Athene's Olijf

Burgwal 14 2611 GJ Delft Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 30€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • carpaccio ~ Runder carpaccio geserveerd met gemengde salade, pijnboompitten, parmezaansekaas en olijfolie vinegraitte +2,50
      Soepa tis imeras ~ Soep van de dag
      Keftethakia ~ Gekruide gehaktballetjes in tomatensaus
      Melissa ~ Krokant gebakken feta met amandelen en honing (v) +2,00
      Kalamaria ~ Gebakken inktvisringen met knoflooksaus
      Triodip ~ Bolletje van Tzatziki, Griekse fetakaas tapenade en aubergine tapenade (v)
  • Hoofdgerechten
    • Pithagoras ~ Souvlaki, sutzuki, schnitzel, giros en tzatziki
      Maria Kallas ~ Ossenhaaspuntjes afgeblust met Koum Koat in een pittige roomsaus +4,00
      Stifatho ~ Een heerlijke traditionele stoofschotel met rundvlees en sjalotjes volgens oma`s speciale recept bereid +3,50
      Mykonos ~ Tonijnsteak gegrild met verse groente en walnoten
      Diafora ~ Grote witte bonen, assortiment van ovengebakken groenten (v)
  • Nagerecht
    • Baklava ~ Gebak van bladerdeeg, gevuld met noten met vanille ijs en slagroom
      Creme Brulee ~ Huisgemaakte pudding met gekarameliseerde suiker
      Panne gotta ~ Huisgemaakte vanille roompudding met saus naar keuze (kerse/chocolade/karamel)
      Coupe lefki kiria ~ Vanille ijs met chocoladesaus en slagroom

Over het restaurant Athene's Olijf

Grieks familierestaurant in Delft

Bij Athena’s Olijf in Delft kun je genieten van traditionele Griekse gerechten. De Griekse familie doet er alles aan om je een heerlijke avond te bezorgen. Vlees van de grill, Griekse salades, souvlaki en tzatziki, allemaal goed bereid. Met een glaasje ouzo is het hier goed toeven!

Meer informatie over restaurant Athene's Olijf

Jouw recensie over het restaurant Athene's Olijf

Gerda H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Fijn restaurant met vriendelijke bediening, relaxte sfeer.
Josine R.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Lekker eten, super lieve/leuke/behulpzame bediening in een typisch Griekse setting! Aanrader!
Ella V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Lekker buiten op terras gezeten.
Lekker wijntje. Vriendelijk gastvrouw en gastheer.
We kunnen dit adres /restaurant aanbevelen.
Lenny B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Erg lekker eten, vriendelijke bediening
Condor E.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Wij Elny & Teun zijn voor het eerst bij restaurant Athene's olijf geweest en wij moeten zeggen een echte aanrader,... bij binnenkomst krijg je de kaart aangeboden met een Grieks ouzo apperatief van het huis, wij beoordeelden zowel het eten en zoals het werd opgediend als een cijfer 9 echt werkelijk tot in de puntjes verzorgd , van niets te weinig en van niets teveel precies zoals de kaart het aangaf kregen wij de Griekse schotels voor bediend daarnaast kan je dranken in alle soorten bestellen die wij ook genuttigd hebben, kortom bent u in het Centrum van Delft op het plaein naast de grote kerk schroom niet en loop even bij Het griekse restaurant Athene's olijf naar binnen uw dag zal kompleet zijn zoals u hem wensten...
Miriam S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Het was een zeer geslaagde avond. Erg lekker gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Echt een aan rader!
Harry R.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Het genomen voorgerecht was redelijk tot goed. Hoofdgericht 'Specialteit van de Chef' zeer matig te noemen. Het stukje ossehaas was redelijk. De overige zes stukjes vlees (kip, lamshaas, varkenshaas) kompleet kapot gegrilld zonder vochtinhoud. Onherkenbare zes stukjes schoenzool. Oneetbaar. Veel te droog.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Heerlijk en veel gegeten. Bediening was ontzettend vriendelijk! Zeker aan te raden! Wel jammer dat ze de kaart naast de social deal niet op tafel leggen, zo kun je niet zien wat je er de volgende keer zonder social deal kunt eten bij Athenes Olijf maar daar hadden we uiteraard zelf even naar kunnen vragen.
Lou V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Altijd heerlijk eten, waar voor je geld, en gemotiveerd/klantvriendelijk personeel! Een echte aanrader voor iedereen die van Grieks houd
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Prima prijzen, ontzettend vriendelijk personeel, lekker eten. Sfeer oké, voelde niet heel Grieks aan. Het was er vrij rumoerig. Wel een aanrader!
Manuella W.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Héérlijk gegeten personeel zeer vrienderlijk
Piet B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
er stond bij de reservering dat je 20procent korting zou krijgen , maar helaas de volle pond moeten betalen
LNM D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Vriendelijke ontvangst, snel bestellen en alles op tijd krijgen in een gezellige sfeer, en heerlijk betaalbaar eten, fijne avond zo begonnen.
Michelle G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Heerlijke gyros! De piña coladas zijn ook erg goed :)
Nel W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Zeer aantebevelen. Heerlijk gegeten en erg gezellig.
Over het personeel niets dan lof.
Niets was te veel. Ze liepen regelmatig langs zodat je ook makkelijk iets vragen kon.
Heel prettig.
Netwerker12 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten in Athene's Olijf in Delft. Het was gezellig druk op zaterdagavond en we werden vriendelijk ontvangen. Als voorgerecht kozen wij heerlijke druivenbladeren gevuld met rijst met olijfolie.
Mijn vrouw had als hoofdgerecht gekozen voor gehaktballetjes overgoten met rodewijnsaus en ik voor een combinatie van gehakt met gesmolten fetta en tomatensaus. Als nagerecht viel onze keus op roomijs met kersensaus. Wij hadden een prima avond en hebben erg genoten.
Gerda H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
De ossenhaas was heel doorbakken en droog, dus niet echt lekker. In het begin was de service goed, later was er minder personeel en werden de wachttijden wat langer. De inrichting met tussenschotten bood wel privacy, maar gaf weinig sfeer.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Heerlijk gegeten gerechten zeer goed van smaak vooral ovenschotel was top.
Zeer vriendelijke bediening komt op ons lijstje om nog eens terug te gaan.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Wij hadden ossenhaas die op een doorgebakken bieflap leek. Ook de midia waren niet heel lekker. Wij waren van de AH actie gekukkig zodat we maar voor 2hoefden te betalen.
Personeel is super aardig en de sfeer is er prima.
H.J. H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
heerlijk eten voor een gunstige prijs in een gezellige omgeving. echt een aanrader in een prachtig deel van de oude binnenstad.