Over het restaurant Auberge de Zwaan

Frans en internationaal genieten in hartje Oirschot

Auberge de Zwaan ligt in het hart van Oirschot, met uitzicht op de markt en de kerk. De gerechten zijn gebaseerd op de Franse keuken maar er zijn ook gerechten met een internationale twist. Leuk detail: op hun speciale wine-pad biedt het restaurant leuke feitjes over alle wijnen die ze schenken.

Meer informatie over restaurant Auberge de Zwaan

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

6,9

Jouw recensie over het restaurant Auberge de Zwaan

E.G K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Vaker dit restaurant bezocht, voor etentjes en feestjes. Altijd tot volle tevredenheid. Dat kunnen we niet over ons bezoek van gisteren zeggen! Erg jammer!
ad A.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
verrassend heerlijke gerechten
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Slechtste eet-ervaring ooit. Een 6 gangenmenu gereserveerd via Groupon. Bij aankomst geen ontvangst. Na een tijdje genegeerd te zijn door iedereen van het personeel zelf de barkeeper aangesproken die op zoek ging naar iemand die ons wel kon helpen. Er was duidelijk niet op ons gerekend ondanks de bevestigings-Email. Snel werd er een extra tafeltje in gereedheid gebracht en enkele stoelen bij elkaar gescharreld.
Na een korte discussie, we wilde namelijk geen eend maar eigenlijk moest dat wel, werd er toegezegd daar makreel voor te serveren zoals op het Groupon menu stond. Het andere visgerecht Rode mul moest dan waarschijnlijk vervangen worden anders kreeg je vis op vette vis.
Mijn vrouw heeft ernstige Kaasallergie en dat was dan ook zowel bij de reservering als bij het aperitief doorgegeven. Helaas was het voorgerecht een soort pastrami met een flinke dosis Kaas, terug dus.
De volgende gerechten waren: Tom Kha kai soep (goed hoewel ik geen kip kon vinden), 2 garnalen en een stukje coquille, klein stukje kalf zwezerik ( geen smaak te door-gebakken), een in de oven opgewarmde risotto-kroket (zonder smaak en klef), stukjes lamsvlees (ook te ver door en met een levertraansmaak) en een nagerecht met als thema aardbeien (De verse aardbeien waren goed het ijs ook maar de zogenaamde tiramisu om te huilen. He zult U zeggen waar is de vette vis gebleven. Nou dat dachten wij ook, de wijn was er nog wel door de manager voor aangepast. Nooit gezien dus. Geen Rode Mul EN geen Makreel.
Het lange wachten was ook uiterst vervelend maar wij mochten ons met 3 1/2 Uur nog niet beklagen andere ook zeer ontevreden tafels duurde nog langer.
Toch afgesloten met koffie wel zelf even moeten vragen of iemand die vanaf de bar naar ons wilde brengen De koffie stond er al meer dan 5 minuten koud te worden. Grappig is ook als je de bediening aan de andere tafel hoort zeggen. Ik kom het eten alleen maar brengen hoor, met klachten bemoei ik me niet.
Bij het afrekenen moest je nog je naam en telefoonnummer opgeven zodat ze mocht de groupon niet kloppen contact op kunnen nemen. Wij en vele andere gasten vonden dat raar, de eigenaar had de Groupon toch al verzilverd. Toen wij ons beklaagde over de gang van zaken krijgen we verwijten naar ons hoofd zoals: Wat verwacht je voor 30 Euro en jullie kunnen het eten niet waarderen want jullie zijnculinair niet onderlegt. Tijdens deze discussie zagen we andere gasten naar ons waarderende gebaren maken ook apart. Toen we tenslotte zeiden dat er een tot ziens niet inzat werd de eigenaar zo boos dat ze gelukkig zei dat we niet meer terug mochten komen. Keus zat in de Regio die wel voor een leuke Avond zorgen.
William V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Gelegen op een mooie locatie met zicht op de kerk in met pittoreske Oirschot. Goede prettige bediening en heerlijke gerechten. Niets op aan te merken.
S J.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Fantastisch pand / ambiance, geweldige ligging aan leuk plein, parkeren aan de overkant, goed eten (alhoewel best weinig, vooral de makreel), maar bijna 2 uur zitten wachten op het hoofdgerecht!! Heel jammer! Verpest het toch wel een beetje!
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Het was heerlijk en ontzettend gezellig.
