Over het restaurant Auberge de Zwaan

Frans en internationaal genieten in hartje Oirschot

Auberge de Zwaan ligt in het hart van Oirschot, met uitzicht op de markt en de kerk. De gerechten zijn gebaseerd op de Franse keuken maar er zijn ook gerechten met een internationale twist. Leuk detail: op hun speciale wine-pad biedt het restaurant leuke feitjes over alle wijnen die ze schenken.

Meer informatie over restaurant Auberge de Zwaan

Herman V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Jeroen44 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Prachtige zomers weer op hemelvaartsdag, tijd voor een terras. Ruim 20 minuten moeten wachten om een drankje te mogen bestellen. Tafel nog vol leeg goed van vorige bezoekers. We waren van plan om ook te lunchen maar kregen de indruk dat ze echt niet aan konden. Dus besloten om enkel een drank te bestellen. Dit liet ook nog enige tijd op zich wachten. Vervolgens de rekening gevraagd. Ook dit duurde ruim 25 minuten. Jammer dat er zo weinig personeel wordt ingezet in de bediening, ze deden echt wel hun best maar konden het duidelijk niet aan. Veel gasten waren duidelijk ontevreden. En dat verdiende de jongens van de bediening niet.
HenrYne .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Mijn vrouw is liefhebster van asperges, en Auberge De Zwaan had vorig jaar de eer om door het Brabants Asperge Genootschap als hét aspergerestaurant van 2016 uit de test te komen. Dus toen er een Social Deal kwam, was het 1+1=2. Ikzelf en mijn zoon zijn niet zo gek op asperges, dus namen we één Social Deal voor mijn vrouw.
Via internet reserveerden we de Social Deal samen met 2 personen gewoon a la carte. Hier gaat het eigenlijk al gelijk mis. We ontvangen een antwoord bestaande uit één zin: "kunt u de code doorsturen dan kan ik reserveren". Wie is ik? Na doorsturen van de code is het antwoord : “akkoord”. Wie dat schreef is onbekend: geen aanhef, geen afsluiting, geen vriendelijke groet. Kennelijk zijn ze niet blij met klanten, want fatsoenlijk een e-mail beantwoorden kan blijkbaar niet.
De ontvangst in de prachtige locatie was helaas hetzelfde. We stonden al een tijdje te wachten en iedereen liep ons voorbij toen een jongen, die bestek aan het behandelen was, zei: "Dan zal ik u maar helpen." De hele avond ging zo door: lang wachten op bestellingen, nogmaals vragen om de bestelde Cola enz. Het Social Deal aspergediner was een lachertje. Hét aspergehoofdgerecht op Brabantse wijze was er niet meer. Bij het geserveerde aspergehoofdgerecht zat één asperge (als garnituur). Een menu dat € 32,50 zou moeten kosten. Toen we daar een opmerking over maakten, kregen we een aantal gewoon gekookte asperges erbij. Ikzelf bestelde een tournedos met ganzenlever als supplement. De tournedos werd gebracht en vervolgens liep de ober weg. Ik verwachtte dat hij de ganzenlever ging halen, maar er gebeurde niets. Dat had ik vrij snel door, dus ik sprak hem daarop aan en hij zei dat de ganzenlever er aankwam. Dat gebeurde dus niet. Mijn tournedos was inmiddels aardig afgekoeld, toen de ganzenlever kwam. Gewoon vergeten dus! Geen excuus natuurlijk. De borden werden weggehaald en er werd niet gevraagd of alles naar wens was geweest. Tijdens het weglopen van de ober met de borden vroeg ik om de rekening, want wij hadden onze ‘buik vol’ van dit restaurant en dus lieten we het , reeds in de Social Deal betaalde, dessert maar vervallen. Omdat men niet meer naar onze mening vroeg, sprak ik de ober erop aan en hebben we ons beklag gedaan over het geheel. Weinig reactie. Vervolgens kwam de chef van het restaurant aan onze tafel om het te bespreken. Na het geheel te hebben uitgelegd, bood zij ons aan om een nieuw gerecht te laten maken of een bakje koffie van het huis. Toen wij doorgaven dat we niets meer wilden, deelde ze mede dat als we de volgende keer zouden komen, dat we dan een gratis drankje ofzo zouden krijgen. Daar moet je toch hartelijk om lachen. Bij ons gaat er geen volgende keer komen. Er zijn nog wel meer kleine dingen over dit restaurant op te merken, maar laat ik nog slechts een ding aan u lezers meegeven: ga niet uit van de prijzen die het restaurant op de website heeft staan. Een Hollandse garnalencocktail kost daar € 13,50, terwijl u in het restaurant zelf daar € 18,50 voor mag betalen.
Het restaurant was een domper, maar wijzelf hebben er toch een gezellige avond van gemaakt.
P. V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
3-gangen menu gegeten met AH restaurantactie. Menu zou 32,50 moeten kosten, was het absoluut niet waard. Het duurde bijna een uur voordat het hoofdgerecht werd geserveerd. Het hoofdgerecht was bedroevend, 2 kleine stukjes vlees en een paar asperges. Ober had bij het opnemen van de bestelling ook niet gevraagd of wij patat frites (tegen meerprijs) erbij wilden. Dessert maakt het nog een klein beetje goed.
Alles duurde veel te lang ook zelfs het brengen van de rekening, zijn we maar gaan halen.
Letty O.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Met eerste paasdag hier gelunched. Het eten was prima, maar de service mag wat toegankelijker en de organisatie wel wat strakker.

