Over restaurant Au Coin des Bons Enfants

Voor de ware bourgondiër

In dit oude pand met zeer warm decor en sfeervolle ambiance zijn ze met name gespecialiseerd in het serveren van perfecte klassiek Franse gerechten. Liefde voor het vak is de grote drijfveer, dat merk je aan alles. De schitterende wijnkaart bevat een ruime selectie uitgelezen wijnen. Een paradijs voor de bourgondiërs onder ons.

Meer informatie over restaurant Au Coin des Bons Enfants

Service8,5/10
Decor8,3/10
Marwinstoffers . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij dit prachtige restaurant.
we konden heerlijk buiten zitten op het terras achter de zaak, we hebben echt genoten van het eten en dit is zeker een aanrader .
Inge D. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gezellige en intieme sfeer. Vriendelijk onthaal met vlotte bediening. Toffe Chef herkende ons onmiddellijk bij een wandeling de dag erna.
BrendaFirth . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Service en kwaliteit als altijd; top! Heerlijke wijn voor zeer redelijke prijs. Super om buiten te kunnen eten in sfeervolle binnentuin. Genoten.
Dirk S. Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijke gerechten. Mooie smaken. Porties waren ruim voldoende. Publiek was wel was stijfjes. Na wat korte gesprekjes werd de bediening wat losser waardoor er voor ons een meer huiselijke sfeer ontstond en dat vonden we fijn.
Leuk terras in een sfeervolle binnentuin. Al met al een zeer positieve ervaring.
Meulenmathij . Gastronoom (11 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gewoon een ster. Wij namen het zomer menu voor gereduceerde prijs. Alles was gewoonweg bovennormaal goed. Speciaal de amuse. En best grote porties. De aanbevolen Australische wijn paste uitstekend en was lekker fris bij het mooie weer. Onze complimenten. Wij konden ons in het geheel niet vinden bij enkele negatieve onderdelen uit recenties, zoals de kleding van de bediening. Gewoonweg een heerlijke ervaring dit alles. Mathij van der Meulen, Rotterdam
Jor D. Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
Goed eten, kille sfeer.
Een muziekje mag best aangezet worden.
Goede wijnen.
...........................................
Corja . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Het eten was echt geweldig. Prachtige combinaties en smaaksensaties. Plekje in oud Maastricht. Een aanrader ook door de hartelijke ontvangst.
Marion.louwen . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
De locatie is perfect. Wij hebben heerlijk buiten kunnen eten.
We waren een aantal jaren niet geweest en vonden dat er veel is veranderd. De bediening was erg vriendelijk en alles liep prima, maar in een restaurant in deze prijsklasse verwacht je geen bediening die in allemaal verschillende vrijetijdskleding (spijkerbroek) loopt.
Het eten was goed, maar niet van het niveau dat we van George gewend waren. De porties zijn zeker groter geworden, maar dat is denk ik ten koste gegaan van de finesses in de smaak. We misten de au coin klassiekers zoals de kalfspaté.
Natasja V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Wij hebben genoten van het vijfgangen menu en de bijpassende wijnen. De bediening was prima, maar iets te casual gekleed. We gaan zeker nog eens!
Xsarina_ . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wij hebben gekozen voor het 5 gangen menu en wijnarrangement. Het eten was super en de bediening ook! Als wij weer eens naar Maastricht gaan komen wij zeker terug!
Bert D. Fijnproever (6 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Lekker eten in een prachtige omgeving. Het terras op de intieme binnenplaats is een oase in de drukke stad. Goede, informele, bediening
Familiefranken . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We hebben genoten van een heerlijk 4-gangen diner in de binnentuin. De vis was erg lekker en zo ook het rundvlees. De bediening was zeer vriendelijk en professioneel.
Jacky.van.hecke . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Restaurant is een aanrader. Wij kozen voor het 4 gangen menu en hebben genoten vanaf de huis aperitief tot en met het dessert.
Mark V. Fijnproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Omdat we - groep van zes - pas laat aan tafel wilden (21.15 uur) was het al vrij rustig in het restaurant. Dat deed niets af aan de prettige entourage en de goede bediening (aanwezig maar op gepaste afstand en met kennis van zaken). Het eten was goed en in de juiste hoeveelheden, zeer smaakvol en mooi opgediend. De bijpassende wijnen - advies van Au Coin - maakten het geheel compleet. Au Coin des bon enfants is niet goedkoop maar elke euro beslist waard. Een aanrader!
Roselyne . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
De gerechten zijn van hoge kwaliteit. Echt lekker en grote porties. Een viergangen diner is meer dan je op kunt. Mooi gepresenteerd en origineel. Heerlijk brood.
De bediening vond ik echter minder. De jongens bedienen netjes en rustig, de mevrouw is wat bot af en toe, kent geen bedieningsvolgorde en boog vaak voor ons langs bij het afruimen.
Daarnaast waren de toiletten niet schoon en er was geen toiletpapier meer waardoor je papieren handdoekjes bij de wastafel moest halen.
Dat verwacht je niet bij een restaurant van dit kaliber.
De binnentuin is gezellig en aan te raden bij mooi weer.
De lekkerste gerechten vonden we de zalm, dorade en de kabeljauw.
Complimenten aan de chef.
Petergorssel . Fijnproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
na drie jaar geleden hier heel goed gegeten te hebben zijn wij opnieuw niet teleur gesteld. wel jammer dat maar 3 tafeltjes bezet waren, het restaurant ligt iets afgelegen, maar de prijs kwaliteit is heel erg goed Wij namen menu. gegrilde dorade met een heerlijke licht pikante saus.
het begon al met een heerlijke amuse ( kurkumma, koriander, kappertjes en nog veel meer smaken in een klein rondje. heerlijk voorafje: asperges met zacht gegaarde zalm en een prachtig toetje. kort om een aanrader
Sieb T. Gastronoom (33 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Het was prima weer, dus konden we eten in de binnentuin.
Zalige amuses en 3 voortreffelijke visgerechten en lekker bijpassende wijnen.
Ook het dessert was subliem.
Goede uitleg over de diverse gerechten.
Bijzonder vriendelijk en deskundig personeel.
Een echte aanrader.
Tinydobbelstein . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Het restaurant heeft toch een bepaalde sjieke uitstraling,terwijl de bediening casuel gekleed is. Het eten wastafel perfect. Het eten goed zeker een restaurant om aan te raden
Jan D. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Gisteravond na een jaar of 3 weer een keer in Au Coin des Bon Enfants te Maastricht gegeten als afsluiter van een paar dagen Duitsland/Zuid Limburg.

