Auberge Jean & Marie

Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Heerlijk typisch franse zaak. Het maakt de pijp het 'Quartier Latin' van Nederland. Goede bediening, prettig eten.
Het vegetarische gerecht was wat klein en saai. Mijn tafelgenoten waren echter meer dan tevreden!
Willem H. VdW .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Telkens weer een feestje bij Jean @ Marie te zijn! Heerlijk aan de bar gegeten en genoten van het 4-gangen menu! Van de fantastische (huisgemaakt) pate, de vichyssoise tot en met de tarte tatin, allemaal heerlijk! Een echte aanrader! Wij geniet er telkens weer!
Mlens .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Heerlijke tent! Wat een leuke mensen en een goede sfeer. Vooral de bisque met garnalen is een aanrader en vraag vooral wat wijnadvies, want ze hebben een giga assortiment aan wijnen en hier hebben Jean et Marie ongelooflijk veel ervaring in. Mijn favoriete restaurant van Amsterdam!
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Zeer matig menu van de dag gegeten. Voorgerecht was zeer ondermaats. Klassieke ossenstaart soep prima maar saai. Hoofdgerecht was best ok.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Zeer sfeervol restaurantje in de Pijp. Al veel goeds over gehoord, dus dat wilden we zelf ook even testen.
We begonnen met goed brood met kruidenboter. Lekker, maar de sinas zest had er voor mij niet door gehoeven.
Voorgerecht terrine van kalfstong met mierikswortel en peterselie.
Een heerlijk klassiek gerecht, wel wat aan de erg stevige kant, dus door de sterke gelering van de bouillon proef je automatisch minder, en dat is jammer.
Als hoofd hadden we de runder sukade met ravioli.
Dit was helaas een zeer taai stukje vlees, ondanks dat het mooi gebakken was. Ravioli was uitstekend.
Ze hebben een uitgebreide wijnkaart en kozen en super beaujolais.
Als dessert de kaas, was lekker. En de opera was helaas minder.
Hier hoort een pittige koffiecrème in, en een zachte ganache bovenop.
Deze versie was een soort brownie gevuld met vanillecrème en een harde laag chocolade erop.
Bediening was erg vriendelijk, en ook niet lang hoeven wachten.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Een nieuw restaurant in de Albert Cuypstraat. Mooi en gezellig ingericht met een Franse uitstraling op het kleine terras.
Ze geven zelf aan ook wijnbar te zijn. In ieder geval een uitgebreide wijnkaart met een serie prachtige Franse, Italiaanse en Spaanse wijnen (tegen inderdaad ook prachtige prijzen). Een redelijk aantal heerlijke wijnen, waaronder een een prima rode Bordeaux, zijn ook per glas te bestellen.
Er wordt zeker goed gekookt. Een rilletje als amuses bouche, niet bijzonder, beetje zwaar. Voor een Frans georiënteerd restaurant kan het brood wat meer op Frans baguette mogen lijken. Een voortreffelijk vis voorgerecht van lotte, mooi opgediend. Daarna een sukade gegaard rundvlees met onder meer heerlijk zelfgemaakte ravioli. Disgenote had een prima vegetarisch hoofdgerecht van artisjok met gepocheerd ei. De schotels waren alweer mooi opgemaakt. Voortreffelijke espresso met goed smakende friandises. Vriendelijke bediening. Een aanwinst voor de het begin van de Albert Cuypstraat waar al zoveel restaurants gevestigd zijn.
Andrea1954 K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Vanmiddag spontaan hier gaan lunchen en heel erg genoten van het lunchmenu. Voor- en hoofd gerecht of hoofd- en nagerecht. Drie gangen natuurlijk ook mogelijk.
Alles kraakvers en huisgemaakt.
Heerlijke kruidenboter met kervel, sjalot en merlotzaad.
We kozen voor de vis van de dag en dat was kabeljauw op de huid gebakken met wortel en snijbiet en een botersaus met zuring. Erg lekker. Erbij werd nog een flan geserveerd waarin ook zuring was verwerkt. De smaak op zich prima maar qua textuur en mondgevoel voor ons toch wat te zalvig. Dat is danook ons enige kritiekpuntje.
Na drie mooie stukjes kaas met kletzenbrood(hmhm tja)
Partner koos voor zoet, een chocoladetaartje, wat hem prima beviel.
Erg lekkere muscadet gedronken en nog een kopje koffie na met huisgemaakte spritsjes.
Tafelwater werd meerdere malen aanvuld.
Prima bediening in een mooie entourage en een prachtige wijnkaart die niet onvermeld mag blijven.
We komen zeker terug.
Tac A.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Fietsend door de Albert Cuyp viel s'middags een zeer Frans terras op. 's Avonds direct gaan eten. We hadden ons ingesteld op het betere klassieke brasseriewerk (waar we eigenlijk niet eens zo'n fan van zijn). Maar de kaart bleek gelukkig veel interessanter !

Prachtige gerechten: we namen een salade van haricots verts (mooi beetgaar) en cantharellen in een fijne kaasdressing. Gevolgd door de vis van de dag: tarbot met zuring en pommes Maximes. De vis was stevig maar niet te gaar en had een mooi krokant korstje. De zuring combineerde goed met romige saus, maar had wel wat royaler opgediend kunnen worden.

Verder, een prachtige wijnkaart – er valt echt wat te kiezen, ook biologisch (!) – goed brood, mooie olijfolie, fijn tafellinnen + bestek en een bijzonder prettige bediening die, heel professioneel, de karaf water uit zichzelf aanvulde.

