Athene Pallas

Krommestraat 19 3811 CJ Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Athene Pallas

Hoe de Grieken eten

Al vele jaren is dit authentiek Griekse restaurant gevestigd in het historisch hartje van Amersfoort. Eten neemt in Griekenland een grote plaats in, soms eten ze zelfs twee warme maaltijden op een dag. Gastvrijheid staat daarbij centraal- daarom kun je Bij Pallas ook proeven van meer dan 150 soorten wijn in de wijnbar. Benieuwd wat de Griekse keuken meer te bieden heeft dan gyros en souflaki? Probeer het uit!

Meer informatie over restaurant Athene Pallas

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Catering , Huisdieren welkom
MissKrabble .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het eten was prima. Maar de bediening daarentegen....
Het ging al mis bij het voorgerecht, verkeerd voor één persoon. Kan gebeuren. Maar de gerechten van de anderen waren eigenlijk al koud bij uitserveren. Bovendien lag er nog geen bestek op tafel. Tegen de tijd, dat zowel bestek als het ontbrekende voorgerecht geserveerd waren, waren ze echt koud. Die moesten dus verwarmd worden, maar ging maar per twee. Ondertussen werd er al soep gegeten, daarna de twee anderen en als laatste kon de vierde persoon toch nog beginnen. Erg ongezellig dus.
Daarna heeeeeeeeeeeeeel lang moeten wachten op het hoofdgerecht. Ruim drie kwartier tussen voor en hoofdgerecht. Dessert werd relatief snel geserveerd, echter de bestelde thee bleef uit. Dus ook het nagerecht konden we niet met elkaar nuttigen.
Kortom, geen erg goede ervaring met de bediening. We kregen het gevoel, dat we als AH-actie eters minder belangrijk waren. Ook werd er voortdurend geëxcuseerd met de mededeling, dat het zo druk was... Nou sorry, dat mag geen excuus zijn.
Bij afrekenen bleek, dat er bijna niemand van het personeel langer dan een paar weken aan het werk was. Ook dat mag geen excuus zijn.
Sanli .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Liefdeloos toeristenvoedsel, aan tafel gebracht door een ober die zodanig transpireerde dat hij de borden met gestrekte armen moest uitserveren, hetgeen niet kon voorkomen dat er druppels in of vlak naast de borden vielen :-((( Bediening was verder wel vriendelijk en je zit daar leuk op het terras op De Hof, maar wij gaan er nooit meer naartoe.
Uitstapje .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Het was mooi weer en dan kun je nog op het terras in de zon zitten. Het plein is levendig en het eten was lekker. De bediening is vriendelijk.
CiscaVerbeek .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
We hebben goed gegeten, het is authentiek Grieks eten. Redelijke prijzen. Aardige mensen en het weer zat ook nog eens mee. Een aanrader.
Jiska V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Lekker eten! Jammer alleen, dat we toen we een soort proeverij aan allerlei voorgerechtjes bestelden, er pas achteraf werd verteld dat je dit koud of warm moest bestellen. We kregen een bord met 6 soorten salade, maar er werd niet verteld wat het was.. Meerdere waren aardig zout en er zat niks bij van brood oid. Erg jammer.

We waren hier met de AH actie. Service was verder prima; alleen werd ons voor we bestelden verteld dat we of 1: 2x van het 3 gangen diner konden bestellen en dan 27,50 korting (waarde 1 menu) kregen; of 2: We a la Carte mochten bestellen en dan alleen de Duurste betaalden.
Bij de kassa werd er iets heel anders verteld en kregen we alleen 27.50 (van het standaard 3 gangen diner) kado. Nog een mooi bedrag, maar dan moet je zoiets ook niet zeggen. En je personeels' fout, is niet mijn fout!!!

