Augusta

Meer informatie over restaurant Augusta

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
M D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Met vrienden gedineerd op zaterdag het was druk, als het druk is komt dat de sfeer tengoede. Eerst een Amuse van het huis koude tomaten soepje met een vleugje aardbei, sandwich van mozzarella.
We bestelde het week menu meteen uitbreiding voor een 4de gang.
We aten er.
Dun gesneden Kalfszijlende met groentjes en gerookte tonijn mayonaise strak opgemaakt, mooi kleurgebruik, verfijnde smaken.
Daarna warm tussengerecht.
gegrilde dorade met tomatencouscous, groene asperges, salsa van gele paprika, appel en gember erg lekker maar rommelig qua presentatie.
Daarna het hoofdgerecht;
Gebraden wilde eendenborst met crème van pompoen, gepofte rodebiet en wildjus klassiek, maar super bereidt mooie gaarheid.
Lekkere verse frieten met truffelmayo.
Als dessert
Taartje van pinacolada, ananas, vanille hangop, bramensorbet.

Mooie kleine wijnkaart met betaalbare wijnen veel halfjes ook.
We dronken Rioja wit en rood van topbodega Muga geweldige kwaliteit zeer betaalbaar.
Super bediening met zeer veel kennis.
We komen graag weer terug.
Posth151 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Augusta bedient haar vegetarische gasten met heerlijke gerechten. Een voorgerecht met o.a. een tartaar van groenten, courgetterolletjes met kaas er in, zeer smakelijk. Het hoofdgerecht is heel bijzonder, met verschillende soorten biet, een heerlijke walnotentapenade, bijzondere groenten. Steeds weer nieuwe smaken met nieuwe texturen. De cakejes van wortelsap met wasibi mogen van mij wel vervangen door iets anders. Als het dessert met kokosbavarois ook nog eens erg lekker is, verlaat een blije vegetarier het pand. De eetzaal is prachtig ingericht en de bediening is zorgvuldig en accuraat.
Smuller44 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Augusta is een fantastische plek om te dineren! Eerste paasdag hebben wij weer heerlijk gegeten daar. Wij maakten gebruik van een menu met kleine gerechtjes, wat een heel leuk idee was, want op die manier proef je van alles en beetje. Daarnaast zijn alle gerechtjes precies goed qua portie en vol van smaak. Het decor van augusta is ook prachtig heerlijk om aan tafels te zitten die nog opgedekt zijn zoals het hoort. De sfeer is altijd romantisch en gezellig. Bediening is fantastisch, in het cafe super enthousiast en vriendelijk ontvangen en daarna in het restaurant fantastisch om te zien dat de baas en bazin alles onder controle hebben met 1 jongere dame erbij die ze ook zeer zeker moeten koesteren. Echt een aanrader om eens te gaan eten.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Geluncht bij Augusta. We zijn er op geattendeerd, want het (hotel) restaurant ligt niet in een buurt met meer restaurants. Het begint met een vriendelijke ontvangst in een aangename ambiance. We lunchen en ik kies van de kaart 'beef ribvingers met aardappelsalade'. We nemen er een bakje frites bij. De ribvingers zijn mooi gegaard en worden opgediend in een aangenaam pittige saus. De warme aardappelsalade heeft een mooi volle smaak. Het kaasplateau dat wij vervolgens krijgen is samengesteld door het huis. Zes stukjes kaas, niet benauwd gesneden, goed van smaak. Toch lijkt mij dat een restaurant in deze klasse ook kan werken met de mogelijkheid van een keuzeschaal met kazen. Ik miste bij het kaasplankje een mooi opbouw van kazen en natuurlijk word je altijd geconfronteerd met kazen die je liever niet hebt. Het doet iets af aan de kwaliteit van de kaart om dat op deze wijze aan te bieden. Verder prima allemaal, een goed adres om terug te komen.
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
(deze recensie mag de vorige vervangen)
Nogmaals hier verbleven voor onze noord holland trip. Over service and decor hoef ik niet meer uit te weiden, die zijn zekerheden. Ditmaal er 2 keer gedineerd ;1 keer de 4gangen menu met wijnarrangement (eten zeer goed qua prijs/kwaliteit) en 1 keer à la carte (minder keuze en al lang hetzelfde,en redelijk prijzig) Een juiste score zou een 8.5 zijn. De gerechten zijn klassiek met een inventieve toets en kan ik aan ieder aanraden
Albertroelof .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Werkelijk fantastisch gegeten. Het 4 gangen menu was perfect op elkaar afgestemd. Uitstekende en gezellige bediening.
