Athene Pallas

Hof 19 3811 CJ Amersfoort Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant Athene Pallas

Hoe de Grieken eten

Al vele jaren is dit authentiek Griekse restaurant gevestigd in het historisch hartje van Amersfoort. Eten neemt in Griekenland een grote plaats in, soms eten ze zelfs twee warme maaltijden op een dag. Gastvrijheid staat daarbij centraal- daarom kun je Bij Pallas ook proeven van meer dan 150 soorten wijn in de wijnbar. Benieuwd wat de Griekse keuken meer te bieden heeft dan gyros en souflaki? Probeer het uit!

Meer informatie over restaurant Athene Pallas

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Catering , Huisdieren welkom
ljansen90 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We kregen een speciaal menu voor de Albert Heijn actie met ruime keus aan eten. Het tweede menu gratis betekent hier dat de goedkoopste gerechten van het totaal afgetrokken wordt.
Heerlijk gegeten, goede service!
elvija .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Bediening attent, lekker eten, goede sfeer. Er was genoeg keuze. Zij hebben een speciale AH menu samengesteld. Het was een geslaagde avond.
anne-012 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
heerlijk gegeten van de Albert Heijn actie. Omdat we vol zaten van het voor en hoofdgerecht, mochten we als alternatief voor het nagerecht ( het was een 3-gangen actie) ook gewoon koffie nemen. Het eten was heerlijk en ook het interieur en de bediening was perfect. Een aanrader.
Mandy D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Goede eten, prima porties (Ah restaurant actie) en een ontzettend attente bediening die ons tijdig genoeg aandacht gaf.
Brigit H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Eten was lekker. Goed gekruid! Voor mij iets aan de zoute kant.
Bediening gezellig.
Grote zaak, maar toch sfeervol.
Ook groot terras!
helen.verhagen .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten, eigenlijk te veel! De service was zeer goed de drank werd goed in de gaten gehouden maar niet over vraagt.
Zeker een aanrader
anneliefje66 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Wij hebben heerlijk buiten in het zonnetje achter glas gegeten, van een speciale AH menukaart. Prima, keus genoeg, personeel vriendelijk en met humor. Porties ruim voldoende, het bord giros kreeg ik niet op. Samen voor 45 euro lekker gegeten incl 2 drankjes en fooi! Wie doet je wat!
willie.klarenbeek .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
De bediening was prima. Er werd goed rekening met mijn olijven allergie gehouden. We hebben genoten van de sfeer en het eten was heerlijk.
mariskanagtegaal .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eten was erg goed. Bediening vriendelijk. Hadden het idee dat ze voor de kaart van deze actie wel de prijzen omhoog hebben gedaan maar er was genoeg keus en de borden zaten vol. Leuk restaurant met goed eten en vriendelijk personeel.
Sylvana V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Lekker gegeten! Leuk tentje op een gezellig plein. Service was ook echt goed. Aardig personeel.
Wij komen zeker nog eens terug.
Madelon R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Lekker eten, en we zijn heel vriendelijk en goed geholpen door al het personeel. AH actie loopt wel anders dan je verwacht. We kwamen op dinsdag maar een 2e gratis weekmenu was blijkbaar niet helemaal de bedoeling. Er was een aparte menukaart waarvan de bedoeling was dat de goedkoopste gerechten van elke gang van de totaalprijs werden afgetrokken. Mijn oprecht vragende blik toen hij uitleg hierover gaf voor het eten, was reden genoeg om meer korting te geven toen de rekening kwam, maar het is goed om dit wel van te voren te weten. Deze actie geeft je als klant een iets andere indruk. (Want het is geen keuzemenu met een vaste prijs. )Je zou er eigenlijk niet om moeten hoeven vragen vind ik...
dinygiezenaar .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
We hebben bijna een uur op ons voorgerecht gewacht. Het eten was goed. Heerlijk buiten kunnen eten, binnen toont het massaal. Bij thuiskomst bleek dat een voorgerecht verkeerd berekend was. Er zat 5 euro verschil in ! Ze hadden speciale AH menukaarten gemaakt: de voorgerechten uit dit menu waren 2 tot 3 euro duurder geprijsd dan in het gewone menu. Op die manier haalt men het verschil terug van het 2 e drie gangen menu gratis. We hebben met 3 personen gegeten, dus een kreeg het gewone menu. Die 5 euro verschil hebben ook betrekking op de bestelling uit het gewone menu.
tmd_rm10 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Het eten jij pallas Athene is altijd goed! Nu aten we er hoa de Ah restaurant actie. Ze hadden daarvoor een speciaal menu waar je genoeg keuze uit had. Als voorgerecht de Griekse gehaktballetjes die kwamen vrij gauw. Alleen kwam ons hoofdgerecht de mix grill pas 35 minuten later. Het meisje dat ons hielp was erg dromerig en was het vergeten door te geven. Daardoor liep alles langs elkaar toen een ander persoon uit de bediening er wat van ging zeggen, we kregen tijdens het eten van de mix grill nog 2 borden met mix grill ?? Foutje We zaten buiten in de zon en mijn man kreeg ijs in zijn glas maar ik niet. Ze bleef langer dan nodig bij onze tafel staan. Al met al is het eten altijd Top!
Marcia K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Er was een speciale menukaart voor het AH-menu. Zonder vaste prijs voor drie gangen, zoals het menu van 27,50 op hun site. Bij elk gerecht een vaste prijs, de hoogste prijs wordt in rekening gebracht. Hoofdgerecht tegen de 20 euro. Baklava € 7,75 Het is wel hun bedoeling dat je drie gangen bestelt. De kwaliteit was zoals bij alle Grieken goed. De bediening was niet al te snel. Bij mooi weer is er genoeg plaats buiten.
MissKrabble .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het eten was prima. Maar de bediening daarentegen....
Het ging al mis bij het voorgerecht, verkeerd voor één persoon. Kan gebeuren. Maar de gerechten van de anderen waren eigenlijk al koud bij uitserveren. Bovendien lag er nog geen bestek op tafel. Tegen de tijd, dat zowel bestek als het ontbrekende voorgerecht geserveerd waren, waren ze echt koud. Die moesten dus verwarmd worden, maar ging maar per twee. Ondertussen werd er al soep gegeten, daarna de twee anderen en als laatste kon de vierde persoon toch nog beginnen. Erg ongezellig dus.
Daarna heeeeeeeeeeeeeel lang moeten wachten op het hoofdgerecht. Ruim drie kwartier tussen voor en hoofdgerecht. Dessert werd relatief snel geserveerd, echter de bestelde thee bleef uit. Dus ook het nagerecht konden we niet met elkaar nuttigen.
Kortom, geen erg goede ervaring met de bediening. We kregen het gevoel, dat we als AH-actie eters minder belangrijk waren. Ook werd er voortdurend geëxcuseerd met de mededeling, dat het zo druk was... Nou sorry, dat mag geen excuus zijn.
Bij afrekenen bleek, dat er bijna niemand van het personeel langer dan een paar weken aan het werk was. Ook dat mag geen excuus zijn.
Sanli .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Liefdeloos toeristenvoedsel, aan tafel gebracht door een ober die zodanig transpireerde dat hij de borden met gestrekte armen moest uitserveren, hetgeen niet kon voorkomen dat er druppels in of vlak naast de borden vielen :-((( Bediening was verder wel vriendelijk en je zit daar leuk op het terras op De Hof, maar wij gaan er nooit meer naartoe.
Uitstapje .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Het was mooi weer en dan kun je nog op het terras in de zon zitten. Het plein is levendig en het eten was lekker. De bediening is vriendelijk.
CiscaVerbeek .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
We hebben goed gegeten, het is authentiek Grieks eten. Redelijke prijzen. Aardige mensen en het weer zat ook nog eens mee. Een aanrader.
Jiska V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Lekker eten! Jammer alleen, dat we toen we een soort proeverij aan allerlei voorgerechtjes bestelden, er pas achteraf werd verteld dat je dit koud of warm moest bestellen. We kregen een bord met 6 soorten salade, maar er werd niet verteld wat het was.. Meerdere waren aardig zout en er zat niks bij van brood oid. Erg jammer.

