Athene

Westerstraat 16 1441 AS Purmerend Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Athene

Adri T.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Bij weekeindje weg in Purmerend hier verzeild geraakt. Traditionele Griek, leuk. Opvallend zijn de mooie muurschilderingen op een felwitte achtergrond. Bij andere Grieken is de achtergrond vaak crème. Dat witte geeft een bijzonder effect. Leuke inrichting met veel nisjes, voldoende privacy.
Dit qua sfeer. Qua eten (ook niet onbelangrijk :-)) het volgende. Ouzo vooraf. Dit "hoort" (vind ik) bij een traditionele Griek, maar niet iedereen doet dat. Liter retsina om gezellig te tafelen voor een schappelijke prijs. Geen gedoe over extra karaf kraanwater.
De schotels: prima klaargemaakt, mals vlees. Zeer ruime porties. Maar wat jammer toch dat je bijna nergens meer warmhoudplaatjes krijgt. Dit bemoeilijkt lang tafelen.
De dessertkaart is beperkt, maar OK.
Op het eind ook nog kopje koffie van het huis gekregen. Dit is niet standaard, maar toch altijd weer leuk als een restaurant dit zo nu en dan doet.
Kortom, aanrader. Reserveren vooraf is aan te bevelen in het weekeinde.
Lna .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Ik heb hier echt een fantastische avond gehad. Zulke lieve en gezellige mensen. De zaak zat bomvol maar de service was echt top! Runder souflake is een absolute aanrader. Ik schrijf niet altijd een recensie maar wel als een restaurant zo een fijne ervaring biedt
Parnian .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Vanavond heerlijk bij Restaurant Athene gegeten met vriendinnen. Ik had de runder souvlaki besteld. Het was erg lekker en het vlees was goed mals. De bediening was erg gezellig en huiselijk. We zijn ontzettend gastvrij en enthousiast ontvangen. Ondanks de drukte kregen alle tafels veel aandacht. De inrichting is authentiek Grieks en doet aan vakantie denken. Een geweldige aanrader in Purmerend !!!!!
Lia101 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Voor het eerst samen met mijn zus hier gegeten. Het eten was erg goed. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Eindelijk weer eens een restaurant waar de bediening zeer attent en vriendelijk is. We gaan er zeer zeker vaker naar toe. Het is echt een gezellig avondje uit.
Jurdd .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Van alle Griekse restaurants in Purmerend is hier het eten wel het best. Smakelijk, verzorgd en vriendelijke bediening. Entourage is beetje te Grieks......
Rita D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Wij eten hier altijd erg lekker,komen er vaak
Bediening is goed en vriendelijk.
De runderspies en ossenhaas met pepersaus zijn erg lekker
Het is net of we bij familie komen