Over restaurant Auberge Du Bonheur

Karakteristiek dineren in een vooroorlogs landhuis

Verscholen in het groen geniet je hier van klassiekers uit de Franse keuken die met een eigentijdse twist op je bord belanden. Eigentijds in een authentieke omgeving, want tijdens het eten word je door de ornamenten aan het plafond herinnerd aan het vooroorlogse tijdperk waarin dit landhuis is gebouwd. Maak je op voor een avondje eten in een toprestaurant op een toplocatie!

Meer informatie over restaurant Auberge Du Bonheur

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Duur
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het was alweer de hoogste tijd voor een bezoek. Misschien leuk om eerst even te vertellen dat ze inmiddels helemaal zijn overgestapt op het gebruik van eigen gekweekte biologische groentjes. Hiervoor zijn twee bedden in de tuin van Biologische zorgboerderij "t Rooi Bietje" exclusief ingericht voor de Aubege, prima. En bijkomend voordeel is dat de kaart wat beknopter is geworden maar wel ongeveer elke drie weken wisselt.

Het was mooi weer en we mochten van Bart kiezen waar we wilde zitten. Het werd een tafel op het deels ingedekte terras. Het aperitief stond al gereed. dit was een heerlijke champagne van Pol Roger. Ernaast de inmiddels bekende plank met krokantjes, lekker.
Gevolgd door een oester van Renart boulon met parels van mierikswortel, salty fingers en plakjes mini komkommer. Heerlijk met mooie textuur en super in combinatie met de champagne.
De tweede amuse was een ceviche van zeebaars met schijfjes verse groentjes en ringen van bosui, mooie verfijnde smaakjes, ietsje minder fris dan verwacht.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd. Een Chileense Sauvignon Blanc 2015 van het huis Gran Hacienda, heerlijk fris met tonen van tropisch fruit, in de mond iets krachtiger dan de Nieuw Zeelandse variant. Uit de keuken gado gado a la Ralph. Als basis een in panko gefrituurd hoeve ei met ernaast gemarineerde groentjes. Bloemkool, rode ui, knolletjes, taugé en een rolletje van komkommer gevuld met basmati, verder toefjes Indisch gekruide crème van pinda en cashewnoten. Stuk voor stuk lekkere smaken die goed combineren. Het ei had nog een lopende dooier. De knolletjes hadden een heerlijke rozentoets. De wijn sloot keurig aan. (9.3)

Over naar een Italiaanse Vermentino 2011 van het huis Bolgheri, heerlijk aroma, verfijnd en complex in de mond. Op het bord dun getrancheerde Japanse tonijn besprenkeld met een vinaigrette van Japanse azijn, erop een quenelle ijs van duindoornbes, verder dunne plakken winterpeen, jonge geschroeide wortel en toefjes crème van duindoornbes. De tonijn was direct na de vangst op de boot verwerkt en met stikstof ingevroren, hierdoor dus super vers en zeer delicaat. De winterpeen combineerde verrassend goed en zorgde voor de koppeling naar de heerlijke wijn. Genieten! (9.5)

Over naar een viognier 2015 frisse stijl van het huis Coudoulet. In het schaaltje drie gebakken langoustinestaartjes met diverse soorten verse tomaatjes, stukjes venkel en takjes zeekraal, aan tafel afgewerkt met een heldere frisse tomaten bouillon. En dat op het terras in het zonnetje, o,o. Onze favoriet van de middag. (9.7)

Over naar een dikke chardonnay, de Alpha van Montes. Uit de keuken een bekende specialiteit van de chef die ditmaal helemaal naar de wijn werd gecomponeerd. Ravioli gevuld met pompoen, erop toefjes crème van pompoen, schijfjes zoet zure pompoen, toefjes crème van yoghurt, stukjes hazelnoot en geraspte koffie, aan tafel afgewerkt met een heerlijke beurre noisette. Dit is vegetarisch op zijn mooist! (9.6)

