Athene Pallas

Krommestraat 19 3811 CJ Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Athene Pallas

Hoe de Grieken eten

Al vele jaren is dit authentiek Griekse restaurant gevestigd in het historisch hartje van Amersfoort. Eten neemt in Griekenland een grote plaats in, soms eten ze zelfs twee warme maaltijden op een dag. Gastvrijheid staat daarbij centraal- daarom kun je Bij Pallas ook proeven van meer dan 150 soorten wijn in de wijnbar. Benieuwd wat de Griekse keuken meer te bieden heeft dan gyros en souflaki? Probeer het uit!

Meer informatie over restaurant Athene Pallas

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Catering , Huisdieren welkom
Raimooij .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Op dinsdagavond hier met een collega gegeten. Dinsdagavond is niet echt een uitgaansavond en het was dan ook zeer rustig restaurant. We werden dan ook snel geholpen en kreeg relatief snel ons eten. We hadden de Pallas Athene (voor 2 personen) genomen. Het eten was erg lekker en de rijst kon zonder problemen vervangen worden voor patat.
De bediening was vriendelijk en ik zal hier zeker nog wel een keer terugkomen.
Femke S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Met twee kleine kinderen van 1,5 jaar hier samen met een bevriend stel gegeten en wat hebben we genoten van de goede service. Echt alle mannen in de bediening hebben de kleine harten van onze schatten gestolen. Ze deden zo ontzettend de best om net even wat extra te betekenen voor wij als jonge gezinnen. Sneller de bestellingen brengen en extra brood voor de kleintjes. Het eten was helemaal prima in orde. Zo was de lams-koteletten echt perfect op smaak. Wel zout natuurlijk, maar dat is nou eenmaal grieks. Wij hebben heerlijk gegeten en komen graag weer eens terug.
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
We kunnen dit restaurant niet uitgebreid beoordelen, want we hadden vooral zin in Gyros. Conclusie: als je in Amersfoort Gyros wilt eten, is dit een prima adres. Goede frieten en lekker vlees, midden op de markt in het centrum. Wij zaten buiten op het terras, dus hoe het binnen is weten we niet.
fb119 P.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Geweldig heb vanavond na sinds lange tijd weer echt Griekenland geproefd het eten fantastische gerechten een geweldige sfeer.
Echt een aanrader . Daar gaan We vaker heen echt top.
Jolanda A.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Het eten was erg lekker, het was alleen zeer jammer dat we er een uur en 20 min op hebben moeten wachten. Na 45 min al aangegeven dat we wel zin in wat hadden, ze zouden er achteraan. Zelf daarna nog meerdere keren om eten gevraagd, na lang wachten en weinig excuses eindelijk ons eten gekregen. Ook nog drinken bestel wat nooit gekomen is. Na ons ongenoegen gemeld te hebben, kregen we het duurste drankje van het huis aangeboden. Dit afgeslagen en om korting gevraagd, 10% kortingen kregen we in totaal. Het was een keer en nooit weer dat we hier eten.
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Na de Amusetour (tussen 12.00-17.00 uur langs 8 restaurants voor een amuse plus bijpassende wijn)
belandden we bij Grieks restaurant Pallas Athene om af te sluiten. Deels omdat we het 8e restaurant niet binnen de tijd hadden gehaald, maar ook omdat we na al deze hapjes met een klein gerecht (b.v. een voorgerecht met wat friet) wilden afsluiten.
Op de menukaart stonden ook kleine gerechtjes en aangezien we moeilijk konden kiezen werden het er 4 plus een bordje friet. Toen deze gerechtjes werden geserveerd bleek het er niet alleen goed uit te zien, maar ook meer te zijn dan we hadden verwacht. Maar: de giros was heerlijk mals en goed op smaak! De tzatziki was ook erg lekker, net als de gefrituurde inktvis en garnalen saganaki (in tomatensaus op basis van ouzo, knoflook, feta, dille en garnalenbouillon). De frieten waren licht gekruid en er zat mayonaise bij. We konden het natuurlijk niet allemaal op! Dus ook geen plek meer voor een nagerecht, maar wel voor koffie! We bestelden een cappuccino en een latte macchiato met een glaasje kumquatlikeur. En dat smaakte naar meer; dus we bestelden nog een rondje. Maar daar ging het mis. Ik kreeg een koffie met slagroom en likeur er in en mijn vriendin koffie zonder likeur. Dat laatste was snel opgelost en ik gaf aan dat ik mijn koffie wel eerst wilde proeven en als het smaakte zou ook dat gewoon opgelost zijn. De dame van de bediening kwam terug nadat ze met een collega had overlegd: er zat een verkeerd likeurtje in mijn koffie. Ik mocht het opdrinken terwijl ik er niet voor zou hoeven betalen en er werd alsnog een latte voor me gemaakt Ik reageerde echter dat ik mijn koffie wel lekker vond en geen nieuwe latte macchiato hoefde en zeker niet nog een likeurtje! Ze bood nogmaals haar excuses aan, maar ik verzekerde haar dat ik deze koffie heerlijk vond en het daarmee helemaal in orde was. Mijn vriendin was gaan pinnen en toen ik thuis met haar wilde afrekenen, bleek er toch te veel op de rekening te staan. De ‘verkeerde’ koffie was wel in rekening gebracht en ook nog eens een ‘latte‘ te veel. Dat was nou jammer.
Al met al toch zeker een plek om terug te gaan, vanwege de smakelijke gerechten die leuk gepresenteerd worden en waarvan je een aantal niet terug ziet bij andere Griekse restaurants èn het vriendelijke personeel.
KarelFR1965 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Gisteren bij Pallas Athene gegeten. We werden hartelijk ontvangen. Wij hebben voor het weekmenu gekozen : als voorgerecht de feta saganaki en de garnalen kroketten en als hoofdgerecht de mixgrill. Als dessert de baklava . Het stokbrood met kruidenboter en tapenade was van het huis en smaakte prima. Het eten was gewoon goed + lekker; alleen hadden de garnalen kroketten wat warmer gemogen. Verder was de bediening goed op dreef :aardig en attent. We kregen zelfs spontaan uitleg over het koffiediklezen bij de griekse koffie. Onze complimenten in het algemeen!! Wij komen hier vast en zeker terug.
Victor M.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
S'avonds hier spontaan gegeten. Mijn tafelpartner had zin in vlees!

