Auberge De Papenberg

Meer informatie over restaurant Auberge De Papenberg

• Af te huren , Terras
Norbert F.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Na jarenlang er voorbij gereden te hebben en ons afvragend " zou dit eigenlijk wel iets zijn" de stoute schoenen aangetrokken om het maar eens te proberen. Na een gastvrij ontvangst werden we geadviseerd binnen plaats te nemen hoewel we voor het terras opteerden. De gastheer bleek te beschikken over groot meteorologisch inzicht, want na 5 minuten zaten we weer droog binnen. Het interieur doet ons wat oubollig aan, maar de opzet is ruim. We hebben niet uitgebreid getafeld (alleen hoofdgerecht), maar wat we aten ( tong en griet) was uitstekend. De wijnkaart had een redelijk aantal mooie wijnen en voor een betaalbare prijs. De bediening is prima, al zijn we door minstens 4 verschillende personen bediend. Redelijk geprijsd restaurant
Concluderend: te vaak links laten liggen en zeker de moeite waard om ook de andere gangen eens te proberen.
1251 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Ons jaarlijkse asperge weekend, na 3 jaar, weer eens met zijn vieren in de Papenberg bij de familie Stolk gevierd.
Opnieuw een geweldige keuze. Het arrangement met 5 gangen diner inclusief wijnen en overnachting+ontbijt is echt onovertroffen! Los van de hartelijke ontvangst met champagne en de heerlijke amuse's waren de op asperges gebaseerde gerechten voortreffelijk van smaak en keurig in balans. Wat een verwennerij, Kalfscarpaccio, zeetongfilet, lamsrug... alles met verse ingredienten bereid en met bijpassende kwaliteitswijnen geserveerd. Heerlijk! ,heerlijk, heerlijk! en dan nog een uitgebreid ontbijt met ovenverse broodjes en huisgemaakte jammetjes. Wat is dat lekker zonder conserveermiddelen!
En dan nu maar weer vasten en tot volgend jaar!
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Met Pinksteren geboekt voor het Aspergearrangement ( diner , overnachting en een uitgeserveerd ontbijt). Het is IENS , dus de beperking tot het diner.
Na een amuse van zalm & kruidenkaas met een drankje , begonnen we met kalfs-carpaccio met tonijn-mayonaise en salade van groene asperges , gevolgd door licht-gebonde asperge-roomsoep met Livar achterham een kwarteleitje. De volgende gang bestond uit zeetong-filet met gebakken asperges en citroengras , hetgeen gevolgd werd door geroosterde lamsrug-filet met Limburgse asperges en basilicum-pesto. Aardbeien met een lange vinger , mascarpone en sorbet was het dessert. Bij het geheel werden en witte en een rode wijn geserveerd.
Aan het eind nog koffie servies met zoete lekkernijen.
Laurens V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Voor het tweede jaar op rij een kerstdiner bij de Papenberg.
Genieten vanaf het eerste moment.
Een heerlijk welkomstdrankje en amuse bij binnenkomst.
De gerechten waren puur genieten.
Met name het hoofdgerecht, medaillons van hertenkalf, was uitmuntend.
Wimpie1946 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Dit jaar ons kerstdiner genomen bij de papenberg, een fantastische ervaring.
Eindelijk weer eens gegeten op een met damast gedekte tafel.
We begonnen met een amuse van een romige eendenlever met rode bes, daarna een taartje van Adria scampi's met saffraan dressing en dille gevolgd door en wildbouillon met Shiitake en een kwarteleitje. wij kregen hierbij een Chardonnay met een vleugje Viognier geschonken, een perfecte combinatie voor deze gerechten.
Daarna de gevulde fazantenborst op een bedje van zuurkool en truffelroom (mijn topper) en de medaillons van hertenkalf met dadels en portsaus kregen een extra dimensie door de Copertino van het huis Femar Vini (Puglia) een rode wijn uit de hak van de laars van Italië(smaakt er niet naar) grapje van de eigenaar. De aroma's van kersen en bramen met een lichte toon van vanille paste uitstekend bij deze gerechten. Als dessert een Bastogne parfait met Williamspeer, heerlijk allemaal.
prijs kwaliteit erg goed ( de wijnen zijn inclusief prijs menu),
Wij gaan hier zeker nog een keer naar toe!

Marja D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Samen met tafelgenoot gekozen voor het maandmenu van november. Eerst even een borrel, boven in de 'bar' bij de grote haard. Er is genoeg vriendelijke bediening, het merendeel in opleiding en wat bleu, maar alleraardigst en zeer voorkomend.
De keuken kookt wat ons betreft erg klassiek: rode kool en aardappelpuree als bijgerechten bij het hoofdgerecht, een amuse met zalm en roomkaas.
Alles is op smaak, en alles is voor ons erg veel (qua hoeveelheid). We krijgen twee grote verse bollen brood per persoon bij amuse, voorgerecht en soep geserveerd: één per persoon was voor ons voldoende geweest. De bijgerechten bij het hoofdgerecht, rode kool en een gezeefde, erg romige aardappelpuree hebben we omwille van de hoeveelheid laten staan.
Disgenote heeft zelfs het nagerecht vrijwel volledig laten lopen. En dat terwijl we de hele dag gewandeld hadden! Kortom: meer dan genoeg!