Prijs-kwaliteit verhouding uitstekend
Alex R.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Verblijf hier regelmatig, combinatie hotel & restaurant is super. Parkeer auto en het genieten begint. Mooie kamers, super vriendelijke personeel en lekker eten. Misschien iets aan de prijs, maar als ik Amsterdam overnacht ben ik al € 40,00 kwijt aan parkeren en voor een hotel in deze klasse ben ik ook 50 % meer kwijt.
Verheug me al op het volgende bezoek.
Bram K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
alles is top: de bediening, de sfeer, het eten, de wijn, het pand. Heerlijk gegeten, zit in mijn top 5 van de afgelopen 5 jaren (daarvoor ben ik vergeten)
Duif56 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Dinsdagavond dineerden we bij Augusta. De ontvangst was hartelijk. We hadden een tafel aan het raam. Het restaurant is ruim en zeer sfeervol. De tafel was prachtig gedekt. We kozen voor het maandmenu. Na een mandje met brood en boter, volgde de amuse. Die bestond uit eendenlever met rode wijngelei. Heerlijk! Vervolgens werd de bokkenpoot van eend en bietenchutney geserveerd. Ook dit gerecht was prachtig opgemaakt. De eend was geweldig van smaak. Als hoofdgerecht volgde de fazantenbout met koolraap, aardappelpuree en spruitjes. Wat was die fazant mals! Als bijgerecht hadden we patat. Ze zagen er niet alleen heerlijk uit, maar zo smaakten ze ook. De patat was huisgemaakt. Het dessert was Bread and butterpudding. Ook wederom een prachtig in smaak uitgebalanceerd geheel. Wij hebben genoten van deze avond!
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Zowel het voor als hoofdgerecht smakeloos. Ook het nagerecht was een armetierig hoopje. Ook het kleine schaaltje patat werd als extra doorberekend.
Augusta, dit is dus echt de laatste keer dat we hier gegeten hebben.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Tot nu toe alleen maar een paar keer iets gedronken hier, maar vandaag voor 't eerst gegeten (lunch), zo benieuwd als ik was.
Ook ik moet dat maar eens vaker doen hier.
Een heerlijke bouillon van runderstaart met met kruidenspäzle en lekker heel lichtzurig Madeiraschuim, pasten allemaal lekker bij elkaar. Als hoofd de Augusta kaasburger met uitgesproken (in de zin van lekker) Schots rundvlees.
Eigenlijk was ik klaar, maar ik was zo "indulged", dat ik ook nog eens een nagerecht nam. De panna cotta was heerlijk, zachte smaken (met name 't karnemelkijs), die goed op elkaar aansloten. De huisgemaakte muesli was heerlijk met lekkere (rode) vruchten.

Ik kom z.s.m. eten samen met mijn vrouw en onze buren, die hier vaker komen eten.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Voor het eerst gegeten bij Augusta. Dat moeten we toch maar vaker doen. Een stijlvolle zaak met nog damasten tafelkleden en servetten. De bediening zag ons direct komen en bracht ons naar een prima plekje aan het raam. Ondanks dat we het menu hadden van de 'Heerlijk 10 daagse' gaf men aan dat een andere keus mogelijk was. Niet nodig het vooraf met een gelei van krab en doperwten, het hoofdgerecht met kalfslende en het dessert met ijs en vruchten leek ons prima. De opmaak was werkelijk uitstekend. Echt plaatjes. We hebben er met de telefoon nog kiekjes van gemaakt. Minpuntje was het vergeten van de patat bij het hoofdgerecht. Ondanks de magere bezetting van het restaurant geen bediening meer in het zicht. De gerechten waren voor ons echter groot genoeg om toch voldaan weer huiswaarts te gaan.
HCB W.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Als altijd kom ik graag bij Augusta. De ontvangst is vriendelijk en adequaat. De ambiance is voortreffelijk en de bediening is oplettend.
