Over restaurant Auberge De Veste

Hotspot voor Bossche bourgondiers

Met ingredienten van nu creëert Auberge De Veste plaatjes van gerechten. Je kunt kiezen voor een vast menu, of je kunt je laten verrassen door de Chef. En natuurlijk is lunch ook een optie! Perfect voor een dagje sightseeing in de Brabantse hoofdstad.

Glas champagne

Service8,4/10
Decor7,5/10
Bas H. Gastronoom (98 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Aan de Dieze in een oud pand: het is niet groot, maar we zitten toch ruim bij Auberge de Veste. Met het lage plafond, kleine ramen (en sombere weer buiten) is het wel een beetje donker. De muziek lijkt uit een beperkte cd-wisselaar te komen (veel Sting, Crowded House en unplugged Eric Clapton). Het interieur komt in eerste instantie wat klassiek en stijfjes over. De bediening is dat in ieder geval zeker niet: vrolijk, enthousiast en ontspannen. Maar hij staat er vanavond wel alleen voor en als je dan iedere tafel voldoende aandacht wilt geven dan duurt het soms wat lang: het gaat allemaal net, maar een extra ober zou geen overbodige luxe zijn geweest. We krijgen de vraag voorgelegd hoeveel gangen we willen en of er iets is dan we niet willen of kunnen eten. Een kaart krijgen we niet, dus we nemen aan dat De Veste zonder kaart werkt. Geen probleem, maar later zien we bij een andere tafel dat er wel een kaart is als je erom vraagt. Beetje vreemd. De chef heeft iets met water vanavond, want we krijgen eerst twee keer vis en daarna eend. Vooral de makreel (eerste gerecht) is mooi klaar- en opgemaakt en smaakt lekker. Het hoofdgerecht, eend, is ook prima, maar tegelijkertijd weinig spannend. Het nagerecht, creme suisse met daarnaast een souflé, is het beste van de avond. Soms had het wel iets spannender gemogen, maar alles bij elkaar een goede maaltijd.
Robertv77 . Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Dit restaurant blijft een heerlijke plek om te tafelen en zeker als je buiten kan zitten op, wat mij betreft, het mooiste terras van de stad. Na de amuse, gekozen voor het keuzemenu (3 gangen voor mijn tafelgenoot) en ikzelf een uitbreiding met 1 supplement. Het voorgerecht van parelhoen was heerlijk. Mooie bereiding van het vlees, met daarbij een heerlijke rilette van parelhoen en fijne en vooral pure bereidingen van bloemkool. Het supplement van kreeft met Tom Ka Kai, was heerlijk subtiel en fris. Als hoofdgerecht hadden we beiden gekozen voor lam en het moet gezegd worden: wat was dat vlees (de zadel) mooi bereid! Mals, sappig met een heerlijke saus erbij. Mooi bereid met pure smaken zonder opsmuk. Lam, zoals lam hoort te zijn. Het dessert met aarbei, verjus en chocolade, zorgde er tenslotte voor dat mijn tafelgenoot de chef wilde gaan zoenen. Zo ervan genoten had ze. Top tent met aandacht voor de gasten en heerlijke wijnen die het doorsnee niveau wijnarrangement ver ontstijgen!
Loeklkws . Gastronoom (34 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Ons gezelschap telt 6 personen en wij hebben gekozen voor Auberge de Veste gelegen in de historische stad 's-Hertogenbosch. Het restaurant ligt op een idyllische plek. Naast een klein bruggetje en in een smal steegje. Wij krijgen een plek aangewezen en treffen 4 stoelen en een bankje voor 2 personen aan. Samen is dat inderdaad 6 plaatsen maar wel een beetje vreemd. We starten met champagne Nowack en die smaakt ons prima. Daarna kiezen voor een Gruner Veltliner, Schloss Gobelsburg. Een uitstekende keuze en de wijn is goed op temperatuur. Maar voor wij die wijn hebben moet eerst de kelder worden afgezocht terwijl die toch gewoon op de kaart staat. Uiteindelijk komt het verlossende woord: gevonden ! Degenen die geen wijn dronken hebben dan al geproost. Je kunt uiteindelijk niet blijven wachten.
