Athene Pallas

Krommestraat 19 3811 CJ Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Athene Pallas

Hoe de Grieken eten

Al vele jaren is dit authentiek Griekse restaurant gevestigd in het historisch hartje van Amersfoort. Eten neemt in Griekenland een grote plaats in, soms eten ze zelfs twee warme maaltijden op een dag. Gastvrijheid staat daarbij centraal- daarom kun je Bij Pallas ook proeven van meer dan 150 soorten wijn in de wijnbar. Benieuwd wat de Griekse keuken meer te bieden heeft dan gyros en souflaki? Probeer het uit!

Meer informatie over restaurant Athene Pallas

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Catering , Huisdieren welkom
Charlottie J.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Goeie Griek. Lekker eten en een vrolijke ambiance. Kan soms erg rumoerig zijn bij grote drukte, maar doordeweeks kam je hier rustig uit eten. Kom hier regelmatig
anneke_oenema .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Het eten was erg zout. Daarnaast blijft het bijzonder dat je als voorgerecht stokbrood kunt bestellen, terwijl je dit standaard al krijgt. En als je dit dan ontdekt, moet je er zelf achteraan om een ander voorgerecht door te geven.
Helga1X .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Na de smaakvolle voor- en hoofdgerechten hebben we één baklava dessert gedeeld waarvoor we heel attent ieder een couvert kregen. Het was in elk opzicht een geslaagd etentje.
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
We zijn hier al vaker wezen eten en de kwaliteit is gewoon goed. Het is er wel vaak redelijk vol waardoor het ook wel wat rumoerig is. Maar dat nemen we voor lief. Dit keer met de AH-actie hier gegeten en je mag kiezen uit de volledige kaart. Je betaalt het duurste menu. Kortom voor een prima prijs uitstekend gegeten.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
heel lekker gegeten, het was boven wel erg warm. Beneden zat een grote groep die erg veel herrie maakte. Daar werd door veel andere gasten regelmatig verstoord heen gekeken, het was echt te hard. Helaas heeft het restaurant daar niets aan kunnen doen.
Zina K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Wij waren hier met zn 2en op vrijdag avond om 8 uur, met AH restaurantactie.
Pluspunten:
1) We konden alles kiezen uit de menu.
2) Mijn voorgerecht was fantastisch (gerookte zalm salade)! Grote portie en overheerlijk!
3) Snelle bediening desondanks dat het erg druk was. Alleen op hoofdgerecht moesten we even wachten, maar dat vond ik niet zo erg (na zo'n starter!)
Minpunten:
1) geen wijnkaart? Je bestelt een witte wijn, en weet niet wat je krijgt! Droog, zoet, halfzoet, hoe heet het, wat kost het - geen idee, je krijgt gewoon "een wijntje".
2) geen friet, of aardappels of wat dan ook bij je hoofdgerecht?? Die moet je blijkbaar apart bestellen?! Terwijl er op de kaart wel staat dat het met garnering wordt geserveerd! Ik had Mix Psari, er was 4 kleine krielardappeltjes op mijn boord, mijn vriend had Kotopoulo Gemisto, en hij had er maar 1(!) op zn boord! Wel kregen we een superkleine schoteltje salade erbij, en die was nog warm ook!
3) Baklava was erg hard, veel moeite om het in stukjes te snijden. Het hoort op je tong te smelten, hier moest je lang op kauwen :(
Conclusie: denk niet dat we hier nog snel terugkomen.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Gegeten via AH actie. We kregen een aparte kaart. Jammer. Geeft de gewone kaart en rekenen steeds alleen het duurste gerecht af, zou ik zeggen. De mixed grill was een tegenvaller: het vlees was erg droog. Verse groente ontbreekt. Rest van het eten was, evenals de mixed grill, behoorlijk zout. Bediening was vriendelijk. Men probeert te zorgen voor een prettige bediening. Wachttijden onvoorspelbaar: voorgerecht stond er binnen twee minuten, op het hoofdgerecht moesten we een uur wachten. We zaten buiten op het terras. Lekker plekje. Jammer dat we een keer moesten verhuizen omdat we in de rook van de buren zaten.
roelberkouwer .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
we hebben hier lekker gegeten. Ruime porties. De bediening was erg vriendelijk, maar waren druk waardoor er niet opgelet werd of we nog wat te drinken wilden.
het interrieur is wat verouderd, bijvoorbeeld de zittingen van de stoeltjes waren smoezelig en hard. ze hebben een heel mooi groot terras, waar je lekker buiten kan eten.
nickeyvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
De bediening was bar slecht. Bij binnenkomst 20 minuten moeten wachten tot er drinken werd opgenomen en daar moesten we om vragen ook. Vervolgens weer 20 minuten wachten tot we ons drinken kregen en onze bestelling konden plaatsen. We hadden stokbrood met kruidenboter vooraf. Helaas niet gekregen want ze kwamen meteen met het hoofdgerecht. Eten was lekker.
Maar wat bediening, was echt een tegenvaller
ajmtuk .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het voorgerecht was heerlijk! Bij het hoofdgerecht merkte ik dat sommige delen van het vlees vrij droog was en zo ook het toetje. Ik heb beide gerechten niet helemaal op kunnen eten.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Vriendelijk en attente bediening. Snel en goed duidelijk wat de mogelijkheden zijn met de Albert Heijn actie. Het eten is wel aangepast aan de Nederlandse smaak, met een dipsaus en een moussaka met courgette in plaats van aubergine. Maar lekker gegrild en goed gekruid.
Birgit- .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Met AH actie gegeten. Veel keus in gerechten!
Zeer vriendelijke bediening
Goede prijs kwaliteit verhouding
Voor herhaling vatbaar!
Margriet K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk gegeten in een ruim, maar toch sfeervol restaurant. Bediening was vlot en heel erg vriendelijk. We hebben gebruik gemaakt van de AH restaurant actie, aparte menukaart maar keus genoeg. Grote garnalen vooraf zijn een aanrader!
Gonda G.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk gegeten alleen lang op hoofdgerecht moeten wachten zat een uur tussen voor en hoofdgerecht, gegeten via ah actie en die gaf als indicatie voor de prijs 2 euro tekentjes aan dit klopt volgens ons niet want wij vonden het vrij duur. Bediening vriendelijk en behulpzaam we zijn buiten gestart met het voorgerecht maar omdat het buiten te koud werd mochten we weer naar binnen verhuizen. Gezellige avond gehad met ons gezin (5 personen)
KarelFR1965 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wederom lekker gegeten hier en genoten van een mooie avond op het terras afgelopen zaterdag. Bediening gaf van te voren aan dat het druk was en dat het even kon duren voordat ons eten gebracht zou worden, maar in de praktijk hebben we echt niet lang daarop hoeven te wachten! Kortom: lekker eten, goede bediening en gezellige sfeer. Enig minpunt > wij vinden de desserts aan de dure kant voor hetgeen wat je krijgt (gelet op de kwantiteit en bijbehorende prijs; kwaliteit is wel in orde) Wij hadden deze keer gekozen voor de Orea Eleni en de Baklava . Voor de rest is dit restaurant een aanrader.
cjasomsen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Lekker op het terras gezeten tijdens het eten op een drukke zaterdag avond.
Ondanks genoeg vriendelijk personeel was de service erg slecht georganiseerd, het eten was op zich wel goed maar had beter gekruid kunnen zijn.De vis van mijn dochter was aan de droge kant.
vicar .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De locatie is leuk. Lekker op het terras gegeten. De service was uitermate slecht. Duurde veel te lang. En normaal kan je bij een Grieks restaurant het eten, met name het vlees haast niet op qua hoeveelheid, maar dat was nu niet het geval. Eerder te weinig.
gemadian .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het duurde erg lang voordat wij geholpen werden. Wij waren en om 19:10 en we wersen pas om 20:30 geholpen.