Over het algemeen: lekker eten, best vriendelijke mensen en een lekker terras. Maar of ik hier nog een keer kom weet ik nietVond het echt jammer.
Sylvia G.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Gisterenavond bij Pallas Athene gaan eten voor 2e keer. We hebben lekker gegeten, maar we vonden de prijs van een voorgerecht (1 portobello voor € 11,75) wel erg aan de hoge kant. Prijs zeker niet in verhouding tot wat je kreeg. Volgens ons bestond het voorgerecht vorige keer ook uit 2 portobello's.
Personeel was wel vriendelijk, maar het viel ons wel op dat we het personeel na het hoofdgerecht nauwelijks meer bij onze tafel zagen. We moesten ze steeds roepen. De tijd tussen het hoofdgerecht en het nagerecht was veels te lang. En op de koffie en 1 drankje daarna moest ook weer erg lang gewacht worden. De rekening daarna was er overigens wel heel erg snel.
Conclusie: eten was lekker, voor sommige gerechten prijs niet in verhouding tot het gerecht, wachttijden tussen gerechten te lang, personeel na hoofdgerecht nauwelijks nog gezien. We komen misschien nog wel eens maar voorlopig even niet.
hh.bleeker .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het eten was erg lekker, de bediening voorkomend en verder was alles uitstekend voor mekaar.
Als wij weer in de buurt komen gaan we er zeker weer een keer eten.
Andrea-8 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We konden heerlijk buiten zitten op een gezellig plein. Het eten was erg lekker en de bediening was vriendelijk. We gaan hier zeker nog een keer naar toe.
Ppetra .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Beetje rommelige bediening die je dat meteen vergeeft omdat de sfeer onderling leuk lijkt te zijn. Naar mijn beleving is het restaurant te groot, waardoor de sfeer een stuk minder is. Eten is oké, niets meer en niets minder. Met de AH restaurantactie mochten wij van de kaart kiezen waarna zij de menuprijs van de rekening verwijderde wat wij een enorme pré vonden.
W. H.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Pallas Athene ligt aan de mooie Hof in Amersfoort. We hebben gegeten op het mooie en gezellige terras. De bediening is altijd erg persoonlijk, je voelt je echt welkom als gast. We kozen deze keer voor het weekmenu. Daarbij was een keuze mogelijk uit verschillende voor-, hoofd- en nagerechten. Het eten was erg lekker en zeker voldoende.
Petersiereveld .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Het eten was heerlijk. Alleen de patat was te zout. Er liep een meisje in de bediening die er totaal niet bij was met haar hoofd. Vergat ons de kaart te geven, vergat ons de rekening te geven, liet twee keer glazen uit haar handen vallen. Telkens wanneer kan wat vroeg moest ik het nog een keer vragen aan een ander personeelslid die het gelukkig niet vergat. Ik hoop dat dat eenmalig was, want verder is het een prima restaurant!
daanje3 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
De gegrilde zalm en de gyros waren lekker, bediening was prima en de sfeer is fijn. Enige opmerking is wel is dat we geen citroengember proefden bij de zalm, maar wel voor herhaling vatbaar.
Burcu F.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vriendelijke personeel, we werden goed geholpen en er werd duidelijke uitleg gegeven over de gerechten waar wij vragen over hadden. Het was die dag alleen erg druk en luidruchtig.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Spontaan dit restaurant ingelopen met collega voor een diner. Wat een verrassing dit restaurant. Hele vriendelijke, zelfs lieven mensen die dit runnen. Heerlijk eten, zeer onderscheidend voor een Grieks Restaurant. Dagmenu genomen. Voorgerecht heerlijke sardines, hoofgerecht Mixed-Grill en als toetje een heerlijke Griekse Yoghurt met tophoning en verse vruchten. Lang geleden dat ik zo bij een Grieks restaurant heb gegeten. Dit is voor mij op dit moment een van de toppers van Griekse restaurants in Nederland. Heb er heel veel bezocht.
Spikkeltjeshaas .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Een lekkere verrassing op de maandag.
Op de gok hier terecht gekomen, al lopend door de altijd gezellige Krommestraat.
We kregen meteen een leuk plaatsje gewezen door het vriendelijke en attente personeel. De tafels staan trouwens precies zover uit elkaar dat je de gesprekken vd. buren niet kunt volgen, prettig!
Het eten was top, goede smaken en erg mooi gepresenteerd. Prijs -kwaliteit verhouding meer dan goed
Een echte aanrader
Obmarlin .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Authentieke griekse maaltijden. Sommige dingen waren niet lekker, maar dat lag aan het feit dat ik wat nieuws wilde proberen en het gewoon niet lekker vond. De gerechten die bekend voor mij waren smaakte uitstekend. Aardige bediening en alles was heel snel. Waren binnen 2 uur weer buiten(waar ik van hou)
Luc D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We hebben hier zaterdag gegeten. Groot Grieks restaurant zoals er zoveel zijn in Nederland. Zeer vriendelijke bediening, het lijkt een familie te zijn die dit restaurant runt: betrokken, lieve mensen. Eten was prima en stond rap op tafel en zelfs het karafje rode huiswijn was goed.
Sylvia G.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Gisterenavond voor het eerst gegeten bij Pallas Athene met een kortingsbon die we vorig jaar aan de deur hadden gekocht.
We hebben geen spijt dat we dit gedaan hebben.
De medewerkers waren allemaal super vriendelijk en netjes.
2 Personen bestelden een voorgerecht en ik had een mandje stokbrood besteld. Dit werd voor de voorgerechten op tafel gezet. Toen de voorgerechten kwamen kreeg ik een leeg bord zodat ik eventueel nog iets kon krijgen van de voorgerechten van de andere 2. Dat vond ik erg attent. Natuurlijk ook omdat wij uit 1 gezin waren. Als je met vrienden/kennissen bent vind je dat misschien niet zo fijn.
Van beide voorgerechten (salade en portobello's) geproefd en het was echt lekker. Ook de hoofdgerechten gyros, kip migito (of zoiets) en nog een gerecht met varkensvlees waren heel erg lekker. € 3,75 voor een extra schaaltje friet vond ik wel wat veel, maar het was wel een grote portie. Dat moet ik er wel bij vermelden.
Bediening was totaal niet opdringerig met vragen of je iets wilde drinken. Dat stoort me soms wel eens bij andere restaurants.
Desserts (yoghurt en brownie) waren ook weer prima in orde.
Bij het weggaan werden onze jassen gebracht en kregen we een hand.
Wij komen zeker nog een keer terug.
chantalvz .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hadden om 19:15 gereserveerd en om 21:15 hadden we ons hoofdgerecht nog niet.en het vlees was bijna koud en twee dingen waren op.en we hadden voor iedereen papa en j e greep twee schaaltjes terwijl je met 7 personen zit.de sfeer was goed maar voor de rest erg teleurgesteld. En je bent een hoop geld kwijt. En dan gaat het zo.ze konden het gewoon niet aan te veel mensen met kerst. Erg jammer
Susanne U.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Ga hier niet op zaterdagavond eten!!!! De live muziek is verschrikkelijk en de bediening ongelofelijk traag. We moesten anderhalf uur op ons hoofdgerecht wachten. Eerder op doordeweekse avonden gegeten, toen was alles prima. Bediening ging niet netjes met onze klachten om, maar vond ons vooral lastig.