We starten met een heerlijk amuse van asperges, gerookte ham en ijs. Prima. Daarna het verrassingsmenu wat bestaat uit 3 gangen. De eerste gang is direct een voltreffer. Koolraap en andere groeten met apart longhaas op een gloeiend plaatje leisteen. We kijken verlangend uit naar de volgende gang. Maar dan is het net of de chefkok even geen zin meer heeft. Rode mul met groeten is heel gewoon en beslist niet bijzonder van smaak. En voor het nagerecht steken wij ook de niet vlag uit. IJs met rabarber en daar overheen Jeroen Boschbier. Hoe kom je op het idee.
De chefkok komt nog wel aan tafel en vraagt met luide stem: was het lekker ? Heeft het gesmaakt ? Maar voor we het weten is hij alweer weg en staat bij een andere tafel. Enfin, we waren toch al niet zo te spreken over de bediening die ons bij aanvang al liet weten dat ze was ingevallen. Naar mate de avond vorderde zagen we steeds minder bedienend personeel bij onze tafel.
Ons laatste oordeel: mooi restaurant, prachtig gelegen, authentiek van binnen, maar er mag nog wel iets gebeuren op niveau van bediening en gerechten.
Loek Wijchers
Bernard P. Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Na een dagje in het drukke den Bosch 's avonds diner in Auberge de Vest. Uitermate vriendelijk enthousiaste ontvangst. Het verrassingsdiner ad € 35,00 was voortreffelijk met een amuse vooraf. Hoofdgerecht was aangeklede kophaas Heerlijk zoet nagerecht. We dronken een uitstekende huiswijn. Uitgebreide toelichting bij de gerechten en de wijn. Aan te bevelen.
Peergoos . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gegeten met vier bij de veste. Vier gangen verrassing menu. In een rustig tempo kwamen mooie bordjes op tafel. Met bijpassende wijnen. Geen alledaagse wijntjes...maar in alle gevallen passend.
De ongedwongen benadering die de eigenaar kiest is prettig.
Prima avond gehad. We rekenden iets meer dan €100 pp. af.
We komen nog eens terug
Luuk V. Gastronoom (25 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Spontaan neergestreken en aangenaam verrast bij De Veste. Een drie gangen verrassingsmenu waar je je voorkeur kenbaar maakt. Fraai opgemaakte borden, zeer smaakvol en gebruik van kakelverse ingrediënten. Echt genieten!
Een fraaie wijnkaart met vnl Europese kwaliteitswijnen met daartussen enkele juweeltjes voor de echte liefhebber. Aan gepassioneerd en goed advies over we wijn kent De Veste geen gebrek.
Dit was fantastisch!
Rozemarijn S. Gastronoom (32 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Op een vrijdagavond gegeten bij Auberge De Veste. Het rustige restaurant ligt op een mooie romantische plek en is klassiek ingericht (klassiek Villeroy & Boch servies). Je zit er op een prettige, ruime afstand van elkaar. De beperkte kaart legt de nadruk op het verrassingsmenu (3 gangen = 35,00 euro) en dat beviel prima. De gerechten van het verrassingsmenu worden aan de hand van de ingrediënten omschreven ('coquille-spitskool-bloemkool'). Dat betekent dat het een verrassing is hoe het gerecht uiteindelijk geserveerd wordt. De coquille bleek weinig herkenbaar, maar wel erg lekker. Tussendoor kregen we een bruin broodje met boter uit Guernsey en een soepje als amuse. Allebei erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we rund. Dat bleek een stukje rib eye, perfect gebakken met lekkere mosterd jus en mais en verschillende groentes en enkele aardappelbolletjes. Alles was mooi van kleur en zeer verfijnd van smaak. De bediening was uitstekend. Vriendelijk en bekwaam. Het was dat ik door omstandigheden die avond geen alcohol dronk, anders had ik graag gebruik gemaakt van de expertise van de ober om me iets te laten inschenken. Mijn disgenoot was erg te spreken over de kwaliteit van de witte huiswijn. Als dessert had ik een heerlijk veelzijdig kaasplankje buiten het menu om, dat geserveerd werd met een stukje krentenbrood en huisgemaakte appelstroop. Mijn tafelgenoot was gelukkig met zijn menu dessert met mandarijn en chocola. Een heerlijk kopje Ceylon thee met friandises (waaronder een warm Madeleine cakeje en een makaron met Jeroen Bosch bier) maakten het af. Kortom: hele fijne avond hier gehad. De klassieke ambiance schrikt sommige mensen misschien wat af, maar het eten is absoluut een aanrader!
Arnout-2 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Gegeten met groep van 10 man. Uitstekend menu met lekkere wijn. Aanpassingen op individuele wensen. Voorkomende en alert reagerende bediening. Aanrader.