De inrichting van het restaurant is ook klassiek, naar onze smaak misschien zelfs wat gedateerd. Alles is keurig, en men kent de etiquette.
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Zomerarrangement.
Na een aperitief op het terras met wat warme zoutjes , gevolgd door een lekkere amuse , naar
binnen om aan een zeer mooi ingedekte tafel te genieten van een 6 gangen menu , gecompleteerd met een wijn-arrangement ( rood & wit ).
Wij begonnen met Luchtgedroogde Ibericoham op Salsa salade.
Daarna soep van Zeeuwse mosselen met prei.Mijn partner heeft bepaalde dingen , die zij niet lust ,hier geen probleem , aanpassingen gaan zonder moeite, men kent inmiddels hier haar smaak. Ja hier ben je GAST.
Vervolgens kwam er filet van jonge tarbot met zeekraal en Champagneboter.De volgende gang was gebraden eendenborst met mango en honingsaus.Dessert bestond uit gemarineerde vruchten met Gin-tonic ijs. Afsluiter is een koffieservies met zoete lekkernijen.
Gastvrijheid staat heel hoog in het familievaandel , de bediening is geweldig. Na genoten te hebben is het fijn na al die wijn , dat de bedden gespreid staan.
De volgende ochtend na een een uitgeserveerd ontbijt ga je weer zeer tevreden verder op weg.

Opama .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Nu meer dan een jaar geleden weer 2dagen te gast: het 4 gangenmenu á 40E, inclusief 2 glazen wijn, een glas Prosecco ,een amuse is een koopje; lekker, o.m wildzwijn als hoofdgerecht, mooie porties en aardige garnituur;enkel het glas witte wijn kon ons niet erg bekoren, de rode was prima; het 5 gangen najaarsmenu blijft een verrukking, ook weer uitstekende prijs-kwaliteit, ook hier volledig en ruim geschonken mooi wijnarrangement, met koffie en wat zoete snoepjes; persoonlijke aardige bediening in een klassiek kader.We blijven terugkomen.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Onze eerste van de jaarlijkse twee fietstours in N.Limburg werd nu in Afferden afgesloten. De auto werd geparkeerd op de ruime parkeerplaats van de Auberge De Papenberg ("bij de familie Stolk thuis"). Vorig jaar nog stijf uitverkocht in het weekend, dit jaar dan maar eens aangeklopt op een doordeweekse woensdag. Dat was gelukkig geen probleem.
Mensen, wat een schilderachtig wit maar vooral culinair pareltje ligt er aan de N 271 van Nijmegen naar Venlo en je kunt er ook nog eens overnachten. Na 50 km. fietsen was de start achter op het ruime loungeterras: een glas rose en een gin-tonic. Na een half uur verscheen een Prosecco, zoute koekjes en een amuse van het huis. Een gastvrije opening! Na een uurtje aangeschoven in het verzorgde, klassiek ingerichte restaurant voor het gekozen 4-gangen maandmenu "Maasduinen" a € 40,00 p.p. Dat bleek achteraf een prima prijs/kwaliteit te zijn. Eerst een prachtige sashimi van tonijn, gevolgd door een lichtgebonden aspergesoep. Daarna het hoofdgerecht (incl. een glas witte wijn!) waarvan wij de gegrilde lamsrugfilets met asperges mochten vervangen door een authentiek aspergerecht met de bekende beenham en krieltjes. De 6 AAA-asperges allemaal even dik en lang en keurig in het gelid. Als dessert kwam op tafel huisgemaakte vanille-ijs met slagroom, met enkele aardbeien en twee kletskoppen. Werkelijk een uiterst verzorgd en smaakvol geheel, met liefde voor het vak bereid!
De zeer attente en deskundige bediening werd afwisselend verzorgd door mevr. Stolk en een medewerkster. De heer Stolk nam ontvangst en de bar voor zijn rekening. De interactie met de in het decent zwart gestoken kok en kokkin in de keuken was optimaal.
Wat de inrichting betreft: er is een wat kleine ontvangsthal met moderne, schone toiletten, overgaand in een grote lounge die verbonden is met een halfopen kantoor. Erachter ligt het ruim opgezette terras waar je na 50 km. fietsen wel een goed glas hebt verdiend.
Al met al hebben wij genoten op dit uitstekende adres waar echte gastvrijheid heerst en alles klopt. Een absolute aanrader voor Limburg-gangers en waar wij op zeker gaan terugkeren, wel of niet met een overnachting!
Opama .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Met hemelvaart het aspergemenu + overnachting + royaal ontbijt ( geen buffet! Zijn hier voor de 6-de keer, zou het nu tegenvallen? Absoluut niet: vriendelijke bediening, geen moeit teveel! Ruime kamer met ligbad,Tv, zelfs airco!
Het 5 gangendiner , met aperitief, alle wijnen ( niet zuinig geschonken) en de koffie na, voor 110 E pp, ongelooflijk.Goede familiekeuken, geen fratsen, voldoende porties, aangenaam tempo, kortom, zonder in details te gaan, uitstekende prijs-kwaliteit.Ook meerdere belgische familiekleden verbleven hier het voorbije jaar: erg content! Houden zo.
Nr30 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Heerlijk ambiance, vriendelijke gastvrouwen en heren alsmede een creatieve keuken. Het menu van rond de veertig euro was perfect. Gewoon de huiswijn gedronken. Was meer dan voortreffelijk.