Athene's Olijf

Burgwal 14 2611 GJ Delft Nederland Kaart

Over het restaurant Athene's Olijf

Grieks familierestaurant in Delft

Bij Athena’s Olijf in Delft kun je genieten van traditionele Griekse gerechten. De Griekse familie doet er alles aan om je een heerlijke avond te bezorgen. Vlees van de grill, Griekse salades, souvlaki en tzatziki, allemaal goed bereid. Met een glaasje ouzo is het hier goed toeven!

Meer informatie over restaurant Athene's Olijf

Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
De locatie van onze tafel was niet ideaal in verband met kou bij het openen van de voordeur, bij andere tafels heb je hier waarschijnlijk minder last van. Verder heerlijk gegeten.
Nathalie N.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het eten was lekker. We zaten helaas bij de ingang en het was erg koud doordat de deur steeds open ging. We mochten niet van plek veranderen.
disgenoten .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Vlotte, snelle en zeer correcte bediening. We waren hier met de AH actie en mochten uit de gehele menukaart kiezen. We namen de schaal met diverse koude en warme mezethes voor 4-personen als voorgerecht. Als je dit op hebt, dan zit je al helemaal vol. Je kunt met zijn vieren beter een schaal voor 2 personen nemen als je ten minste nog een hoofdgerecht wil eten. Het was allemaal prima van smaak maar de porties zijn wel groot. Dat mag van mij persoonlijk wat kleiner zijn, het is zo zonde om al dat eten weg te gooien. Hoewel de bediening wel aanbood om het restant mee te geven. Het is wel een Grieks restaurant zoals er al veel zijn.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heel gewoontjes allemaal, erg aan de hollandse smaak aangepast, beslist niet grieks. Er wordt niet gevraagd of je patat of rijst bij het gerecht wilt, er wordt automatisch alleen patat geserveerd. De gerechten kunnen er mee door, maar het had allemaal wat smaakvoller en origineler gekund. Het was dat wij er met de Albert Heijn actie voor half geld aten (daardoor ongeveer € 40 voor 2 personen) maar meer was het ook beslist niet waard. Het toetje baklava (een zoet bladerdeeggebakje) was een beetje oudbakken, het bolletje vanilleijs wat erbij werd geserveerd smaakte naar goedkoop fabrieksijs. En dat voor € 7. Al met al erg teleurstellend. De bediening is overigens uiterst vriendelijk.
Nicole C.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Gisteren belandden wij via de AH restaurant actie toevallig in dit Griekse Restaurant. Het was werkelijk een hele fijne avond. Heerlijk gegeten met op stip de gebakken mosselen (vooraf). De kinderen vonden het de beste Griek waar ze ooit geweest waren. En dat was niet alleen door het eten, de bediening was ook vreselijk aardig (lief volgens mijn dochters). Echt, een aanrader!
Hille D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
We hebben gegeten met 2 volwassen en 2 kinderen. Voor de volwassen hadden we de ah actie.
Het eten was heerlijk en ook erg vriendelijk personeel!
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Een schat van een serveerster, gerechten van uitmuntende kwaliteit. Extra mandje brood is geen probleem en komt niet op de rekening terug. Men loopt regelmatig langs om te kijken of er nog iets is wat ze voor je kunnen doen, komen aan de tafel extra uitleg geven over de gerechten, kortom; we voelden ons meer dan welkom!
De gerechten zelf zijn prima, vers en zelfgemaakt. Lekkere dressing over de salade, hoewel een beetje veel. Mooie kwaliteit ingrediënten gebruikt en dat proef je. Het rundvlees in rode wijn saus was boterzacht gestoofd, goede kruiden, goede hoeveelheden.
Aan het einde hadden we nog aardig wat over en werd ons gevraagd of we het mee wilden nemen; wat een goede service en wat een meedenken! Weggooien is zo'n zonde!
Als toetje baklava, heerlijk.
Voor ons de eerste keer bij deze Griek, maar we komen zeker terug!! Toppertje om te onthouden!!