Ik had als vooraf een combinatie van koude voorgerechten. Was totaal niet spannend. Zat wel lekker brood bij. Mijn tafelpartner had een veels te veel belegde carpaccio. Was ook niet op smaak.

Als hoofd hadden wij samen een grote vleesschotel. De gegrilde ossenhaas die erbij zat was helemaal doorbakken en taai. Erg jammer. Overige vlees was overigens wel lekker.

De bediening was vrij attent en snel. Wel twee keer moeten vragen naar een glaasje water bij de (rg lekkere) huiswijn.
Annita1970 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Ik ben hier afgelopen zaterdag weze eten met mijn vriend.
Ik vond ons voor gerecht lekker, feta saganaki en kruideboter met brood. Onze hoofdgerecht mixgrill en mixviss duurde heel lang nog gevraagd of ze ons niet vergeten waren antwoord was: Nee. Toen liep die weg
Alle andere tafeltjes die later dan ons kwamen hadden al hun hoofdgerecht. Daarna nog een kwartier gewacht kregen we onze hoofdgerecht. ons eten smaakte naar niks kleurloos, heel jammer daarna hebben we meteen de rekening gevraagt terwijl ik nog een verrassingkje met het desser wou voor mijn vriend zijn verjaardag, maar dat heb ik maar laten zitten.