Over naar rood met een Cabernet Sauvignon 2014 van Carnivor uit Californië. Een hele diepe geconcentreerde paarse kleur, uitbundig aroma met tonen van zwart fruit, in de mond vol maar fluweel zacht, verrassend! Op het bord langzaam gegaarde varkenswang met erop een plakje foie en hele kleine aardappel kaantjes, ernaast cantharellen, artisjokken en groene asperge. Ralph werkte dit aan tafel af met verse geraspte zwarte truffel en een heerlijke truffel saus. Ofwel een cursus van hoe maak je van varkenswang een delicatesse. De wang was keurig gegaard, mooi zacht draadjes vlees, hoog op smaak. Een feestje om te eten met dit luxe garnituur en verrassend zachte wijn. (9.5)

We wisselen van terras daar een bruidspaar de gehele Auberge had afgehuurd, wat overigens keurig bij de reservering was doorgegeven. Een tafel op het terras van het hotel werd ingedekt, prima.

Bij het kaasgerecht was een Piesporter Riesling spätlese geselecteerd, mooi vol en fris aroma met tonen van rijpe appel en vleugje petrol. Op de kaasplank stukken Bastiaansen Blauw op een crème van aardpeer, ernaast stukken geschroeide aardpeer, schijfjes bosperzik, schijfjes venkel en gemalen hazelnoot. Een goede smakencombinatie die de kaas op alle fronten aanvulde en die compleet werd met de ronde zuren van de heerlijke wijn. (9.5)

De dessertwijn was een Italiaanse licht mousserende Brachetto d'Acqui 2012 van Alice. Transparant rode kleur met in het aroma toetsen van framboos. Uit de keuken een mooie presentatie. Een quenelle crème van witte chocolade, verse frambozen, quenelle ijs van framboos, stukjes schotsen van karnemelk, koekkruim en anijs cressjes (Atsina). Lekkere frisse smaken met goede textuur waarnaast ik de witte chocolade behoorlijk zoet vond. Met een kleinere portie zou het gerecht naar mijn mening beter in balans zijn (al is t dan niet meer een witte chocolade dessert). De wijn sloot keurig aan met zijn frisse tonen en mooi aroma. (9.2)
Als afsluiter nog een goede espresso met een viertal smaakvolle friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd, Bart Verbunt kent inmiddels mijn persoonlijke voorkeuren dus dat kan bijna niet meer fout, goede presentaties van de wijnen en gerechten en een stukje gezelligheid aan tafel. Hij werd aangevuld door chef Ralph Blaakenburg die enkele keren de puntjes op de i kwam zetten, leuk. Samen hebben ze er weer een memorabele middag van gemaakt.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend, de “Surprising Seven” kost nog steeds €79,50 all-in en dit is een rechtstreekse uitnodiging voor de fijnproevers en levensgenieters van Tilburg en omstreken.

