Athina

Voordelig
Jeroen Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Gisteravond hier gegeten.
Alles klopt hier gewoon! Attente medewerkers in de bediening met verstand van zaken.
Gezellige en vriendelijke dames en heren in de bediening, een compliment en het vermelden waard!

Heerlijk broodje vooraf gehad. Daarna ossenhaas voor mij, mixed grill voor mijn vriend. Vlees perfect gegaard. Rare was ook echt rare. Extra portie gyros erbij was geen probleem, heerlijke tzatziki, overal royale porties van.
Prijs / kwaliteit verhouding is meer dan goed!
Tijd die tussen de gerechten zit ook prima!

Wij waren echt op zoek naar een goede Griek in de buurt, en die hebben we voor de toekomst gevonden.
Ik kan iedereen dit restaurant aanraden als je heerlijk Grieks wilt eten!
Groot compliment voor het team van dit restaurant!
René D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
vanavond op uitnodiging bij Athina gegeten. Was voor ons enige tijd geleden dat we bij een Grieks restaurant hadden gegeten. In het verleden war mindere ervaringen gehad. Dit was echter veruit het beste eten wat we bij een Grieks rstaurant ooit gegeten hebben. Als we dichterbij zouden wonen zouden wij vaste gasten worden. Voorgerechten gehaktballetjes in tomatensaus en garnalen in knoflook heerlijk. De inktvisringen mochten wat hoger op smaak, beslaglaagje was wat te dun. Hoofdgerechten lamsbout, kabeljauw, giros en schotel met kip varkenshaas en ossehaas. Lamsbout mooi gaar en geweldig van smaak, van de gemengde schotel alles perfect gegaard en heerlijk van smaak. Kabeljauwfilet werd door tafelgenoten ook zeer gewaardeerd hoewel iets van een saus daar wel bij had gemogen. De bijgerechten patat, klein beetje rijst en 5 bundeltjes bonen in spek ( voor een gezelschap van 6) had iets ruimer gemogen. 5 bundeltjes bonen in plaats van 6 waarschijnlijk omdat er bij het opnemen van de bestelling maar 1 keer kabeljauw was genoteerd in plaats van 2.
Maar gezien de geweldige smaken zij het ze vergeven. Prijzen van de hoofdgerechten zeer redelijk. Tussen de 18 en 22 euro. Voorgerechten wat steviger geprijsd, rond de 10 euro
Wanneer we weer in Emmen zijn en ergens wat willen eten weten we waar we naar toe gaan!
Mirjam G.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
We schrijven niet snel een recensie maar dit moeten we even kwijt!

Wat hebben wij hier gisteren heerlijk gegeten! Alles klopte... heerlijk eten, superbediening en een gezellig en knus terras... lekker zomers weer, heerlijke wijn... Wat wil een mens nog meer?