Bediening vond ik niet echt gezellig tegen over de gasten en teveel lawaaie

Eerste keer en laatste keer!!!!
Kelly1982 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Wij kwamen met 5 collega's en de werkgever was jarig en wilden als verrassing een fles champagne. Die was er niet. Dan maar Prosecco voor €23 (!). Gevraagd om een leuke verrassing bij het toetje, kwam niets. Gevraagd waar het bleef, werd mij verteld dat ze dat niet hadden. Vertelde dat ze bij de Griek Leusden een leuk fontijntje maakte. Dat moest Leusden weten, alsdus de absoluut niet gemotiveerde ober. Moest helaas mijn werkgever 2x teleurstellen. Dus ga er niet heen als er iemand jarig is want er wordt niets aan gedaan.
Ik vond de service barslecht en kom er nooit meer!
Eveline1965 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
We waren voor het eerst in Amersfoort. Vonden dit Grieks restaurant en werden hartelijk ontvangen. Het eten was écht super. Je hoefde bijna niet te snijden. Wij hadden een schotel met gyros, souzouki, stukje varkenshaas en stukje kipfilet. We kregen er een schaaltje rijst, patat en salade bij. Jammer dat we hier niet in de buurt wonen, want dan gingen we hier veel vaker heen. Complimenten!!!!!
blue_eyed_couple .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Voor het eerst in tijden weer eens een bezoek gebracht aan Pallas Athene. Helaas was onze ervaring ditmaal niet zo goed als we gewend waren. De bediening was vriendelijk maar laks, waardoor het bijvoorbeeld lang duurde eer ons gezelschap voorzien was van menukaarten. Die waren overigens net nieuw, hetgeen misschien de vreemde keuze verklaart om giros als mezze te serveren als voorgerecht. Het voorgerecht met challoumi was daarentegen prima. Als hoofdgerecht hadden we de Aphrodite-schotel met verschillende soorten vlees op een spies, allen goed bereid. Wat miste waren de groentes. Er werd wel friet geserveerd als bijgerecht, maar die waren zacht. Al met al geen al te grote rampen, maar we zijn een hogere standaard gewend van dit restaurant. Hopelijk is het de volgende keer weer beter verzorgd!
Jaque12 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
In het restaurant proef je de Griekse sferen. Het eten smaakt uitstekend. Alleen jammer dat de iets wat moeilijk lopende ober altijd haast heeft, waardoor hij soms wat kortaf over komt.
Bij mooi weer buiten zitten op de hof is echt een pluspunt!
happer89 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Met 7 man in de zon gegeten op de Hof. Allemaal bestelden we de Pallas Athene voor 2 personen, bestaande uit o.a. giros, souflaki en lamskoteletten en 2 voorgerechtjes om te delen. De voorgerechten kwamen tegelijk met de hoofdgerechten omdat er iets mis was gegaan in de keuken. Dat is natuurlijk jammer, maar de bediening loste het vriendelijk en charmant op. De lamskoteletten waren heerlijk, de rest was vrij standaard. Voorgerechtjes vielen iets tegen. De tzatziki was erg lekker. Toen we waren uitgegeten een cappuccino genomen, maar dat was koffie met hete melk en zeer weinig grof schuin: jammer.

