Auberge Jean & Marie

Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Bolle100 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Enkel dagen geleden zijn wij met 4 personen in dit restaurant geweest. De inrichting is strak modern maar niet kil. Er waren veel gasten, dus er was een gezellige sfeer. De ontvangst was zeer vriendelijk en de bediening was uitstekend. Zeer attent. Het eten was verzorgd en met een typische Franse inslag, zoals je ook zou verwachten bij een restaurant met die naam. De wijnen waren ook van een goede kwaliteit.
Al met al een zeer positieve ervaring en wij komen zeker nog eens terug!
Monica P.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Wat is dit een aanrader!! Nog nooit zo'n lekkere rib eye op. En dan heb ik het nog geen eens over de voortreffelijke wijnen! Als afsluiter hadden wij een houtgerijpte Mencia, deze was super lekker. En dit alles dankzij het zeer vriendelijke en gepassioneerde personeel!
Mickje S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
in 1 woord TOP!!
zeer vriendelijke bediening.
Jean os erg gastvrij en weet waar hij over praat. sfeer is erg gezellig en keuken echt prima!!! prijs kwaliteit verhouding is top.
toen m'n dochter na het eten liet weten dat ze best nog wel wat oesters zou lusten kreeg ze er 1 van het huis.
wij komen in ieder geval terug hier ????

we komen zeker
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Gisteren voor het eerst gegeten bij Auberge Jean Marie. De sfeer is top, alles tot in de puntjes verzorgd tot het muziekje in kelder.... Profs in de keuken die echt super eten op tafel zetten. Oesters, eend, al het vlees is zo lekker. Genoten. Tot de volgende keer.
Noelle P.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Smaakvol ingericht restaurant waar je heerlijk kunt genieten van de Franse keuken. We hebben ons laten verassen qua menu en wijnen en zijn niet teleurgesteld. Aangenaam personeel zorgt ervoor dat het de gasten aan niets ontbreekt.
Ditte F.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Gisteravond gastvrij onthaald door Jean et Marie, heerlijk gegeten, mooi menu, gevarieerde kaart en heerlijke wijnen. een absolute aanrader.
André T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Zondagmiddag lunch in Amsterdam met 3 gangen menu voor maar 17,50 euro en met zo'n kwaliteit geserveerd, eigenlijk mogen we niet klachten. De enige was, 3 gangen menu in 2 uur, vind ik dat het iets sneller kan. Maar ik had genoten van de lunch. Heel vriendelijk bediening en sfeer was prima.
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
De Auberge Jean & Marie is een heerlijk comfortabel modern klassiek Frans restaurant met fraai uitgebreid wijnaanbod. Op een woensdag zijn we hier zonder te reserveren spontaan naar binnen gestapt voor de lunch. De ontvangst was heel prettig en persoonlijk, lekker eerlijk op z'n Amsterdams. Het is hier niet echt goedkoop, 29,95 voor een 2 gangen lunchmenu, maar deze prijs werd helemaal waargemaakt door de kwaliteit van het gebodene. We hadden als voorgerecht een perfecte frisse salade Landaise met geconfijte eendenmaagjes, eendenborst en eendenlever en een mooie plak perfecte visterrine. Daarna een pasteitje met paddestoelenragout en mooi stukje kabeljauw op venkel en aardappelpuree. De kabeljauw was precies goed gegaard, sappig en met knapperig vel, en de venkel had nog een lekkere beet zonder te rauw te zijn. De zeer uitgebreide wijnkaart met Europese wijnen bevat heel veel wijnen per glas. Gezien de tijd van de dag, lunch, hebben we ons (helaas) tot 1 glas moeten beperken, maar dat was dan wel een hele goede Barbera d'Alba van Renato Cigliuti. De wijnen per glas zijn ongeveer 1/5 van de flesprijs en liggen dus tussen de 4 en 11 euro, deze Barbera was 10,75 en dat was ie zeker waard.
Tenslotte goede espresso, ze hebben een La Marzocco machine, dus dat doet al het beste vermoeden.
Thérèse W.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Bij binnenkomst wilden we eigenlijk direct weer omkeren. Uitermate koel begroet en zonder enige lach of enig enthousiasme werden we naar onze tafel begeleid. Bij bestelling van een aperitief (glas Menetou Salon) werd aangegeven dat we dan in januari terug moesten komen, want dan was die wijn weer op voorraad. Daarna werd vermeld dat één van de warme voorgerechten niet beschikbaar was. Nadat we rode poon hadden besteld, kwam de bediening even later weer terug om te vertellen dat de rode poon die in huis was niet meer geserveerd kon worden. Er werd een alternatief geboden (coquilles Saint Jacques). We hadden er toen al aardig de pé in, want 3 keer op rij iets niet beschikbaar of niet te serveren is iets teveel van het goede. Met name het voorgerecht met paté was erg klein. Uitleg bij het serveren was er niet. Het stoofpotje van hert was vrijwel stukgekookt en de fazant was droog en taai. Geen dessert genomen om nieuwe teleurstellingen te voorkomen. Leuke geste om één van de hoofdgerechten niet te rekenen nadat we hadden aangegeven niet lekker gegeten te hebben. Dank hiervoor maar helaas komen we niet meer terug.
Emvd86 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Mooi gerenoveerd pand met prettige inrichting en goede sfeer. Het personeel is vriendelijk, maar vergeet wel om af en toe te komen kijken aan tafel. Zo zaten we niet alleen erg lang aan tafel, maar moesten we ook regelmatig vragen om water/drankjes.

