Over het restaurant Auberge De Veste

Hotspot voor Bossche bourgondiers

Met ingredienten van nu creëert Auberge De Veste plaatjes van gerechten. Je kunt kiezen voor een vast menu, of je kunt je laten verrassen door de Chef. En natuurlijk is lunch ook een optie! Perfect voor een dagje sightseeing in de Brabantse hoofdstad.

Glas champagne

9,1

Jouw recensie over het restaurant Auberge De Veste

Just K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Geweldige zaak! Trouw aan klassiekers, zoals de kans om oesters per stuk te bestellen. Prima huischampagne van een klein huis, gehaald door de eigenaar. De hele wijnkaart is mooi. En gelukkig is ook het wijnarrangement een feest. Extra vermelding verdienen ook de sausen. Ze verdiepen het gerecht. Een avond lang vermaak op in alle opzichten hoog niveau. En met de service aan tafel die daarbij past. Top!
Jean S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
fijne plek, goed eten, vriendelijke mensen: prima
nldx .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Bijzonder goed eten, klassieke ambiance, erg goede wijnen. Verrassingsmenu met wijnarrangement zorgt voor een ideale avond.
Uilenburg78 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Fijne gastheer en sfeer (zaten op terras) was geweldig in dit mooie stukje Den Bosch. Prijs/kwaliteit was prima.
Ton F.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Super gegeten met een lekker glas wijn.
Komen zeker terug
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Top!
Wiljan R.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten.
De gastheer en de kok hebben ons super laten genieten.
Volgende keer zo weer

............................
Allart O.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Meer transparantie over de prijs zou welkom zijn, een fles water voor 8 euro gaat echt veel te ver. Wat de losse oesters kosten die ons bij aankomst werden aangeboden is niet duidelijk, maar we schrokken wel een beetje van de rekening.
Verder bijzonder gastvrij en erg goed gegeten.
marieke P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Auberge De Veste heeft een uitstekende keuken en we kregen mooie, bijzondere wijnen in het arrangement. Hartelijke ontvangst, vakkundige gastvrouw en gastheer/sommelier. Rustige omgeving met ruime afstand tussen de tafeltjes. Stijlvol maar niet stijf. Prima verhouding prijs en kwaliteit.
Petri V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
De gastheer en -vrouw runnen dit restaurant met zoveel passie, dat je jezelf echt gast voelt. De gastvrijheid was dan ook heel hoog, als evenzo de kwaliteit en originaliteit van de overheerlijke gerechten. Wij hebben een hele bijzondere avond daar beleefd en voor ons zeker voor herhaling vatbaar!
Bob_1011 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
We hebben hier afgelopen zondag geluncht in een heerlijke relaxte sfeer met een mooi menu waarbij we zelf in overleg nog een kleine aanpassing konden maken.
Vito T.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Lekker gegeten. Verrassende gerechten, lekker gecombineerd met het wijnarrangement. Leuke avond.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Bijzonder goed gegeten en gedronken!

Auberge De Veste is wat ons betreft één van de beste restaurant welke de franse keuken ook werkelijk beheerst in Den Bosch. Een flinke uitspraak, maar één die wij als inwoners van Den Bosch graag maken.

Het eten was van hoge kwaliteit en weloverwogen tot in de details met een juiste prijs kwaliteit verhouding. We waanden onszelf even in Frankrijk. Ook de wijnkaart was verbluffend en eerlijk geprijst. Een mooie fles wijn met juiste toelichting, zonder 3x boven de inkoop te hoeven betalen.

