Atrium Mensa

- Bar 09:00 - 23:30
Zaterdag en Zondag Gesloten

Vera V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Nu ik na 4,5 jaar bijna ben afgestudeerd aan de UvA wordt het wel eens tijd om iets te zeggen over het eten in het Atrium. Ik en een medestudent komen hier met enige regelmaat en we hebben een woord bedacht voor de 'aparte' gerechten die soms worden geserveerd: smup.

Smup is kalfspasteitje met onbestemd vlees, champignonsaus die uit blik afkomstig lijken en doodgekookte boontjes. Smup is gebakken aardappeltjes zo zout en kruidig dat je de aardappel niet meer proeft. Smup is witte vis in een korstje. Smup is nooit erg exotisch in de basis, maar heel expressief in het kruidengebruik. Smup is niet met veel liefde bereid of geserveerd maar biedt toch wat schrale voldoening op regenachtige collegedagen. Smup is stiekem kijken naar de excentrieke boekverkopers die hier ook komen eten. En luisteren naar de ene die altijd hardop in zichzelf praat. Smup is bijkletsen met medestudenten onder het genot van een stevig potje klagen over de smup.

De bediening is fijn en al jaren heel geruststellende dezelfde mensen maar de bezuinigingen en wisseling van cateraar hebben hun sporen achtergelaten: zelf opscheppen, pietsje hogere prijzen, verschrikkelijk venijnig goedkoop plastic bestek, maar gelukkig eet men in het Atrium nog wel porceleinen borden, oh luxe.
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
De kwaliteit van het eten in deze Mensa is zeer wisselend. Hoofdgerechten met Kip hebben mee meerdere malen aangenaam verrast, en ook de boerenkool met runderlap (mals!) jus en piccalilly was lekker. Het kan echter ook enorm tegenvallen.
Freek0303011 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Dat veel kantines in Amsterdam slechter zijn, doet niet af aan het feit dat Eurest in het Atrium onder de maat presteert. De soepen zijn ongezond zout en de salade is meestal verdronken in een vette saus. De broodjes van Tony zijn goed, maar prijzig, terwijl de "verse" budget-broodjes na 11 uur meestal niet meer worden aangevuld. Het brood bij de soepen (afgezien van "rood-wit-groen" brood) is tegen lunchtijd vaak ook al op. Frituur is er in overvloed. Kortom, het ontbreekt aan gezonde en betaalbare opties om te lunchen in het Atrium van de Universiteit van Amsterdam.