Het menu bestaat uit klassiek Franse gerechten, en dat is niet voor iedereen een garantie op een avondje lekker eten. Met name vegetariërs of niet-wildliefhebbers lopen de Auberge liever voorbij.

Ik heb toch de proef op de som genomen en twee vegetarische gerechten gekozen - de soufflé van bleekselderij vooraf, en de gevulde tomaten als hoofdgerecht.

Het voorgerecht viel echt tegen. Het bestond uit drie uitgeholde uien, gevuld met smakeloos schuim (van selderij, neem ik aan). Mondgevoel was absoluut niet prettig - een scherpe, halfrauwe ui met als tegengewicht loos schuim. Ik snakte naar een broodje of groente erbij, ook omdat je met je vork niet zo ver komt in een schuimbergje.

De twee met ratatouille gevulde tomaten waren iets beter. De structuur was goed en het laagje gesmolten kaas bovenop gaf een lekker hartig smaakje. Helaas bestond de vulling uit ongeïnspireerde aubergine en in schijfjes gesneden olijf, die eigenlijk te zout waren voor de rest van het gerecht. Oftewel, niet best!

Het toetje, een tarte tatin, waaraan weinig kan misgaan, was oké. Een redelijke afsluiter van een verder teleurstellend diner.

Een begrip in Amsterdam, zoals de Auberge op haar website zegt te willen worden, zal het voor mij niet snel worden.
Erna C.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
We werden hartelijk ontvangen in een gezellig en warm restaurant. We mochten zelf een tafeltje voor 2 uitzoeken. We beginnen met een lekker wit wijntje van de uitgebreide wijnkaart en water. Wij hadden een 4-gangen menu dat begon met een héérlijke paté. Erbij werd brood met een lekkere kruidenboter geserveerd. de 2e gang was een vichyssoise en die was echt zalig! Het hoofdgerecht was een stoofpotje van hert met verschillende bijgerechtjes. Ook dit was hoog op smaak en erg lekker. Het dessert was een verrukkelijk tart tatin. wij sloten het geheel af met een kopje koffie. Dit restaurant in zeker een aanwinst voor deze leuke buurt. De gastvrouw en gastheren zijn erg vriendelijk en doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Je merkt dat deze mensen hart voor hun vak hebben. Wij hebben een heerlijke avond gehad met lekker eten in een leuk restaurant waar we graag weer terug zullen komen. Chapeau et merci!
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Op basis van de website dachten we op bezoek te gaan bij mensen die ons in de watten gingen leggen. Niet perse met culinaire hoogstandjes, maar zeker wel met eerlijke, authentieke gerechten uit de Franse keuken.

Die verwachting bleek, afgaande op het ‘menu van de dag’, echter serieus misplaatst.