Jeroen44 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Prachtige zomers weer op hemelvaartsdag, tijd voor een terras. Ruim 20 minuten moeten wachten om een drankje te mogen bestellen. Tafel nog vol leeg goed van vorige bezoekers. We waren van plan om ook te lunchen maar kregen de indruk dat ze echt niet aan konden. Dus besloten om enkel een drank te bestellen. Dit liet ook nog enige tijd op zich wachten. Vervolgens de rekening gevraagd. Ook dit duurde ruim 25 minuten. Jammer dat er zo weinig personeel wordt ingezet in de bediening, ze deden echt wel hun best maar konden het duidelijk niet aan. Veel gasten waren duidelijk ontevreden. En dat verdiende de jongens van de bediening niet.
HenrYne .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Mijn vrouw is liefhebster van asperges, en Auberge De Zwaan had vorig jaar de eer om door het Brabants Asperge Genootschap als hét aspergerestaurant van 2016 uit de test te komen. Dus toen er een Social Deal kwam, was het 1+1=2. Ikzelf en mijn zoon zijn niet zo gek op asperges, dus namen we één Social Deal voor mijn vrouw.
Via internet reserveerden we de Social Deal samen met 2 personen gewoon a la carte. Hier gaat het eigenlijk al gelijk mis. We ontvangen een antwoord bestaande uit één zin: "kunt u de code doorsturen dan kan ik reserveren". Wie is ik? Na doorsturen van de code is het antwoord : “akkoord”. Wie dat schreef is onbekend: geen aanhef, geen afsluiting, geen vriendelijke groet. Kennelijk zijn ze niet blij met klanten, want fatsoenlijk een e-mail beantwoorden kan blijkbaar niet.
De ontvangst in de prachtige locatie was helaas hetzelfde. We stonden al een tijdje te wachten en iedereen liep ons voorbij toen een jongen, die bestek aan het behandelen was, zei: "Dan zal ik u maar helpen." De hele avond ging zo door: lang wachten op bestellingen, nogmaals vragen om de bestelde Cola enz. Het Social Deal aspergediner was een lachertje. Hét aspergehoofdgerecht op Brabantse wijze was er niet meer. Bij het geserveerde aspergehoofdgerecht zat één asperge (als garnituur). Een menu dat € 32,50 zou moeten kosten. Toen we daar een opmerking over maakten, kregen we een aantal gewoon gekookte asperges erbij. Ikzelf bestelde een tournedos met ganzenlever als supplement. De tournedos werd gebracht en vervolgens liep de ober weg. Ik verwachtte dat hij de ganzenlever ging halen, maar er gebeurde niets. Dat had ik vrij snel door, dus ik sprak hem daarop aan en hij zei dat de ganzenlever er aankwam. Dat gebeurde dus niet. Mijn tournedos was inmiddels aardig afgekoeld, toen de ganzenlever kwam. Gewoon vergeten dus! Geen excuus natuurlijk. De borden werden weggehaald en er werd niet gevraagd of alles naar wens was geweest. Tijdens het weglopen van de ober met de borden vroeg ik om de rekening, want wij hadden onze ‘buik vol’ van dit restaurant en dus lieten we het , reeds in de Social Deal betaalde, dessert maar vervallen. Omdat men niet meer naar onze mening vroeg, sprak ik de ober erop aan en hebben we ons beklag gedaan over het geheel. Weinig reactie. Vervolgens kwam de chef van het restaurant aan onze tafel om het te bespreken. Na het geheel te hebben uitgelegd, bood zij ons aan om een nieuw gerecht te laten maken of een bakje koffie van het huis. Toen wij doorgaven dat we niets meer wilden, deelde ze mede dat als we de volgende keer zouden komen, dat we dan een gratis drankje ofzo zouden krijgen. Daar moet je toch hartelijk om lachen. Bij ons gaat er geen volgende keer komen. Er zijn nog wel meer kleine dingen over dit restaurant op te merken, maar laat ik nog slechts een ding aan u lezers meegeven: ga niet uit van de prijzen die het restaurant op de website heeft staan. Een Hollandse garnalencocktail kost daar € 13,50, terwijl u in het restaurant zelf daar € 18,50 voor mag betalen.
Het restaurant was een domper, maar wijzelf hebben er toch een gezellige avond van gemaakt.
P. V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
3-gangen menu gegeten met AH restaurantactie. Menu zou 32,50 moeten kosten, was het absoluut niet waard. Het duurde bijna een uur voordat het hoofdgerecht werd geserveerd. Het hoofdgerecht was bedroevend, 2 kleine stukjes vlees en een paar asperges. Ober had bij het opnemen van de bestelling ook niet gevraagd of wij patat frites (tegen meerprijs) erbij wilden. Dessert maakt het nog een klein beetje goed.
Alles duurde veel te lang ook zelfs het brengen van de rekening, zijn we maar gaan halen.
Letty O.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Met eerste paasdag hier gelunched. Het eten was prima, maar de service mag wat toegankelijker en de organisatie wel wat strakker.

