Auberge Jean & Marie

31-208452005

Meer informatie over restaurant Auberge Jean & Marie

Joke B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Top, bediening super vriendelijk. Het eten 4 gangen menu van de chef geweldig en het kaasplateau na geweldig. De wijnen zijn aan de prijs, maar zeker de moeite waard.
Sylvia W.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten en werden enthousiast bediend. Eindelijk eens een goede hoeveelheid groenten bij het vlees . De wijn was nogal prijzig maar het is dan ook een wijnbar.
mijntjew .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Voor de tweede keer hier wezen eten met Groupon en wederom erg tevreden. Attente bediening, buiten de Groupon 4 gangen ook wat olijven en mandje met brood erbij. Lekkere gerechten met mooie opmaak, goede porties. Lekkere wijnen op advies erbij (uiteraard geen kroegwijn van 4 euro!).
ron S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
gisteravond heerlijk gegeten. zeer uitgebreide wijnkaart maar miste de huiswijn. wijnen wel aan de prijs. eten was heerlijk. zaak ziet er zeer verzorgd uit en de bediening was goed. zeker om nog eens terug te komen.
Joannes H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Gisterenavond best goed gegeten in deze auberge.
Maar... zo frans is het nu ook weer niet: 1 mandje met 4 stukjes brood en dat was het dan (in Frankrijk wordt het brood aangevuld tijdens de maaltijd); en de wijnen zijn naar verhouding ook veel te duur in dit restaurant (bovendien: geen "huiswijn").
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
fantastisch gegeten in deze ontdekking via de Heerlijk aanbieding. Mooie tent en top ontvangst, we hadden wat te vieren en kregen een mooi glas champagne van het huis. Het 4 gangen menu wat geserveerd werd was erg lekker. Start was een mooie paté waarin heerlijk nootjes verwerkt waren. De aspergesoep met het eitje wat volgde was ook heerlijk. Piepkuiken was bijna de topper van de avond maar deze ereplaats was voor het fantastische rabarber dessert! Mooie wijnkaart en top bediening. Echt een aanrader!
MichielvandeGraaff .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Wat een heerlijke avond bij Auberge Jean & Marie! We hadden het viergangenmenu van de chef en dat was top! De sfeer is goed, het eten is erg lekker (en Frans) en de wijnen die wij aangeraden kregen waren erg goed! Ik kan het zeker aanraden voor een lekkere avond gezelligheid!
Zimm .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Prima ontvangst, goede uitleg kaart. Lekker brood en kruidenboter

Mijn partner koos het 3 gangenmenu. Ik koos a la carte de soep van het menu en als hoofd de kalfswang.
We vroegen om bijpassende wijn bij het voorgerecht.

Helaas was de crème van asperge (veel) te zout. De smaak van asperge ging daardoor deels verloren. Ook de vlakke wijn (Pinot Blanc uit de Elzas) was hierbij geen goede match. We gaven onze mening over de te zoute soep door aan de bediening (zou het doorgeven aan de keuken), echter kregen we hier geen reactie op terug.

De hoofdgerechten waren wel erg goed. Mijn partner kreeg een bijpassende wijn, deze was redelijk. Ik koos zelf een wijn die was prima.

Dessert voor mijn partner was prima (rabarbersorbet). Ze was er tevreden over.

Al met al vooral missers bij de eerste gang. De soep en de wijn waren niet best. Redelijk terug gekomen bij het hoofdgerecht.

Een aanrader om heen te gaan, medium. We zijn niet geheel overtuigd en enthousiast.
A. M.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Wat en heerlijke avond was het gisteren..
Voor de eerste keer bij Jean et Marie gegeten maar zeker niet de laatste!
De ontvangst was heel warm, meteen voelden wij ons op ons gemak.
Alle gerechten werden goed uitgelegd door "le Patron" en de bijpassende wijnen waren perfect bij de verschillende Mets.
Kwalitatief kunnen wij zeker over hoogstandjes praten.
De foie gras was geweldig en de aspergesterrine ook.
Zelf nam ik de Tartiflette, een kunst uit de Savoie.
De kok die daar 3 jaar gewerkt heeft had een goed recept meegenomen!
Mijn vriend nam de gigot d'agneau, zo mals en mooi gepresenteerd.
Mijn vriendin, vegetarier, nam de asperges, prachtig van smaak.
Aan de desserts kwamen wij niet meer toe, jammer!
Met een voldaan, warm, heerlijk gevoel gingen wij naar huis met
maar 2 woorden:

CHAPEAU et AU REVOIR!!!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Een 8 voor goede keuken en een 10 voor zeer goede keuken ?
Is er nog een 9 ? Een 10 betekent de absolute top. Niets ten
nadele van Auberge Jean & Marie maar die vele tienen geven geen goed
beeld. Net zo min als idioot lage cijfers voor dit prima restaurant.
Ik heb goed tot zeer goed gegeten. Prima bediening. Gedreven eigenaren.
Wat wil een smulpaap als ik nog meer ? Prachtige wijnen op de kaart.
Een groot deel per glas te kiezen. Laat Marie het maar uitzoeken. Hier is het nou
precies hoe een restaurant in elkaar moet steken. Bravo.
Een puntje ! Een mengelmoes van bonen bij de Rib Eye was vrijwel rauw. Ik houd
ervan maar anderen zullen hun bedenkingen daarover hebben.
Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Al meteen bij binnenkomst voel je dat dit eigenaren zijn die het horeca-vak begrijpen. Hartelijk ontvangst en een kort praatje over de achtergrond van de zaak. Vrij keuze van tafel in een erg smaakvol ingericht pand, met als blikvanger de grote bar. Het viergangendiner surprise menu gekozen, waarbij elk gerecht een leuke toelichting kreeg bij het serveren. De gerechten waren elk goed van smaak! In combinatie met de goede zorgen van de eigenaars, een heerlijk ontspannen avond. Voor liefhebbers van klassiek Franse keuken ben je hier aan het goede adres
Bolle100 B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Enkel dagen geleden zijn wij met 4 personen in dit restaurant geweest. De inrichting is strak modern maar niet kil. Er waren veel gasten, dus er was een gezellige sfeer. De ontvangst was zeer vriendelijk en de bediening was uitstekend. Zeer attent. Het eten was verzorgd en met een typische Franse inslag, zoals je ook zou verwachten bij een restaurant met die naam. De wijnen waren ook van een goede kwaliteit.
Al met al een zeer positieve ervaring en wij komen zeker nog eens terug!
M. P.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Wat is dit een aanrader!! Nog nooit zo'n lekkere rib eye op. En dan heb ik het nog geen eens over de voortreffelijke wijnen! Als afsluiter hadden wij een houtgerijpte Mencia, deze was super lekker. En dit alles dankzij het zeer vriendelijke en gepassioneerde personeel!
Mickje S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
in 1 woord TOP!!
zeer vriendelijke bediening.
Jean os erg gastvrij en weet waar hij over praat. sfeer is erg gezellig en keuken echt prima!!! prijs kwaliteit verhouding is top.
toen m'n dochter na het eten liet weten dat ze best nog wel wat oesters zou lusten kreeg ze er 1 van het huis.
wij komen in ieder geval terug hier ????

we komen zeker
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Gisteren voor het eerst gegeten bij Auberge Jean Marie. De sfeer is top, alles tot in de puntjes verzorgd tot het muziekje in kelder.... Profs in de keuken die echt super eten op tafel zetten. Oesters, eend, al het vlees is zo lekker. Genoten. Tot de volgende keer.
Noelle P.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Smaakvol ingericht restaurant waar je heerlijk kunt genieten van de Franse keuken. We hebben ons laten verassen qua menu en wijnen en zijn niet teleurgesteld. Aangenaam personeel zorgt ervoor dat het de gasten aan niets ontbreekt.
Ditte F.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Gisteravond gastvrij onthaald door Jean et Marie, heerlijk gegeten, mooi menu, gevarieerde kaart en heerlijke wijnen. een absolute aanrader.
André T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Zondagmiddag lunch in Amsterdam met 3 gangen menu voor maar 17,50 euro en met zo'n kwaliteit geserveerd, eigenlijk mogen we niet klachten. De enige was, 3 gangen menu in 2 uur, vind ik dat het iets sneller kan. Maar ik had genoten van de lunch. Heel vriendelijk bediening en sfeer was prima.
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
De Auberge Jean & Marie is een heerlijk comfortabel modern klassiek Frans restaurant met fraai uitgebreid wijnaanbod. Op een woensdag zijn we hier zonder te reserveren spontaan naar binnen gestapt voor de lunch. De ontvangst was heel prettig en persoonlijk, lekker eerlijk op z'n Amsterdams. Het is hier niet echt goedkoop, 29,95 voor een 2 gangen lunchmenu, maar deze prijs werd helemaal waargemaakt door de kwaliteit van het gebodene. We hadden als voorgerecht een perfecte frisse salade Landaise met geconfijte eendenmaagjes, eendenborst en eendenlever en een mooie plak perfecte visterrine. Daarna een pasteitje met paddestoelenragout en mooi stukje kabeljauw op venkel en aardappelpuree. De kabeljauw was precies goed gegaard, sappig en met knapperig vel, en de venkel had nog een lekkere beet zonder te rauw te zijn. De zeer uitgebreide wijnkaart met Europese wijnen bevat heel veel wijnen per glas. Gezien de tijd van de dag, lunch, hebben we ons (helaas) tot 1 glas moeten beperken, maar dat was dan wel een hele goede Barbera d'Alba van Renato Cigliuti. De wijnen per glas zijn ongeveer 1/5 van de flesprijs en liggen dus tussen de 4 en 11 euro, deze Barbera was 10,75 en dat was ie zeker waard.
Tenslotte goede espresso, ze hebben een La Marzocco machine, dus dat doet al het beste vermoeden.
Thérèse W.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Bij binnenkomst wilden we eigenlijk direct weer omkeren. Uitermate koel begroet en zonder enige lach of enig enthousiasme werden we naar onze tafel begeleid. Bij bestelling van een aperitief (glas Menetou Salon) werd aangegeven dat we dan in januari terug moesten komen, want dan was die wijn weer op voorraad. Daarna werd vermeld dat één van de warme voorgerechten niet beschikbaar was. Nadat we rode poon hadden besteld, kwam de bediening even later weer terug om te vertellen dat de rode poon die in huis was niet meer geserveerd kon worden. Er werd een alternatief geboden (coquilles Saint Jacques). We hadden er toen al aardig de pé in, want 3 keer op rij iets niet beschikbaar of niet te serveren is iets teveel van het goede. Met name het voorgerecht met paté was erg klein. Uitleg bij het serveren was er niet. Het stoofpotje van hert was vrijwel stukgekookt en de fazant was droog en taai. Geen dessert genomen om nieuwe teleurstellingen te voorkomen. Leuke geste om één van de hoofdgerechten niet te rekenen nadat we hadden aangegeven niet lekker gegeten te hebben. Dank hiervoor maar helaas komen we niet meer terug.