De keuken is stabiel en degelijk, er wordt gewerkt met hoogwaardige producten, die keurig worden bereid, hele goede smaken en smakencombinaties. Complimenten voor het gehele keuken team. Ernaast een fijne en correcte bediening met keurige wijnselectie. Aanrader voor de levensgenieter en fijnproever.
Loonix .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Surprising seven gecombineerd met een hotelovernachting. Eerst heerlijk buiten gezeten en wat later binnen. Het borrelhapje en de amuses waren heerlijk. De eerste gang, de Tilburgse versie van sla met ei, etc, was heerlijk en zag er prachtig uit. Alle andere gerechten waren prima maar misten de finesse van de eerste gang. De kazen voor het nagerecht waren uitstekend.
Het was jammer dat het restaurant niet geïnformeerd was over het feit dat we gebruik zouden maken van het surprising seven arrangement. Daarnaast liep de tijd tussen de laatste twee gangen teveel op, het personeel was meer bezig met alles opruimen dan kijken hoever wij gevorderd waren. Het afrekenen duurde ook wat lang. Maar het eten en de wijnen waren wederom verrukkelijk.
Hansvanmelick .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Met prachtig weer heerlijk buiten kunnen eten. Mooie kaart waarbij de kok de resultaten van zijn reis naar India combineerde met lekkere lokale ingrediënten. Daarbij werd gebruikt gemaakt van een nieuwe manier van 'braden'; met een houtgestookt vuur waarbij de gerechten op een metalen plaat rondom het vuur werden gebraden. Echt heel lekker.
Daarnaast een geweldig goede bediening; informeel en tegelijkertijd heel professioneel.
Dus dank voor de geweldige avond !
Floris J.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Uitstekend ontvangen met onze groep van zes personen. Heerlijke wijnen en smakelijke gerechten van het menu. Met top kazen toe. Altijd een aanrader, een kaasplankje van Auberge du Bonheur. We komen terug.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Prettige ontvangst, heerlijk gegeten, zeer vriendelijk en kundige bediening.
Kortom: zeker de moeite waard voor een herhaal bezoek
Fijn te horen dat u genoten heeft, dat is onze drijfveer.. Graag tot een volgende keer.
JeffCo .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Eten was op zich prima, maar niet echt bijzonder. De combinaties van vlees/vis met sauzen vielen zelfs tegen. 1 keer gevraagd wat een bepaalde item op het bord zou moeten zijn en hoe het moest smaken, want het was alleen maar koud en vervolgens niets meer over teruggehoord. Na duidelijk gemaakt te hebben dat het sorbetijs veel te zuur was, kregen we het vervolgens bij het dessert nogmaals op ons bord! Daar het er niet goedkoop is en je het ziet als verwennerij, viel het ook tegen dat je de voorgestelde friandises voor bij de koffie/thee, moest betalen. Wat echt de druppel was dat toen we, na het geld voor de rekening op tafel te hebben gelegd en onze jas in de garderobe zochten, we werden aangesproken door een lid van het personeel of dat we rekening wel betaald hadden! Toch geen gedrag wat je verwacht in zo'n zaak. Zeer onprofessioneel. Wij zullen er dan ook zeker nooit meer naar toe gaan en het ook niemand aanraden.
Beste JeffCo, Bijzonder spijtig dat u uw bezoek bij Auberge zo hebt ervaren, ik wil u dan ook vragen met mij contact op te nemen en uw ervaringen rechtstreeks met mij te delen.
Met vriendelijke groet, Bart Verbunt, Restaurantmanager.

Reactie van proever:

Geachte heer Verbunt, in mijn beleving is het niet klantgericht om nu aan mij te vragen contact met u op te nemen. Het zou juist andersom moeten gebeuren. Dan geef je een klant pas echt het gevoel dat er moeite gedaan wordt om naar een klant te willen luisteren.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
De Auberge is een hotel en restaurant op stand in Tilburg, in de buurt van de universiteit en aan de rand van een klein bos, de Warande. Het eten is goed verzorgd, de drank voortreffelijk en de bediening zeer correct en attent. Prima plek om met collega's te eten.
Corina T.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Vrijdag 4 maart hebben wij de uitvaart van mijn vader hier gedaan. Zondags van te voren hebben mijn ouders een private dining gehad hier. Het diner was heerlijk volgens mijn ouders. De verzorging van de uitvaart was ook subliem, de manier waarop iederen bij Auberge ons begeleid heeft, hun warmte en respect. Het was echt geweldig. Op zondag is het restaurant gesloten, maar in dit geval hebben ze voor mijn ouders toch op zondag een voortreffelijk 3 gangen menu gemaakt. Met als klapper 3 verschillende toetjes omdat mijn vader daar zo van hield.
Auberge ....CHAPEAU en nogmaals bedankt.
Daspaslekker .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Dineren in Auberge is onze jaarlijkse traditie.in de winter, hebben dan samen iets te vieren.
Wij namen dit keer het avondvullende Surprising menu incl. wijnarrangement. Het was best druk op deze woensdagavond en hadden we niet verwacht. Net zoals vorig jaar hadden wij een plek bij de open haard gereserveerd. Die bleek echter bezet door een zakelijk en vrij aanwezig mannelijk gezelschap, nog wat versterkt door de akoestiek van de vele spiegelende serreramen. Overigens brandde de haard dit keer niet. Wat ons opviel was de meer zakelijke verlichting, te fel en van bovenaf op de tafel vallend, niet romantisch en sfeervol en het kaarslicht teniet deed.
Wat we nu wel goed konden zien waren de prachtige composities op onze borden, vriendelijk en professioneel toegelicht, evenals de begeleidende wijnen. We hebben genoten van de afwisseling in vegetarische, vis- en vleesgerechten, in prachtig smaakvol en licht evenwicht en prima tempo. Het personeel was voorkomend en nam tijd voor ons, ondanks aanvankelijk grotere drukte. We zagen wel diverse vriendelijke gezichten aan onze tafel verschijnen, de krachten moesten worden verdeeld. Nog steeds een culinair genot, maar iets tegenvallend vergeleken met vorig jaar.
Heldenopreis .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Precies wat je verwacht van de entourage: prima service met heerlijk eten, seizoensgebonden gerechten met stijl. We zaten op een mooi plekje bij de haard voor een 7 gangen verrassings-menu wat al met al veel waar is voor je geld. Avondvullend, goeie timing met bediening van de gerechten, lekkere wijnen erbij en er worden passende alternatieven geserveerd als je speciale wensen hebt. Ik kom over een tijdje weer terug!
Piet Hein D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Werkelijk niets kunnen wij bedenken wat niet goed was. Een heerlijke avond met grandioos verrassingsmenu. Uitstekende bediening, mooie stijlvolle ambiance. Kortom, als je een feestelijke avond wil hebben is dit the place to go.
HLB1 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Meerdere malen genoten van de kookkunsten bij de Auberge. Zowel voor een zakenlunch als voor een uitgebreid diner weet de Auberge een juist niveau weg te zetten. De bediening is vriendelijk, representatief en weet de gerechten goed te presenteren met een bijpassend drankarrangement.
Een geweldige locatie om culinair in de watten gelegd te worden!
231947 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Dit weekend naar Auberge Du Bonheur geweest met het gezin (10 personen). Het eten was heel goed. Vrijdag in de brasserie gegeten. Kabeljauw met bietjes die op 3 verschillende manieren bereid waren en heerlijke carpaccio. Zaterdag verrassingsmenu met eend als hoofdgerecht, ook hiervan hebben we genoten. De hotelkamers zijn van alle gemakken voorzien. De bediening is uiterst vriendelijk. Heel goede prijs / kwaliteit verhouding. De haardkamer was voor ons gereserveerd zodat we in familiekring konden dineren.
Bart F.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Weer heerlijke lunch gehad bij de buurman Auberge du Bonheur. De prijs/kwaliteit verhouding van het lunchmenu was weer prima in de prik. Vriendelijke en professionele bediening aan tafel.
Gastheer voelde de sfeer goed aan en we hebben een tafel apart gekregen waardoor we ons gesprek vertrouwelijk konden voeren.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Wederom geboekt voor de Surprising Seven. Eerlijk gezegd, nog nooit zo verrast geweest bij de Auberge. Het begon al bij de verfijnde amuse' s met goede smaakcombinaties.

Het eerste gerecht met gemarineerde kabeljauwrugfilet met oester, grapefruit en radijs mocht er zijn, heerlijk. De geselecteerde wijn was wat te uitbundig maar na een opmerking hierover werd deze meteen vervangen. Super service!

Het tweede gerecht was een surf en turf. Gegrilde coquille en pata negra ham met pompoen structuren en ijs van Japanse duizendknoop. Mijn favoriet van de middag. Hoewel de gerechten ditmaal zonder uitzondering van grote klasse waren.

Partner was helemaal weg van het vegetarische gerecht dat volgde. Geitenkaas met taggiasche olijf krokante uienringen, knolstructuren en macadamia, aan tafel door de chef afgewerkt met verse truffel. De Sauvignon van Cedrick Bardin sloot naadloos aan.

De gegrilde griet in een heerlijke sappige saus met structuren van groene kool en peterseliewortel was foutloos uitgevoerd met ernaast een betoverende Arneis van Pascaja.

