Athina

Noordkade 57 9203 CE Drachten Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Athina

Sanne B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gisteren heerlijk gegeten na een dagje winkelen in Drachten.
Service en bediening zeer vlot en goed.
Prima Griekse keuken en ouzo met pita van het huis.
Volgend bezoek aan Drachten gaan we zeker weer naar dit gezellige restaurant.
Haan K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wij zijn met 6 personen voor het eerst naar dit Grieks restaurant geweest. We hebben heerlijk gegeten, Alles was vers en top, bovendien werken er ook vriendelijke behulpzame mensen.

Dit is absoluut een aanrader. Wij komen snel terug.
Sabrina B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Wij eten met grote regelmaat bij restaurant Athina in Drachten.
Dit altijd naar volle tevredenheid.

En ja eerlijk is eerlijk,we moesten (heel) eventjes wennen toen we voor het eerst op de nieuwe locatie kwamen.
Gelukkig is de entourage en daardoor ook de warme Griekse sfeer in tact gehouden en daardoor voelde wij ons gelukkig alweer heel snel thuis en vertrouwd.
Wat een prachtzaak is dit geworden!!

Het pand is groter,er zijn veel tafeltjes bij gekomen.
Logistiek gezien is er een hoop drukte voor de eigenaren bij gekomen.
Ondanks dat krijgen we ons eten en drankjes snel geserveerd.
Hard werken dus en Petje af voor deze aanpakkers!!

Kortom,
Goede vriendelijke,vlotte bediening.
Altijd een warm welkom met Ouzo en pita~broodjes van het huis.
Een heerlijke gevarieerde menukaart niet te vergeten!!
Alle dagen v/d week geopend.
Vol lof voor deze altijd hard-werkende mensen.
Zeker de moeite om een keer heen te gaan.
Nu ik dit schrijf krijg ik spontaan trek ;)
Tot snel!!
jan G.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Na een tijdje weer eens naar de Griek gegaan om te eten, ditmaal in het nieuwe restaurant aan het begin van het centrum .
Bij aankomst op het nieuwe adres valt deze gelijk op en restaurant oogt netjes ,bij binnenkomst genoeg zitplaatsen en voelt sfeervol aan .
Bij binnenkomst kregen we een tafeltje toegewezen en even later werd er een ouzo drankje met pita broodje gebracht altijd lekker en v/d zaak ....
Na een keuze hebben gemaakt werd het eten na kort wachten geserveerd, lekker bordje vol en viel het prima in de smaak ......top..
Er kon nog wel een nagerechtje in, dit werd ijs met verse vruchten , we waren lekker verzadigd .
We gaan zeker weer eens naar athina ........was prima en gezellig.
ik W.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
al 5 jaar achtereen komen wij tweede kerstdag bij deze griek om te eten. helaas na hun verhuizing is het niet meer het zelfde. eten is nog steeds goed en het personeel heel vriendelijk. nu weet ik wel als het druk is dat je wat langer op je eten moet wachten, maar als vriendjes voor gaan en jij moet dan meer dan een uur wachten voor dat je wat voor geschoteld krijgt, dan zet ik daar toch wat vraagtekens bij. als je dan bij de eigenaar(s) hier wat over zegt, ja dan ben je een zeurpiet. ook het toetje duurde 3 kwartier voor het werd opgediend, maar ook hier mocht niets over worden gezegd. al met al zijn wij vanaf 6 uur tot kwart voor tien in deze bolletent geweest voor een hoofdgerecht en een toetje. voor mij de laatste keer geweest om hier te eten en wij komen speciaal uit Amsterdam naar Drachten om bij dit restaurant te dineren. NOOIT WEER en dat alleen omdat de eigenaars na de verhuizing ontzettend arrogant zijn geworden.
Geachte gasten van Athina,

De directie van Athina betreur dat er zijn mensen die op de eerste kerstdag,een restaurant betreden om de gastgeer te beschilderen als ( arrogant ) terwijl hij zijn best doet om ruim 100 gasten een leuke avond te verzorgen,en nog zijn etablissement als ( bollentent )uitschelden! Tevens beweert deze recensent uit Amsterdam te komen naar Drachten om Grieks te eten? Zijn er geen Griekse restaurants in Amsterdam?