Eten viel tegen maar wel netjes gereserveerd!
marijn.beuling .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten, lekker gekruide mixed grill en smakelijke moussaka. Ook heerlijk toetje (warme brownies met ijs). Ze hadden een aparte kaart gemaakt voor de actie. Vlotte en vriendelijke bediening. Alleen twee minpuntjes: wespen buiten aan tafel en ze waren vergeten een toetje van de rekening te halen. Dat is wel netjes recht gezet.
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Geboekt via AH actie. Ze hebben geprobeerd er een leuk iets van te maken maar ik ben zelf nooit voorstander aparte kaart te maken voor een actie. Kies gewoon uit de kaart en betaal het duurste gerecht. Je krijgt anders toch altijd het gevoel minder te krijgen en je toont niet wat je kan bieden. Dit even terzijde. Het gerecht met de gevulde kip was goed niet bijzonder de mix-grill was allemaal droog vlees. en de smaken waren niet zoals je verwacht zou hebben van een griek. er waren nog wat op en aanmerkingen die ik dan ook persoonlijk heb vermeld en gelukkig namen ze de feedback goed aan. Ze stonden zeker hiervoor open en hopelijk dat ze het oppakken want het zijn wel hardwerkende mensen die er echt iets van willen maken.
decor geef ik een 7 want we zaten buiten en bij betaling en even in gesprek te zijn met de chef-kok/eigenaar kon ik een blik werpen binnen het restaurant en dat zag er oké uit.
Als we weer een keer in Amersfoort zijn dan komen we toch nog een keertje terug en dan hopen dat ze de het een en ander verbeterd hebben.