L. B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Bediening was zeer vriendelijk. Er hing een gezellige sfeer. Het was leuk versierd voor de kerst. Wat wij erg leuk vonden, is dat je alles van de kaart kon kiezen. Zeker een pluspunt! De duurste gerechten moest je betalen. Het eten was heel lekker en we hoeften er niet lang op te wachten. Een zeer geslaagde avond dus!☺
Pavlos S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Bij Athene vinden wij wat we van een Grieks restaurant kunnen verwachten: Een fijne keuken, een Griekse sfeer en vriendelijk personeel.
Hier weten ze dat op een juiste wijze te realiseren. Proficiat! Een regelrechte aanrader voor de liefhebber van de Griekse keuken!
Mildred B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
De groenten bij de doradevis waren vreselijk bloemkool en twee plakken winterpeen. Hebben wel andere groenten gekregen na het te hebben gezegd dus de service was top en de andere groenten ook.
michel.kershof .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Eten was lekker klaargemaakt en goed heet geserveerd. De porties waren ruim bemeten. De ouzo die vond ik erg waterig en slecht. De bediening was erg vriendelijk.
Connycw .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Lekker gegeten. Voorgerecht diverse hapjes voor 2 personen prima en veel. Hoofdgerecht was lekker maar veel vlees (varkenshaas spiesen) en wat karige groente, koolsalade die flauw was met goede patat . Minder vlees en meer aandacht voor bijgerecht zou beter zijn. Zeer vriendelijke en attente bediening.
Frieda R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Wanneer ik zonder deze actie ga eten bij een Griek, bestel ik een hoofdgerecht en een cola, soms 2 en dan betaal ik nooit meer dan € 25.= euro. Nu ging ik met een vriendin voor de actie en kwam ik er achter dat deze actie een wassen neus is. We waren verplicht een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht te bestellen. Op onze commentaren dat we dit nooit allemaal op kunnen, werd gezegd dat het wel meegerekend zou worden, ook al namen we geen voor- en nagerecht. Er bleef dus behoorlijk wat eten over (wat ik wel meegenomen heb) en we betaalden € 20.= per persoon. Voor € 5.= minder dan normaal, met verplicht eten, is dit voor mij een wassen neus.
Marjan J.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De tafeltjes waren bijna allemaal bezet, maar de bediening was zeer zeker snel en vriendelijk. Het eten was lekker en zag er goed verzorgd uit. Zeker voor herhaling vatbaar.
Carin B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
prima restaurant - lekker gegeten met de AH actie. Was donderdag dus een rustige avond. Personeel is vriendelijk.
Tip voor ieder restaurant - zorg voor toetje voor diabetes (fruit of zo)
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten, ruime hoeveelheid en goede prijs.
Ook de service was goed. Leuk en gezellig personeel!
Wij komen hier zeker nog een keer terug :)
h.groenewegen8 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wij hebben met 4 personen gebruik gemaakt van actie AH. Voorstel restaurant per gang goedkoopste van de twee gratis.
Keuze van de kaart was beperkt. Kwaliteit was goed en voldoende. Ondanks aanbieding incl. drankjes toch € 140,-
een pittige prijs voor een AH actie.
heikelenboom .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben een hele fijne avond gehad bij Athene"s Olijf. Het eten was lekker en goed verzorgd.
De bediening was uitstekend.
Isabelle D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Goeie sfeer, voor herhaling vatbaar!!!
Eten was heerlijk en de porties waren zeer royaal!
Leuk en vriendelijk personeel,en een goei prijs en kwaliteit!
Arno K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Naar aanleiding van de AH actie voor het eerst bij dit Griekse restaurant gegeten. We werden vriendelijk ontvangen en hebben lekker gerechten. Het was een rustige avond en daarmee was de service/bediening helemaal in orde. Met een ruim aanbod aan gerechten is er voor ieder wat wils.