De grootste verrassing, voor mij, was het pièce. Als begeleider een heerlijke elegante Pinot Noir uit de Sancerre, jammie. Op het bord medaillons van kalfshaas. De meeste weten dat ik er niet veel om geef. Deze waren gepocheerd in bouillon van morilles en het resultaat was super. Mooie cuisson, heerlijke smaak en een geweldige textuur, complimenten! Ernaast frisse marloeskes en frisse rode biet en trompet de la mort. Overgoten met de eigen jus vol met morilles. Genieten!

Over naar de desserts met een verrassend lekkere dessertwijn, de Mirabelle van Jaubertie. Op het bord Millionaires biscuit met peer structuren en ijs van karamel. Mooie smaken en texturen, mede door de elegante begeleider niet te zwaar.

Een speciale begeleider voor een speciaal gerecht. De brut reserve van Pol Roger, heerlijk. Op het bord twee quenelles van gewelde rode quinoa met subtiele honingtoets, ertussen een quenelle ijs van tarwe verder gel van duindoornbes en pitjes van de granaat appel. Moeilijk om goed te beschrijven daar er veel mondbeleving in deze combinatie zat. De stevige bite van de quinoa en de mousse van de champagne wisselde elkaar af.

Bediening was uitstekend verzorgd door een stevig uitgebreid team. Ondanks dat het tussen half een en half drie helemaal vol zat liep het gesmeerd. Keurige uitleg bij de gerechten en hele mooie wijnkeuzes en presentatie door Bart Verbunt.

Prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend. €79,50 all-in is een rechtstreekse uitnodiging voor de fijnproevers en levensgenieters van Tilburg en omstreken.

Het moge duidelijk zijn dat de keukenbrigade wederom gegroeid is. Ralph Blaakenburg, de chef, is inmiddels minder actief in de keuken. Dit werk is overgenomen door Thomas Kock die de afgelopen jaren veel heeft bijgeleerd op gerenommeerde adressen. En leuk te vermelden dat Vladimir Gijsbertha terug is in de keuken.

De tweede plaats van Tilburg, in mijn persoonlijke lijst, is met glans verdedigd en het gat met de nummer een is nog nooit zo klein geweest. Complimenten voor het gehele team!
Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Ben nu meerdere keren bij Auberge du Bonheur geweest en iedere keer weten ze mij toch weer te verrassen. Het eten is vaak een combinatie die je niet verwacht, maar perfect samen komt qua smaak. Op de bediening is werkelijk waar niets aan te merken. Het decor is ook perfect. Lekker rustig en geen schreeuwende aankleding.
Warduitwillemstad .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Leuke restaurant. Ik besloot om eens het restaurant te bezoeken van de pa van een oude studiegenoot uit Tilburg. Alles is hier gewoon perfect geregeld en diner werd snel opgediend en smaakte gewoon goed. Het dessert was ook van gault milau status waardig niveau. Lekker nagetafeld met wat alcohol. Gewoon een gezellige avond met vrienden van vroeger gehad.
Lies K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Heerlijk menu voor de all-in-prijs van € 50,00. Wij zijn hier nog nooit teleurgesteld, zowel niet tijdens een actie of als "gewone" gast. Er was een kleine opknapbeurt in de entourage geweest. Dit maakt het allemaal weer wat gezelliger. Blijft toch enigszins een zakenrestaurant met de universiteit als buur.
P.meulesteen .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Het restaurant ligt in een mooie omgeving aan het begin van een park.
Het is een oud herenhuis met een mooi aangebouwde serre en een grote tuin rondom daarvoor geven wij voor het decor een 9. Maar wij vonden het niet een romantisch restaurant vandaar de 7 dat kan misschien aan het moment liggen dat wij het bezochten het was op donderdagavond. Heel veel mannelijke/zakelijke gasten. Over het eten dat mag wel duidelijk zijn schilderijtjes van borden met een royale hoeveelheid niet overdreven perfect goed.
Wij zullen zeker terug komen maar dan in het weekend dan verwachten wij een andere sfeer.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Een drie gangen menu gegeten. Scholfilet met name was erg lekker, vooraf rundertartaar. Het toetje( koffie glacé) was lekker, maar erg machtig. Bediening was vriendelijk. Mooie locatie in de bossen.