Binnen in Pallas Athene is het prachtig. De toiletten schoon. Al met al een gezellige en geslaagde avond, met punten voor verbetering. Wil je Grieks eten in Amersfoort zonder poespas? Probeer Pallas Athene.
Wilm6 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
Met een groep van 5 personen kwamen we bij dit restaurant met terras op de Hof uit. We kozen een zonnige plek en bestelden hoofd en nagerecht. We werden door verschillende mensen bediend, wat maakte dat er weleens een foutje werd gemaakt (verkeerd nagerecht). Het eten was lekker, maar geen hoogstandje.
Esmee_vPP .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Wij hadden een vrijgezellenfeestje, dat we daar hadden afgesloten. Was super gezellig, met de sfeer rondom het WK, compleet met scherm. Super service, compleet met een prachtige verassing voor het bruidspaar. Heel erg genoten van het eten en de gezelligheid.
Veldmuis .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Zaterdag hier gegeten, zaak was bij aankomst deels gevuld. Vlot de kaart gekregen en vervolgens de drankjes. Ook de voorgerechten kwamen niet lang nadat de bestelling was opgenomen. Daarna ging het echter fout. Zaak liep vol, wij werden compleet vergeten. Kwam niemand meer langs voor een drankje en na ruim een uur maar eens gevraagd of het hoofdgerecht nog kwam. Kregen alleen maar de mededeling dat het druk was. Bij de tweede keer vragen wederom een wat onvriendelijk antwoord dat de nieuwe koks niet onder hun niveau gingen koken. Dik anderhalf uur nadat het voorgerecht was uitgehaald het hoofdgerecht gekregen. Eten was zozo, vlees wel mals maar bijna alle gerechten te weinig smaak. Zeker voor de prijs niet het lange wachten waard. Bij flesje fris werd een glas vergeten maar het lukte niet om er alsnog om te vragen, wederom geen enkele aandacht van de bediening.
Wachten kan gebeuren bij drukte maar een vriendelijke reactie of een excuus had veel goedgemaakt, de service ontbrak echter totaal en niet een moment het gevoel gehad dat het de bediening boeit of hun gasten een leuke avond hebben. Wij komen hier niet terug.
Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Op een zaterdagavond met vier personen gegeten bij de Griek in Amersfoort. Het restaurant zat vol en dat zorgt er in dit relatief grote etablissement vol dat het sfeerverhogend werkt. De bediening was erg wisselend; van enthousiaste Grieken die vol passie en overgave uitleg geven over de menukaart tot een jonge trillende serveerster van wie je alleen maar hoopte dat ze haar dienblad in bedwang kon houden. Het eten smaakte niet denderend. Het was zeker niet slecht, maar vergeleken met andere Griekse restaurants mist het een vleugje schwung. Het is niet bijzonder en voor de prijs mag je dat wel verwachten. Mijn voorgerecht, de scampi's, waren gelukkig een positieve uitzondering op de regel. In tegenstelling tot de groenten in bladerdeeg waar wat extra kruiden of een subtiel sausje voor meer smaak hadden kunnen zorgen. Voor de sfeer een aanrader, het eten kan en moet eigenlijk beter!
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Kerstavond 2013 hier gegeten. Mooi, groot restaurant op een centrale plek met een prima kaart. Vooral het feit dat ze ook mezzes aanbieden, spreekt ons erg aan. De bediening vond ik erg afhangen van wie je hielp, er liep een oudere meneer met een norse uitstraling rond die bij het opnemen van de bestellingen niet echt attent was en er gingen daardoor ook een paar dingen niet helemaal goed. We kregen pita met prei in plaats van courgette, er zat wel sinaasappel op de geitenkaas terwijl we hadden gevraagd of ze dat er niet op wilden doen. Het verdere personeel was wel welwillend om het op te lossen. Kwaliteit van het eten vonden we wel goed. Ik heb genoten van de gebakken geitenkaas, de olijven, de tapenade en ook de vegetarische dagschotel viel in erg goede aarde. Ik wil hier nog wel eens terug komen en wat anders proberen
S M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Regelmatig eten we hier. We zijn vooral dol op de mezzeskaart, zodat we veel verschillende gerechters kunnen proeven voor een goede prijs. Eten is over het algemeen goed. Er zitten een paar gerechten tussen die echt te weinig smaak hebben, maar daar tegenover staan gerechten waar we elke keer weer van smullen. Bediening is wisselend. Sommige serveerders doen het erg leuk met een open uitstraling waar je bij andere het gevoel hebt dat ze er geen zin in hebben.