Wat mij opviel was dat het interieur een flinke opknapbeurt gehad heeft. Strakke en felle kleuren tegen het monumentale karakter van het gebouw, daarnaast moderne schilderijen aan de muur.

De gerechten waren voortreffelijk, zowel ikzelf als mijn vrouw begonnen met een goed gebakken eendelever met eendeleverpate, voortreffelijk bereid.

Daarna kwam voor mij een krokant gebakken kalfszwezerik en voor mijn vrouw de anjou duif, beide ook weer zeer smakelijk.

Ik vroeg om een barrique achtige witte wijn met "houttonen" de jongen van de bediening kwam met Louis Cheze van Marsanne uit 2014. Voordat de fles geopend werd mochten we eerst proeven uit een eerder geopende fles of dit wel was wat we bedoelde, bleek een meer dan prima wijn te zijn.

Als afsluiter hadden we 5 kazen met een goede desert sherry.

De bediening was informeel gekleed (spijkerbroek met overhemd), hier moet je van houden, ik in ieder geval wel, ze waren op een informele manier zeer attent en klantgericht.

Al met al een prima avond gehad en een aanrader voor een ieder,
Vincent_VanDeVen . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke service, fijne ambiance. Grote tafels en ruime stoelen zodat je comfortabel eet, drinkt en kletst.