Hier gaan we zeker vaker aanschuiven.
Olaf A'dam .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Dit restaurant is pas geopend. Een heel mooi ingerichte zaak, straalt warmte uit, prachtige kleurcombinaties en mooi bijpassend meubilair.
De gerechten zijn perfect bereid. Mooi stukje kinnebak met bloedworst sinaasappel en biet. Verrassende combinaties. De tarbot was mooi gegaard maar de zuring met room was wat smakeloos. Wat ons opviel was dat alle gerechten wat aan de kleine kant waren. Voor de prijzen mag het iets meer zijn. Ook zijn niet alle gerechten mooi opgemaakt, daar mag iets meer aandacht aan besteed worden. Ze hebben een heel mooie wijnkaart en ook in bezit van een mooie wijnkamer.
Er waren twee mensen in de bediening. De jongen deed zijn best en was enthousiast. Over de dame waren we iets minder te spreken. Ietwat afstandelijk. Ook bracht zijnverkeerde wijn. Dat kan gebeuren, maaf zorg dan wel dat je een fles van de rekening haalt. In een restaurant waar maar drie tafeltjes bezet waren, mag dit niet voorkomen.
De puntjes op de i zetten, waar we nu nog wat op,hadden aan te merken wijten we aan vrij recente opening. Dag zal vast beter worden.
Dorinewinkels .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Auberge Jean & Marie is een grandioze aanwinst in de Pijp. Heel prettig ingericht, aardig en prettige bediening en het eten is werkelijk prachtig: een plaatje om te zien maar niet overdone, en heerlijk klaargemaakt. Wij aten als hoofdgerecht gebakken Griet en Coq au vin, allebei heel erg lekker en zoals gezegd heel mooi opgediend. Een aanrader en een terugkomer!
Veurproever .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Franse ambachtelijke keuken met de nadruk op verfijnde bereiding en presentatie. Er wordt grote zorg besteed aan de gerechten en dat merk je. Voorgerechten: Terrine van Tête de Veau (iets te compact van structuur, maar erg lekker), een uitstekende terrine van eend, een uitstekende bisque met garnalen. En vervolgens een mooie anjou duif, saignant bereid op een bedje van knapperige doperwtjes, voor de tafelgenoten een perfect bereide tarbot en een vegetarisch gerecht met artisjok. Het citroentaartje eveneens volgens de regels van de kunst gemaakt. Zeer uitgebreide wijnkaart met meer dan 60 wijnen per glas. Over een karaf water doen ze hier gelukkig niet moeilijk. Wat het geheel compleet maakt is de enthousiaste, vriendelijke service. Men heeft hier plezier in zijn werk en dat straalt ervan af; op zo'n avond realiseer je je weer hoe dom restaurants zijn die de bediening als een sluitpost behandelen en ongeinteresseerd personeel zonder kennis van eten en wijn op de gasten afsturen. Het restaurant is leuk opgezet, buiten een terras voor het aperitief en binnen een verzorgde ambiance, stijlvol zonder te formeel te zijn. De prijs/kwaliteitsverhouding klopt hier. En dat allemaal in de Albert Cuypstraat!
Willem H. VdW .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Voor de tweede keer heerlijk gegeten in deze mooie, nieuwe en gezellige zaak. De inrichting, de sfeer en de bediening zijn top maar het eten...grandioos. Op de website staat de Auberge J&M over 20 jaar een begrip moet zijn, maar ik denk dat heel veel eerder is! We hebben gekozen voor het 4-gangen menu en dat was perfect. De burratta, de gevogelte consomme (met een quenelle van gevogelte en kervel; voortreffelijk), de sukade op twee manieren (de gevulde ravioli; goddelijk) en ook het nagerecht, allemaal TOP! Joris en team: ga zo door! Wij komen (heel) snel weer genieten!
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Een heerlijke avond gehad bij Jean & Marie!
Prachtige gerechten waar ik echt van heb genoten. Veel gegeten en toch niet opgeblazen vol. Daar word ik echt blij van! Complimenten voor de koks. Geen alledaagse gerechten. Verrassende combinaties. Gewoon top! Ze hebben de zaak omgetoverd tot een mooi en smaakvol geheel. Mij zien ze zeker terug!
Bensara .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk eerlijk puur eten hier wordt ik nou heel blij van !!! Mooie frisse salade grandioos buikspek met zelf gemaakte bloedworst perfect glas gekoelde Civry , ik kom terug dank !
Antony V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Gisteren voor het eerst in deze nieuwe prachtig verbouwde zaak aan de Albert Cuypstraat met z'n tweeën gegeten aan de chef's table. Krap een paar dagen open en op één tafel na gevuld + terras!!

Zeer goed met perfect uitgevoerde klassiekers...... Vooraf en bij diner brood met de lekkerste huisgemaakte kruidenboter. Als voorgerecht dodine (terrine van gevulde eend ) met zoetzuur van wortel en knolselderij. Top. Als tweede gerecht brioche met kalfslevermousse en salade waterkers. Ben normaliter geen fan van kalfslever maar op deze manier....Wauw. Daarna de lekkerste "soep" in jaren. Gevogelte consommé met quenelle van gevogelte.......mooi hoog op smaak. Als hoofdgerecht delen we een heilbot en krokant buikspek waarbij opvalt dat sauzen en garnituren goed zijn bereid en vis & vlees mooi ondersteunen.
Als nagerecht "sablé koekje", aardbeien met mouse & sorbet van perzik. Mooi begeleidende wijnen per glas. Bediening is sympathiek, attent gastgericht en heeft de zaakjes goed voor elkaar.
Nu al een evergreen in Amsterdam.