Athene's Olijf

Burgwal 14 2611 GJ Delft Nederland Kaart

Over het restaurant Athene's Olijf

Grieks familierestaurant in Delft

Bij Athena’s Olijf in Delft kun je genieten van traditionele Griekse gerechten. De Griekse familie doet er alles aan om je een heerlijke avond te bezorgen. Vlees van de grill, Griekse salades, souvlaki en tzatziki, allemaal goed bereid. Met een glaasje ouzo is het hier goed toeven!

Meer informatie over restaurant Athene's Olijf

gert B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Echt de de meest heerlijke lamsbout gegeten buiten Griekenland. Service was goed, sfeer was relaxed. Alles smaakte Grieks. Ook wens buiten de kaart was geen probleem.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, ruime keus uit veel traditioneel Griekse gerechten. Lekkere dip van tzaziki, viskuit en aubergine, vegetarische schotel met enorm veel groenten heel gevarieerd en creme brulez. Mijn tafelgenote had tomatensoep, vleesschotel en panacotta met heel veel chocoladesaus. Bediening was perfect, snel en heel attent. En de eigenaar een schat.
andrerietman .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Prima personeel, zeer servicegericht. Eten is OK, prijs is wat hoog. Groente is blijkbaar niet hun ding. Ze waren vergeten hoeveel AH kortingsbonnen we hadden ingeleverd en hadden niet voldoende korting gegeven, geeft altijd wat gezeur en gerommel met de rekening.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de AH actie. Supervriendelijke bediening en het eten kwam lekker snel door. Prima. Komen zeker weer een keer terug.
a3anaB .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gemoedelijk restaurant met vrije keuze van de uitgebreide kaart. Behalve de traditionele Griekse gerechten ook keus uit wat minder bekende gerechten. Royale porties met heerlijke smaken. Ook de sla was door de heerlijke dressing (basilicum) net even anders. Vlotte bediening. Hoewel het vrij vol was geen hinder van andere gasten. Het enige minpuntje: de tussendeur voor het halletje bleef geregeld open staan als er mensen naar binnen of buiten gingen. De dranger die er op zit functioneerde niet goed, waardoor er geregeld een koude windvlaag naar binnen kwam. (Het was erg koud op 26-01)
Edith B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en tot slot een kop koffie!
Vriendelijke bediening en gezellig ingericht restaurant!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Het voor gerecht was voor ons beide goed. Het hoofd gerecht was bij beide het vlees niet warm tot zelfs bij 1 koud. Dit was erg jammer want het verpest het eigenlijk . Was druk dus weinig aandacht voor de klanten dus weinig kunnen doorgeven . De friet was eigenlijk het enigste wat warm was . De sla was erg matig gewoon gemengde sla in een bakje gedaan niks extra's er door heen . Het nagerecht was prima zelfs lekker ijs was het. De afrekening op zijn Grieks geen kassa bon maar uit het hoofd gerekend waar andere dus over klaagde wat de sfeer te niet doet gaan . Helaas wij vonden het jammer hadden er zelfs een nachtje voor geboekt om daar te gan eten . Had een leuk dagje nachtje moeten worden maar het ene was dus een teleurstelling.

Met vriendelijke groet.