Bovendien als hij zelf de aandacht niet had gekregen die hij verwachte,was het voor hem onmogelijk om zijn empathie in te schakelen? Niet dus. Dit type gasten zijn aan Athina bekent. Tevens het personeel van Athina spreekt over een zeer onverdraagzame en beledigende gast op de bewuste avond,die blijkbaar deze heer was. Athina is sinds 1989 een begrip in Drachten en weide omgeving en de eigenaar is zulke afgunstige gedraag van een enkeling hier en daar niet onbekend. Wij bedanken alle vaste klanten van Athina voor hun geduld om op de bewuste avond naast hem te ziten.
Leo F.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Vóór de verhuizing waren we hier met enige regelmaat. Uiters prettige ambiance en altijd lekker gegeten. Nu is men verhuisd, een paarhonderd meter dichter bij het centrum, in een iets groter pand. Op zich erg mooi als bedrijven uitbreiden en groeien. Jammer alleen dat ze bij Athina hun kennis niet uitbreiden. We zijn op de nieuwe locatie wezen eten met vrienden, waarvan één persoon een gluten allergie heeft. Toen we hier een aantal vragen over stelden, kregen we niets dan verbaasde blikken. Oftewel, totale onwetendheid... Na duidelijk gemaakt te hebben wat we graag wilden en wat verstandig was in het kader van glutenallergie was dit mogelijk zei men. Vervolgens komt er een bord op tafel waar glutenrijk en glutenvrij bij elkaar op één bord lagen. Oftwel, totale onverschilligheid. Erg slordig.

Ook voelden we ons minder welkom dan vroeger en hebben we lang moeten wachten.
Het welkomst ouzootje komt vrij vlot, maar helaas hebben we daarna ongeveer een half uur moeten wachten op iets anders te drinken.

Ik heb een poosje geaarzeld om de review te plaatsen. En eerst het restaurant gemaild. De reactie die hierop volgde was zo ontzettend arrogant en egoistisch, dat ik vind dat een waarschuwing op z'n plaats is. Een typisch geval dat het een ondernemer te goed gaat.

De waarschuwing die ik vooral wil afgeven, geldt vooral voormensen met een allergie. Men weet hier écht helemaal van niets. Wanneer het fout gaat of men krijgt tips, wordt er laconiek over gedaan. Het lijkt me dat een allergie niet iets is om laconiek over te doen....
Nico-Mieke .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Sinds wij 35 jaar geleden voor het eerst in Griekenland kwamen zijn wij fan van de Griekse keuken en wijnen. Wij hebben bij veel restaurants gegeten en hebben zo onze favoriete adresjes. Vijf jaar geleden verhuisden we van het westen naar Leeuwarden, hier hebben we de twee Griekse restaurants die daar zijn uiteraard uitgeprobeerd, helaas hier hoeven we niet meer heen. Ruim een jaar geleden ontdekten we Athina en deze staat nu bij onze 'favorieten'.
Prima eten en bediening. Behalve de ouzo ook een amuse van het huis.
De salade is 'on Grieks' gevarieerd, niet alleen wat sla, kool, feta en een olijfje maar super aangekleed. We konden ons bord niet helemaal leeg krijgen ondanks het voorgerecht dat we samen deelden. Super, wij rijden graag vanuit Leeuwarden naar Athina in Drachten.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Heerlijk gegeten. Wij vonden het jammer dat we een voorgerecht hebben genomen. Niet omdat het niet lekker was maar omdat we hierdoor de grote hoofdgerechten niet op konden. De sfeer is intiem maar er is te weinig licht om de menukaart goed te kunnen lezen. Maar dat is echt het enige minpunt wat wij konden vinden.
Hunger .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Voor het eerst naar dit restaurant. Wel vaker bij een Grieks restaurant gegeten dus vol goede moed er heen. Interieur was goed en de bediening hartelijk.
Als voorgerecht Pikilia voor 2 personen. Dit viel tegen. Gerechten op een veel te klein schaaltje en te gaar of ondefinieerbaar. Vergeleken bij onze eerdere ervaringen bij een Griek was dit smakeloos.
Als hoofdgerecht een ossenhaas besteld. Deze was gaar en veel te zout. Zonde van het vlees. De vriendelijke serveerster dit gemeld en zou het doorgeven aan de kok. Verder geen actie vanuit het bedrijf. Bij de eerste Irish koffie kreeg ik alleen een zakje suiker. Bij tweede was dit verruild voor een chocolaatje. Niet erg consistent dus.
Al met al jammer, voor drie personen 120€ afgerekend en ontevreden het pand verlaten. De eerste en laatste keer dus.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Met z'n drieën hier gegeten na een familie-uitje.
Het interieur is netjes en verder zoals veel Griekse restaurants. De bediening is accuraat en vriendelijk. Welkom met ouzo en lekker pitabrood.
Twee van ons namen een aantal kleine gerechten (tomatensoep met witte bonen, kalamata-olijven, auberginesalade, tzatziki, gebakken gamba's, Griekse boerensalade, gebakken inktvisringen) en eentje een hoofdgerecht (Arnaki Kokinisto, oftewel gestoofde lamsbout met okrabonen). Bij dit laatste zat inderdaad okra (heel goed gemaakt), grote witte bonen, gebakken aardappeltjes, meer groente, salade etc. We dronken witte en rode huiswijn. Alles smaakte uitstekend en we kregen op verzoek extra brood. Na afloop koffie.
GourmandHolland .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Zou ik kritiek kunnen hebben op het restaurant waar mijn vriendin mij jaren geleden voor het eerst mee uit eten nam? Waarvan zij de eigenaar al meer dan 10 jaar kent? Dat ligt gevoelig, maar als serieus recensent moet je je natuurlijk te allen tijde onafhankelijk opstellen, dus daar gaat ie dan.