Het ging al mis met de reservering. De jongen aan de telefoon wist niet wat er op de website stond, we reserveerden voor een lunch, maar stonden genoteerd voor een diner, waardoor we een andere tafel en kaart krijgen. Later konden we verkassen naar de serre waar de lunch geserveerd werd en kregen we de goede kaart.

Tafelkleed was nog smerig en werd ter plekke vervangen. Hierdoor kreeg je zicht op de (kapotte en smoezelige) tafel er onder.
Moeite moeten doen om de aandacht te krijgen om een glas witte wijn te bestellen. Geen gelegenheid gekregen aan te geven dat het een droge witte wijn moest zijn, waardoor we een zoete kregen. Werd wel netjes opgelost.
Gerecht bevatte niet de ingrediënten die het beloofde, maar was wel smakelijk en zeer ruin van portie.

Al met al lekker gegeten, maar jammer dat er niet wat meer aandacht wordt gegeven aan service, klantgerichtheid en opleiding van jonge personeelsleden.
Karel P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten was prima
Johanna B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Zeer nette bediening en het eten was heerlijk! Zal zeker nog een keer gaan. Het AH menu was praktisch hetzelfde als de reguliere 3 gangen menu.
h.haven .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prima restaurant, keurige ambance, aardige attente bediening. Redelijk druk, maar aanvaardbaar geluidsniveau, al kwamen er af en toe nogal harde geluiden van een belendende tafel. Desondanks: wij komen zeker terug!
Anneliesiens .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten was heerlijk, smakelijk opgemaakt en keurig geserveerd. De bediening vriendelijk maar het was duidelijk te druk
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Teleurstellend. Al vaker geweest maar nu echt minder. Vragen wat we wilden drinken duurde lang, het brengen ervan nog langer. Zaten al aan voorgerecht toen drank kwam. Bij hoofdgerecht kregen we het vlees en de frietjes zouden volgen, inderdaad toen de rest bijna op was want je je laat vlees wat al lauw was niet helemaal koud worden. Bij commentaar daarop extra stukje vlees gekregen. Toch teleurstellende avond helaas.
Donna58 P.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Teleurstellende ervaring, helaas. Er was veel te weinig personeel, waardoor we onevenredig lang moesten wachten. Het eerste kwartier aan tafel gebeurde er niets, we stonden op het punt te vertrekken toen we eindelijk iets te drinken konden bestellen. Verder waren de gerechten wel lekker, maar qua hoeveelheid karig. Het tweede glas huiswijn was een hele andere wijn. Ik kon nog net voorkomen dat het werd bijgeschonken. Uiteindelijk kwam wel de juiste fles tevoorschijn. Beetje vreemd was het wel, aangezien bij het bestellen van het eerste glas geen keuze was. Niet voor herhaling vatbaar, jammer want qua sfeer en aankleding ziet het er tiptop uit.
Noud08 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Mooi restaurant in een sfeervolle ambiance. Met de AH bon een kleine speciale kaart gepresenteerd waaruit je een keuze kon maken. Vooraf heerlijk bruin vers brood, wat niet in rekening werd gebracht. Het voorgerecht van wildpaté was prima en mooi opgediend. Het hoofdgerecht van rode mul ( vis) smaakte goed, maar de porties waren miniem. Het nagerecht van tiramisu was ruim voldoende, maar iets te flauw van smaak. De bediening was vriendelijk en zorgzaam. Omdat we de AH bon konden gebruiken was de prijs/kwaliteitsverhouding goed. We hadden een hele fijne gezellige avond.