Fam de Lange
Romano G.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Zeer goede en vriendelijke service!
Ondanks reserveren toch moeten wachten.
Eten was lekker, voorgerecht magnetron verwarmd helaas.
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
De locatie van onze tafel was niet ideaal in verband met kou bij het openen van de voordeur, bij andere tafels heb je hier waarschijnlijk minder last van. Verder heerlijk gegeten.
Nathalie N.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het eten was lekker. We zaten helaas bij de ingang en het was erg koud doordat de deur steeds open ging. We mochten niet van plek veranderen.
disgenoten .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Vlotte, snelle en zeer correcte bediening. We waren hier met de AH actie en mochten uit de gehele menukaart kiezen. We namen de schaal met diverse koude en warme mezethes voor 4-personen als voorgerecht. Als je dit op hebt, dan zit je al helemaal vol. Je kunt met zijn vieren beter een schaal voor 2 personen nemen als je ten minste nog een hoofdgerecht wil eten. Het was allemaal prima van smaak maar de porties zijn wel groot. Dat mag van mij persoonlijk wat kleiner zijn, het is zo zonde om al dat eten weg te gooien. Hoewel de bediening wel aanbood om het restant mee te geven. Het is wel een Grieks restaurant zoals er al veel zijn.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heel gewoontjes allemaal, erg aan de hollandse smaak aangepast, beslist niet grieks. Er wordt niet gevraagd of je patat of rijst bij het gerecht wilt, er wordt automatisch alleen patat geserveerd. De gerechten kunnen er mee door, maar het had allemaal wat smaakvoller en origineler gekund. Het was dat wij er met de Albert Heijn actie voor half geld aten (daardoor ongeveer € 40 voor 2 personen) maar meer was het ook beslist niet waard. Het toetje baklava (een zoet bladerdeeggebakje) was een beetje oudbakken, het bolletje vanilleijs wat erbij werd geserveerd smaakte naar goedkoop fabrieksijs. En dat voor € 7. Al met al erg teleurstellend. De bediening is overigens uiterst vriendelijk.
Nicole C.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Gisteren belandden wij via de AH restaurant actie toevallig in dit Griekse Restaurant. Het was werkelijk een hele fijne avond. Heerlijk gegeten met op stip de gebakken mosselen (vooraf). De kinderen vonden het de beste Griek waar ze ooit geweest waren. En dat was niet alleen door het eten, de bediening was ook vreselijk aardig (lief volgens mijn dochters). Echt, een aanrader!
Hille D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
We hebben gegeten met 2 volwassen en 2 kinderen. Voor de volwassen hadden we de ah actie.
Het eten was heerlijk en ook erg vriendelijk personeel!
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Een schat van een serveerster, gerechten van uitmuntende kwaliteit. Extra mandje brood is geen probleem en komt niet op de rekening terug. Men loopt regelmatig langs om te kijken of er nog iets is wat ze voor je kunnen doen, komen aan de tafel extra uitleg geven over de gerechten, kortom; we voelden ons meer dan welkom!
De gerechten zelf zijn prima, vers en zelfgemaakt. Lekkere dressing over de salade, hoewel een beetje veel. Mooie kwaliteit ingrediënten gebruikt en dat proef je. Het rundvlees in rode wijn saus was boterzacht gestoofd, goede kruiden, goede hoeveelheden.
Aan het einde hadden we nog aardig wat over en werd ons gevraagd of we het mee wilden nemen; wat een goede service en wat een meedenken! Weggooien is zo'n zonde!
Als toetje baklava, heerlijk.
Voor ons de eerste keer bij deze Griek, maar we komen zeker terug!! Toppertje om te onthouden!!
L. B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Bediening was zeer vriendelijk. Er hing een gezellige sfeer. Het was leuk versierd voor de kerst. Wat wij erg leuk vonden, is dat je alles van de kaart kon kiezen. Zeker een pluspunt! De duurste gerechten moest je betalen. Het eten was heel lekker en we hoeften er niet lang op te wachten. Een zeer geslaagde avond dus!☺
Pavlos S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Bij Athene vinden wij wat we van een Grieks restaurant kunnen verwachten: Een fijne keuken, een Griekse sfeer en vriendelijk personeel.
Hier weten ze dat op een juiste wijze te realiseren. Proficiat! Een regelrechte aanrader voor de liefhebber van de Griekse keuken!
Mildred B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
De groenten bij de doradevis waren vreselijk bloemkool en twee plakken winterpeen. Hebben wel andere groenten gekregen na het te hebben gezegd dus de service was top en de andere groenten ook.
michel.kershof .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Eten was lekker klaargemaakt en goed heet geserveerd. De porties waren ruim bemeten. De ouzo die vond ik erg waterig en slecht. De bediening was erg vriendelijk.
Connycw .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Lekker gegeten. Voorgerecht diverse hapjes voor 2 personen prima en veel. Hoofdgerecht was lekker maar veel vlees (varkenshaas spiesen) en wat karige groente, koolsalade die flauw was met goede patat . Minder vlees en meer aandacht voor bijgerecht zou beter zijn. Zeer vriendelijke en attente bediening.