De huisgemaakte paté was op zich nog ok. De ‘hertenstoof’ was echter een klein bakje pruttelende halffabricaten zonder enig gevoel of persoonlijkheid. De tarte tatin een slecht afgebakken warm appelgebak. Meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Heerlijk typisch franse zaak. Het maakt de pijp het 'Quartier Latin' van Nederland. Goede bediening, prettig eten.
Het vegetarische gerecht was wat klein en saai. Mijn tafelgenoten waren echter meer dan tevreden!
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Op een druilerige donderdag (het stroomde van de regen) op de bonnefooi bij de Auberge binnengelopen (na een eerdere mislukte poging omdat ze vol zaten), ze zaten eigenlijk vol, daardoor was het wat rumoerig gedurende de avond, maar wat wil je in een auberge? de eigenaar keek naar ons en gaf gelijk aan dat hij wel iets ging regelen want ons naar buiten sturen in dit hondenweer ging niet gebeuren. (dikke vette plus als je als restauranteigenaar zo reageert!!) Na aan tafel gezet te zijn kregen we de keuze te horen, ik ben voor een trio van eend en een wildschotel gegaan, mijn vriendin voor de kikkerbillen en de vis van de dag, en beide meer dan aangenaam verrast door de verfijndheid van de gerechten!. Het desert hebben we gelaten voor wat het was omdat we allebei redelijk afgetopt waren. Hier komen we zeker nog een keer terug!!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Telkens weer een feestje bij Jean @ Marie te zijn! Heerlijk aan de bar gegeten en genoten van het 4-gangen menu! Van de fantastische (huisgemaakt) pate, de vichyssoise tot en met de tarte tatin, allemaal heerlijk! Een echte aanrader! Wij geniet er telkens weer!
mlens .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Heerlijke tent! Wat een leuke mensen en een goede sfeer. Vooral de bisque met garnalen is een aanrader en vraag vooral wat wijnadvies, want ze hebben een giga assortiment aan wijnen en hier hebben Jean et Marie ongelooflijk veel ervaring in. Mijn favoriete restaurant van Amsterdam!
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Zeer matig menu van de dag gegeten. Voorgerecht was zeer ondermaats. Klassieke ossenstaart soep prima maar saai. Hoofdgerecht was best ok.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Zeer sfeervol restaurantje in de Pijp. Al veel goeds over gehoord, dus dat wilden we zelf ook even testen.
We begonnen met goed brood met kruidenboter. Lekker, maar de sinas zest had er voor mij niet door gehoeven.
Voorgerecht terrine van kalfstong met mierikswortel en peterselie.
Een heerlijk klassiek gerecht, wel wat aan de erg stevige kant, dus door de sterke gelering van de bouillon proef je automatisch minder, en dat is jammer.
Als hoofd hadden we de runder sukade met ravioli.
Dit was helaas een zeer taai stukje vlees, ondanks dat het mooi gebakken was. Ravioli was uitstekend.
Ze hebben een uitgebreide wijnkaart en kozen en super beaujolais.
Als dessert de kaas, was lekker. En de opera was helaas minder.
Hier hoort een pittige koffiecrème in, en een zachte ganache bovenop.
Deze versie was een soort brownie gevuld met vanillecrème en een harde laag chocolade erop.
Bediening was erg vriendelijk, en ook niet lang hoeven wachten.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Een nieuw restaurant in de Albert Cuypstraat. Mooi en gezellig ingericht met een Franse uitstraling op het kleine terras.
Ze geven zelf aan ook wijnbar te zijn. In ieder geval een uitgebreide wijnkaart met een serie prachtige Franse, Italiaanse en Spaanse wijnen (tegen inderdaad ook prachtige prijzen). Een redelijk aantal heerlijke wijnen, waaronder een een prima rode Bordeaux, zijn ook per glas te bestellen.
Er wordt zeker goed gekookt. Een rilletje als amuses bouche, niet bijzonder, beetje zwaar. Voor een Frans georiënteerd restaurant kan het brood wat meer op Frans baguette mogen lijken. Een voortreffelijk vis voorgerecht van lotte, mooi opgediend. Daarna een sukade gegaard rundvlees met onder meer heerlijk zelfgemaakte ravioli. Disgenote had een prima vegetarisch hoofdgerecht van artisjok met gepocheerd ei. De schotels waren alweer mooi opgemaakt. Voortreffelijke espresso met goed smakende friandises. Vriendelijke bediening. Een aanwinst voor de het begin van de Albert Cuypstraat waar al zoveel restaurants gevestigd zijn.