Margreet Z. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Op oudjaarsavond heerlijk gegeten en gedronken. Het eten was complex in de "bijlages", misschien wel wat te complex. Zoveel smaken en texturen. Een ware ontdekkingstocht. De wijn was heerlijk en de gastvrouwen waren bijzonder vriendelijk en informatief. Alleen de planning van en communicatie over oudjaarsavond was iets minder strak. Op tijd willen sluiten en een vaste kostprijs van 100 euro voelden even niet zo heel erg welkom.
Hansmaak O. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Oudjaarsavond: een special natuurlijk. Wordt het druk of is er niemand? Ook voor Ruben was het even spannend of De Veste voldoende eters zou krijgen. Hij liet vooraf per mail weten dat we de enige definitieve reservering waren, maar een week later gaf hij aan dat er voldoende gasten werden verwacht. Nou, Ruben, je hoeft je volgend jaar niet zo'n zorgen meer te maken, hoor. Het zat vol en wij hebben geproefd waarom: het was heerlijk. Alle gangen waren goed gebalanceerde smaakfeestjes. Een heerlijk wijnarrangement maakte alles compleet. Vuurwerk vóór het vuurwerk, zeg maar.
GerritBakker57 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Uitstekend gegeten en een goede bediening. het hoofdgerecht was voor mij te royaal. Goede uitleg over de bijpassende wijnen door de sommelier. Door de slechte luchthuishouding is het met name in de kelder wat bedompt. Heeft uiteraard ook met de ligging aan de dieze te maken. Al met al aan te bevelen.
Gerben W. Gastronoom (33 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Met een gezelschap van 14 mensen gegeten. Fijn om te merken dat de gastheer/eigenaar met zoveel passie werkt.
Goed gebalanceerd diner, Franse keuken .
JvdA . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
We hadden gekozen voor een 5 gangen menu inclusief wijnarrangement. Daar ze niet met een kaart werken en prijzen niet worden gecommuniceerd was de rekening achteraf wel schrikken, zijnde 120 EURO per persoon. Hiervoor kregen we een diner op een schitterende locatie aan de Binnendieze in Den Bosch, echter het interieur is oubollig met jaren tachtig vloerbedekking en dito gordijnen.
We zijn gestart met een zoetzure amuse van bloemkool gevolgd door een stukje konijn met paddenstoelen en knolselderij. Het konijn kwam uit de stoomoven, was glazig en helaas niet op smaak gebracht. Het tussengerecht met rode poon wortel en aardappel was daarentegen uitstekend. Het hoofdgerecht bestond uit fazanten borst met pootje en een stukje gebakken ganzenlever als supplement. De borst was mals, het pootje was te ver doorgegaard en veel te droog.
Het kaasplankje bestond uit vijf kazen waaronder een munster kaas met te zware petroleum tonen.
Het geheel werd afgrond met gemarineerde ananas met kokos en maanzaad. Aansluitend met koffie met een friandise.
Na afgelopen maanden alle “Lekker” restaurants in Den Bosch te hebben bezocht is de Veste verruit de duurste en minst verrassende.
Robertv77 . Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Na vernomen te hebben dat de Veste een nieuw concept was gaan hanteren, was mijn nieuwsgierigheid weer gewekt. We kozen voor een 4 gangen menu. De amuse was heerlijk, wat ook gold voor het konijn. Goede portionering ook. De daarna geserveerde rode mul als ik me goed weet te herinneren, was mooi gegaard wat eveneens gold voor de fazant. De vierde gang van gebakken ganzenlever, maakte de avond compleet uiteraard samen met alle mooie wijnen die Ruben altijd weer erbij weet te serveren. Net even dat tikkeltje meer bijzonder, dan in andere restaurants. Kortom: heerlijk, ontspannen gegeten is een meer dan fraaie ambiance.
Stevepeeff . Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Lekker op niveau gegeten. Combinatie van wijn en spijs was goed.

Schitterende pand op een van de mooiste locaties in Den Bosch.

Zeer kundige sommelier!