Het ging al mis met de reservering. De jongen aan de telefoon wist niet wat er op de website stond, we reserveerden voor een lunch, maar stonden genoteerd voor een diner, waardoor we een andere tafel en kaart krijgen. Later konden we verkassen naar de serre waar de lunch geserveerd werd en kregen we de goede kaart.

Tafelkleed was nog smerig en werd ter plekke vervangen. Hierdoor kreeg je zicht op de (kapotte en smoezelige) tafel er onder.
Moeite moeten doen om de aandacht te krijgen om een glas witte wijn te bestellen. Geen gelegenheid gekregen aan te geven dat het een droge witte wijn moest zijn, waardoor we een zoete kregen. Werd wel netjes opgelost.
Gerecht bevatte niet de ingrediënten die het beloofde, maar was wel smakelijk en zeer ruin van portie.

Al met al lekker gegeten, maar jammer dat er niet wat meer aandacht wordt gegeven aan service, klantgerichtheid en opleiding van jonge personeelsleden.
Karel P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten was prima
Johanna B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Zeer nette bediening en het eten was heerlijk! Zal zeker nog een keer gaan. Het AH menu was praktisch hetzelfde als de reguliere 3 gangen menu.
h.haven .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prima restaurant, keurige ambance, aardige attente bediening. Redelijk druk, maar aanvaardbaar geluidsniveau, al kwamen er af en toe nogal harde geluiden van een belendende tafel. Desondanks: wij komen zeker terug!
Anneliesiens B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten was heerlijk, smakelijk opgemaakt en keurig geserveerd. De bediening vriendelijk maar het was duidelijk te druk
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Teleurstellend. Al vaker geweest maar nu echt minder. Vragen wat we wilden drinken duurde lang, het brengen ervan nog langer. Zaten al aan voorgerecht toen drank kwam. Bij hoofdgerecht kregen we het vlees en de frietjes zouden volgen, inderdaad toen de rest bijna op was want je je laat vlees wat al lauw was niet helemaal koud worden. Bij commentaar daarop extra stukje vlees gekregen. Toch teleurstellende avond helaas.
Donna58 P.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Teleurstellende ervaring, helaas. Er was veel te weinig personeel, waardoor we onevenredig lang moesten wachten. Het eerste kwartier aan tafel gebeurde er niets, we stonden op het punt te vertrekken toen we eindelijk iets te drinken konden bestellen. Verder waren de gerechten wel lekker, maar qua hoeveelheid karig. Het tweede glas huiswijn was een hele andere wijn. Ik kon nog net voorkomen dat het werd bijgeschonken. Uiteindelijk kwam wel de juiste fles tevoorschijn. Beetje vreemd was het wel, aangezien bij het bestellen van het eerste glas geen keuze was. Niet voor herhaling vatbaar, jammer want qua sfeer en aankleding ziet het er tiptop uit.
Noud08 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Mooi restaurant in een sfeervolle ambiance. Met de AH bon een kleine speciale kaart gepresenteerd waaruit je een keuze kon maken. Vooraf heerlijk bruin vers brood, wat niet in rekening werd gebracht. Het voorgerecht van wildpaté was prima en mooi opgediend. Het hoofdgerecht van rode mul ( vis) smaakte goed, maar de porties waren miniem. Het nagerecht van tiramisu was ruim voldoende, maar iets te flauw van smaak. De bediening was vriendelijk en zorgzaam. Omdat we de AH bon konden gebruiken was de prijs/kwaliteitsverhouding goed. We hadden een hele fijne gezellige avond.
jgoossens1 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het voorgerecht van tonijn en het voorgerecht met de wildpate waren voortreffelijk
Het hoofdgerecht van runderstaartstuk was prima
Misschien een beetje aan de kleine kant maar de smaak was voortreffelijk
Het vismenu met de mul was heerlijk
Al met al een prima keuze om hier te gaan eten
Dries S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het was duidelijk een AH-menu.
Deels goed verzorgd, maar karig.
De porties waren aanzienlijk verschillend in grootte.
De borden waren warm, maar de groente en het vlees was lauw.
Jammer, ik had van dit restaurant anders verwacht. De bediening was matig. Rode wijn schenken in een net leeggedronken glas met witte wijn getuigd niet van attentheid cq kennis.
Ook was er tussendoor geen enkel contact met de vraag of alles naar wens was. Jammer.
Otto V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Over het algemeen prima in orde alleen het was echt heel fris waar wij zaten door tocht in de serre ik adviseer een tafeltje te vragen dieper in de zaak wij zaten net waar alle deuren samen komen.