Het eten is prima en wordt in een prettig tempo geserveerd, de wijn is uitstekend. Ondanks de drukte gaf de bediening ons het gevoel dat wij de enige gasten waren. De bib gourmand komt ze allang toe.
Agnes C.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Gekozen voor een twee gangen lunch: zalm en salade met vissoorten. Eten heerlijk alleen jammer dat zowel voorgerechtje als hoofdgerecht op elkaar leken. Beiden met dezelfde salade en dressing, garnalen en rivierkreeftjes. Verschil zat m in extra vismoot en coquilles en bodem van carpaccio. Tip om dit te vermelden bij opnemen vd bestelling, zodat klant iets anders kan bestellen om meer te proeven van de heerlijke kaart, Verder prima!
Es9 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Augusta is een ware beleving. Een echt avondje uit. De ambiance is prachtig. Het personeel vriendelijk. Wij hadden een menu genomen met (tegen meer prijs) overheerlijke eigen gemaakte patatjes met truffelmayonaise. Een echte aanrader. De wijn is ook erg lekker. Het kost iets meer maar het is zeker waard.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Op maandag een heerlijk lunch van de kleine kaart. De vissalade als prachtige combinatie van tonijn, zalm, kabeljauw, garnalen en coquille op een bedje van sla en een bodem van carpaccio. Gewoon goed.
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Een 10 voor service mag een uitzondering zijn,maar als alles vlot (in een klasse restaurant hoeft het niet "snel" te zijn)en er worden zonder morren ,meerprijzen of vertragingen problemen opgelost (mijn partner kon door een operatie aan een hand ,bestek moeilijk manipuleren en er werd prompt een alternatief voor kwartels + voorsnijwerk geleverd)
Decor :het hele hotel is een art nouveau juweeltje en dat geldt ook voor het restaurant
Eten :4gangen menu voor 45€ .waaronder zeeduivel,zeebaars,kwartel en een fris dessertje waar telkens weinig op aan te marken viel
was de rest van ijmuiden maar zo
Elsbeth V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Op een vrijdagavond voor het eerst gegeten bij Augusta. Ik was enorm gecharmeerd van de uitstraling van het restaurant, en van de aandachtige, vriendelijke bediening. Terwijl we nog in de bar aan een drankje zatem kregen we een amuse van zalm-mousse met hollandse garnalen. Eenmaal in het prachtige restaurant, koos ik voor een soep van gepofte gele paprika en geroosterde knoflook, en als hoofdgerecht de Iberico Procureur. Beiden waren voortreffelijk: de Iberico Procureur was echt een aanrader, het vlees was zo ongelooflijk mals en zacht! Als toetje bevroren nougat met hopjes-mousse. Het kon gewoonweg niet beter!
Kattenbabbels .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Dit redelijk grote restaurant wat ook een hotelgedeelte heeft, ligt aan de rand van oud-IJmuiden. Vlakbij een busverbinding, wat misschien handig is want parkeren kan hier lastig worden. Het restaurant is opgedeeld in een paar stukken maar toch is het er rumoerig. De prijzen vind ik vrij hoog, al is de kwaliteit van het eten erg goed en de hoeveelheid die je krijgt is meer dan voldoende. Nadeel; het duurde heel erg lang voor we aan tafel konden (4 personen), ondanks de reservatie.
De keuken is vooral Frans, maar ik weet niet meer precies wat we kregen; het was zo veel!
Met een goed gevoel naar huis gegaan; eten, bediening en ambiance is simpelweg prima!
Marion S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Wij hadden een 3-gangen menu met wijnarrangement kado gekregen. De amuse het voorafje en het eerste glas wijn waren in no time geserveerd. Binnen een kwartier. Daarna bijna een uur wachten op hoofdgerecht. Tegen de tijd dat dat geserverveerd werd was ons bijbehorende glas wijn al op dus vroegen we im een bijvulling van het huis ter compentatie voor het lange wachten maar aan het eind laten ze je er toch voor betalen. Slechte zaak. Ze hebben hier niet begrepen hoe mensen uiteten gaan ervaren. Het eten was goed maar niet heel bijzonder. Ik zou ergens anders mijn geld uitgeven want hier heb je niet een gastvrij gevoel