Dat alles met een persoonlijke service en een vriendelijke Brabantse lach maakte Auberge De Veste onze avond helemaal goed!
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Gisteren tijdens de restaurantweek heerlijk gegeten bij Auberge De Veste.
We wisten dat er een nieuwe kok zou zijn dus we waren extra benieuwd.
We hebben gekozen voor het driegangenmenu zonder extra's.
Het was heerlijk, van de eerste tot de laatste hap.
Als starter drie amuses, alle drie even smaakvol.
Vooraf een salade van zeevruchten, opgemaakt als een schilderijtje.
Hoofdgerecht was runderlonghaas, heerlijk mals, met een heerlijke jus de veau en een 'aardappeldougnut' en variaties van pompoen en groene asperges.
Het toetje van witte chocolade, versebramen en een yoghurt parfait van bosvruchten was om je vingers bij af te likken!
Met andere woorden: deze kok is een blijvertje!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Aan de Dieze in een oud pand: het is niet groot, maar we zitten toch ruim bij Auberge de Veste. Met het lage plafond, kleine ramen (en sombere weer buiten) is het wel een beetje donker. De muziek lijkt uit een beperkte cd-wisselaar te komen (veel Sting, Crowded House en unplugged Eric Clapton). Het interieur komt in eerste instantie wat klassiek en stijfjes over. De bediening is dat in ieder geval zeker niet: vrolijk, enthousiast en ontspannen. Maar hij staat er vanavond wel alleen voor en als je dan iedere tafel voldoende aandacht wilt geven dan duurt het soms wat lang: het gaat allemaal net, maar een extra ober zou geen overbodige luxe zijn geweest. We krijgen de vraag voorgelegd hoeveel gangen we willen en of er iets is dan we niet willen of kunnen eten. Een kaart krijgen we niet, dus we nemen aan dat De Veste zonder kaart werkt. Geen probleem, maar later zien we bij een andere tafel dat er wel een kaart is als je erom vraagt. Beetje vreemd. De chef heeft iets met water vanavond, want we krijgen eerst twee keer vis en daarna eend. Vooral de makreel (eerste gerecht) is mooi klaar- en opgemaakt en smaakt lekker. Het hoofdgerecht, eend, is ook prima, maar tegelijkertijd weinig spannend. Het nagerecht, creme suisse met daarnaast een souflé, is het beste van de avond. Soms had het wel iets spannender gemogen, maar alles bij elkaar een goede maaltijd.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Dit restaurant blijft een heerlijke plek om te tafelen en zeker als je buiten kan zitten op, wat mij betreft, het mooiste terras van de stad. Na de amuse, gekozen voor het keuzemenu (3 gangen voor mijn tafelgenoot) en ikzelf een uitbreiding met 1 supplement. Het voorgerecht van parelhoen was heerlijk. Mooie bereiding van het vlees, met daarbij een heerlijke rilette van parelhoen en fijne en vooral pure bereidingen van bloemkool. Het supplement van kreeft met Tom Ka Kai, was heerlijk subtiel en fris. Als hoofdgerecht hadden we beiden gekozen voor lam en het moet gezegd worden: wat was dat vlees (de zadel) mooi bereid! Mals, sappig met een heerlijke saus erbij. Mooi bereid met pure smaken zonder opsmuk. Lam, zoals lam hoort te zijn. Het dessert met aarbei, verjus en chocolade, zorgde er tenslotte voor dat mijn tafelgenoot de chef wilde gaan zoenen. Zo ervan genoten had ze. Top tent met aandacht voor de gasten en heerlijke wijnen die het doorsnee niveau wijnarrangement ver ontstijgen!
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Ons gezelschap telt 6 personen en wij hebben gekozen voor Auberge de Veste gelegen in de historische stad 's-Hertogenbosch. Het restaurant ligt op een idyllische plek. Naast een klein bruggetje en in een smal steegje. Wij krijgen een plek aangewezen en treffen 4 stoelen en een bankje voor 2 personen aan. Samen is dat inderdaad 6 plaatsen maar wel een beetje vreemd. We starten met champagne Nowack en die smaakt ons prima. Daarna kiezen voor een Gruner Veltliner, Schloss Gobelsburg. Een uitstekende keuze en de wijn is goed op temperatuur. Maar voor wij die wijn hebben moet eerst de kelder worden afgezocht terwijl die toch gewoon op de kaart staat. Uiteindelijk komt het verlossende woord: gevonden ! Degenen die geen wijn dronken hebben dan al geproost. Je kunt uiteindelijk niet blijven wachten.
We starten met een heerlijk amuse van asperges, gerookte ham en ijs. Prima. Daarna het verrassingsmenu wat bestaat uit 3 gangen. De eerste gang is direct een voltreffer. Koolraap en andere groeten met apart longhaas op een gloeiend plaatje leisteen. We kijken verlangend uit naar de volgende gang. Maar dan is het net of de chefkok even geen zin meer heeft. Rode mul met groeten is heel gewoon en beslist niet bijzonder van smaak. En voor het nagerecht steken wij ook de niet vlag uit. IJs met rabarber en daar overheen Jeroen Boschbier. Hoe kom je op het idee.
De chefkok komt nog wel aan tafel en vraagt met luide stem: was het lekker ? Heeft het gesmaakt ? Maar voor we het weten is hij alweer weg en staat bij een andere tafel. Enfin, we waren toch al niet zo te spreken over de bediening die ons bij aanvang al liet weten dat ze was ingevallen. Naar mate de avond vorderde zagen we steeds minder bedienend personeel bij onze tafel.
Ons laatste oordeel: mooi restaurant, prachtig gelegen, authentiek van binnen, maar er mag nog wel iets gebeuren op niveau van bediening en gerechten.
Loek Wijchers
Bernard P.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Na een dagje in het drukke den Bosch 's avonds diner in Auberge de Vest. Uitermate vriendelijk enthousiaste ontvangst. Het verrassingsdiner ad € 35,00 was voortreffelijk met een amuse vooraf. Hoofdgerecht was aangeklede kophaas Heerlijk zoet nagerecht. We dronken een uitstekende huiswijn. Uitgebreide toelichting bij de gerechten en de wijn. Aan te bevelen.
peter G.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gegeten met vier bij de veste. Vier gangen verrassing menu. In een rustig tempo kwamen mooie bordjes op tafel. Met bijpassende wijnen. Geen alledaagse wijntjes...maar in alle gevallen passend.
De ongedwongen benadering die de eigenaar kiest is prettig.
Prima avond gehad. We rekenden iets meer dan €100 pp. af.
We komen nog eens terug
Walter D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Spontaan neergestreken en aangenaam verrast bij De Veste. Een drie gangen verrassingsmenu waar je je voorkeur kenbaar maakt. Fraai opgemaakte borden, zeer smaakvol en gebruik van kakelverse ingrediënten. Echt genieten!
Een fraaie wijnkaart met vnl Europese kwaliteitswijnen met daartussen enkele juweeltjes voor de echte liefhebber. Aan gepassioneerd en goed advies over we wijn kent De Veste geen gebrek.
Dit was fantastisch!