Riko . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Een toppertje onder de vele restaurants in Den Bosch. Gevestigd in een drie-tal sfeervol ingerichte voormalige arbeiderswoninkjes. Menukaart is beperkt, maar dit is gelijk de kracht voor het leveren van optimale kwaliteit. Driegangenmenu met keuze uit twee voor-, hoofd- en nagerechten, met mogelijkheid om dit uit te breiden met een aantal tussengerechten. Gastheer is soms iets te enthousiast en praat dan (te) veel, wat gemaakt overkomt. Less is more in dit geval. Door kleine (keuken)staf oogt organisatie soms wat chaotisch waardoor het uitserveren van gerechten wat langer duurt. Maar hier staat veel tegenover. Een warm en gezellig restaurant, met uitstekende gerechten, gemaakt en geserveerd door een enthousiast team, dat er alles aan doet om iedereen een top avond te bezorgen. Chapeau!
Just K. Gastronoom (71 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Een nieuwe chef, een nieuw geluid! In zijn restaurant heeft Ruben het menu flink veranderd. Een 3-gangen menu voor een Bibprijs van € 35 zet de toon. Dit kun je aanvullen met à la carte gerechten/gangen. Wij kiezen voor 1 extra gang van ganzelever. Die komt op aanraden van Ruben na de prachtige hoofd eend.
Het menu geeft héél véél waar voor z'n geld. We beginnen met een fijne en subtiele amuse bij en glas fris wit met mineralen en kalk. De geweldige wijnkaart is gelukkig gebleven. De aftrap van het menu is pastrami en sukade van hert. Prachtige vleessmaken, de groente een tikje zuur. Dan de eend, in een geweldige saus. Peperkoek, kruiden, elk stukje voegt iets toe aan het vlees. Erbij drinken we, alweer dankzij de baas, een Crozes-Hermitage. Het past perfect. Het zoet toe is niet mierzoet en heeft een prachtig zuurtje erin verwerkt. Conclusie: de gerechten ogen mooi en smaken mooier. Dit menu met deze kwaliteit en voor deze prijs maakt een snelle terugkeer van de Michelinerkenning onontkoombaar. De inrichting is iets lichter en zachter, de nieuwe chef kookt met verve, de wijnen zijn onveranderd top. De Veste staat als een huis.
Henrike V. Gastronoom (18 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Vrijdag gegeten bij Auberge de Veste, begonnen met een aperitief op het terras en kregen hier meteen wat te knabbelen bij. Er werd ons verteld dat het restaurant week was waardoor dat het enige menu was wat ze hadden, we konden nog wel de gangen kiezen. Dit vonden wij wel jammer, vaak zijn de actie weken qua kwaliteit net iets minder. Maar goed we zijn voor 4 gangen gegaan met keus kaas/zoet op het einde. Na het aperitief zijn we naar binnen gegaan waar we meteen de amuse kregen, deze was wel lekker niet heel bijzonder. Vervolgens kwam de wijn voor het voorgerecht, maar het voorgerecht zelf liet vervolgens nog 40 min op zich wachten toen was de wijn ook alweer op. Maar hiervoor boden ze excuses aan, we kregen nieuwe wijn en het voorgerecht; biet met geitenkaas. Het was een plaatje om te zien, de smaken waren prima maar het was vooral biet en iets minder geiten kaas. Vervolgens hebben ze zich zeker goed herpakt de tijd tussen voor en tussengerecht was prima, dit was een bisque goed van smaak lekker visje erin. Het hoofdgerecht was eend, deze was super bereid lekker mals echt zoals deze hoort te zijn erg lekker! Ook het dessert was erg goed. Wijnen bij hoofd en dessert paste goed en waren heerlijk. Al met al wel genoten van de avond, goede service, enthousiaste mensen. Alleen de eerste 2gangen waren in vergelijking met de laatste 2 iets minder. Leuke/lekkere avond gehad, maar voor ons niet echt voor herhaling.
NicolevanRiel . 1e beoordeling (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Ik vond het eten te lang duren en teveel poes pas, op zich wel lekker maar erg kleine porties en teveel schuim en sauzen en aparte dingen. Wij hadden 5 gangen gekozen en zaten van 19.00 uur en om 22 uur moesten we nog het hoofdgerecht krijgen, op ons verzoek kregen we daarna het toetje snel. D
Proever2013 . Gastronoom (23 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Op deze zondagavond lekker gegeten met verrassende keuzes. Als voorgerecht vitello tonato met een moderne twist, als tussengerecht krokant gebakken zwezerik met een sambalpesto ( niet te scherp), als hoofdgerecht een paella maar dan erg bijzonder bereid met kreeft, gamba, inktvis, rode mul, echt heerlijk. Als dessert een aardbeienthee met heerlijke aardbei. Dit alles met perfecte wijnen en een enthousiaste bediening. Een aanrader.