Athene

Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

Harry-Jan W.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
De meeste restaurants in Groningen zijn op maandag gesloten en dat maakt de keuze beperkt. Gelukkig maar want anders waren we wellicht niet bij Grieks restaurant Athene beland. Keurig vooraf gereserveerd en uiteraard het mooiste plekje bij het raam. Een uiterst vriendelijke ontvangst door gastheer Lazoulis Kounatidis met een heerlijk glaasje Ouzo. De toiletten zijn blinkend schoon en ruiken aangenaam fris. Een uitstekend begin. Het vervolg is idem dito. Heerlijke authentieke Griekse gerechten die mij nu al doen verlangen naar onze komende vakantie in Griekenland. Fantastisch gegeten, een uiterst malse gegrilde osse-/varkenshaas en kipfilet met een heerlijk groentesaus. Kortom een top avond en een aanrader niet alleen voor de maandagavond!
Aafke P.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Heerlijk gegeten, samen met mijn man en zonen. De bediening was vriendelijk en correct. Mijn vegetarische maaltijd was heel smaakvol. Ook de bijgerechten, boontjes, gebakken aardappelen etc smaakten erg goed. De tiramishu, die we als dessert er gratis bij kregen was om de vingers erbij af te likken. Kortom wat ons betreft: een aanrader!
Rieks G.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Het was al weer een tijdje geleden dat ik in Grieks restaurant Athene heb gegeten. Ook deze keer stelden de kookkunsten van de familie Kounatidis niet teleur.
Als voorgerecht koos ik voor Midia: gebakken mosselen met paprika tomatensaus en feta. Het was een royaal bord met heerlijke pittige mosselen. Mijn vrouw koos voor keftedakia: een ruime hoeveelheid gehaktballetjes met saus. Daarbij hadden we heerlijk brood met zeer smaakvolle kruidenboter.
Het hoofdgerecht bestond uit kip-suvlaki en suzuki voor mij en suvlaki van varkenshaas voor mijn vrouw. De gerechten werden geserveerd met gebakken aardappelen, rijst, boontjes, salade en knoflooksaus. Het vlees smaakte prima en van de bijgerechten waren vooral de sperziebonen erg lekker.
Een toetje met baklava, yoghurt, walnoten en honing maakten het helemaal af.
De bediening was attent en vriendelijk. Het prijsniveau van de gerechten is zeer concurrerend.
Ik vind restaurant Athene het beste Griekse restaurant in Groningen.
Marnix W.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Een aangename verrassing dit restaurant. Echt veel meer dan de '13-in-het-dozijn' Griekse restaurants. Wat er geserveerd wordt doet veel meer Grieks aan en smaakt sowieso stukken beter door de authenticiteit.

Het ontvangst is hartelijk en de aankleding van de zaak is zoals je van een Grieks restaurant gewoon bent. Maar op het moment dat de bestelling geserveerd wordt, besef je dat er iets anders aan de hand is.

Lekkere boontjes, een smakelijke salade, een knoflooksaus die niet uit het emmertje komt, lekkere rijst die niet stijf staat van de tomatenpuree. Ik had er zelf voor gekozen de gebakken aardappels niet te nemen welke standaard er bij geserveerd worden.

En dan het bord zelf. Heerlijk gegrild vlees met veel smaak en aandacht klaargemaakt. Dit alles smaakte meer dan goed.

Dit is een Grieks restaurant welke zich onderscheid door authenticiteit van hen gerechten. Hier ga ik vaker naar toe. En een ieder die van goed Grieks eten houdt met een authentieke bediening (zeer vriendelijk en met zwaar Grieks accent), this is the place to be.

Oh ja. De prijzen zijn meer dan vriendelijk te noemen.
Tessa R.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Met mijn familie op een zondagavond bij Athene beland. Het was erg druk en je kon zien dat de eigenaar hierop niet was berekend. Hij stond in principe alleen in de bediening met af en toe de hulp van zijn zoon, die er nog niet echt veel van snapte. Hierdoor duurde alles wel erg lang...
Het eten was smakelijk, maar wel jammer van de opmaak. Je krijgt alleen een bord waarop je vleesgerecht ligt en daarbij erg veel bakjes met bijgerechten.
De warme baklava met ijs na is wel een echte aanrader! Misschien de volgende keer beter.
Dhr. G.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
2 week geleden voor het eest gegeten hier, aardig dingetje aan de nieuwe ebbinge. Eten was heerlij, aankleding van het bord en de bijgerechten minder. wel heb ik één minpuntje, dat was de gyros, normaal is dit een beetje kabab structuur en goed gegrild, hier was het iets meer shoarma achtig.. Smaak was prima maar beleving iets minder. Wel super aardige eigenaar (vermoed ik) die de bediening deed. Zaakje is wel meer ingericht voor afhaal.. Wij zaten voorin de zaak.. geen aanrader.. Wil je rustig tafelen... ga hier niet zitten.. Om de haverklap liep er iemand binnen (kou mee van buiten) om zijn afhaal gerecht op te halen... dit gebeurde wel 8x toen wij er zaten.. niet relax dus.. volgens mij kon je ook nog achter in de zaak zitten.. als je hier gaat eten (tip) ga daar zitten.. Verder prima.
Wouter0202 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2013
Ik kom regelmatig bij Athene, met name om maaltijden af te halen. Het eten is altijd goed, maar de gastvrijheid waarmee je altijd ontvangen wordt in dit restaurant vind ik zeer prettig. Je wordt altijd geholpen door dezelfde mensen en deze herkennen je dan ook al snel. Ik ga dus ook met veel plezier binnenkort nog eens heen! Verbeterpuntje: het interieur iis ietwat eenvoudig en mist warmte door de aanwezigheid van een aquarium en een groot tv-scherm in de zaak.
Aikie69 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2012
Athene is een sfeervol Grieks restaurant.
Opvallend is het aantal vaste klanten die je steeds terugziet, dit zegt genoeg over het contact wat je met deze familie Kounatidis hebt.
Dit restaurant speelt echt in op wat de mensen lekker vinden en daarom worden regelmatig de gerechten aangepast en is het nooit eentonig.
Lazoulis geeft graag advies wb de wijnkeuze of geeft info over het gerecht.
De keuken is erg schoon, wat je ook niet overal ziet...

Voor ons is het een plek waar je even alles vergeet en met nieuwe energie naar buiten stapt.

Aanrader!!

Eric & Heleen
FTG .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2012
Goed grieks eten voor een schappelijke prijs. Erg vriendelijke service. Niet het bijzonderste restaurant waar ik ooit heb gegeten, maar zeker goed, ik ben hier al drie keer geweest. De Retsina-wijn is erg lekker en geen maaltijd is compleet zonder de tzatziki!