We waren hier met de AH actie. Service was verder prima; alleen werd ons voor we bestelden verteld dat we of 1: 2x van het 3 gangen diner konden bestellen en dan 27,50 korting (waarde 1 menu) kregen; of 2: We a la Carte mochten bestellen en dan alleen de Duurste betaalden.
Bij de kassa werd er iets heel anders verteld en kregen we alleen 27.50 (van het standaard 3 gangen diner) kado. Nog een mooi bedrag, maar dan moet je zoiets ook niet zeggen. En je personeels' fout, is niet mijn fout!!!

Over het algemeen: lekker eten, best vriendelijke mensen en een lekker terras. Maar of ik hier nog een keer kom weet ik nietVond het echt jammer.
Sylvia G.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Gisterenavond bij Pallas Athene gaan eten voor 2e keer. We hebben lekker gegeten, maar we vonden de prijs van een voorgerecht (1 portobello voor € 11,75) wel erg aan de hoge kant. Prijs zeker niet in verhouding tot wat je kreeg. Volgens ons bestond het voorgerecht vorige keer ook uit 2 portobello's.
Personeel was wel vriendelijk, maar het viel ons wel op dat we het personeel na het hoofdgerecht nauwelijks meer bij onze tafel zagen. We moesten ze steeds roepen. De tijd tussen het hoofdgerecht en het nagerecht was veels te lang. En op de koffie en 1 drankje daarna moest ook weer erg lang gewacht worden. De rekening daarna was er overigens wel heel erg snel.
Conclusie: eten was lekker, voor sommige gerechten prijs niet in verhouding tot het gerecht, wachttijden tussen gerechten te lang, personeel na hoofdgerecht nauwelijks nog gezien. We komen misschien nog wel eens maar voorlopig even niet.