jgoossens1 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het voorgerecht van tonijn en het voorgerecht met de wildpate waren voortreffelijk
Het hoofdgerecht van runderstaartstuk was prima
Misschien een beetje aan de kleine kant maar de smaak was voortreffelijk
Het vismenu met de mul was heerlijk
Al met al een prima keuze om hier te gaan eten
Dries S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het was duidelijk een AH-menu.
Deels goed verzorgd, maar karig.
De porties waren aanzienlijk verschillend in grootte.
De borden waren warm, maar de groente en het vlees was lauw.
Jammer, ik had van dit restaurant anders verwacht. De bediening was matig. Rode wijn schenken in een net leeggedronken glas met witte wijn getuigd niet van attentheid cq kennis.
Ook was er tussendoor geen enkel contact met de vraag of alles naar wens was. Jammer.
Otto V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Over het algemeen prima in orde alleen het was echt heel fris waar wij zaten door tocht in de serre ik adviseer een tafeltje te vragen dieper in de zaak wij zaten net waar alle deuren samen komen.
TMT C.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Het eten was goed, maar er was geen amuse of iets anders leuks kleins van het huis. Dat was zeer mager. Het stukje vis bij het hoofdgerecht was amper een stukje vis voor bij een voorgerecht. Ik begrijp verder niet waarom er zo weinig groentes bij het eten zijn. Het advies is tegenwoordig 250 gram per maaltijd. Hier washet amper 50 gram
G.A.J. V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
We hebben genoten,alles was naar wens ,een extra compliment voor de wildpate. Ook was de ontvangst hartelijk,en de bediening prettig.
Sjef en Sylvia D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het was voor ons de 1st x dat we middels een AHmenu in Oirschot een restaurant bezochten in het winters gezellige centrum .Het restaurant ziet er goed uit en het nodigt uit om redelijk relaxed te eten. De keuze van het AHmenu was gezien de grotere kaart van het restaurant in verhouding. Alleen was onze keuze voor het kaasplankje (met overheerlijke schapekaas) een keuze met een toeslag bleek toen we achteraf toevallig de rekening nog eens bekeken. Beetje verneukt voel je je dan als klant, want het was de 3de gang van het AHmenu. De klant die eerst de kleine lettertjes vanwege een toeslag leest die moet nog geboren worden denken we. Dus als tip : Auberge de Zwaan of jullie verhogen de totaalprijs of personeel attendeert de klant er even op dat ze maar 2 gangen benutten van het menu als ze het kaasplankje nemen als dessert. Vanwege mijn allergien mijn complimenten voor de kok en voor het verdere smaakvolle menu ter kennismaking..
wimarg .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Direct na de feestdagen hebben we hier van het ÀH-menu genoten! Uitstekend verzorgd, goed op smaak, mooie porties. Kundige en vlotte bediening. Gaan er zeker weer terugkomen. Chapeau!