Auguste

Straatweg 144 3603 CS Maarssen Nederland Kaart

Over het restaurant Auguste

Culinaire schilderijtjes

Laat je wegblazen door de heerlijke Franse gerechten die de chef op tafel zet. Verfijnd, als schilderijtjes op je bord en vol van smaak. Dit is echt culinair genieten op hoog niveau in een prachtige omgeving. Naast het diner kun je hier ook terecht voor een smaakvolle lunch. De vlotte bediening zorgt ervoor dat er aan de voorkant niets mis gaat. Voor even vergeet je de drukte van het dagelijks leven.

Meer informatie over restaurant Auguste

Maandag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Lisa N.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
We werden zeer vriendelijk ontvangen. Het eerste drankje, een crémant, stond met lekkere warme broodjes snel op tafel. Voorgerecht, coquilles, was erg lekker en zag er mooi uit. Hoofdgerecht, zeetong, was goed. Hier zou wat meer groente bij geserveerd mogen worden. Het andere hoofdgerecht, een salade riche was rijk (!) gevuld met zeevruchten. Jammer dat sommige nog gepeld moesten worden. Dessert, een gedeelde aardbeien pavlova was heerlijk. Wij kenden Auguste nog niet, maar vinden het een aanrader en komen zeker terug.
Ruud X.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Dinsdag 18 april het kreeftmenu besteld:in één woord fantastisch.
Mooi opgediende gerechten goed op smaak.
De bediening is prima en klantgericht.
Je bent echt uit bij Auguste.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Met zijn tweeën voor het kreeftmenu gegaan. Was erg smakelijk, met name de risotto met halve kreeft. Ook het dessert was overigens een uitblinker. Verder lekker brood met boter en tapenade erbij, en koffie met friandises toe. Niets op aan te merken en uiteindelijk voor een mooie prijs gegeten.
Blijkbaar hebben ze het commentaar hieronder van iemand anders over de prijzen ter harte genomen, wij vonden de prijs-kwaliteit verhouding dik in orde.

Auguste heeft een heerlijk terras waar we even hebben kunnen genieten van één van de eerste lentedagen.
Het restaurant zelf vonden wij enigszins tegenvallen, mag wel een opknapbeurtje gebruiken en een flinke schoonmaakbeurt. Begrijpelijk dat er vanuit de open haard wat stof en as kan vliegen, maar een aantal tafels (al gedekt, dus het servies ook) waren daardoor niet schoon. Opzich niet erg als de tafels afgehaald en opnieuw afgedekt zouden worden, maar het leek de eigenaar (wij gokten eerst op een stagiair, maar bleek dus de eigenaar te zijn!) een beter idee om met zijn mond de tafels schoon te blazen, terwijl gasten er om heen al aan het eten waren. Dit kan echt niet.

De service was dus met name heel wisselend. De chefkok ontving ons en was erg vriendelijk. Daarna viel het eerste deel van de service, verleend door de eigenaar, een beetje tegen.
Bij het menu hoorde een glas bubbels, maar dat werd ons niet aangeboden. Bij navraag kregen we te horen dat dat (ongevraagd) 'verrekend' was met de drankjes die we op het terras hadden genuttigd. Dat waren echter 1 glas witte wijn en 1 sinaasappelsap, dus niet echt in verhouding tot een glas bubbels.
Dat we voor het kreeftmenu kwamen was niet bekend bij hem, terwijl we het vooraf hadden aangegeven.
Toen de gerechten werden geserveerd werd er niet uitgelegd wat we kregen, en bij het weghalen van de borden werd er niet gevraagd hoe het smaakte. Onze glazen werden niet bijgeschonken. Doet toch af aan de ervaring, zeker omdat het ook niet erg druk was (wij waren de eerste gasten en uiteindelijk waren er misschien 7 tafels bezet)

Gelukkig pakte het tweede deel van de avond een jongere ober het over, en die had het wel begrepen. Rustig, vriendelijk en beleefd. Daardoor hebben we uiteindelijk toch nog een prima avond gehad.

