de smaak. Ook de hoofdgerechten waren erg lekker (Karasik Izgara, dil baligi filetosu, sultanigah en yufka kebabi). De Yufka Kebabi was wel erg zoet, daar moet je van houden. Er is ook aandacht besteed aan de opmaak van de borden en de porties zijn aan de ruime kant, maar niet overdreven. De service was prima, hoewel iets meet kennis van de menukaart wel prachtig zou zijn. Al met al een goede ervaring, de moeite waard om naar terug te gaan.