Hoewel het restaurant aan de drukbezochte Noordkade in Drachten ligt, is er voldoende parkeerruimte in de buurt. Het gevel en interieur zijn zoals van een Grieks restaurant verwacht kan worden en de sfeer is beslist intiem. Het onthaal is hartelijk met een glaasje ouzo en hapje van het huis.

In het menu is veel plaats ingeruimd voor diverse soorten gegrild vlees, maar ook traditionele griekse gerechten, vis en vegetarische schotels. Wij kozen de geroosterde zeebaars en de mixed grill Athina, met daarbij de huiswijn en retsina.

De hoofdgerechten werden binnen een half uur opgediend, voorzien van gebakken aardappels, rode rijst, gigantes bonen en salade. De heerlijke geur van de grill deed ons denken aan een zonnige vakantie op Corfu. De vis had wellicht iets korter gekund, maar was verder uitstekend. Het smaakte ons prima. Ondanks de ruime porties, hadden we gelukkig nog ruimte voor een dessert. Ook hier veel klassiekers waaronder huisgemaakte baklava. Voor ijsliefhebbers is er de enorme coupe Athina met vers fruit en cumquat likeur. Wij namen de baklava en de karidopita; de rijke smaak van noten, honing en bladerdeeg was een passende afsluiting van de maaltijd.

Uit alles blijkt aandacht voor traditie, wat waarschijnlijk het succes van Athina (sinds 1989 in Drachten) verklaart. Voor wie op zoek is naar seizoensgerechten, fusion of vernieuwing is dit misschien niet de juiste plek. Maar wie de charme van Griekenland wil proeven is hier aan het goede adres.
lara79 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Ik kom naar dit restaurant voor 3 jaar, altijd vriendelijk Fotios, behandelt klanten alsof je thuis bent, goede mix van gegrild vlees met groenten en sauzen Griekse super. rode wijn kan ook proeven van verse. vis als ik probeerde de gegrilde zwaardvis, grote mals, en perfect klaargemaakt ...... ik ga zeker terug naar Fotios vinden en proberen zijn gerechten ......
meemees .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
dinsdag avond gegeten,zowaar meerdere tafels bezet.eten is in orde alleen ergeren we ons aan de preciese hoeveelheid er op het bord komt,precies 5 bonen precies 2 olijven..om gek van te worden,komop leg er genoeg op en doe niet zuinig..over olijven gesproken een portie 6.90 nou wel duur hoor voor een schoteltje kalamatas,ze waren wel lekker.

alle koude kleine voorgerechten kosten 6.90 ik vind en dat geldt ook voor de hoofdgerechten de prijskwaliteit verhouding een beetje zoek,is te duur voor wat je krijgt.de prijs mag wel iets minder of je vergroot de porties dat kan ook ..

verder leuk binnenkomen met een ouzo,eerder kreeg je ook een paar kleine tukjes pitta brood , 2pp,maar dat zit er niet meer aan,of ze waren het vergeten,dat kan ook nog.