Wellicht nog een keer in de herhaling, aangezien het eten echt een aanrader is!
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Genoten van het kreeftmenu. Mooi voorgerecht, smakelijke soep en een heerlijke kreeft met een even smakelijke risotto. Verder een mooie wijnkaart en een gezellige sfeer.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Wat een heerlijk kreeftmenu hadden ze bij Auguste in Maarssen. Echt een hele lekkere kreeftenbisque, lekker royal gevuld met zeevruchten. De kreeft met wilde spinazie en kreeftenrisotto was perfect en een genot om te eten.
Bubbels vooraf en een lekker Pinot Gris zorgde voor een leuke combinatie met het heerlijke eten.
De warme lokatie en aankleding, de perfecte bediening en gastvrijheid, samen met ons eigen zelfschap, maakte het een geweldige avond. Dank daarvoor.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
We hebben genoten van het diner, de plezierige bediening, sfeer en het onverwacht gastoptreden van Laurens van Rooyen. Zeker voor herhaling vatbaar. Kortom: we hebben een heerlijke avond gehad.
Urs E.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten was erg goed maar best veel alles bij elkaar. Puree in het eerste gerecht en de cake in het dessert maakte het iets machtig.
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijke avond, goed kreeftenmenu en top grand dessert. De combinatie van de wijnen en het eten maakte dit een culinair hoogtepunt. Aan het einde van de avond zelfs verrast met een tour door de wijnwinkel die grenst aan het restaurant. Wij komen zeker terug!
bram B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten
eendenkooi1 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Vooropgesteld, het eten was heerlijk maar.....dat je achteraf pas merkt dat je 3.50 moet betalen voor 4 stukjes brood met tapenade, niet ok! Dat je je aperitief nog niet op hebt als het voorgerecht wordt geserveerd, niet ok! Als de wijn niet geschonken wordt als je voor gerecht op tafel staat maar je al halverwege bent, niet ok! Dat de wijn die je ook aan particulieren verkoopt coor 11.95 , in je restaurant 33.50 kost, niet ok! Dat je bijne een uur moet wacten tussen voor en hoofdgerecht , niet ok! Dat koffie met wat zoets, 11.50 kost, niet ok! Zo heb je geen voordeel maar betaal je gewoon de volle mep. Ofwel je past je prijzen en manier van werken aan en wordt een gezellig eetcafe of je gaat er voor om de klasse te halen die je wilt uitstralen , daar betalen we dan overigens graag voor ! Zet hem op Auguste , dit kan echt beter!
Veronica V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijke visgerechten, mooi opgemaakt, met prima wijn erbij. Inrichting kan wel een oppeppertje gebruiken, hier en daar nogal versleten.
Daisy R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Alle gerechten waren heel goed maar vooral de vegetarische gerechten waren fijne verrassing. Bovendien was er een leuke huisvrouw en was daarom de service ook goed. Waar we overigens ook heel blij mee waren was dat we bij een tafel vlakbij een open haard werden geplaatst.
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Geluncht met een vriendin. Van te voren even gebeld of er plek was, zeer enthousiast te woord gestaan. Bij binnenkomst stonden we even verloren midden in het restaurant. Gelukkig liet de gastvrouw niet al te lang op zich wachten. Er kwam toen nog een meneer binnen die bij een ander gezelschap hoorde, ze vroeg eerst aan hem of ze zijn jas aan kon nemen, beetje vreemd. We konden zitten op een gezellige plek bij de openhaard. We begonnen met een alcoholvrije cocktail die lekker was, maar niet erg bijzonder/verrassend. Omdat ik volledig koemelkvrij moet eten kon ik het brood niet eten, dat is echt een minpunt, dat betekent dat hun brood niet van pure ingrediënten gemaakt is... We hebben het vis lunchmenu genomen en dat was heerlijk. De tonijntartaar was lekker zacht en de zalm van mijn zwangere vriendin was ook prima. Het hoofdgerecht van kabeljauw was heerlijk, maar mijn aangepaste saus (beurre blanc kon niet voor mij) was erg pittig... De gastvrouw was heel aardig en enthousiast maar kwam ook chaotisch over en liet ons langer wachten dan nodig (met zo weinig gasten in de zaak). Al met al heerlijk gegeten maar wel behoorlijk aan de prijs voor wat je krijgt.
Fam D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heerlijk gegeten: lekkere vis (voor/hoofd-)gerechten.
Ook met AH-actie: een hartelijke ontvangst, een heerlijk menu: een zeer goede ervaring. We komen zeker terug !
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Zeer gezellig restaurant maar het eten viel zwaar tegen.
Voorgerecht was goed maar had wel wat spannender gemogen.
Hertenbieftuk was aan de lauwe kant en smaakte eerder naar een soort aardappelpuree dan een goed stuk vlees. De bijgeserveerde friet kwam te laat op tafel en was niet goed doorgebakken (waarschijnlijk vanwege de haast).
De ambiance, sfeer en service waren wel heel goed. Wellicht dat we het nog eens proberen.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Helaas had de kok maar gedeeltelijk rekening gehouden met mijn bij reservering opgegeven dieet-wensen.
In voor- en hoofdgerecht was het super, maar bij het stokbrood vooraf en het dessert liep het mis.
Mijn tafelgenoten hebben werkelijk van het totale diner genoten!
Efka H.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Afgelopen maand op een zaterdag voor het eerst in restaurant Auguste gedineerd, met een gezelschap van zes personen.
De ontvangst vonden wij een beetje rommelig. Wij stonden meteen in het restaurant en schoven van links naar rechts om elkaar niet in de weg te staan.

Boven de tafel in de hoek hing een luidspreker, waar nogal onrustige jazzy muziek uitkwam. Het geluid stond te hard, en we hadden moeite elkaar te verstaan, Op ons verzoek werd de ‘muziek’ iets zachter gezet, maar nog steeds te hard naar ons zin. Zachte achtergrondmuziek zou ons inziens beter passen in een vol restaurant met veel bijgeluiden.

De gerechten waren goed, maar onze smaakpapillen werden absoluut niet geprikkeld, niets verrassends. Wij misten op dit niveau een amuse, ook was bij de hoofdgerechten geen groente aanwezig, op een miniem stukje bloemkool na en de bijgerechten waren zeer summier, zoals een klein bakje gewone salade.

De bediening was netjes, maar we hadden niet het gevoel in de watten gelegd te worden, wat wij van dit restaurant wel hadden verwacht.
Lang moeten wachten op elke gang en de bediening moest regelmatig gewenkt worden.

Als er een bijgerecht op was, werd er niet gevraagd of er nog iets aangevuld kon worden.

De wijnkennis was matig.

De prijzen liggen veel te hoog voor dit niveau.

Kortom, redelijk goed gegeten, aardige wijn, maar wij zullen niet gauw teruggaan naar dit restaurant.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
lekker, rustig gegeten, tussen voor en tussengerecht nog even de naastgelegen wijnzaak bezocht met vele bijzondere wijnen
Mirjam E.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Fantastische culinaire belevenis!!! Wat een prachtige visgerechten! Heerlijk van smaak, prachtig opgemaakt en een perfect wijnadvies
Nell V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Voor de eerste keer hier weer gegeten sinds het visrestaurant is. De gerechten waren uitstekend. De wijn was erg goed. De vis speelde wel een heel duidelijke hoofdrol, het groenten garnituur was wat magertjes.