Echt een aanrader!
Juan B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Een prima avond samen met mijn vrouw bij Athina gehad! Als voorgerecht kozen we Saganaki (beetje armoedig in dat aluminiumfolie maar wel lekker) en Keftedakia (sappig en lekker van smaak). Het hoofdgerecht bestond uit de Dafnischotel en biefstuk van de grill, geserveerd met patatjes en groenten. Lekker mals vlees, goed gekruid en prima op temperatuur. De champignonsaus was een beetje flauw van smaak, maar misschien was dat juist wel goed omdat daardoor het gekruide vlees beter tot zijn recht kwam. De rode huiswijn is een aanrader, de ouzo krijg je er gratis bij. Wat ons zeer plezierde was de ongedwongen sfeer, wat mede veroorzaakt werd door het zeer vriendelijke personeel. Deze mensen doen erg hun best, en bovendien op een "natuurlijke" manier. Ze zijn gewoon "echt" aardig! Als we weer eens in de buurt zijn komen we zeker nog eens terug!
Jackaylien .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Hartelijk ontvangst. Goede en snelle bediening, lekker en genoeg te eten. Huiselijke restaurant, dus gezellig. Top service.
Wiggerink1 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Athína in Emmen is een Grieks restaurant met alleen maar verse producten. De sfeer is huiselijk. De bediening is vol persoonlijke aandacht. De keuken is uitstekend. Er wordt met liefde en aandacht gekookt. Mijn favorietjes zijn Gamba's en lamskoteletjes. De Griekse wijnen zijn uitstekend. Koffie Knossos is een aanrader. 's zomers is er een intiem sfeervol terras.
Bushmaster .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Afgaande op de vele positieve reacties, zijn we hier neergestreken tijdens onze vakantie in Emmen. We hebben hier fantastisch lekker gegeten. Zeer authentiek. Gezellig restaurant en zeer vriendelijke bediening. Mijn vrouw had de Alexadroupolisschotel, ikzelf de Athinachotel. Beide heerlijke gerechten. Ook de desserts waren absoluut top!!!
Helaas voor ons wat uit de buurt, maar dit restaurant is voor mij een ritje Amsterdam>Emmen V.V. waard.
EricA68 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Eric
Heerlijk eten in ontspannen sfeer.een goede menukaart met uitgebreide keus uit diverse zuivere Griekse gerechten.Zeer gastvrij en erg gezellig.Huiselijk is ook een mooi woord, een restaurant waar je heerlijk na het eten kan napraten met een kopje verse muntthee of koffie.Vragen over griekenland als vakantiebestemming .. geen enkel probleem je krijgt zeer uitgebreide uitleg van een ervaren kenner .Meer informatie dan bij een reisbureau je waant je in Griekenland.onder het genot van een drankje
Een aanrader om regelmatig te bezoeken.
Vind ik leuk · 2 seconden geleden ·
foto's komen van facebook. com/ pages/Grieks-Restaurant-Athina.
Ook hygiene staat hoog in het vaandel.
Een heerlijk restaurant waar met passie gekookt en bedient wordt!!
De inrichting is zoals deze behoort te zijn het eet niet lekker wanneer alle meubelen zwart wit zijn en van plastic want dat is moderne deze inrichting straalt huiselijkheid en warmte uit is goed verzorgd en zeker van deze tijd.
Pascal H.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Een echte Griek, precies het decor zoals je het verwacht, alleen ook wel wat gedateerd dus. De service is heel goed, lieve mensen die je graag van dienst zijn. En het eten smaakte goed. Het voorgerecht was precies goed wat betreft de hoeveelheid en smaakte heel lekker. Het hoofdgerecht was (typisch Grieks), heel veel, veel vlees en behoorlijk zout. Maar wel heel erg lekker! Een lekkere ouzo van de zaak bij het dessert maakte het af! Bedankt voor het lekkere diner.
Bart_Ka .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Ziet er redelijk gezellig uit, goede en een enthousiaste ontvangst. Eten is duidelijk minder enthousiast bereidt. Er ontbrak, (hoe moet ik het zeggen) smaak. En salade zonder de overbekende Griekse komkommer yoghurt saus. Is een gemiste kans. Beter een goede Griekse rijst dan die nergens bij passende Vlaamse frieten. En als klap op de vuurpijl half rauwe kipfilet waar door de bediening totaal niet op gereageerd wordt. Nee nooit gaan wij weer naar Athina in Emmen.
P M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Sfeervol Grieks restaurant, gerund door geweldig gastvrije familie! De authentieke gerechten zijn heerlijk, persoonlijke favoriet: Stifado. Absoluut aanbevolen voor een top avond. Vergeet niet af te sluiten met een koffie Knossos!
Koekkoek .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Zaterdagavond 08 juni 2013 met 6 personen gegeten bij Athina, de bediening is gewoon goed en erg attent.

Het restaurant is kennelijk in trek, want alle tafels waren de hele avond bezet, de sfeer was gemoedelijk en gezellig.

Het eten is niet slecht maar ook niet erg bijzonder, bijvoorbeeld: Wat is de relatie tussen Vlaamse frieten en Grieks eten??

De vis was gepaneerd, dit moet toch ook wel zonder paneermeel kunnen.

De lamskoteletjes waren wel uitstekend

De gebakken aardappeltjes waren wel goed, maar de salades verdienen wat meer aandacht v.w.b. de smaak.

Wat wel positief is is het uiteindelijke bedrag dat wij kwijt waren voor het eten en drinken en een nagerecht voor 6 personen:
153,00 euro is bepaald niet veel, dus voor diegenen met een smalle beurs is dit wel degelijk een goed restaurant!

Als ze de Vlaamse frieten vervangen door een ander meer passend bijgerecht is het
toch wat meer in de richting van echt Grieks eten.

Samenvattend: Als je geen zin hebt om zelf te koken, ga dan naar Athina.

De inrichting kan wel een likje verf gebruiken, maar daar is natuurlijk wel mee te leven.

Een tip voor de eigenaren: serveer bij binnenkomst bijv. een stukje stokbrood met kruidenboter o.i.d. als appetizer.

De koks en de bediening verdienen een erg groot compliment, want het is en blijft een hele toer om een vol zittend restaurant naar volle tevredenheid te kunnen voorzien van eten en drinken, daar is men bij Athina wel heel goed in geslaagd!